Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek die je eigenlijk niet goed zou moeten vinden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek die je eigenlijk niet goed zou moeten vinden

Of zo. Geen FOUTE muziek dus, maar muziek die buiten je normale "scope" van genres ligt.

Neem nou "Empire state of mind (New York)". Zowel Jay Z's versie met Alicia, alsook miss Keys' eigen versie van haar album - FANTASTISCH. En compleet buiten mijn spectrum zeg maar.

Ik bedoel, ik snap ook wel dat beide artiesten fenomenen in hun vak zijn, maar ik heb daar dus echt geen CD's van in de kast staan, en als ze op de radio komen zal ik vaak doorzappen. Qua rap heb ik maar weinig favorieten, al kan ik bv. DMX wel waarderen vanwege de ongebrijdelde agressie.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je bv. in je blazer met choker het VVD-program zit door te lezen en dat je ineens denkt, "Hmmm, dat 'Seasons in the Abyss' van Slayer is toch wel gewoon fokking goed eigenlijk!"? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

DMX is qua rap niet te pruimen met z'n hondengeblaf. Evenals Ja Rule een drama om naar te luisteren. Maar dat terzijde.

Het genre ligt ver buiten mijn normale scope, maar ik blijf Rammstein goed vinden (en draai het ook regelmatig) ;-)
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Ik denk niet in scopes: een goed nummer is een goed nummer, wat voor stijl/genre het ook is.

Ik kan alles waarderen van dance/house, pop, bluegrass, soul, metal, klassiek tot Franse chansons. Er zijn zelfs Nederlandstalige nummers die ik kan lije :)
      Ik luister in de auto net zo makkelijk naar Jaydee, Aphex Twin, Roni Size, Daft Punk, Sixteen Horsepower, John Spencer Blues Explosion, Callas, Prince of old skool rap als dat ik naar Exivious, Meshuggah en Sabbath luister. Ecclectisch heet dat ;)

Maar wanneer het geen ziel of talent herbergt knap ik snel af. Ook al is het een genre dat me meer ligt. Prut is prut.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

DMX is qua rap niet te pruimen met z'n hondengeblaf. Evenals Ja Rule een drama om naar te luisteren. Maar dat terzijde.
        Jay-Z vind ik ook vreselijk irritant eigenlijk. Was echt een verademing toen ik ontdekte dat er ook een originele versie van het nummer was. Terwijl
        ik normaal voor de beat/uptempo(alles-behalve-de-ballad-versie-) versie van een nummer ben is deze keer de versie van Alies Sleutels toch echt fijner voor mijn oren. Niet dat ik per definitie een hekel heb aan ballads, maar het mist de bite die ik nodig heb in nummers.

En ik kan niet echt zeggen dat er muziekstijlen zijn waarvoor ik me per definitie afsluit(al vind ik Slayer zelf best irritant, de stijl is best oké), dus de grote ontdekking zit er voor mij ook niet in. :-)
        Every second of your life is a part of your song

Comment

Dat heb ik alleen maar! :-)

Comment

DMX heeft een paar grappige nummers, maar er zijn oneindig betere rappers. Helaas niet meer in de laatste 10 jaar :)

Jay-Z vind ik verschrikkelijk. Dat is geen artiest, maar een geldmachine. En als we het dan toch over nieuwerwetse 'soul/R&B' hebben, geef mij dan maar Mary J. Blige ipv Alica Keyes. Die eerste heeft tenminste talent (en een goeie stem).
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nou ja, mijn muziekcollectie is eclectisch zat vind ik, maar dan nog zijn er altijd wel witte vlekken te vinden waar je je kennelijk niet zo voor interesseert. Of bij mij zwarte vlekken, want het behelst meestens R&B en rap. :)

En dat een goed nummer een goed nummer is, bewijst dus de openingspost wel he. Da's het hele punt van het draadje!

Kijk, nu springt momenteel "Vanmorgen vloog ze nog" op mijn MP3-speler aan. Gayer than christmas natuurlijk, alleen maar foute artiesten en eigenlijk een veels te mierzoet dweperig liedje. Maar waarom is het dan zo mooi? Nou, daarom.

