Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KirgiziŽ

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• KirgiziŽ

Ik krijg via de Twitter allemaal berichtjes door m.b.t. een staatgreep in KirgiziŽ, incl. foto's. Het gaat er daar nogal heftig aan toe lijkt 't.

N.a.v. het aanslagen in Moskou draadje de foto's achter een linkje:

(LET OP: Klikken op eigen risico.)

klik01
    klik02
    klik03
    klik04
    klik05
    klik06
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/9057...yrgyzstan.html

Comment

Ik hoor net dat wat demonstranten Ak47's en bazooka's van vluchtende politieagenten hebben afgepakt en dat er nu over en weer wordt geschoten rondom het parlementsgebouw.

Van Wikipedia: "Het toerisme is in KirgiziŽ in ontwikkeling."

...maar nu even niet denk ik.

Comment

Zeer serieuze zaak, en erg zorgelijk. Zeker een topic waard.

Maar dan toch, omdat ik het zo... vreemd vind. iOnline, die fascinatie met lijkenfoto's. Semi-serieuze vraag: gaat alles goed met je? :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Hm, ben ik niet blij mee, want ik moet daar in september doorheen...
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Weer een land dat van de ene dictator op de andere overstapt? KirgiziŽ is toch niet die voormalige Sovjet-republiek met die leider wiens Boek belangrijker is dan de koran? O nee, da's Kazachstan.

Grappig, bij GS weten ze blijkbaar niet dat Kyrgyzstan in het Nederlands KirgiziŽ heet.
            Z3 Coupť 2.8, E36 325i Coupť, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Zeer serieuze zaak, en erg zorgelijk. Zeker een topic waard.

Maar dan toch, omdat ik het zo... vreemd vind. iOnline, die fascinatie met lijkenfoto's. Semi-serieuze vraag: gaat alles goed met je? :)
              Waarom fascinatie? Omdat ik toevallig voor de 2e keer wat schokkende foto's op Gummen drop?

Anyhow, maak je geen zorgen, ik ben hoogstens een nieuwsjunkie. Vroeger kreeg je dat nieuws met een beetje geluk 's avonds op het journaal of de andere dag in de krant afgewikt en gewogen door een eindredactie gecensureerd aangeboden. Tegenwoordig krijg je dus datzelfde nieuws binnen enkele minuten ongefilterd en rauw uit de eerste hand voorgeschoteld. Ik prefereer eerlijk gezegd dat er niet voor mij bepaald wordt door een redactie wat ik wel of niet mag zien of weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                Hm, ben ik niet blij mee, want ik moet daar in september doorheen...
                Hmm, tja. Ik snap wel dat de route juist door zo'n land loopt. Een dictatuur is natuurlijk politiek zeer stabiel. Totdat...

Maar goed, al die Centraal-Aziatische republieken zitten zo in elkaar. Dus als je daarmee rekening zou moeten houden, kun je niet eens rijden.
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dat van die koran en dat boek, dat was trouwens Turkmenistan. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Saparmurat_Niyazov
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                    Waarom fascinatie? Omdat ik toevallig voor de 2e keer wat schokkende foto's op Gummen drop?

Anyhow, maak je geen zorgen, ik ben hoogstens een nieuwsjunkie. Vroeger kreeg je dat nieuws met een beetje geluk 's avonds op het journaal of de andere dag in de krant afgewikt en gewogen door een eindredactie gecensureerd aangeboden. Tegenwoordig krijg je dus datzelfde nieuws binnen enkele minuten ongefilterd en rauw uit de eerste hand voorgeschoteld. Ik prefereer eerlijk gezegd dat er niet voor mij bepaald wordt door een redactie wat ik wel of niet mag zien of weten.
                    Met de Golf oorlog was het niet anders; iedereen kon zowat live meegenieten met de beschietingen en bombardementen.

Prima zo, linkje plaatjes met 'Pas op' enzo, zodat ik thuis pas de linkjes klik ipv op kantoor ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Dat van die koran en dat boek, dat was trouwens Turkmenistan. :-)
                      O. Ja. Hmm.

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                      Maar goed, al die Centraal-Aziatische republieken zitten zo in elkaar.
                      :)

Comment

Echt wel. Bij P-P spraken ze simpelweg over the 'Stans. :-)

Comment

Met nog een toepasselijke link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Absurdistan

:)

Comment

Absurdistan, heh. :)

Dan toch weer even serieus: de minister van BiZa schijnt ook gedood te zijn in de landelijk verspreide protesten.
                            http://news.yahoo.com/s/afp/20100407...unrestpolitics
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Zag net op het nieuws dat de politie er genoeg van had en met scherp op de demonstranten schoot, 17 doden? Je zag ze ook met AK's op de menigte af schieten.

Best bizarre situatie daar.

Comment

Working...
                              X