Hallo boppers! :)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Het algemene 'terug van vakantie' draadje
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtNee, maar zeggen dat ik 2 weken alleen heb zitten lurken is ook zo suf. :)Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
-
Zo, weer terug uit Denemarken. Fijn land voor de toerist, veel leuke dingen gedaan, van Thorhamer slingeren en boogschieten tot genieten van kastelen, vikingschepen en Tuborg.
Obligate gummen-invalshoek: het verkeer was een verademing, zowat het Nederland uit de jaren zestig qua drukte (vooral Jutland) en op wat verdwaalde caravanners na geen horkerig snijdende of opduwende Hollanders, of we moesten het zelf zijn. (La Duts werd af en toe licht kriegelig van iets te brave Denen die zich op een volkomen verlaten landweg in Jutland keurig aan de maximumsnelheid van 80 hielden.)
Als het gaat om verschrikkelijke pretparken, dan zijn Legoland en Tivoli de goede uitzonderingen. Geen jengelende kinderen, god zegene het Deense grut! En het openbaar vervoer van Kopenhagen is geregeld op de manier zoals dat vanaf de jaren zeventig in de Randstad had moeten gebeuren: geïntegreerd, zonder dienstregeling (want na twee minuten alweer de volgende) en stervormig met snelmetro's die tot ver buiten de stad reiken. Wij zaten in een huis op 60 km van Kopenhagen, maar hebben alles op één 24-uursticket kunnen doen: trein, metro, bus, kriskras door de stad. Ideaal.
Kopenhagen was trouwens sowieso alles wat Amsterdam niet is: groots, schoon, vriendelijk en bruisend-op-de-goede-manier. Ook na het bezoek aan deze Europese hoofdstad vroeg ik me weer af wat toeristen in godsnaam in Amsterdam te zoeken hebben, even afgezien van het soort toeristen dat je niet eens wilt hebben. Je hebt een leuk grachtengordeltje, maar de topmusea zijn al jaren dicht voor verbouwing en voor de rest is er weinig te zien.
Maar toch. Ook af en toe een paar uur bijgepraat met wat locals, om in die gesprekken te ontdekken dat Denen net zulke sociale hypochonders zijn als Nederlanders. Ze wonen allebei in een van de beste landen ter wereld, maar ze kankeren ook op precies dezelfde dingen. Voor een deel zijn die verwijten trouwens terecht en ook weer identiek aan de Nederlandse situatie: in Denemarken worden zorg en onderwijs blijkbaar op dezelfde manier afgebroken als hier, dankzij halve marktwerking. Wat een lotsverbintenis. :)
Zo, nu weer verder met thuis nog een paar dagen vakantie vieren, dus misschien dat ik vanaf dinsdag weer wat ga bijlezen hier...Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
Ha, die Dutch;
Welkom terug. Goede berichten over Danmark als vakantieland dus. Ook goed om te lezen dat Lego kennelijk onmisbaar gereedschap voor een geslaagde opvoeding is.
"in Denemarken worden zorg en onderwijs blijkbaar op dezelfde manier afgebroken als hier, dankzij halve marktwerking"
Gisteravond toevallig ook een schrijnend voorbeeld van gehoord. Ook daar is het allang niet meer de sociale heilstaat waar wij het ooit voor hielden. Überhaupt zijn wij qua zorg (nog steeds) erg verwend; zo wist ik ook niet dat Nederland in Europa (maar waarschijnlijk ook ver daar buiten) uniek is met het stelsel van kraamzorg.Scherven brengen gelul.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk berichtBen eerder dit jaar al op vakantie geweest. Ga volgende week lang weekend naar Stockholm, notabene naar mensen die ik ontmoet heb tijdens mijn vorige vakantie :)
(Of ga je bij mannen op bezoek? In that case: lama)
Comment
-
-
Zo, ik ben ook weer terug…
Terug van een toer naar en door Spanje en niet alleen met het vliegtuig. :)
Voertuig naar Noord-Spanje:
Het ging allemaal heerlijk, om 9.30 uur de kap open, dus eerst even wakker worden zonder rijwind maar met gewoon koffie. Omdat voor m’n passagier de dag voor vertrek nogal zwaar was geweest heb ik maar het gehele stuk achter elkaar op me genomen…:) 1450 km in één ruk is peanuts, ook in een 21 jaar oude cabrio waarvan de voorruit graag wil laten weten dat er een stuk metaal ontbreekt. Wat zeg ik. Die stoelen zijn top en met een goede zonnebril en zonnebrandfactor-véél stapte ik niet echt heel vermoeiend uit. Bijkomend voordeel: bij thuiskomst herkennen ze je niet meer…:) Tjonge, wat word je snel bruin in een open auto!
