Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schiphol-ergernissen-draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Schiphol-ergernissen-draadje

Ja die hadden we nog niet hier!

En dat was op Het Groene Forum toch wel een klassiekertje, dacht ik zo.

Goed, ik begin dan maar. Deze ergernis gaat over: mensen ophalen. Nou begrijp ik best dat er omstandigheden zijn waarbij het meer dan verdiend is dat de reiziger een volkomen welkomstcommittee klaar heeft staan, inclusief spandoeken, heliumbalonnen, kindertjes in "I HEART PAPA" t-shirts, en wat dies meer zij. Als je, weet ik veel, vier jaar als arts zonder grens in Kongo-Zuid hebt gezeten of zo. Of dat je wonder boven wonder heelhuids terug bent na een jaartje Irak of Afghanistan. Maar wat je tegenwoordig dus ziet... MAN. Hele busladingen familie en vrienden die klaarstaan met de hierboven omschreven attributen, en dan komt er een of ander sulletje met een attachekoffer en een rolling trolley overduidelijk van een zakenreisje terug. Of 't zijn opa en oma, met de "Isla Marguerita" t-shirts nog aan.

DOE EENS NORMAAL MAN. Daar ga je toch niet zo massaal hysterisch voor lopen doen?

Het gevolg is dus een overvolle uitloopruimte bij bv. Terminal 3, waarbij al die pretletters ook nog eens:

a) de doorgangen voor de aankomende reizigers blokkeren, zodat er in het omheinde gedeelte allerlei komieke opstoppingen ontstaan;
    b) de met Fristi en M&M's afgeladen ADHD-neukfoutjes vrolijk in voornoemde omheinde ruimte laten rondrennen, -vallen en -braken, waardoor alweer opstoppingen, etc.;
    c) zelf ook en masse op Papa Reislul afrennen, de handycams en de GSM's in de aanslag, om toch maar dit GEWELDIGE moment met zijn allen te vieren, een minuut of 4, in voornoemde omheinde ruimte, met als gevolg... nou ja, u snapt het wel.

Ongelooflijk. Die mensen gedragen zich allemaal of er nog nooit iemand anders succesvol is geland op Schiphol, alsof Hun Geliefde zojuist vier jaar lang in een kano de wereld is rondgeroeid, of whatever dan ook. Echt. Totale hysterie.

En dan die aankomende reizigers, die dus ook he. Daar een beetje suf gaan staan kijken tot de mensenmassa voor je oplost. Schei uit man, gaan met die trolley, op die achillespeesjes, hakken, en vlug een beetje. Schelden in taal naar keuze. OPZOUTEN allemaal.

Tenminste, zo kom ik daar meestal wel naar buiten. Weet niet of meer mensen dat doen? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Groet'n uut Schiphol

Deze titel bedoelde je, neem ik aan? :-)

LOL. Kom nét van Schiphol en, geheel toevallig, heb ik me vanavond ook nét over hetzelfde verschijnsel lopen ergeren. Je komt uit de bagagehal en d'r beginnen wat tieners met spandoeken te gillen, om dan te roepen, "Oh nee, dat is 'm niet."

Achter je komt de volgende uit de bagagehal en de tieners met spandoeken gaan weer gillen. En dan hetzelfde. "Oh nee, dat is 'm ook niet."

En dan zijn het inderdaad opa en oma die even een weekje naar Benidorm zijn geweest ofzo. Gat-ver-dam-me. Overdreven gedoe.

:-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja die titel ja, LOL :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Dezelfde ergernis heb ik trouwens ook nog wel eens op stations. Dat oma van 80 natúúrlijk al tien minuten voor aankomst naar de deur is gewaggeld, zodat ze als eerste kan uitstappen, met die reumatiek van 'r en haar koffer van twee ton, die ze natuurlijk niet kan dragen, zodat een aardige jongeman (ikke dus) dat kreng voor 'r naar buiten moet tillen. En ondertussen staan er al honderd stomende reizigers achter ons, want die moeten net als ik de overstap naar Fuckfurt an der Oder nog halen.

