Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muggen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Muggen!

Nou, ze zijn er al, hoor!

Vandaag met GF wat door de buurt gefietst. Op de MTB waarvan de voorband langzaam leegliep. Geen probleem, even stoppen in de bossen, pompje bij de hand en toen werden we letterlijk aangevallen door een complete muggenzwerm. En als je dacht dat muggen overdag niet steken dan heb je het mis! Overal kwamen ze vandaan, ik heb nog nooit zoveel muggen op me af gehad. En dit waren nog flink grote ook. Niet normaal meer.

Nu thuis kom ik erachter dan ze zelfs door de kleding heen gestoken hebben. Een dik t-shirt en een wielrennersbroek. Maak je ook niet vaak mee. Ik heb meer dan 10 muggenbeten over m'n lijf. Als dit de opmaat voor muggenoverlast dit jaar is, dan kunnen we onze lol nog op.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

LOL!

Waar heb je gefietst, veel stilstaand water? Lekker in de zon en weinig kans op wind? Ja, daar zijn ze al wel inderdaad, heb ze ook alweer moeten constateren, maar nog niet gestoken, gelukkig...

Heb mij wel eens afgevraagd waar die krengen goed voor zijn, ik bedoel, WAT moet de natuur met die muggen...?
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Muggen = vogelvoer, o.a.
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Tijgermugjes?
        http://www.tijgermug.info/
        Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Mannen, het is erger dan ik dacht. Dit zijn geen normale muggenbulten meer. Het is dat ik die beesten op ons gezien heb, anders zou je denken dat ik door een zwerm bijen was aangevallen. Enorme, vreselijk jeukende bulten.
          Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Muggen..jpg

GF heeft er alleen al 18! op mijn benen geteld. En nog een stuk of 5 op mijn armen. Zij is wat minder te grazen genomen omdat ze een lange broek aan had, maar ook bij haar is ze dwars door haar broek gestoken.

Dit zijn geen muggen meer, maar fokking mutanten.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Sjesus, ben blij dat je die ondermaatse zak radijsjes d'r net uitgecropt hebt, qua foto. Maarreuh, sterkte met de bultjes. :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Anders dan jij, denk ik niet dat de gummers zitten te wachten op een foto van mijn ballen, Jasper :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                Anders dan jij, denk ik niet dat de gummers zitten te wachten op een foto van mijn ballen, Jasper :)
                nou, daar twijfel ik aan PACO. volgens mij zitten er best een paar tussen!

He maar ik stond een keer bij Dubbeldam op de dijk te fotograferen en toen ben ik ook de auto in gevlucht voor een zooitje muggen die binnen 2 minuten van het water af kwamen. Niet normaal meer, ze werden steeds groter.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Dito bij een boswandeling gisteren. Ongehoord agressief en niet weg te krijgen. De kinderen hebben we snel meegenomen en die blijken de dans redelijk ontsprongen te zijn. Ikzelf heb echter een paar bulten zoals Paco die laat zien. Van die bulten die lekker inkapselen, knoerdhard worden (meer pijn dan jeuk), megagroot zijn en er dagen zullen zitten. Daarbij teken ik wel aan dat ik behoorlijk allergisch kan reageren op insectenbeten en dus ieg op deze muggenbeten. Ik ben bijna blij dat ik hooikoorts heb omdat de anti-histaminica die ik daarvoor slik ook de bulten wat doet slinken (anders denkt iedereen dat ik de builenpest heb ;-)).

Groet
                  GJ

Comment

Ook raspaardjeGF is zaterdagmiddag door alles heen gestoken. Het heeft niet geholpen die panty en dat leuke rokje....:)
                    Door gisteren een hooikoortstablet te slikken zijn de eieren inmiddels weer tot normale proporties geslonken. Goededag zeg, alsof er zonder scheenbeschermers op een knollenveld gehockeyd was en ze mee had gedaan bij de Heren 11de klasse onderbond...

Comment

Dus vanaf nu voor elk uitstapje in de natuur de ontblote lichaamsdelen voorzien van Deet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                        Dito bij een boswandeling gisteren. Ongehoord agressief en niet weg te krijgen. De kinderen hebben we snel meegenomen en die blijken de dans redelijk ontsprongen te zijn. Ikzelf heb echter een paar bulten zoals Paco die laat zien. Van die bulten die lekker inkapselen, knoerdhard worden (meer pijn dan jeuk), megagroot zijn en er dagen zullen zitten.
                        Inderdaad. Net alsof je een ei onder je huid hebt. En ze blijven jeuken (meestal begint dat pas 's avonds).