Onderweg de brug bij Millau over, levert leuke plaatjes op:
Wat minder leuk was: in Zuid-Frankfrijk werden we ingehaald door een motor met een vaartje van 140-150 km/h (eigen snelheid: 130 km/h GPS) en na een tijdje zie ik diezelfde motorrijder zich in de vangrail boren…:( Stofwolk, diverse onderdelen + motor door de lucht. Ja, ook de rijder zelf natuurlijk… Ik zie ‘m echter opstaan en naar de vangrail gaan en aangezien er al een auto gestopt was (we waren de derde auto achter het ongeluk) zijn we direct doorgereden. Ramptoerisme is niet mijn ding. Op het moment dat we ‘m passeerden was de helm al af en leek hij lichamelijk niets te hebben. Een wonder. De schrik zat er ook bij mij even in maar om nu m’n voornamelijk slapende passagier te laten rijden…?
De Costa Brava was weer top zoals vanouds. Hoezo dichtgebouwd en volle stranden?
Daarna op weg naar Madrid waar er een echt RWD-monster klaar stond…:)
Geen idee hoeveel pk zo’n apparaat heeft, wel een idee hoe hard zoiets berg af kan…:) Ook passen er met gemak 10 personen + bagage (van vrouwen, dan weet je het wel…) in al worden de achterste passagiers ietwat chagrijnig wanneer getest wordt op enig aanwezige sportieve genen…:) Driften op onverharde weggetjes heb ik maar achterwege gelaten.
Op weg naar de het zuiden kom je een deel van de caravaan naar Marokko tegen: 95% van de auto’s met Nederland of Belgisch kenteken wil naar Tanger en is beladen alsof er daar aan de overkant van de plas geen meubels bestaan…:) Bij een zwart, alweer optrekkend roetgordijn weet je natuurlijk al helemaal genoeg: daarvoor rijdt er een Ster en de snelheid waarmee die zich waarschijnlijk voortbeweegt doet jou direct opletten. Er rijdt iemand die al 3 dagen Allah door de Marquant-speakers hoort galmen. Verder zijn delen van de snelweg naar het zuiden (Madrid – Granada) werkelijk subliem om te rijden: soms is maximaal toegestane 70 km/h ook echt het maximum.
Het verblijf in het zuiden was verder top:
- Een Vito houdt zich best op paadjes waar je echt aan een 4x4 denkt
- De dichtheid van het beton in het echte zuiden (langs de kust) was vermeden en dus kwamen we geen CM’en en verkoolde Engelsen tegen
- Granada is cool
Terug naar huis waren we wederom getuige van het volk dat in de meerderheid daar 2 weken wat huidkankercellen kweekt: piloot Juan Carlos en z’n qua looks uitmuntende crew werden getrakteerd op een luid applaus bij landing op de Polderbaan…:( Nooit de Costa del Snol voor mij. Volgende keer wat Kroaten verblijden met mijn komst?Last edited by raspaardje; 15-07-08, 16:06.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk berichtTTIWWP!
(Of ga je bij mannen op bezoek? In that case: lama)
Comment
-
-
Deze post hoort dus hier :-).
Zo, weer veilig terug en een jaartje oude ondertussen.
3 weken Italie gehad, 3 weken erg mooi weer en weer 4000km erbij gezet, wederom zonder een enkel probleem.
Ondertussen een nieuwe pas leren kennen: de Spluegenpass/Passo dello Splugo. Erg mooi, erg krap en lekker stijl. Jammer van de Volvo inderdaad en de extra lading aan boord, maar wel een leuke aanrader en alternatief voor de Gothard route.
Vanaf Chiavenna, pakweg 25 km noordelijk van het Comomeer, pak je de pas. Bordjes staan goed aangeven. En in Zwitserland Chur en dan Zurich en Basel aanhouden. Veel mooiere route en vaak niet langzamer, omdat er vaak file staat bij de Zwitserse grens en de Gothardtunnel.
Terug naar Nederland zijn we in Basel in plaats van Karlsruhe aan te houden, de borden Mulhouse gevolgd en via de A35 in Frankrijk noordelijk gereden. Voordeel: veel rustiger, geen files en geen idioot lange Duitse wegwerkzaamheden. Daarna via Saarbrucken en over Adenau (lunchen bij de ring natuurlijk) naar Nijmegen. Veel mooiere route en ook niet langer. Chiavenna-Nijmegen < 900km.