Denk je dan dat, eenmaal op het perron, oma en de gehele verzamelde familie Fritzl eventjes plek gaan maken? WELNEE. Dat gaat uitgebreid elkaar omarmend gigantisch in de weg staan van uitstappende, instappende en overstappende medereizigers, die innerlijk vloekend met hun bagage om alle vijfentwintig Fritzls heen moeten navigeren en zo nog nét op het allerlaatste moment de aansluiting weten te bereiken. Waardoor je nog minstens 20 minuten nastomend van de stress in die volgende trein zit.

SAUDEMIETER DOCH AUF!

:-)
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja voor de Nederlandse provincalen is Schiphol een hele belevenis.
          Daarom vlieg ik zo min mogelijk op Schiphol..............maar goed je ontkomt er niet aan.

Heben jullie het al gehad over het klappen bij de landing ?
          Tenenkrommend.

Of die zure bekken, grove opmerkingen en lomp gedrag als je de kriskras lopende wachtrijd voor de cattleclass wilt doorsnijden om bij de business balie te komen ? Hell fuck no, op Vancouver was er zelfs een Belgische lul de behanger die aan m'n kar ging hangen, het verkeer wel ff ging regelen en luidkeels ging roepen dat ik niet mocht voordringen. Willy Wanker............De hostess zag het al gebeuren en maande die beste man even heel snel ruimte te maken.

Vliegen is oorlog man.

E
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ach, de heren wereldreizigers.... ;-)

Jullie worden al vroeg oud.

Maar dat "ergeren aan" slijt wel weer hoor, zodra je de 45 bent gepasseerd.

Dan ben je namelijk blij dat er nog iemand op je staat te wachten....

Maar niet heus, stelletje gekken..
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik kan m'n lol op binnenkort: 5 vluchten waarvan twee intercontinentaal in 3 weken. En ik ben al zo'n fan van vliegen (NOT)

Mag zich dit ook uitstrekken tot het moment dat je in die aluminium vliegende paardelul zit? Dan HAAT ik mensen die ondanks het feit dat jouw knieën al in hun nek zitten geduwd toch nog hun stoel naar achteren drukken. Vooral KLM is meester in het negeren van het feit dat Nederlanders toch wat groter zijn dan de gemiddelde pygmee.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Heb je van die korte benen Paco, dat je voorzitter nog beweging in de stoel krijgt ??? ;-)

Comment

"Terminal 3"

Ik heb de oorzaak gespot.

Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik nooit vanuit deze terminal hoef te vliegen. Prive of zakelijk. Bij T1&2 is het welkomstcomitee normaliter wellicht 7mensen sterk, waarvan 5 chauffeurs. Meteen doorlopen, klaar.

Mag ik wel de ongelovelijk langzame service and veel te vroege sluitingstijd van het foodcourt noemen? Om 19.00 dicht? Waar de fuck gaat dat over?

Comment

Ik ga naast NAS op mn blote knietjes zitten en dank voor het concept Privium....heerlijk doorbanjeren terwijl de Tokkies met zn allen klaarstaan voor Transavia vlucht 666 naar Gran Canaria...

Ik ga zondag voor een mooie beproeving: geplande aankomst vanuit Keflavik om 12:55 en dan in gezonde sprint door naar de gate voor vertrek naar Porto (vlucht om 14:00)....
                    Let's kick some ass and chew bubblegum...
                    ----------------------------------------------------------------------------
                    '71 Alfa Romeo Giulia Super
                    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                    '00 BMW E39 528iA Touring
                    '06 BMW Z4M Roadster
                    '96 BMW E36 328i trackracer
                    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Poeh, wat maken we ons toch druk om pietlut zaken.....leven en laten leven zou ik zeggen, is ook beter voor je bloeddruk ;-)
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Nieuwe VIP room, bij de oude kon je tenminste nog met een droog pak de koffers uitladen...

