Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het UFO-draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het UFO-draadje

De originele naam ben ik kwijt, maar Gummen is geen Gummen zonder Groene mannetjes-draadje.
    Uiteraard kwam ik hierop naar aanleiding van een grappig artikeltje:

Ancient crashed UFO claimed to be from dinosaur age, 150 million years ago

Er schijnt dus een buitenaards ruimteschip gevonden te zijn uit de dino-tijd. Leuk natuurlijk, alleen vraag ik me dan wel af hoe dat zo lang goed heeft kunnen blijven.
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Gaaf draadje, Kiwi!

Lachen, dat item. Een leuk idee. En het zou natuurlijk heel goed mogelijk kunnen zijn - want waarom zou ET ons nu pas bezoeken, 4 miljard nadat de aarde is ontstaan? Statistisch gezien is de kans véél groter dat buitenaards bezoek ergens in de afgelopen 3,99999 miljard jaar voorbij kwam.

Los daarvan is 't artikel zelf natuurlijk volkomen kul. De bronverwijzing voert ja naar serpo.org, een site die zelf boordevol hearsay en hoaxes staat.

Dat heb ik nu altijd jammer gevonden. UFO's zijn een vreselijk gaaf onderwerp. En of ze nu bestaan uit geheime militaire vliegtuigen of uit buitenaardsen: het blijft interessant. Maar zodra je je erin gaat verdiepen, kom je terecht in boeken (d'r staan hier nog veel in de kast in huize Brun) en websites die voor 99 procent uit gigantisch opgeblazen geruchten bestaan, gemaakt door conspiracygeile schrijvers met zo'n banketletter in de broek.

En áls je dan eens een keer zelf een nuchter, goed onderbouwd en geïnformeerd artikel schrijft, wil niemand in die wereld 't publiceren, want ze vinden 't veel te 'ontkennerig'.

Maar toch. Op gemiddeld elke 10.000 lulverhalen is er altijd wel één UFO-gebeurtenis die wél serieus is. Mijn twee favorieten: de Teheran-achtervolgingen uit 1976 (http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident) en het neerstorten of landen van een object bij RAF Bentwaters (http://en.wikipedia.org/wiki/Rendlesham_Forest_Incident). Gummen-alert: luchtmachtbasis Bentwaters kennen we sinds een paar weken als de plek waar Top Gear z'n Top Gear Stunt Man-scènes opneemt. :-)
    Last edited by brun; 09-07-08, 14:20.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Grappig artikel. Het doet je wel dromen van "what if"...
      Dan had Sitchin misschien toch gelijk.

Zelfs al zou deze fantastische ontwikkeling waar zijn (ik geloof van niet) dan is de leeftijd van 150mln jaar zeer discutabel.

Artikel:
      "Our scientists used the absolute dating method employing decaying radioactive isotopes. Sedimentary rock formations and the fact that the object was embedded into the rock were used to estimate the age of the alien craft."
      Hoewel een veel voorkomende manier om de leeftijd van een artefact te bepalen is het zeker geen foutloze. In dit artikel over OOParts (nog steeds een leuke artikelserie al zeg ik het zelf) kun je lezen dat C14 koolstofdatering en leeftijdsdatering aan de hand van geologische strata en vorming van gesteenten ook zijn fouten kent.

Maar ookal zouden ze zich vergist hebben met de leeftijd, dan is het nog steeds een fantastische ontwikkeling. Maar zoals gezegd, ik geloof het niet. Ik geloof ook niet waarom zulke aliens alleen met de Amerikanen in contact zouden staan.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Los van het feit of aliens bestaan, welke UFO-gummer neemt de moeite om na een reis van talloze lichtjaren op een onbeduidende planeet als Aarde neer te strijken ? Kansloos verhaal natuurlijk..... Aan de andere kant kan je je afvragen waar allochtonen vandaan komen ;-)
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

*voelt zich eindelijk helemaal thuis op het nieuwe forum*
          You know that reality is immaterial

Comment

*glimlacht content nu hij ziet dat TM inderdaad tot de groep mensen behoort die denkt dat een lichtjaar een tijdseenheid is* :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Brun: was jij dat nou die enige maanden terug dat felle licht bij Schiphol zag in de lucht?
              Ik heb namelijk datzelfde licht toen gezien, maar dan rijdend richting Langeraar, dus ik zag het vanuit zuidelijke richting.

*Baalt dat die oude ufo-draadjes weg zijn*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                *glimlacht content nu hij ziet dat TM inderdaad tot de groep mensen behoort die denkt dat een lichtjaar een tijdseenheid is* :)
                Een lichtjaar is voor mij geen tijdseenheid hoor, eerder een afstandseenheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                  Brun: was jij dat nou die enige maanden terug dat felle licht bij Schiphol zag in de lucht?
                  Ik heb namelijk datzelfde licht toen gezien, maar dan rijdend richting Langeraar, dus ik zag het vanuit zuidelijke richting.

