Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buikspek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspek

Beetje een wijvendraadje:

In voorbereiding op de zomer en bijhorende vakantie zijn er een paar zaken die op de agenda staan: Italiaans leren van zo'n CD'tje in de auto (les 5 & counting) en eindelijk maar eens dat buikspek wegwerken.

Over het tweede had ik me toch nog wat vragen; ik zit niet met een volume spek a la JB of één van de andere usual suspects hier, maar toch ... er hangt wat teveel aan en dat mag er af (6kilo minder overall).

Ik wil dat aanpakken op twee fronten: meer beweging en minder intake.

Meer beweging materialiseert zich onder andere eigenlijk in elke avond en ochtend situps doen (opbouwend) om zo lokaal iets meer 'vorm' te geven aan een redelijk vormeloze massa. Helpt dat eigenlijk? En welk crunches moet je doen, net laag blijven of helemaal hoog komen? En hoeveel moet je dan doen: comfortniveau of moet je het voelen branden? Er zijn vast bodyfreakedout gummers die hier bergen ervaring mee hebben.

Minder intake: minder bier en andere alcohol, dat zeker. Geen fris, alleen water. Geen wafels of andere meuk overdag uit de snoepmand. Gewoon een algemeen lagere vet- en voedselinname. Een mens komt met minder toe, denk je dan. Zijn er zo nog killer tips? Vrienden van me gaan dan aan de slimfast, of andere chocodrinkjes? Is dat dan slim of efficient?
    Rock on. RS.

Intake: Minder koolhydraten, ,meer proteïne, je behoefte aan koolhydraten wordt dan aangemaakt uit je buikvet.
    Geen dieetdrankjes, helpt niet op de lange termijn.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

En dat betekent concreet?
      fka v164

Comment

Geen pasta, volkorenbrood, aardappelen, rijst, mais e.d. Wel vlees, melkproducten, groente en fruit.

Maar of dit nu echt werkt...
        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Situps werken niet voor je buik. Integendeel, de spieren onder het vet worden alleen maar groter en dan lijkt je buik alleen maar dikker...

Het enige wat helpt is afvallen. Dus: minder koolhydraten, meer sporten (fietsen is een goeie of rennen) en verspreid over de dag kleine hoeveelheden eten - zie ook vetklepdraadje.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
            Geen pasta, volkorenbrood, aardappelen, rijst, mais e.d. Wel vlees, melkproducten, groente en fruit.

Ja, dat werkt.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Koolhydraten leveren onmiddellijk energie, maar wij nemen over het algemeen te veel energie in, meer dan we verbruiken want we zitten de hele dag op een stoel met een laptop op gummen te posten en zeggen dat we aan het werk zijn 
              Dus de energie die we niet gebruiken wordt opgeslagen, want dat lijf zegt: nu niet nodig, bewaren voor slechtere tijden. En dat slaat het lijf dus op als vet.
              En ik zeg niet: Géén koolhydraten, maar minder ! En meer proteïnen, niet alleen proteïnen !
              Zoek op internet zelf maar eens op voedingsleer.
              Zelf ben ik het levende bewijs, 6 jaar geleden meer dan 100 kg, nu met gemak stabiel op 82 á 83. Als ik te zwaar dreig te worden, vooral in de winter want dan zijn pasta’s zoooooo lekker.
              Dan wordt de inname weer aangepast. Het is dus geen dieet, maar beter en anders eten.
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Nou dan ga ik het ook maar eens proberen...
                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

En sporten zorgt ervoor dat je energieverbranding ook in rust hoger wordt.

Comment

Veel info inderdaad in dit draadje:

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2484

Wat Parohl zegt is een goede, maar summiere samenvatting. Alcohol en snoep laten staan zal sowieso direct schelen. Wanneer je zakt in koolhydraatinname zal je lichaam om koolhydraten gaan 'zeuren', omdat je het gewend bent. Dat is even twee weken doorheen komen met discipline en daarna gaat het als vanzelf.

Sit-ups zijn ook inderdaad zinloos om je buikspek weg te krijgen, wat Paco zegt: je gaat het juist accentueren. Je moet je hele lichaam trainen om van vet af te komen. Dus dat wordt sporten! :)
                    Forza!

Comment

En je hebt toch ook nog verschil in snelheid waarmee de koolhydraten verbrand worden?
                      Ik geloof Alcoholen (ook uit fruit), suikers, bloem/pasta, zetmeel. Ongeveer die volgorde. Als je dus pasta eet, en een biertje drinkt, verbruik je eerst de alcohol uit het biertje, en sla je de koolhydraten uit de pasta op.
                      Dus eerst de alcoholen en suikers bannen (de lekkerste, zeg maar).