Op de heenweg naar Italie nog een andere route bij de Zwitserse grens uitgeprobeerd;
Niet de borden Basel blijven volgen, maar vlak voor de grens als de Zoll borden er al staan, de allerlaatse afslag nemen in Duitsland en de 98 op. Daarna Rheinfelden aanhouden en daar de grens over. Geen rijen en wachttijden daar bij de grens en je komt net voorbij Basel de grens over, waardoor je ook dat irritante stuk door en onder Basel overslaat, waar het stikt van de flitskasten. Je komt dan op de A3 terug en je met een paar kilometer terug naar de A2 en dat duurt echt maar een paar minuten.
En nog eentje terug van twee weekjes Toscane.
Huisje gehuurd op de achterkant van een berg, 5km zandweg om op en over de top te gaan, om vervolgens vanop het overdekt terras uit te kijken op een ongerepte vallei.
'S avonds genieten van de heerlijke lokale gerechten met een schitterende Brunello en luisteren naar de absolute stilte...
Op de terugweg vooral gemerkt dat de files in de andere richting stonden en dat honderden Nederlanders met sleurhutten, dakkoffers en oververhitte motoren de pechstrook bevolken, terwijl het zo eenvoudig ook anders kan. Bagage van 2 volwassenen en 2 kinderen voor 2 weken was goed voor een niet eens volle kofferbak in de Audi A3 sportback. De terugweg was deze iets voller wegens een rijke keuze aan hogergenoemde Brunello.
BobThere are no stupid questions,
but there are a LOT of inquisitive idiots.
Comment
-
-
Gisteren terug gekomen van 2 weken Noorwegen.
Nog nooit in Scandinavië geweest, maar aangezien vrienden van ons in Noorwegen zijn gaan wonen, lag het nu dus wat meer voor de hand. We zullen er zeker vaker naar toe gaan. Eeen erg mooi land, met voor de stuurman leuke wegen.
Alleen een probleem gehad.....
wat zijn de alcoholische versnaperingen daar duur :-(
Comment
-
-
*klikt op "Omgeving"*
*leest "Lormes"*
*knalt de Hotmail aan en creëert de account "Activiteitencommissie Cobra Club Nederland"*
*verzendt een wervende e-mail voor de Herfstrit in de Bourgogne, met overnachting omgeving Lormes*
;)
Euh, ja, dat ziet er meesterlijk dliekeelmodaal uit. Veel plezier!Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
WAT, 1200 pop per week in het halfseizoen? En dan nog de kosten delen ook?
GVD, da's helegaar niet dlieekeelmodaal, daar heb je nog geen Center Parks bungalow voor man. Shit, ik ga ook eens zo'n kasteel boeken denk ik. :):)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Mooi he. (Ik weet dan weer niet wat een center parcs bungalow kost, maar verschil moet er zijn....) Het kan nog veeeeel goedkoper trouwens. Ik heb er ook nog 1 waar het verblijf pp voor het hele weekend(!) minder kost dan een mooie fles wijn. Nee, die linkjes gooi ik hier NIET neer.You know that reality is immaterial
Comment
-
-
Gewoon googlen op gites+plaatsnaam/streek, zeker in de Elzas (gaan we weer... :) ), kun je zonder problemen ook in het duits telefoneren.
Hiero: http://www.google.de/search?hl=de&q=...ersonnes&meta=Last edited by SchnitzelStephan; 04-08-08, 14:57.You know that reality is immaterial
Comment
-
-
Schitterend inderdaad. Altijd goed om met een grotere groep te gaan, per hoofd omgeslagen kosten dat soort locaties inderdaad bijna niks. brun weet zich bijvoorbeeld vast nog wel het 'millenniumhuis' in de Ardennen te herinneren, waar we onszelf een nieuwjaarsweek lang voor minder dan 100 gulden de man in weelde konden hullen. Dat soort dingen dus.
Alleen wel mensen meenemen met wie je 't een week lang kunt volhouden... Daarom zijn die vakantieparkbungalows zo duur. :)Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
Met O&N zijn die prijzen flink gepeperd inmiddels. We gaan naar de ardennen eind december: 40 persoons, buitenjacuzzi, sauna, zwembad, biljart, etc, etc, maar dat is net iets minder schappelijk geprijsd... Maar ja, geld moet rollen, we verdienen niet allemaal zo weinig als Knot. :)You know that reality is immaterial
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht*verzendt een wervende e-mail voor de Herfstrit in de Bourgogne, met overnachting omgeving Lormes*Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
Comment
-
Comment