Comment

Waar ik erg veel moeite mee heb, zijn niet zozeer de lange rijen bij de controle. Maar vooral de oorzaak.

Tante Sjaan die met haar grote brede riem door de douane wil, of Chantaaaaaaaal die op haar hoge ijzeren hakken door het poortje willen kan je niets verwijten.

Maar die ueberlutsers met allerlei frequent flyer accessoires moeten nu toch onderhand wel eens weten dat hun notebook UIT de koffer moet. Dat ze GEEN gezinsverpakking Sanex mee mogen nemen, en nee meneer dat geldt OOK voor lenzenvloeistof. En dat ze beter hun klok even af kunnen doen.
                          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                            Poeh, wat maken we ons toch druk om pietlut zaken.....leven en laten leven zou ik zeggen, is ook beter voor je bloeddruk ;-)
                            Precies.
                            Want wat interesseert het nou wat anderen doen?
                            Iedereen mag toch zijn eigenaardigheden en afwijkende gebruiken erop na houden? Zolang ze je er maar niet mee lastig vallen. Toch?

Een beetje meer tolerantie zou niet verkeerd zijn.
                            En als je denkt "wat zit zo'n vliegtuig toch VOL" dan is het beter te zeggen "het zit niet VOL, het is gewoon gezellig druk".
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

GVD, wie heeft PACO stiekem hippiepilletjes gevoerd? Hij klinkt ineens zo tolerant.

Dit trek ik niet hoor.
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Dat heet ironie.

Comment

Amsterdam ? Rotterdam Mickey Mouse Airport!

Ik probeer Schiphol zoveel mogelijk te mijden. Prachtig hoor, alle voorzieningen. En het is best wel groot geworden. En natuurlijk is het logisch dat je alle low cost carriers aan het einde van de F-pier neerzet. Maar als ik van Faro naar Amsterdam vlieg (omdat de vlucht naar Rotterdam vol zit/zat) krijg ik toch een beetje het idee dat we een rondje om Schiphol vliegen en vervolgens een touchdown doen bij Den Helder. Vervolgens taxiën we van Den Helder naar Egmond aan zee, waar we aan de pier losgelaten worden. Dan wandelen we, al dan niet een rolvloer meepikkend, binnen twintig minuten naar de bagage, die er tot grote vreugde van Tante Truus uit Assen al ligt. Raar he, na zo'n wandeltocht. Zucht.... Tegenwoordig worden we opgehaald bij de Departures, daar kun je nog wel voor de deur komen.

Rotterdam Airport - parkeren of afzetten voor de deur, even inchecken (voor zover we dat niet vooraf gedaan hebben), bagage op de band, door de controle en voila. Is wel een beetje Mickey Mouse Airport, maar snel en voor ons (vanuit het centrum van Rotterdam) binnen 10 minuten aan te rijden.

Overige ergernissen? Mensen die zich vreselijk kunnen opwinden over vertragingen. Want als het toestel vol is, kunnen we toch weg?
                                  En als het vliegtuig niet kan vliegen, zetten ze toch gewoon een ander toestel in? Die hebben ze toch wel ? En als je op Faro wat vertraging hebt (omdat Truus diezelfde ochtend in Nederland te laat was en de vertraging de hele dag doorwerkt) ga je als een imbeciel te keer tegen de Portugese hostess en eis je dat er een Nederlandse hostess komt (waarschijnlijk vergezeld door de ambassadeur) om nogmaals uit te leggen dat het toestel twee uur later aankomt. Want jij moet morgen werken, en de hele (reis)wereld moet zich aanpassen aan jou. Ongelofelijke kansloze -mannelijk schaamdeel, drie letters-.

Komt het iemand bekend voor ?
                                  Last edited by Roger; 01-07-08, 12:49. Reden: Alzheimer! I forgot what it was!
                                  The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Roger, Roger. :-)

Grappig - het Schiphol-draadje op het oude forum begon met precies die situatie: het gezeik van vakantiegangers bij een vertraging.

