Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheermesjes online kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Scheermesjes online kopen?

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die zich groen en geel ergert aan de belachelijke prijzen van scheermesjes. Gebruik zelf Mach 3 Turbo, en bij de AH schok je dan voor 5 mesjes 17 euro of voor 8 mesjes 23 euro.

Veelal kocht ik dus vroeger mijn mesjes in de VS als ik er toch was, bij de Costco (soort van Makro). 30 mesjes voor $30 of zo. That's more like it. Kocht ik meestal gelijk voor een jaar of zo.

Helaas is mijn schoonmoeder's Costco-kaart niet meer geldig, dus kwam het er de laatste keer niet van. :)

Dus ik zoeken wat we hier zoal hebben aan online aanbod. Vond dit vooralsnog als scherpste aanbieding, 32 mesjes voor zo'n EUR 62 incl. verzending: http://www.shavesavings.com

Nog steeds fors maar toch 30 euro besparing op de winkelprijs, ofwel 33%.

Mensen met ervaring/suggesties?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Ha! :-)

Ik ben nog niet zo lang aan de scheermesjes. Vanaf mijn 16de een Philishave gebruikt totdat die een jaar geleden weer nieuwe mesjes nodig had en ik daar niet meer in wilde investeren. Zal je altijd zien, geeft dat ding de geest nadat je net die dingen hebt vervangen.
    Om mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat te overbruggen toen even bij de Albert Heijn wegwerpmesjes gekocht van Wilkinson. 4 voor de prijs van 3. 6,95 euro geloof ik. Dat is me eigenlijk zo goed bevallen, dat ik daar bij ben gebleven. Ik scheer er net zo lang mee, totdat ik de mesjes minder vind worden. In de praktijk doe ik ruim een kwartaal met zo'n pak van 4 wegwerpmesjes, ondanks dat ik een behoorlijke baardgroei heb. Scheren kost me dus iets van 25 euro per jaar :-).

Comment

Nou, misschien moet ik die goedkope meuk proberen of zo? Ik heb ook een stevige baard, en jas er met gemak 1 mesje per week doorheen a 3 euro of zo. Soit, dan is scheren nog "maar" 150 euro per jaar (het schuim en allerhande homobalsems dan even niet meegerekend), maar het gaat me ook wel om het principe, 3 piek voor zo'n kutmesje. :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik doe veel langer met die duurdere dan met AH-eigen merk meuk. Wilkinson hier trouwens. Volgens mij worden mesjes ook niet bot van scheren, maar van nat bewaren, vanwege oxidatie van het staal.
        You know that reality is immaterial

Comment

ik koop ze ook via shavesavings in grootverpakking (die 32 stuks voor 60) dan zijn ze nog geen 2 euro per stuk.

Ik heb wel wat verschillende merken geprobeerd, maar bij mij wordt alles na 2 of 3 keer scheren gewoon bot, en dan gaan ze ook weg.

Ik gebruik nu die fusion dingen van Gilette. Overigens heeft nog geen winkel me het verschil kunnen laten zien tussen gewone fusion mesjes, en de power fusion mesjes, naast de kleur en dat de power versie 25% duurder is (zonder verder voordeel/verschil)
          Forza!

Comment

Ik scheer me maar 1 x per week en dan vaak met mesjes die al heel oud zijn. Heb zeker zachte haartjes ofzo. Geen bloed. Geen pijn en geen irritatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
              Ik heb wel wat verschillende merken geprobeerd, maar bij mij wordt alles na 2 of 3 keer scheren gewoon bot, en dan gaan ze ook weg.
              Gebruik je die Fusion-mesjes ook maar 2 of 3 keer? Dan wordt scheren best een dure bezigheid! Ik doe over het algemeen wel een maand met die dingen, maar als ik die strip op de mesjes moet geloven (die van blauw naar wit kleurt als teken voor vervanging) had ik ze al veel eerder weg moeten doen.

Ik ben verder wel heel tevreden over die mesjes: volgens mij is het onmogelijk om je met die dingen nog te snijden, en het scheerresultaat is prima. Soms zie ik bij het Kruidvat wel eens een voordeelverpakking liggen, waarbij je 15 of 20 mesjes voor een scherpe (haha) prijs kunt kopen.

Comment

JB, rijd een keer naar de Bazaar in Beverwijk. Daar koop je die dingen voor veul minder dan in de winkel, doe ik ook als ik er heen ga. Sowieso is alle cosmetica en aanverwante daar veel goedkoper, met name leuk voor MdV.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

De zwarte markt bedoel je?

Man, als ik ERGENS een tyfushekel aan heb. :)

Maar goed, zou ik eens kunnen doen, onder het mom verlate inburgering. Zie op de Albert Cuyp ook wel eens goedkope aanbieders van mesjes staan, maar dat vertrouw ik dan eigenlijk niet (er zijn veel knock-off mesjes, geloof het of niet).
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, lekker scheren met imitatie-mesjes van de Beverwijkse Bazaar..