Comment

Goeie tip van die situps. Altijd voor niks gedaan dus :)

Comment

Verschillende koolhydraten worden met verschillende snelheden opgenomen in het bloed. Koolhydraten worden in je lichaam omgezet in glucose. In je spieren wordt dit weer omgezet in glycogeen (dit is brandstof voor spieren en organen) In deze vorm slaat je lichaam kh's ook op (in spieren en lever) maar wanneer dit vol zit, wordt glucose omgezet in vet --> dikke RS :)

en zijn vele koolhydraten die sneller en minder snel worden opgenomen, maar de belangrijkste twee groepen zijn enkelvoudige koolhydraten en meervoudige koolhydraten.

Enkelvoudige koolhydraten worden snel door je lichaam opgenomen en leveren je snel energie, maar worden ook weer snel afgebroken. Hierdoor komt een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel, en daarna weer daling (omdat je lichaam dat direct tegengaat met insuline) Door dit gejojo voel je je moe. --> honger. Door de toename van insuline gaat je lichaam meer vet opslaan en kan op termijn leiden tot ontwikkeling van diabetes
                          Snelle kh's zijn: gewoon suiker natuurlijk, dextrose (druivensuiker) en fructose (uit fruit), hoewel die laatste je bloedsuikerspiegel niet zo erg laat stijgen. Dus laat alle snacks, niet volkorenbrood/pasta/witte rijst staan.

Alcohol levert inderdaad ook snelle energie, en ook behoorlijk veel per gram. Dus je hebt al snel teveel binnen.

Sleutel is dus om die meervoudige koolhydraten te eten wanneer je dan koolhydraten eet. Bijna alles met veel vezels zit het in: volkoren spullen; volkoren pasta, brood, muesli, havermout, zilvervliesrijst.
                          Forza!

Comment

Als Scudetto en PACO het nou ff uitvechten dan horen we graag welke weg te gaan om het buikspek kwijt te raken...
                            :o)

Comment

volgens mij zijn PACO en ik het eens hoor, en kun je gewoon aan de gang. :)
                              Forza!

Comment

Ehm...ff los van de koolhydraten discussie :)

Ik zelf heb weight watchers gedaan. en binnen no time was ik 6 kilo kwijt. Dieten is niet aan mij besteed ik hou namelijk teveel van lekker eten...met weight watchers mag je alles eten maar er zit een puntensysteem aan.

Is een supersimpel systeem en heel goed te doen. Je kunt ook naar sessies gaan ofzo dat heb ik niet gedaan. Er is een puntenboekje waarin staat wat hoeveel punten kost en that's it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht

Ik heb eens een half jaartje alles gegeten, behalve mayonaise, aardappelen en frisdrank. Enkel een boterham 's middags en een flesje cola 's middags. Viel ik 10 kg van af. En ik fietste ook nog elke weekdag 14km van/naar school.

Mijn vrouwtje is simpelweg calorieën beginnen tellen, en ook 10kg eraf. En dat liet nog altijd ruimte voor een friet op z'n tijd.

Als je wil sporten: zwemmen. Last op je gewrichten is in totaal minder dan lopen en fietsen.
                                  Last edited by wooter; 09-03-10, 09:48.
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                    volgens mij zijn PACO en ik het eens hoor, en kun je gewoon aan de gang. :)
                                    Shit! Alchohol en suikers zijn een belangrijk bestanddeel van mn dagelijks dieet...

Comment

Voorbereiding
                                      Bereiding:
                                      (de huid niet insnijden en niet ingevroren vlees gebruiken, want anders wordt het niet knapperig).

Veeg de huid goed droog. Met een vork 20 min. in de huid prikken totdat deze met gaatjes overdekt is. Wrijf de huid volledig in met zout en (eventueel) licht insmeren met rode kleurstof. Maak aan de onderkant van het vlees om de 2,5 cm. een insnijding van 1 cm. diep.

Bereidingswijze
                                      Marinade:
                                      vermeng zout, suiker, hoisinsaus, lichte sojasaus, gele bonenpasta en vijfkruiden poeder in een kommetje. Smeer de vleeskant (vooral de insnijdingen) goed in met de marinade. Laat het vlees een hele nacht drogen op een tochtige plaats (als het kan ophangen). Hoe droger hoe krokanter. Leg het vlees met de huid omhoog in een 200 C voorverwarmde oven, met doaaronder een braadslee met heet water voor het druipen. Laat 15 min. roosteren, daarna temperatuur verlagen naar 190 C en rooster 1 uur. De oven geduurende dit uur niet open maken, pas aan het eind an de roostertijd testen of het vlees gaar is. Als inprikken makelijk gaat en het uitlopende vocht niet roze is, dan is het vlees gaar en moet de huid krokant zijn. Laat het vlees enkele minuten rusten. Hak of snij daarna het vlees in 1 - 2,5 cm. dikke plakken en dien het op een warme schotel op.
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ah. Gebakken belg.
                                        You know that reality is immaterial

Comment

Ach, dacht even dat JasperBuik een nieuw topic had geopend :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                            Ach, dacht even dat JasperBuik een nieuw topic had geopend :-)
                                            I'm ashamed to say, ik dacht ook gelijk aan Jasper bij het zien van de topic-titel...
                                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Je zou ook gewoon eens wat vaker in Waalre kunnen komen fietsen. ;)

Als je graag op asfalt blijft kan je de Vlaamse Wielerschool op circuit Zolder bezoeken. Daar is het op zomeravonden gratis gummen met de fiets op het circuit. Schijnt leuk te zijn.
                                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Penskweker present. Nooit last van gehad. Nu 45 jr. en ik krijg een fucking bierbuik. Ziet er niet uit.
                                                All you need to remember is the number '70' .