De onpraktische omvang van Schiphol onderstreep ik ook. Eerst dat landen op die absurde Polderbaan, die niet eens nodig was. Dan ellenlang taxiën. Dan lang wachten tot de slurf er is, zodat je uit het vliegtuig kunt. Dan eeuwig lopen.

Van het moment waarop het vliegtuig de landingsbaan raakt tot het moment waarop ik op het treinperron sta, zijn soms 30 minuten voorbij. Absurd als de vlucht zelf maar 55 minuten heeft geduurd.

Comment

Nou ja, de meeste Europese vluchten van non-budget carriers proberen ze toch wel dichterbij te laten landen, is althans mijn ervaring. Intercontinentaal landt vaak op de Polderbaan, maar what the hell, een kwartiertje taxiën na 11 uur vliegen is ook zo'n ramp niet. Wel als je van LCY komt of zo.

V.w.b. de loopafstanden op AMS: vind ik nogal meevallen hoor. 't Is, gezien de volumes aan passagiers, nog steeds een behoorlijk compacte luchthaven. Tuurlijk, Rotterdam is veel kleiner en handiger, allemaal waar. Maar daar kun je Schiphol niet mee vergelijken.

Luchthavens zat waar het wisselen van terminals met metro's of monorails gepaard gaat. Stap een een keertje over op luchthavens als Atlanta of Houston, en je zegt nooit meer dat je op Schiphol lang moet lopen. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Bedenk je dat het altijd erger kan.
                                        Wel eens naar Suriname gevlogen?

Comment

De nieuwste trend: Terminal patsen?
                                          ---
                                          Ontopic: ik moest overlaatst mijn moeder & co gaan halen op Zaventem, dat sowieso al terminal (huhuh woordgrapje) deprimerend is. Zit je daar te wachten, en te kijken naar het volk dat daar binnen komt gestesselt: een keur aan lokale varianten in soorten en maten nooit verwacht door Darwin, I tell you - hij had voorspelt dat die allemaal eruit gesorteerd zouden worden. Dat we daarbij volgens Richard Dawkins de Creationisten hun gelijk geven, moet ik er helaas bijnemen. De aanval op het netvlies had een 'shock & awe' gehalte waarbij Bagdad redelijk amateuristisch verbleekt.
                                          Rock on. RS.

Comment

CdG is ook zo'n pretje. Wat een chaos tent. Vreselijk.

Zal ik eens een suggestie doen voor de vliegvelden die ik wel fijn vind? Zaventem. Duesseldorf. Muenchen. Deze 3 steken met kop & schouders bovenuit de andere vliegvelden die ik allemaal heb moeten meemaken. Compact, goed OV, parkeergelegenheid, net groot genoeg en niet te groot. Ideaal.

Comment

Ali,
                                              ik bied hoger: Israel.

NAS,
                                              Muenchen is erg prettig zelfs... Genoeg leuke winkels om de paar uur, die ik altijd te vroeg ben, nog even te bekijken. Even wat eten en dan desnoods nog wat werken is daar allemaal goed te doen. De gratis koffie/thee is wel een aardig idee. Daarnaast is het leuk om te zien dat Audi en BMW graag een zo'n stoer mogelijke auto in de terminal neer zetten. De laatste keer dat ik er was, won de witte A4 het van de X6.
                                              Last edited by Martijn; 01-07-08, 13:23.
                                              Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ooit wel eens op Heathrow op in de verkeerde terminal gestaan ? Ik heb het nagekeken in atlassen, Google (als het op google staat is het waar) maar de andere terminals van Heathrow liggen voor mijn gevoel echt aan de andere kant van London.

