Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het luchtvaart/vliegtuigen-draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ach, inmiddels staan die kisten nog steeds aan de grond, is het euvel nog niet opgelost en blijken de 737 NG´s haarscheurtjes te hebben in de bevestigingsvorken van de vleugels...

Ik denk dat ik toch maar met de auto op vakantie ga !
    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
    Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Want jouw auto's zijn een stuk betrouwbaarder? :D

Comment

• Ja ;-)
        Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
        Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Nou als mijn auto stilvalt flikkert hij in elk geval geen 8 kilometer omlaag. Nou ja meestal niet. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• 8km ? Wij vlogen 38.000ft terug van Taipei.......niet dat het verschil maakt ;-)
            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Ha, die Gummers;

voor het autofiele virus vat op mij kreeg was ik volslagen idolaat van vliegtuigen. Grote verkeersvliegtuigen met vier door zuigermotoren aangedreven propellors konden echter altijd op mijn warme belangstelling rekenen. Laatst kwam ik dit filmpje tegen met een voor mij onbekend gebleven (of inmiddels vergeten) stuk luchtvaarthistorie, de Bristol Brabazon, het grootse Britse vliegtuig ooit gebouwd:

Scherven brengen gelul.

Comment

• Ha, die Gummers;

een filmpje van de eerste take-off:

Scherven brengen gelul.

Comment

• Oeh, Hansv! Gaaf!
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Ha, die Spotters;

Nog zo'n briljante, praktisch vergeten luchtreus was de Convair B-36. Zes stermotoren van 3400pk ieder die werden geassisteerd door vier turbojets van 23KN elk. Met deze hulp werd de maximum snelheid verhoogd van 380 naar 685km/h. Vliegbereik volbeladen was zo'n 16.000km. Bedoeld als ultieme bezorger van nucleaire verrassingen moest hij al snel plaatsmaken voor de veel bekendere B-52 in 1955. Van datzelfde jaar is dit clipje uit de film "Strategic Air Command" waarin we Jimmy Stewart herkennen als Colonel "Dutch" Holland en Harry Morgan, uit MASH, als Flight Engineer Sergeant Bible.

Scherven brengen gelul.

Comment

• Jimmy was niet zo maar een filmster die meevloog. Hij heeft bombardementsvluchten gemaakt met een B-24 boven Duitsland, kwam in '45 bij de reserve en uiteindelijk zwaaide hij in '85 af als Generaal Majoor.

Adri
                      Zweven is een ongekende ervaring
                      Xantia V6 3,0i Break

Comment

• Ha, die Breeze;

Over method acting gesproken; wat die man al niet deed voor zo'n rol....
                        Scherven brengen gelul.

Comment

• Ja dat zou Marlon B. nooit hebben kunnen opbrengen.

Adri
                          Zweven is een ongekende ervaring
                          Xantia V6 3,0i Break

Comment

• Wij van WC eend:
                            https://www.moonofalabama.org/2019/1...ign-.html#more

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                              ....aldus ene "b", site eigenaar Bernhard neem ik aan, maar waarvan dus niemand weet wie dit is, wat diens credentials zijn en welke bedoelingen hij/zij heeft.

​​​​

Zullen we gewoon eens ophouden dit soort figuren een podium te geven?

Nog maar eens.

Comment

Working...
                              X