Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode wijn is lekker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rode wijn is lekker

Tot zover mijn constructieve bijdrage op de zondagavond.

('t Was trouwens een Spaanse, uit een kleine noordwestelijke regio. Erg lekker.)

Huis ?? welk jaar ??? Soort ??? :-)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Gokje: Viejo vino de la tradición?
      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Auto's rijden ook fijn. En met computers is 't ook prima werken.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Van het weekend weer het wijnrekje volgekocht. Mooie wijntjes voor hele knappe prijzen.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Het hangt een beetje af van wat er met Noord-West bedoeld wordt, maar voor de Spaanse wijnen zit ik tegenwoordig helemaal op de Ribera del Duero. Er zitten steeds meer verrassend sterke wijnen tussen en die verslaan wat mij betreft op alle vlakken de traditionele Spaanse Rioja meuk.

Comment

Ik ben er bijna doorheen en moet nodig weer aanvullen...............het probleem is ik weet wat lekker is als ik het proef maar mis de kennis om "goedkoop" goede wijn in te kopen, je moet toch via internet of rechtstreeks bij wijnhuizen of importeurs wijn kunnen kopen voor de helft van de slijter op de hoek................maar ik ben bang dat ik appels met peren vergelijk.
              Alleen als ie ijs en ijs koud is.

Comment

Bij de Lidl is de C9dP Tiare Impériale 2012 weer te koop. Zeer prima wijntje voor €12,99.
                (let op: de andere C9dP van de Lidl moet je niet hebben)

Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco, het restant van de chateauneuf du pagehebben ze nu voor 9,09 staan. Ik ga er ook eens eentje proberen.

Comment

Ah, bedankt voor de tip.

Comment

Hier ook bedankt voor de tip. Zojuist de laatste Pape-flessen uit het rek geplukt :)

Comment

Zal vanmiddag weer eens naar de Lidl gaan dan. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Wel lichtjes terugkoelen voor consumptie, dames. Anders is het niet lekker bij dit weer :)

Comment

Ik trek hem net open, schenk hem ongechambreerd in een glas, en toch smaakt hij al prima. Morgen nog een paar flesjes scoren. Het gekke was dat er een heel schap was met van die oranje -30% stikkers. Daar heb ik een fles uit genomen. Even verder stond een schap met flessen voor de volle prijs...

Comment

Mijn Lidl was dicht wegens verbouwing :(

Eigenlijk zijn zware wijnen als C9dP iets teveel voor warmer weer (nou ja, met dit flutweer...) maar ik merk dat ik toch vaak terugval op de betere Côtes-du-Rhône wijnen als ik echt iets speciaals wil drinken.
                              De buurwijngaarden zijn namelijk ook erg goed, want Lirac en Tavel (rosé) liggen er naast.

Chambreren of decanteren is nog maar echt zelden nodig, merk ik. De meeste wijnen worden toch zo geproduceerd dat ze meteen op dronk zijn en direct uit de fles gedronken kunnen worden.
                              Zorgt er tegelijk voor dat ze ook niet altijd lang bewaard kunnen worden.

Comment

Helaas was die soixante neuf du Pape op bij mijn Lidl. Die Amstelveense schraap natnekken weten dat soort deals snel te vinden natuurlijk.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Met maar ff een doosje met wat verschillende flesjes rood gehaald. 't Is er weer voor. Wat kazen op tafel, de 2014 Apaltagua Gran Reserva Envero Carmenere in het glas erbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    Helaas was die soixante neuf du Pape op bij mijn Lidl. Die Amstelveense schraap natnekken weten dat soort deals snel te vinden natuurlijk.
                                    De in de plaats aangeschafte 2012 Chateau Bellerive Medoc van 8 euro is echter ook een verdienstelijk flesje!
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                    X