:-)
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ach ja, ik begrijp die onzinreactie nooit zo goed. Ik vind het een prima dagje uit, terwijl ik me doorgaans enorm snel erger aan plaatsen waar veel mensen zijn. Kunt er ook prima eten/eten kopen. Is veel veranderd de afgelopen jaren. En het spul is gewoon echt.

Maar je kunt het ook niet doen, want ze willen nog weleens blanken mensen lynchen daar ;)
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ja, met een rood-wit shirt aan wel. :)

Zal d'r eens over denken, het is inderdaad ZEKER tien jaar terug dat ik er was.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                          Ik ben verder wel heel tevreden over die mesjes: volgens mij is het onmogelijk om je met die dingen nog te snijden, en het scheerresultaat is prima.
                          Is natuurlijk ook zo, die mesjes zijn ontworpen op je niet te snijden, met beugels en randen en weet ik wat nog. Dat is ook de reden dat er 6 mesjes achter elkaar moeten zitten, omdat het gewoon niet echt meer scheert. Die strips trekken de huid dichter en de haartjes eruit, etc etc etc ... gevolg: dure mesjes en slecht geschoren, nooit echt 'diep' genoeg, en meestal met irritatie, want de haartjes worden eruit getrokken en dan afgeschoren.

Ik ben niet echt fan van die dingen meer, geef mij maar lekker ouderwets:

Met zo'n suicidiaal mesje erin:

Tuurlijk met de ouderwetse blok zeep en kwast. Mooi man, voel me net mijn grootvader zoals ik hem me herinner. Sommige dingen moet je als man gewoon bij je houden. Dus terwijl jullie allemaal aan de geparfumeerde Venus gaan ... :-)
                          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Ja, met een rood-wit shirt aan wel. :)

Zal d'r eens over denken, het is inderdaad ZEKER tien jaar terug dat ik er was.
                            Haha, ja toen was het nog echt lachen daar. Gingen we een dagje lachen om het Frans Bauer tokkievolk ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Haha, ja toen was het nog echt lachen daar. Gingen we een dagje lachen om het Frans Bauer tokkievolk ;)
                              Dat komt er toch nog steeds? :-)
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

@Rocketscience

Ik zal de voorzet voor volledige gummencertified ontsporing maar geven, dan.

Werkt dat ook bij, jeweetwel? Inkwasten klinkt wel lekker! :)

Comment

Dus ik zoeken wat we hier zoal hebben aan online aanbod. Vond dit vooralsnog als scherpste aanbieding,

lol :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

En deze dingen koop je ook gewoon online. Hier bijvoorbeeld: http://www.scheerwinkel.nl/

Je scheert je trouwens 2 keer per beurt met die dingen. Als je een speciale avond met de vrouw tegemoet gaat, zelfs tot drie keer. Ik moet zeggen dat het me nog nooit tegen gevallen is. JB, serieus eens proberen.

Voor de CM's (EDIT) & Schnitzels :-) onder ons: het gaat over het scheren van aangezichtshaar, voor al dat andere haar, gebruik maar de methode waar je het meest comfortabel mee bent.
                                    Rock on. RS.

Comment

Dus, Schnitzel. Gewoon blijven harsen.
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Bruno, mij kennende lig ik de eerste ochtend al slagaderlijk dood te bloeden in de badkamer met die widowmaker mesjes van je. :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Kunt er ook prima eten/eten kopen. Is veel veranderd de afgelopen jaren.

Ooit eens iets op TV gezien over het eten daar. Nog nooit zoveel stoffen in eten aangetroffen die er niet in horen als daar. Er zat soms gewoon Ecoli E in!!

Comment

Bruno, mij kennende lig ik de eerste ochtend al slagaderlijk dood te bloeden in de badkamer met die widowmaker mesjes van je. :)
                                            Neen, echt serieus niet, is gewoon meer comfort, ik meen het. En dan ook afstappen van die vettige Gilette Gel uit een busje natuurlijk, tsss, alsof je je met die siliconen goed kan scheren.

Serieus eens proberen, JB. Je zal er geen spijt van hebben. Denk je dat Gordon Gekko zich elke morgen staat te verwonderen over de prijs van de Mach3's :-) die doet het gewoon met suicidiaal staal.
                                            Rock on. RS.

Comment

Mensen met ervaring/suggesties?
                                              Nou, dat wordt dus een draadje zonder een Geelhoed post :-)

Ik scheer mij altijd droog met een Braun. Van die scheermesjes krijg ik ook altijd een bloedbad.
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik ga ook niet aan die dingen, RS. No way.