Even een heel andere tip: als je vliegt en er zit voer bij, geeft dan bij het reserveren of uiterlijk inchecken aan dat je vegetarier bent. Het eten dat je dan voorgeschoteld krijgt, is een stuk verser ;-)

Ach, zolang ik met een Westerse maatschappij mag vliegen klaag ik niet. VLM is altijd goed voor hilarische momenten maar Aeroflot sla ik over (voor zover ze dan nog kisten hebben, want met enige regelmaat wordt een ongeplande buiklandingen gemaakt).

Tenslotte het toppunt van geldverspilling: je eigen LearJet. Fantastisch, luxe, snel, veilig en met een stahoogte van 1.81 in de laatste LearJet 60XR. Als je in het midden staat, dan....
                                                The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                                  Ali,
                                                  ik bied hoger: Israel.
                                                  Nooit geweest, dus kan er niet over meepraten.
                                                  Ik schakel bij vliegreizen altijd over in een soort berustings-modus. Screw de wachtrijen, screw de vernederende douane-checks, screw het veel te volle vliegtuig, screw de vertragingen door ontbrekende onderdelen of gebrek aan start/landings-slots, screw alles!!!1!1
                                                  Ik kan me er niet meer druk over maken. Ik geniet wel met volle teugen van mensen die zich ergeren aan van alles en nog wat.
                                                  En ja, het overkomt me best eens dat de ergernis toch de kop op steekt. Dronken mensen in het vliegtuig kan ik slecht tegen. Onopgevoede kroost ook.

Comment

Heatrow-Rotterdam de zondagavondvlucht, steevast vertraagd met een uur of 3
                                                    Ik vierde de nog niet gemeldde vertraging in het cafe restaurant op de hoek
                                                    Intressante mensen ontmoet daar ;-) die hetzelfde lot bschoren waren daar
                                                    E
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Stonden we paar weken terug op Malaga airport voor de terugreis naar 020. Er zouden 3 incheckbalies opengaan dus drie rijen, helaas gingen er maar 2 balies open dus die ene rij stond daar even behoorlijk te schuimbekken zeg. Is ook behoorlijk k*t als je toevallig in de verkeerde rij staat...
                                                      Daarnaast ging het inchecken dusdanig traag dat de laatsten zo'n beetje moesten hollen om niet het vliegtuig te missen. Irritatie ten top.

Comment

Of dat je bij gate D 196 eindelijk kunt gaan 'boarden' waarbij iedereen zich 'en masse' op de slurf naar het toestel stort, alsof men zeker wil stellen dat zij wel plaats hebben en anderen misschien niet. Ongelofelijk wat een kudde gedrag zeg. Gewoon wachten totdat de rij bijna weg is en fluitend aan boord gaan :-)

Comment

Ach, ik ben nog altijd uiterst gecharmeerd van Berlin-Tegel. Geniaal concept, zo'n rond gebouw: binnen de cirkel parkeren, inchecken en gates zijn in de rand van de cirkel, vliegtuigen staan erbuiten. Ik heb wel eens laatkomers gezien die in drie minuutjes van autostoel naar vliegtuigstoel liepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                            Of dat je bij gate D 196 eindelijk kunt gaan 'boarden' waarbij iedereen zich 'en masse' op de slurf naar het toestel stort, alsof men zeker wil stellen dat zij wel plaats hebben en anderen misschien niet. Ongelofelijk wat een kudde gedrag zeg. Gewoon wachten totdat de rij bijna weg is en fluitend aan boord gaan :-)
                                                            ...om vervolgens je handbagage niet meer kwijt te kunnen in de reeds overvolle overhead compartments ;-)

De teringzooi die mensen meenemen als "handbagage" terwijl ze gvd al een hutkoffer of drie hebben ingecheckt. Ongekend.

Comment

Ach, teveel troep van een ander ruk ik er altijd uit...

Elk nadeel heb z'n voordeel he....

Gelijk lekker rustig om me heen.

Comment

Of je pleurt je handbagage en alle dekentjestroep enzo als volleerd aso onder je eigen stoel.

Comment

Working...
                                                                X