Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste live band

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beste live band

Ik ben benieuwd naar wat de Gummers nou de beste live band is die je tegenwoordig kan zien.

Bands die nu nog live spelen en met een (korte) motivatie (youtube) waarom ze zo goed zijn.

Topicstarter trapt af;
    Ik ben al 2 dagen non-stop aan het youtuben op Depeche Mode. Vooral hun liveconcert van 2006 in Milaan is goed. Ze spelen foutloos en hebben een mooie interactie met hun publiek. Vooral "never let me down again" en "everything counts" maken indruk.

http://www.youtube.com/watch?v=5uf8PWNfvxI
    Tomstr
    Senior Member
    Last edited by Tomstr; 02-03-10, 21:07. Reden: wat toegevoegd
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Pfoeh. Ik heb wel wat suggesties, maar 't zal van je smaak afhangen.

Foo Fighters vind ik een genadeloos goede liveband. Energiek, goed op elkaar ingespeeld, gewoon feest.

Puur technisch gezien is Dream Theater een geweldige ervaring live (afgezien van een periode in de late jaren '90 toen ze mij wat te arrogant waren), gewoon een drie uur durend bombardement van viruositeit (is dat een woord??). In dezelfde categorie, Rush - al zullen die niet lang meer touren denk ik.

En als uitsmijter, in de categorie biertje op en feesten maar, de 4tuoze matroze. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
      een drie uur durend bombardement van viruositeit (is dat een woord??)
      Volgens mij bedoel je virtuositeit. Bijna goed dus.

Voor mij betekent een goed live act een band die meer biedt dan wat ze op de plaat hebben waargemaakt. Iets extra's. Dat kan improvisatie zijn, goede sfeer of pure energie.

Als het gaat om kont schoppen, dan is de beste live-act die ik ooit zag denk ik wel Rollins Band. Gewoon 1,5 uur explosieve, niet-aflatende energie.
      In de categorie "huh, er staan toch maar 4 gasten op het podium en toch zo'n muur van geluid?!" - Grip Inc.
      In termen van perfectie/verzorgdheid - Prince.
      Wat betreft impact en overall awesomeness - Black Sabbath en Page&Plant (beide Ahoy).
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die Tomstr;

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        En als uitsmijter, in de categorie biertje op en feesten maar, de 4tuoze matroze. :)
        ....daar sluit ik me van harte bij aan. En dan helemaal als "Wordt er nog gezopen of hoe zit dat?" ook wordt ingezet, dan kan de avond niet meer stuk.
        Laatste live-optreden dat ik daarvoor zag was van The Police; zeker de moeite waard maar die toeren niet zo veel meer.
        Scherven brengen gelul.

Comment

ACDC live.

Meesterlijk!
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Muse, Bloodhound Gang en de Prodigy.

Ik ben niet eens zo'n enorme fan van de muziek van Muse, maar de show die gasten opzetten is echt fantastisch. De BG & de Prodigy zijn gewoon echt feest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
              Wat betreft impact en overall awesomeness - Black Sabbath en Page&Plant (beide Ahoy).
              Lucky bastard! Page&Plant moet wel echt fantastisch zijn geweest.

Voor mij was Neil Young toch wel erg goed live. Verder staan Metallica en Roxy Music wel in mijn top 3. En als het een paar uur lang fantastisch raggen betreft: Smashing Pumpkins. Verder was ik zwaar onder de indruk van Sinead O'Conner een paar jaar geleden. Wat een stem heeft dat wijf.
              Auto's: veel...

Comment

Underworld - Born Slippy <--klik hier

De energie van een live band die waar dan ook ter wereld een compleet stadion uit z'n dak weet te laten gaan.
                iOnline
                Senior Member
                Last edited by iOnline; 03-03-10, 11:51.
                Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                  Ik ben benieuwd naar wat de Gummers nou de beste live band is die je tegenwoordig kan zien.

Bands die nu nog live spelen en met een (korte) motivatie (youtube) waarom ze zo goed zijn.http://www.youtube.com/watch?v=5uf8PWNfvxI
                  Live band en youtube gaan natuulijk niet samen. Je moet zelf tussen de bezwete oksels en schraal bier ruft staan.

Als het om het beste live optreden gaat is het mijn favoriet Tool in Paradiso (na 4 dagen carnaval vieren een vreemde maar welkome overgang) en als het om het meest indrukwekkende live optreden gaat moet ik toch wel Black Sabbath eindelijk zien in 1999 tijdens de reunion tour noemen. Grip Inc vond ik ook wel erg fijn!
                  ---------------------------
                  Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Slechtste, meest overrated live kutband?

Meteen maar een parallel draadje openen?

Dan komen bij mij namen als Muse, Snowpatrol etc. boven. Dat je om je heen kijkt, iedereen vol verwondering naar het podium kijkt en me afvraag of ze niet horen dat er vreselijk vals gezongen wordt.

Comment

Snow Patrol in Polen live gezien in het voorprogramma van U2 en beiden waren ontzettend goed. Er werd niet vals gezongen door Snow Patrol.
                      U2 is ook altijd vreselijk goed live.

Dream Theater heeft op mij ook zeer overweldigende indruk gemaakt, maar een van de mooiste ervaringen was Pearl Jam. DIE zijn goed live.