De ontdekking van de Wilkinson tov de eigen merk mesjes heeft het aantal roodbevlekte handdoeken recentelijk flink verminderd en dat blijft zo. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                  Neen, echt serieus niet, is gewoon meer comfort, ik meen het. En dan ook afstappen van die vettige Gilette Gel uit een busje natuurlijk, tsss, alsof je je met die siliconen goed kan scheren.
                                                  Ja, dat scheelt helemaal een slok op een borrel. Ik heb ook gewoon zeep (blok of een tube) en kwast. Stukken prettiger dan die gore spuitbusmeuk.

Comment

Het fijne van veiligheidsmesjes is dat je je 's ochtends vroeg als je nog half slaapt nog enigszins veilig kunt scheren zonder je gezicht open te halen.

Het blijkt trouwens dat in de jaren 60-70 er al een procédé is ontwikkeld waarbij een mesje met een dun laagje diamant werd bedekt en wat een leven lang scherp bleef.

3 maal raden wie toen dat patent heeft opgekocht...

Comment

Ach ja, ik begrijp die onzinreactie nooit zo goed.. En het spul is gewoon echt.

Tuurlijk Paco....

De verpakking wordt zelfs nagemaakt, altijd lachen als je het originele kartonnen doosje meeneemt en zegt dat je graag dezelfde wil hebben.

( FYI, ik woon vlakbij de Zwarte Markt en kom er zeer regelmatig)
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                        Ik ga ook niet aan die dingen, RS. No way.

De ontdekking van de Wilkinson tov de eigen merk mesjes heeft het aantal roodbevlekte handdoeken recentelijk flink verminderd en dat blijft zo. :)
                                                        Amai, hebben jullie dan allemaal zo'n kraterlandschap van een vel dat het zo dramatisch is - of gewoon veel puisten :-) ? Is gewoon de mythe dat je je dan meer snijdt. Not a chance. Zolang je maar niet parallel gaat, en je geen druk uitoefent op je mes gaat het vanzelf. Bij die 'cassetjes' (genre mach, fusion, whatsnot) moet je wel druk uitoefenen omdat de messen daar IN de cassette liggen (veiligheid, zogezegd), en heb je meer kans op snijden. Eenmaal goed ingezeept (is cruciaal) en met een naakt mes glijdt je meer over je vel maar snij je wel de haren af. De laatste keer dat ik me sneed, tsss, kan het me niet meer herinneren eigenlijk.
                                                        Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                          Ik scheer me maar 1 x per week en dan vaak met mesjes die al heel oud zijn. Heb zeker zachte haartjes ofzo. Geen bloed. Geen pijn en geen irritatie.
                                                          Is een ladyshave niks voor jou? :-)
                                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                            Amai, hebben jullie dan allemaal zo'n kraterlandschap van een vel dat het zo dramatisch is - of gewoon veel puisten :-) ? Is gewoon de mythe dat je je dan meer snijdt. Not a chance. Zolang je maar niet parallel gaat, en je geen druk uitoefent op je mes gaat het vanzelf. Bij die 'cassetjes' (genre mach, fusion, whatsnot) moet je wel druk uitoefenen omdat de messen daar IN de cassette liggen (veiligheid, zogezegd), en heb je meer kans op snijden. Eenmaal goed ingezeept (is cruciaal) en met een naakt mes glijdt je meer over je vel maar snij je wel de haren af. De laatste keer dat ik me sneed, tsss, kan het me niet meer herinneren eigenlijk.

Bruno,

OK, maar als ik die link van jou open staat bovenaan het lijstje van producten die ze verkopen deze catagorie:

http://www.scheerwinkel.nl/catalog/i...4fff221d7c7a57

"Bloedstelpers"

OK...............

Comment

Ik gebruik wel die Fusion mesjes, die krengen zijn duur, maar gaan wel lang mee (langer dan die Mach3 mesjes). Is niet voor niets dan Gilette een campagne hadden opgestart speciaal voor het duidelijk maken dat je die mesjes wat hun betreft redelijk snel moet vervangen. Blijven lang scherp. Ik vind 17 euro voor 2 maanden aan mesjes niet de moeite van de discussie waard eigenlijk, schrapers ;-)
                                                              2019 Volvo V60 T6

Comment

RS, prima dat dat voor jou werkt. Zo zal ieder zijn favoriete methode hebben.

Na pak hem beet 20 jaar nat scheren ben ik al een heel eind met het vergelijken van mesjes, schuimen, kwasten, whatever. :)

Voor mij geldt dus dat ik gewoon die Mach 3 Turbo wil. Fusion geprobeerd, maar daar was het resultaat te weinig glad. Wel meer comfort (yes, it's a trade-off).

Schuim trouwens wel van Gilette, de goedkoopste spuitbus (de zwart/rode). Gel na 1 keer proberen weggeflikkerd, jaren terug. Dat werkt gewoon niet. Overigens, ouderwetse zeep en kwast werkt NOG beter, maar vind ik 's ochtends half slapend teveel gedoe.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X