Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorbode voor de grote klap?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorbode voor de grote klap?

http://www.cnn.com/2010/US/03/16/cal...ake/index.html

Laatste tijd véél aardbevingen her en der, met name Chili, vandaag nog een 7.2tje, maar nu dus ook bij LA aan het rommelen. Voorbode voor de grote klap? 2012?
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Volg al een tijdje een rss feed van onderstaande site. Alles van 2.5 of hoger wordt vermeld, vandaag alleen al 15 feeds voornamelijk rondom de Grote Oceaan.

http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/catalogs/

Comment

Wat is "de grote klap"?

Seismische activiteit is al jaaaren een vorm van een sinus, ik zou mij pas zorgen maken als die bandbreedte opeens enorm gaat fluctueren, en dat is nu nog lang niet het geval heb ik mij laten vertellen, ook al komen de laatste tijd meer bevingen in het nieuws omdat die op wat 'ongelukkige plaatsen' voor zijn gevallen.
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marcel323ti Bekijk bericht
        Volg al een tijdje een rss feed van onderstaande site. Alles van 2.5 of hoger wordt vermeld, vandaag alleen al 15 feeds voornamelijk rondom de Grote Oceaan.

http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/catalogs/
        Gave site. Thx. :)

Comment

Ik heb de ballen verstand van seismologie, maar ik zou me juist zorgen gaan maken als je een tijdlang géén activiteit waarneemt. Dan zou alle spanning misschien in één keer los kunnen komen ipv. geleidelijk.
          Overigens "grote klap" . Die in Chili laatst van 8.9 was al een flinke jongen hoor. Veel zwaarder wordt het niet. (al is 9.2 ook mogelijk)

Comment

Ik weet ook niet veel van seismologie, maar ik heb genoeg tijd doorgebracht in LA om te weten dat ze een 4.4 niet al te serieus nemen hoor. Da's a minor tremble. :)

Neemt niet weg dat die hele staat morgen weg kan zijn natuurlijk. See you down in Arizona Bay.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik denk weleens terug aan die laatste grote aardbeving in LA toen al die dubbeldeks bruggen waren ingestort enzo, dat is toch alweer een hele tijd terug. Daarom hoef je geen raketgeleerde te zijn om te beseffen dat een grote klap er wel degelijk aan zit te komen.

Veel aardbevingen halen het nieuws niet trouwens. Moet je even iSeismo als app op je iPhone zetten, dan zie je dagelijks wat er op dat gebied speelt: best veel.

Comment

Jep en de Vesuvius staat ook op klappen maar heel Napels vertikt 't om te verhuizen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  Ik denk weleens terug aan die laatste grote aardbeving in LA toen al die dubbeldeks bruggen waren ingestort enzo, dat is toch alweer een hele tijd terug. Daarom hoef je geen raketgeleerde te zijn om te beseffen dat een grote klap er wel degelijk aan zit te komen.

Veel aardbevingen halen het nieuws niet trouwens. Moet je even iSeismo als app op je iPhone zetten, dan zie je dagelijks wat er op dat gebied speelt: best veel.
                  Bedoel je niet San Francisco?

Groet
                  GJ

Comment

Loma Prieta (1989) was inderdaad San Fran en omgeving. Maar ze zullen hem in LA vast ook wel gevoeld hebben destijds. :)_
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Was in San Francisco/ Bay Area idd. Die brug heet de Oakland Bay bridge. Heb daar een paar maandjes gezeten. Ergens aan de SF kant van de baai hebben ze het oude bruggenhoofd laten staan als een soort gedenkteken naast de nieuwe brug richting Oakland (waar ik zat). Wanneer je de verwrongen stukken staal die daar nog uitsteken ziet maakt dat best indruk eigenlijk. Moeten enorme krachten vrijkomen bij zo'n aardbeving. Zelf gelukkig in al die maanden geen trillinkje meegemaakt.

Iedereen had 't daar trouwens wel over de grote klap die ze verwachten. Is inmiddels al weer wat jaartjes geleden, maar ze wachten nog steeds. :)
                      Last edited by iOnline; 16-03-10, 15:45.

Comment

Oh vast en zeker Jasper, maar de ingesorte dubbeldeks freeway was toch echt Frisco en niet LA. De reden dat ik dat zo goed weet, is dat ik op dat moment (student nog) voor de buis zat om de World Series Baseball te gaan kijken. Oakland A's vs. San Francisco Giants in Candlestick Park. Direct live kunnen volgen dus! ;-))

Groet
                        GJ

Comment

{ogenuitsteekmodus aan} Dat stadion heb ik live in gezeten bij een wedstrijd van de San Francisco 49-ers. {ogenuitsteekmodus uit}

Btw, was dat wel een honkbal stadion eigenlijk? Ik heb er namelijk NFl zitten kijken.

Comment

Vroeger honkbal, nu American football.
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Zeker wel, iOnline! Google maar eens. Overigens zitten de Giants nu niet meer in Candlestick Park.

Leuk om NFL bij te wonen, nog leuker was het geweest om hinkbal te gaan kijken (imho natuurlijk). Zelf ben ik wel bij de Mets geweest in New York (de Yankees waren in die week on tour dus een wedstrijd van hen bezoeken ging niet door helaas). Supersfeer en superleuke avond gehad. Is toch wat anders dan met samengeknepen billen naar de Kuip in de hoop niet tegen een verdwaalde knal voor je kanus op te lopen. ;-)

Groet
                              GJ

Comment

Ah, lees net idd. Stadion is jarenlang door beide teams tegelijk gebruikt. Géén idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Nergens heb ik aan kunnen zien dat er ook baseball gespeeld zou kunnen worden. Knap hoor. Stadion was mooi, maar wel een beetje ouwe meuk kan ik me herinneren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                  Is toch wat anders dan met samengeknepen billen naar de Kuip in de hoop niet tegen een verdwaalde knal voor je kanus op te lopen. ;-)

Groet
                                  GJ
                                  kijk daar ga je

hier op gummen een grote smoel

maar bij de eerste de beste kaalkop in housebroek

staat meneer de reetpattee tussen zn bleke schijtschijven te masseren
                                  internet warrior dat je dr bent

ja in amerika lekker veilig naar de mets

want de yankees in dat enge bronx gedeelte
                                  das toch iets te reeel voor onze bossche bonenteller

die alleen maar op internet van negers houdt
                                  maar er op straat als een bange yorkshire terrier
                                  een steegje van invlucht

nee t is helder

de hypocrisie druipt er weer vanaf
                                  en ik sla het allemaal op in mijn stalkfile

loosert

:)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

LOL @ dikke bankiel

Echter zoals een echte honkballiefhebber zou weten, ga je je het liefst naar de Yankees. Ook al is dat met gevaar voor eigen leven. ;-)))

Groet
                                    GJ

Comment

Working...
                                    X