Dit is verder geen draadje om de pros en cons van DMX of Jay-Z te bespreken, trouwens. Dat de eerste wat realer is en de laatste wat rijker snappen we allemaal wel. :)

(Hoe zou DMX' versie van Tjechov klinken?)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Pink met "dear mr.President" en dat laten volgen door de Kecks met "Het komt nooit meer goed"in de live-versie

Ja, shuffleplay kan je verrassen... ;-)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  Dit is verder geen draadje om de pros en cons van DMX of Jay-Z te bespreken, trouwens.
                  Hey, dat bepalen wij wel, ja?! Slome wigger! Vanilla Ice-lover!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                    Ik luister in de auto net zo makkelijk naar Jaydee, Aphex Twin, Roni Size, Daft Punk, Sixteen Horsepower, John Spencer Blues Explosion, Callas, Prince of old skool rap als dat ik naar Exivious, Meshuggah en Sabbath luister. Ecclectisch heet dat ;)
                    Als ik jouw auto zou hebben, zou ik ook naar alles luisteren wat er uit de stereo komt. Alles beter dan dat geknor van die kutdiesel. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Jasper, dat heb ik inderdaad ook wel eens. En dan ook met rap-nummers. De teksten die dan soms zo geniaal zijn en dan ook nog een goeie beat er onder, terwijl ik normaal niks van rap moet weten.
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Toen Freundin nog studeerde (en ik 'r leerde kennen) was ze helemaal rapfanaat. Vond 'r toen niks aan. Maar ach, u weet hoe dat gaat. Dus tegenwoordig kan ik een mopje spreekgezang best waarderen.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                          Als ik jouw auto zou hebben, zou ik ook naar alles luisteren wat er uit de stereo komt. Alles beter dan dat geknor van die kutdiesel. :-)
                          Als je mijn auto zou hebben zou je niet telkens als een schrale hubo onder die ouwe meuk hoeven liggen in je gatentrui omdat er weer ene staaf aan het vibreren is onder je stoel.

En je zou ook vaker naar je vriendin kunnen, zodat ze niet telkens weer Heinrich von Grosseschwanze hoeft op te bellen als jij weer niet kan komen ;-)

Comment

Mijn cardanas vibreert tenminste nog.

Jij kunt de jouwe niet eens vinden. :-)

Comment

Zou het heel knap vinden als jij hem wel vindt ;-)

Comment

Toen Freundin nog studeerde (en ik 'r leerde kennen) was ze helemaal rapfanaat. Vond 'r toen niks aan. Maar ach, u weet hoe dat gaat. Dus tegenwoordig kan ik een mopje spreekgezang best waarderen.
                                Duitse rap is volgens mij het ergste wat bestaat. *rilt* :)

trouwens, nu ik daar een beetje zijdelings aan denk. Dat 'haus am see' nummer vond ik ook wel aardig en dat is mijlenver van m'n 'comfort-music-zone'
                                Forza!

Comment

Ho ho. Er zijn héle goede Duitse rapnummers hoor. Rammstein-kwaliteit zeg maar.

Maar ze was meer into Wu-Tang Clan, Dr. Dre en dat soort zaken.

Comment

Mijn cardanas vibreert tenminste nog.

Jij kunt de jouwe niet eens vinden. :-)
                                    Pas op met wat je zegt, want die schraapdiesel van mij is een halve Audi.

Comment

Half is goed uitgedrukt.

:-)

Comment

Marreuh, ontopic again: ik betrap me d'r nog wel eens op dat ik met dat recentje hitje van Lady GaGa mee zit te swingen. *kuch*

Comment

Lady Gaga? Ik weet niet wat haar meest recente hit is, maar alles wat ik van haar heb gehoord klinkt wel als een klok. Niet mijn smaak, maar wel gewoon goede pop.

Leuke rap: Anthrax - I'm the man. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

En die ontzettend lekker Black Sabbath cover die erachter aan komt op de EP!!!

Affijn; muziek die je niks zou moeten vinden:

-Ik ben gek op Charles Aznavour *visual van motroos die z'n accu leeg drinkt*
                                            -Leonard Cohen kan ik op z'n tijd ook best hebben
                                            -The Dubliners, serieus leuk
                                            -Heel heel heel af en toe gaat zelfs The Immaculate Collection in de cd-speler *hard hoopt op eerste lentedag*
                                            -Franse zuchtmeisjes van vroeger natuurlijk
                                            -Frans 'zuchtmeisje' van tegenwoordig. Van Mylène Farmer heb ik zo ongeveer alles

