Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garagevloer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Garagevloer

Heeft er iemand ervaring met het behandelen van een garagevloer dmv epoxylak oid?

Ik ben in het bezit van een garage van +/- 28 m2 met een betonnen vloer die ik wil gaan behandelen met een epoxylak.
    De (ruwe) garagevloer heeft wel wat kleine scheurtjes waar bij hevige regenval door opkomend grondwater kleine plasjes water ontstaan.
    Ik heb helemaal geen ervaring met zoiets, maar denk dat ik eerst de scheurtjes moet uithakken, dan de scheurtjes moet vullen met reparatiespul, de vloer moet reinigen, en dan lakken in die epoxylak.....?
    Heb ook iets gelezen over de vloer egaliseren met egaline...is dat misschien mooier/beter om dat voor het lakken te gebruiken?

Alle tips zijn welkom:)

gr.
    Marvin

Als er door een scheurtje in een betonvloer water naar boven komt bij hevige regenval, dan zal een verfje niet helpen. Sterker nog, dan twijfel ik zelfs of je een echte (gewapende) betonvloer hebt en of het niet een tegelvloertje is, met een cementvloertje eroverheen. In de regel is een betonvloer waterdicht, en een gewapende betonvloer scheurt in de regel niet dusdanig dat dat verloren gaat. Uithakken en vullen met verse beton/specie zou in zo'n geval wel eens niet kunnen helpen.

Al eens door de vloer heen geboord? Ofwel weet je hoe dik hij is?
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik weet niet hoe dik die vloer is...de garage heeft de vorige eigenaar in 1995 laten plaatsen, en is gemaakt van betonnen delen(met houtdessign) met daarin dus een betonnen vloer.
      Die (betonnen)vloer is van het zelfde spul als waarmee ze funderingen storten...met van die kiezelsteentjes erin.