Dat was Jasper die de zolderverlichting aan het aanleggen was. :)

Comment

“Vertel eens, Glob, kerel, wat hebben we vandaag op de planning?”

Eerste piloot Glob keek eens op z’n scherm en zei, “Jupiter als eerste, kapitein Zark. En na de lunch moeten we nog even de aarde checken.”

“Aarde? Aarde. Klinkt me zo bekend in de oren.” Zark wreef peinzend over z’n voelsprieten. Hij zag de glimmende facetoogjes van z’n eerste piloot en vroeg, “Wat zit je nou te lachen?”

“Ach kom, kapitein, dat bent u toch niet vergeten? Het is nog geen 150 quarks geleden. U weet wel. Die eierleggende hagedissen.”

“Godomme, Glob.” Zark liep blauw aan. “Ja. Man. Nu je het zegt. Ohgodohgod. Lachen was dat. Ik was het hélemaal vergeten, weet je dat?”

“Nou, die hagedis herinnert zich het nog als de dag van gisteren, denk ik. Woehaha.”

“Hahaha ja”, lachte Zark. “Zo wat was dat een geil beest. Die kreeg er geen genoeg van.” Hij pakte een zakdoek en veegde de tranen van het lachen uit z’n drie ogen. “Weet je wat? We gaan eerst naar de aarde en doen Jupiter vanmiddag wel. Vooruit, man, warp 10, brullen met die spullen!”

Glob grijnsde en liet de koppeling opkomen. De schotel trilde even en materialiseerde 140.000 lichtjaar verderop. Onder hen zweefde de blauwe planeet met z’n witte wolken vredig in het heelal.

“Goed, terzake”, knikte kapitein Zark. “Wat komen we hier doen? Toch niet wéér dinosaurussen neuken, neem ik aan?”

Glob tuurde weer op z’n scherm. “Nee – we moeten meten wat het resultaat geworden is. Of die beesten een beetje intelligent zijn geworden enzo. En zoja: of d’r handel mee valt te drijven. Specifiek: wat ze vragen voor een plutonium, deuterium en kaarsvet.”

“Kaarsvet??”

“Ja. Vindt de vrouw van overste Burk mooi.”

“Ah. Nou goed, zet ‘m maar neer daar beneden, Glob. Hier, dat ene veldje daar, aan de donkere kant van de planeet.”

De piloot knikte en liet de schotel zachtjes op het asfalt landen. De deur zoemde open en de twee levensgrote insekten stapten uit. Terwijl Glob met z’n thermonenpistool de buurt bewaakte, belde Zark aan bij het commandocentrum van de aardsen.

Die deden de deur open. “Take me to your leader!” piepte Zark direct op gezaghebbende toon, en met een licht insektenaccent.

Maar pas toen waren zijn facetogen aan het licht gewend. En pas toen zag hij de aardse commandant goed. Z’n vreemdsoortige hoofddeksel, z’n hele vreemde voetbedekkingen en vooral: z’n hoofd. Oh mijn god. Dat hoofd.

De ander stamelde, “Wat voor allochtoon ben JIJ nou weer?” en grinnikte toen. “SATIRE! Hé, waar ga je naartoe? Wat is dat voor raar bespoilerde BMW?”

Pas drie lichtjaar verderop durfden de beide insekten weer met elkaar te spreken. “Wat zet ik in het rapport?” hijgde Glob, nog steeds groen van de schrik.

“Gewoon: ‘geen intelligent leven’”, stamelde Zark, die het angstzweet nog van z’n vleugels wiste. “Shit, dat was close, zeg.”
                    Last edited by brun; 09-07-08, 14:56.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht

Yep, dat was ik. Was ergens 's ochtends. Weird was het.

Comment

*koffiespuugt monitor* :):)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Met recht 'close encounter of the worst kind' :-)

Comment

*props voor recurring joke*
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Briljant trouwens, dit:

Project Serpo. 10 mannen en 2 vrouwen die een interstellair uitwisselingsprojectje hebben gedaan.

Of deze informatie nu echt is of helemaal fake, leuk leesvoer is het zeker. Niet niveau Asimov, maar toch....

Comment

Ik heb ook een keer een sighting gehad, zoals dat heet.