Het hangt ook van de context af, natuurlijk. Bij de suffe collega's hier hoef je niet met Slayer aan te komen. "Eh. Bah, dat vind ik zo'n lawaai. Mijn broer draait wel eens metallica dat vind ik al helemaal niks. Echt geen leuke liedjes. Nee, doe mij maar <insert platenmaatschappijclusterfuckkuddegeestkutmuziek met wereldverbeterend imago>"
                                            You know that reality is immaterial

Comment

@Brun: Dat zou jou als oude synth-freak toch niet moeten verbazen? Ik vind ook veel nummers van hem/haar goed geproduceerd en vaak zitten er goede (enigszins klassieke) synths in. Timbaland vind ik wat dat betreft ook vaak goed, alleen gaat die soms nog een stapje verder met SID-achtige sounds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                Duitse rap is volgens mij het ergste wat bestaat. *rilt* :)

* Start Deichkind op met Komm doch rueber *
                                                * En mixt daarna Die Fantastischen vier (met Herbert G) met Einfach sein erdoorheen *

Er is best goede Duitse rap hoor! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

* schrikt ervan dat hij zo on-topic heeft gereageerd * :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Fantastischen Vier? DIE DA! :-)

En natuurlijk Tic Tac Toe - Warum?

Comment

Ja, ik schrok er ook van, Harry. :-)

Comment

Deichkind

"
                                                        Eh, Oh, Eh
                                                        Komm doch rüber wenn du weißt, dass du heiß bist
                                                        Komm doch rüber wenn du weißt, was gemeint ist
                                                        Ich stehe 'rum und warte auf dich, komm' lass uns gehen
                                                        W-w-w-w-w-was hat die Madame für Dinger

Komm doch rüber denn ich weiß, dass du heiß bist
                                                        Kommt nicht rüber, doch du weißt, was gemeint ist
                                                        halt mich fest wie breit ich bin kann man kei'm erzählen
                                                        W-w-w-w-w-was hat die Madame für Dinger

Yeah gern würd ich dir zuschaun zu-zu-zu-zuschaun würd ich
                                                        Zieh dich aus dann werd ich gleich zum Tier Mädchen lass mich spiel mit dir
                                                        Schi-mi-mi-mi-mina
                                                        Da in das Zimmer da da will ich rein mit dir
                                                        Bad mit den Schaum Schaum komm auf mein motorboot ich zeig dir wer ich bin
                                                        ich mach ein Foto und dann fass ich dich da unten an
                                                        "

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Jullie zitten op een rant van mij te wachten, he? :)

Nee, helaas. Toen ik ooit jong en naïef begon in Duitsland, was dit een hitje: http://www.youtube.com/watch?v=faD3B7Ya9Nk

Ik vind het nog steeds wel een leuk nummer, eigenlijk.

Dus ja, je moet heel heel [jochem meyer]HEUL HEUL HEUL HEUL[/jochem meyer] goed zoeken, maar dan blijkt leuke Duitse popmuziek toch gewoon te bestaan. :)
                                                          You know that reality is immaterial

Comment

Maar d'r zijn ook genoeg slechte Duitse rappers hoor. Van die Möchtegern-gangstaz (da's dan wel weer een mooi woord:-))

Comment

Duitse raggae valt ook wel mee. Berlijnse band : Ohrbooten. Leuke muziek. Ook live gezien bij Rock am Ring -> feest.

Wir sind Helden & Silbermond zijn ook goede bands uit Duitsland. Maar die zijn al wat bekender.

Muziek die ik eigenlijk niet leuk zou moeten vinden, maar toch -soms- wel eens draai? Happy hardcore uit mid jaren 90. Noem het jeugdsentiment. Kwaliteit 0, maar nog steeds wel geinig.

En nee, ik heb nooit een Aussie aangehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                                Fantastischen Vier? DIE DA! :-)

En natuurlijk Tic Tac Toe - Warum?
                                                                Ik vind dat ene nummer van Tic Tac Toe ook helegaar niet zo slecht

Lady Gaga: Tja, als dat een man is heeft die doc best goed werk geleverd met dat lichaam (kop hebben we het niet over) Is trouwens verassend goed live zingend en spelend op de piano. Kan dus net iets meer dan alleen zanglijntjes inzingen en tot een commerciële popsaus laten mengen. Maar vooral hele goede marketing zit erachter.

Pre-Gaga:
                                                                http://www.youtube.com/watch?v=NM51qOpwcIM
                                                                Last edited by ølle; 23-02-10, 12:52.

Comment

Working...
                                                                X