Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belasting 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Belasting 2010

Vandaag programmaatje gedownload en alles stond keurig netjes ingevuld. Makkelijker kunnen ze het inderdaad niet maken.

Ik heb een vraag over arbeidskorting, in 2009 heb ik een bonus over jaar 2008 gehad van mijn werkgever waar ik tot 31/12/08 heb gewerkt. Deze hebben geen arbeidskorting ingehouden. Is dit iets wat in mijn voordeel of nadeel is, of neutraal? Dit om te weten of ik hier iets mee moet.

Alvast dank voor de antwoorden.
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Normaal gesproken verspreidt je werkgever de arbeidskorting evenredig over elke maand van het jaar, waardoor hij elke maand minder hoeft in te houden dan wanneer de arbeidskorting niet verrekend werd.
    Er even vanuitgaande dat je een dienstbetrekking had over 2009 en dus je werkgever de arbeidskorting al heeft verdeeld dan is het neutraal.
    Was er wel arbeidskorting over de bonus verrekend, dan was het negatief voor je: dan was er teveel korting verrekend, wat je nu moet terugbetalen.

Disclaimer: ben geen belastingadviseur of -deskundige. Heb me er wel behoorlijk in verdiept.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
      Normaal gesproken verspreidt je werkgever de arbeidskorting evenredig over elke maand van het jaar, waardoor hij elke maand minder hoeft in te houden dan wanneer de arbeidskorting niet verrekend werd.
      Er even vanuitgaande dat je een dienstbetrekking had over 2009 en dus je werkgever de arbeidskorting al heeft verdeeld dan is het neutraal.
      Was er wel arbeidskorting over de bonus verrekend, dan was het negatief voor je: dan was er teveel korting verrekend, wat je nu moet terugbetalen.

Disclaimer: ben geen belastingadviseur of -deskundige. Heb me er wel behoorlijk in verdiept.
      Ongeveer wat Panda zegt. Je kan je arbeidskorting maar bij 1 werkgever te gelde maken en dat is dus waarschijnlijk je nieuwe werkgever in 2009 geweest, Geen nadeel dus, want je hebt hem bij je nieuwe werkgever al gekregen.

Groet
      GJ

Comment

Heb in 2009 sequentieel 3 werkgevers met vast dienstverband gehad inclusief mijn huidige.

Als het goed is heb ik recht op 1480 euro korting, dus als al mijn werkgevers samen in totaal daaronder zitten zou ik het gedeelte tot aan 1480 kunnen opvoeren?

*edit* volgens mij wordt die 1480 al automatisch opgevoerd door het programma
        veejay
        Premium Member
        Last edited by veejay; 02-03-10, 19:53.
        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Vandaag op de valreep aangifte gedaan over 2009. Nou heb ik over 2009 wat aftrekposten (studiekosten), die ik in 2008 ook al had. Die heb ik toen niet opgevoerd, hoe kan ik dat het makkelijkste corrigeren?
          2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
            Vandaag op de valreep aangifte gedaan over 2009. Nou heb ik over 2009 wat aftrekposten (studiekosten), die ik in 2008 ook al had. Die heb ik toen niet opgevoerd, hoe kan ik dat het makkelijkste corrigeren?
            Heb je al een definitieve aanslag over 2008: verzoek tot ambtshalve vermindering indienen.

Heb je nog geen definitieve aanslag over 2008: aangifte (opnieuw) indienen.

Groet
            GJ

Comment

Working...
            X