Maar goed, eindeloze lijstjes worden dit, want er zijn zo veel goede artiesten.
                      Iemand Genesis weleens live gezien? Ook zo geweldig.

Comment

Ha, die Lennaart;

Genesis twee keer in de Kuip gezien, eind jaren '80 en begin jaren '90. Geweldige live band inderdaad. Dire Straits trouwens net zo, net als U2, zoals gezegd. Ook Phil Collins in zijn pre-Disney tijd een paar keer gezien en veel lol aan beleefd en voor wie van zijn muziek houdt; Billy Joel maakt ook van Ahoy nog een feestelijke kroeg.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Dire Straits helaas nooit live gezien; Alchemy is wel één van mijn favoriete albums en misschien wel meest favoriete live-registratie (na Still Reigning :) ).
                          You know that reality is immaterial

Comment

Ha die Haans,

begin jaren 90 was ik er ook bij in de kuip. Leek wel de Van Brienenoord op het podium toen :-). Peter Gabriel is trouwens ook een aanrader.

dIRE sTRAITS vind ik oersaaie muziek. Meer mainstream kun je het niet krijgen, maar ze spelen live wel goed, dat wel.

Toevallig nu Marco Borsato op de radio. Die heb ik per ongeluk ook eens live gezien: goed hoor!

Comment

d1Re sTR4IT5

Gaaf man. Breezertaal avant la lettre :)

Comment

Ehmm...ik vond de Rolling Stones in de Kuip ook wel ok. :)

Comment

Ha, die Lenny;

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  dIRE sTRAITS vind ik oersaaie muziek. Meer mainstream kun je het niet krijgen, maar ze spelen live wel goed, dat wel.

Toevallig nu Marco Borsato op de radio. Die heb ik per ongeluk ook eens live gezien: goed hoor!
                                  Nee, Marco Borsato, die is lekker baanbrekend....

;-)
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Stones in Den Haag, RAI, Arena en de Kuip.....
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Da's toch muziek van na jouw tijd, John? :)

Comment

't is dat je al betaald hebt:-)
                                        2 x ouwe premium meuk
                                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                          Black Sabbath [...] (beide Ahoy).
                                          Welke line-up?

O, bestaat Rowwen Hèze nog? :)

In dezelfde categorie 'extreem veel ruiger en zompiger dan op de plaat': Sixteen Horsepower.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Radiohead - Live From The Basement: http://www.youtube.com/watch?v=k8byXSML4bY
                                            ------------------------------------------------
                                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                              Sixteen Horsepower.
                                              Wat leuk. Een liedje over John z'n Scenic. :)

Comment

Dire Straits lang geleden ook in de Kuip gezien. Was als ik het me goed herinner een projectje van Philips. Elke noot was zo zuiver als op de CD (ja, jongens en meisjes, toen had je nog CD's), maar oh, wat was het slaapverwekkend.

Comment

@Dutch: Black Sabbath in 1999 was Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler en Bill Ward

Comment

Qua spektakel (ja jongens en meisjes, vroeger kwam je bij een live optreden nog wel eens gewoon alleen voor de muziek) delft dIrE StRaiTs wel een beetje het onderspit, ja.

Maar, then again, spektakel heeft soms ook wel wat: http://www.youtube.com/watch?v=Sb-DTrMG4vs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                      Underworld - Born Slippy <--klik hier

De energie van een live band die waar dan ook ter wereld een compleet stadion uit z'n dak weet te laten gaan.
                                                      Hebben we toch iets gemeen! 1 keer live gezien in Ahoy, man wat was dat een feest. Ongelofelijk goed.
                                                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                        Wat leuk. Een liedje over John z'n Scenic. :)
                                                        Niet vloeken met Dave Eugene Edwards, die man kan echt bijzonder goed muziek maken. Inderdaad opvallend dat ze live op 3voor12 heel anders klonken dan in de nachtprogrammering op 3fm. Wel erg goed maar ik heb ze nooit live gezien.
                                                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Dire Straits ook jaren geleden gezien in de Kuip, erg goed maar idd ook erg saai. Heb ook de Stones gezien in de Arena, man, man, wat is dat slecht... Kan de muziek van de Stones zeker waarderen, maar live stelt het niets (meer) voor.

Ga eind mei naar Clapton, ben daar erg benieuwd naar. Pearl Jam zou ik trouwens ook erg graag nog eens live willen zien, net als Radiohead.
                                                          Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                            Ha, die Lenny;

Nee, Marco Borsato, die is lekker baanbrekend....

;-)
                                                            Dat niet, maar zijn wel ontzettend goede muzikanten en ze staan vol overgave te spelen en niet zo'n dooie lullen clubje als Dire Straits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                                              @Dutch: Black Sabbath in 1999 was Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler en Bill Ward
                                                              Is dat alweer 11 jaar geleden, joh?
                                                              Damn, we worden oud!
                                                              ;)

*visueel beeld van bejaarde PACO en Alfisto die in een rolstoel kijken naar The Last Reunion Tour van Textures*
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                                                Ah, dus jij en PACO refereerden naar hetzelfde concert? I should have known. :)
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                                X