Mijn vriendin en ik konden heel duidelijk vanuit de auto 3 gekleurde objecten zien die in een driehoeksformatie concentrisch heel snel naar en van elkaar bewogen. De snelheid en manier waarop dit gebeurde kon nooit door conventionele toestellen gehaald worden. Was ook geen reflectie of een lasershow. We waren broodnuchter, uitgeslapen en bij kennis :)

Duurde ongeveer een minuut of 2 en toen was het weg.
                                Heel bijzonder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                  Ik heb ook een keer een sighting gehad, zoals dat heet.

Mijn vriendin en ik konden heel duidelijk vanuit de auto 3 gekleurde objecten zien die in een driehoeksformatie concentrisch heel snel naar en van elkaar bewogen. De snelheid en manier waarop dit gebeurde kon nooit door conventionele toestellen gehaald worden. Was ook geen reflectie of een lasershow. We waren broodnuchter, uitgeslapen en bij kennis :)

Duurde ongeveer een minuut of 2 en toen was het weg.
                                  Heel bijzonder.
                                  Wat voor kleur hadden die objecten ?

Comment

Weet ik niet meer precies, is alweer een paar jaar geleden.

Volgens mij groen, rood en wit. Vrij standaard kleuren dus.
                                    De kleuren waren niet zo bijzonder als wel de manier waarop ze bewogen.

Comment

En die vlogen dus met z'n drieen in de lucht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                        Weet ik niet meer precies, is alweer een paar jaar geleden.

Volgens mij groen, rood en wit. Vrij standaard kleuren dus.
                                        De kleuren waren niet zo bijzonder als wel de manier waarop ze bewogen.

Geen standaard marketingstunt voor de nieuwe Alfa tricolore o.i.d. ? :-)

Comment

Tja, meer kan ik er niet van maken. Is ook de eerste keer dat ik dit online neerzet, want ik kan er verder niks mee, net zoals jullie ongetwijfeld. Het is voor mij dan ook een UFO in de zuiverste zin van het woord (en dus niet meteen buitenaards).

Ik ben wel blij dat ik niet de enige was die het toen zag :)
                                          En ik weet zeker dat ik niks ken wat zo snel kan bewegen. Vandaar dat ik aan een lasershow of lichtreflectie dacht. Er was ook geen enkele laaghangende bewolking. Wel wat het volledig nacht.

Comment

lol @ Brun

Er was een weekje of wat geleden toch zo'n debile amerikaan die een persconferentie zou hebben omdat ie onontkenbaar bewijs had dat er een alien door zijn raam had gekeken?

Maar ehhh, hoeveel planeten zijn er nou ontdekt die alleen al de mogelijkheid hebben dat er leven op zou KUNNNE zijn? Wat si de akns dat daarop ook leven is ontstaat? En wat is dan weer de kans dat het zoveel verder is ontwikkeld dat zij wel even vele lichtjaren kunnen afleggen?

Ik ga een staatslot kopen :)

Comment

Haha..lachen, die serpo.org PDF. De gozer die de moeite nam om al die "feiten" op een rijtje te zetten had beter een roman kunnen schrijven ;-)
                                              Wat een bullshit staat erin, zeg.
                                              All you need to remember is the number '70' .

Comment

Nog nieuws uit Roswell?.........................................N ee?

Dan kan ik weer Startrek gaan kijken, do not disturb, or you`ll be beamed out off the solar system..................................
                                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Er zijn toch ook talloze vondsten uit o.a. Zuid-Amerika van vergane beschavingen zoals de Maya's en de Azteken en zelfs nog veel en veel ouder waarop vliegende voertuigen staan afgebeeld? Tot aan beelden van 'astronauten' met pakken en helmen e.d.

Comment

Ja volgens charlatan von Däniken wel ja............................

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                                      Maar ehhh, hoeveel planeten zijn er nou ontdekt die alleen al de mogelijkheid hebben dat er leven op zou KUNNNE zijn? Wat si de akns dat daarop ook leven is ontstaat? En wat is dan weer de kans dat het zoveel verder is ontwikkeld dat zij wel even vele lichtjaren kunnen afleggen?
                                                      Da's de vrij beroemde vergelijking van Drake. Meestal wordt ie zo uitgelegd als: alle kansen zijn vrij klein, maar het aantal sterren en planeten is ZO groot dat er wel elders leven MOET zijn ontstaan.

Probleem is dat we een paar essentiële kansen alleen kunnen schatten, zoals de kans dat het leven op een planeet intelligent wordt, en de kans dat dit leven een radiozender bouwt. Want we hebben immers geen vergelijkingsmateriaal buiten onze eigen aarde. En criciti zeggen daarover ook nog eens: de aarde is 4 miljard jaar oud, er zijn sindsdien kweetniethoeveel miljarden soorten leven hier ontstaan, en na ál die tijd zijn er maar een paar soorten die min of meer intelligent zijn, en maar één soort die het zover schopte dat het radiozenders bouwde. Dus eigenlijk is de kans op intelligent, communicabel leven juist extreem klein.