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                        Daarbij teken ik wel aan dat ik behoorlijk allergisch kan reageren op insectenbeten en dus ieg op deze muggenbeten. Ik ben bijna blij dat ik hooikoorts heb omdat de anti-histaminica die ik daarvoor slik ook de bulten wat doet slinken (anders denkt iedereen dat ik de builenpest heb ;-)).
                        Groet
                        GJ
                        Ik heb normaal nooit zo'n felle reactie op muggenbeten, daarom vind ik dit ook bijzonder.
                        Ik denk dat ik maar een Reactine-pilletje inneem. Misschien dat die Quasimodo-bulten dan wat slinken.

Comment

Jongens, laten we nou van een mug geen olifant maken he :-)
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik heb normaal nooit zo'n felle reactie op muggenbeten, daarom vind ik dit ook bijzonder.
                            Ik vermoed uitheemse muggen, of tenminste een soort waartegen je nog geen antistoffen hebt.
                            Ik heb er hier ook geen last van, maar rond de middellandse zee krijg ik rode bulten die een week blijven zitten en jeuken.
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Misschien is deze een beetje uitgewaaierd over het land?

"De kwelduivel die de laatste twee zomers van duizenden Gentenaars heeft verpest, heeft een naam: het is de culicoidemug. De voorbije twee jaar stroomden bij de stad Gent klachten binnen over een agressieve mug. Het Instituut voor Tropische Geneeskunde slaagde er nu in de beestjes te identificeren. Het blijkt te gaan om de culicoides riethi, die ook in Schotland een kwalijke reputatie geniet.

ScheldeDeze muggen zijn op zich onschadelijk, maar sommige mensen reageren erg heftig op hun beten"
                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ahhh de knut!
                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                  Muggen = vogelvoer, o.a.
                                  Wij hebben een zootje padden in de tuin, die lusten ze ook graag. Die vogels lusten die padden trouwens weer... dus dan is de cirkel weer rond.

Comment

LOL @ foto van PACO's benen...en dat allemaal voor Gummen:-)

Maar serieus, je bent flink te grazen genomen zeg, al jouw vechtsport technieken....had je in dit geval geen baat bij...toch wel jammer:-)
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ik vind de muggen dit jaar eigenlijk erg laat. Vorig jaar hadden we ze al in februari, uit het moerassige natuurgebiedje van verderop. Nu hebben we nog steeds de klamboes niet van stal gehaald. Dus die winter heeft wel een verschil gemaakt.

Voor teken moet je nu trouwens ook beginnen op te letten, zeker in het bos en met korte broek. Met de missus rollebollen in het hoge gras doe ik niet meer...
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wel dapper om een foto van de benen van je vriendin op Gummen te zetten! ;-)

Maar ik hoop wel dat die beesten bij jou blijven daar. Ik heb er al een hekel aan als ze niks doen namelijk.
                                        :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/...nederland.html

*kijkt nog eens omhoog*

@PACO

Heb ik toch liever een varkenskop :-)

Comment

Die heb je ook.
                                            En voor hersenbeschadiging hoeft jij niet bang te zijn.

Comment

Die heb je ook.
                                              En voor hersenbeschadiging hoeft jij niet bang te zijn.
                                              *kijkt naar avatar en loopt proestend weg*

Comment

kijkt naar de 2 posters boven mij en weet wie een beschadiging heeft.........
                                                en probeert het ook nog te verbergen...........
                                                wat TSM zegt!!!!!

Comment

Ja, vooral grappen maken over hersenbeschadigingen, zulke opmerkingen onder de gordel mogen blijkbaar wel.

Comment

En discriminatie is niet onder de gordel?

Oh nee verrek, dat is vrijheid van meningsuiting! Sorry, ben nog niet wakker :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                      En discriminatie is niet onder de gordel?

Oh nee verrek, dat is vrijheid van meningsuiting! Sorry, ben nog niet wakker :-)
                                                      Ik weet dat ik het stempel 'discriminatie' draag maar je moet inmiddels wel diep in topics graven voor bewijs volgens mij :-)

Comment

<CM> Eigen muggen eerst! </CM>
                                                        Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...n_Weert__.html

Eh, ik heb er hier verleden week 2 geëlektrocuteerd met de elektrieke vliegenmepper , exact als de omschrijving en afbeelding.

En natuurlijk weggespoeld via de gootsteen.
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Hoorde gisteren op 3fm Sander lantinga er ook al over.

Moet zelf zeggen dat ik als Weertenaar vooral last heb van vliegende mieren. Etterbeesten.
                                                            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

tijgermug ook in Nieuwegein al gezien
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Niet te zien wat het geweest was, in ieder geval een mug. Nu geplet door slipper!
                                                                Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                                                Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                                                                X