Comment

Comment

Zonde om de drank te laten staan..
                                                    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Aardig recept van w220 ; wat ik ook had verwacht bij openen draadje trouwens :)

Comment

Ik ben net begonnen met het tellen van de calorieen. Moest ook wel want er moet een paar kilo af binnen een paar weken.

Ben me rot geschrokken van de afgelopen zondag. Ik dacht een lekkere lichte maaltijd te hebben van Jacobsschelpen met sla en stokbrood met kaasjes. Blijken die kaasjes opeens 800 kcal te vertegenwoordigen en dat stokbrood nog eens 350. Samen gewoon de helft van de dagelijkse energie voorraad.

Nog een paar wijntjes erbij en ik was weer zwaar overvoed.

Nu ben ik er even ingedoken en voor wat ik kan achterhalen zijn twee zaken van onmiddellijk belang;
                                                        - de verbrandingsvolgorde van alcoholen, koolhydraten, eiwitten en vetten
                                                        - de signaalwerking van het lichaam

Ik heb begrepen dat de alcoholen, eiwitten en koolhydraten eigenlijk niet in vet kunnen worden omgezet dus op zich geen probleem. Echter, door de voorkeursverbranding kan een wijntje met een blokje kaas een desastreus effect hebben. Immers het lichaam gebruikt alleen de alcohol en slaat de kaas volledig op (voor later zeg maar)

De signaalwerking schijnt nog belangrijker te zijn. Immers vetten geven kennelijk pas veel later een vol gevoel dan koolhydraten, waardoor je je kunt overeten. De vetten worden dan niet verbrand.

Gisteren maar eens de proef op de som genomen en een salade gemaakt met beetje kip (eiwitten) en daarin een avocado (redelijk wat vetten). Het idee was om vol te raken op de eiwitten en koolhydraten en dan de avond door te komen op de vetten.

Resultaat, leek te werken, maar ik vermoed dat het voornamelijk placebo effect was. In elk geval helpt het calorieen tellen wel want je wordt je gewoon beter bewust van wat je eet. En de theorie van de verbrandingsvolgorde is wel geloofwaardig dus ik ga er nog even mee door. Het verdient in elk geval een kans voordat ik me overgeef aan de verboden middelen...

Ik moet toch die bergen in Limburg op de een of andere manier zien te overwinnen tijdens de Amstel Gold.

Comment

De truuk is om iets te eten waardoor je maag enigszin vol van raakt en blijft want je maag geeft grotendeels aan of je een honger gevoel hebt of niet.

Da's een mogelijkheid.

Andere is om een maand echt stukken gereduceerd volume te eten waardoor je mag kan krimpen. Dat vereist heel wat wilskracht want je lichaam zegt dat 't honger (trek) heeft terwijl je waarschijnlijk voor de avond al voldoende calorietjes hebt gehad.

Na een maand is je maag al een stuk gekrompen (niets mis mee) en kan er dus minder in. Na het eten van een normaal volume zit je dan veel eerder 'vol' waardoor je je minder kan/wil eten. Et voila.

Kaas (vooral Franse) is erg lekker maar de blokjes zijn wel vetbommetjes. Of vetbultjes uiteindelijk. Omdat 't zo geconcentreerd is kun je rustig 300 gram oude kaas weghappen maar daar zit genoeg calorieen in voor een maandje of 2 bergbeklimmen oid ;)

Comment

Zie de volgende doc. Soort 'Supersize me' maar dan de fitness variant.
                                                            Avarage Joe wil eindelijk op 'die kerel op die poster' lijken en met behulp van die kerel op die poster wordt hij ook zo binnen 7 maanden ZONDER verboden middelen. Als dat geen inspiratie is..

http://www.free-hd-divx.com/video.php?id=1393

Comment

Andere is om een maand echt stukken gereduceerd volume te eten waardoor je mag kan krimpen
                                                              Die wilskracht is voor mij het probleem. Ik ben bang dat ik dat niet lang op kan brengen. Ik zal dus het lichaam moeten "trucen" door een slimme combinatie van voedingsmiddelen aan te bieden waardoor het denkt dat ik vol zit. In elk geval minder pijnlijk dan mezelf uithongeren, maar wellicht minder effectief

Comment

Die gast op die foto is Jeff Willet en een pro body-builder. Pro betekent anabolengebruik, zoals je kunt zien.

Comment

Working...
                                                                X