En als je met hun schattingen gaan rekenen, kom je op hooguit één planeet met intelligent leven per melkweg. Da's dan ineens verdomd weinig...

EDIT: daarom is onderzoek naar leven op Mars ook zo belangrijk. Veel mensen doen er lacherig over. Maar áls er op Mars levende of fossiele bacteriën worden gevonden, dan maakt dat in één klap de kans op intelligent leven elders in het heelal oneindig veel malen groter.
                                                      Last edited by brun; 09-07-08, 22:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteRallye Bekijk bericht
                                                        Er zijn toch ook talloze vondsten uit o.a. Zuid-Amerika van vergane beschavingen zoals de Maya's en de Azteken en zelfs nog veel en veel ouder waarop vliegende voertuigen staan afgebeeld? Tot aan beelden van 'astronauten' met pakken en helmen e.d.
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                          Da's de vrij beroemde vergelijking van Drake. Meestal wordt ie zo uitgelegd als: alle kansen zijn vrij klein, maar het aantal sterren en planeten is ZO groot dat er wel elders leven MOET zijn ontstaan.

Probleem is dat we een paar essentiële kansen alleen kunnen schatten, zoals de kans dat het leven op een planeet intelligent wordt, en de kans dat dit leven een radiozender bouwt. Want we hebben immers geen vergelijkingsmateriaal buiten onze eigen aarde. En criciti zeggen daarover ook nog eens: de aarde is 4 miljard jaar oud, er zijn sindsdien kweetniethoeveel miljarden soorten leven hier ontstaan, en na ál die tijd zijn er maar een paar soorten die min of meer intelligent zijn, en maar één soort die het zover schopte dat het radiozenders bouwde. Dus eigenlijk is de kans op intelligent, communicabel leven juist extreem klein.

En als je met hun schattingen gaan rekenen, kom je op hooguit één planeet met intelligent leven per melkweg. Da's dan ineens verdomd weinig...

EDIT: daarom is onderzoek naar leven op Mars ook zo belangrijk. Veel mensen doen er lacherig over. Maar áls er op Mars levende of fossiele bacteriën worden gevonden, dan maakt dat in één klap de kans op intelligent leven elders in het heelal oneindig veel malen groter.

Enrico Fermi ( toch niet de minste) had ook wel een mening over buitenaards leven;

"Waar zijn ze dan?" ..........................................of wel de Fermi paradox

Comment

Voor mij geen vraag "of" maar "wanneer", 2 maal binnen 1 jaar iets volstrekts onverklaarbaars meegemaakt, 2x met een getuige erbij want geloof me je denkt dat je debiel wordt.

E
                                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                              Hoeft niet. Het leven op aarde en Mars zou weleens uit dezelfde bron gekomen kunnen zijn. Besmetting van de aarde met materiaal van Mars door meteorieten of andersom. Het verschil zal hem dan zitten in hoe dat leven zich ontwikkelt.

Het grote probleem met buitenaards leven is het feit dat het overbruggen van de enorme afstanden een probleem wordt. M.a.w. buitenaardse bezoekers moeten ook een oplossing hebben gevonden voor het 'reisprobleem'. Dan kom je al snel uit bij het buigen van tijd-ruimte enzo.

Ik heb ergens een boek van een wetenschapper die heeft berekend over wat voor soort energie-aantallen je praat als je echt ver moet reizen. Op een gegeven moment kijk je tegen een oneindige berg energie aan (even uitgaande van conventionele propulsie).

Toch zal ik ondanks al mijn scepsis de mogelijkheid van buitenaardse intelligentie niet wegvagen. Simpelweg omdat je dit niet kunt doen, al was het maar statistisch gezien. De oudste sagen en legenden die we sinds het begin van de mensheid kennen plus de vele onverklaarbare bouwwerken, zouden de theorie kunnen ondersteunen.

Comment

PACO
                                                                (ja je bent al wekenlang van mn wishlist af ;-) )

Het probleem van de mensheid is zijn kleinschalig beperkte denkvermogen

1) tijd en ruimte zijn alles behalve lineaire dimensies
                                                                2) denken vanuit perspectief van de mens brengt je weinig verder dan de maan

Er zijn van de 5miljard mensen op deze aardkloot wellicht 4 mannen die het wel begrijpen

En het is wel weer logisch dat juist DIE mannen buiten de boot vallen

Ikzelf denk dat juist die 4 mannen de legendes van de toekomst worden.

E
                                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