Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNT post :-(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• TNT post :-(

Dat de TNT post op het moment waardeloos werkt mag duidelijk zijn.
    Ik krijg continue post die niet voor mij bestemd is, en post waar ik op zit te wachten komt af en toe ook niet aan.

Nu viel me op (ik haal ze niet vaak) dat er op de postzegels ook geen waardebedrag meer staat waar dat eerder bv.
    44ct. was.
    Volgens mij heeft dat maar 1 reden, aan de ene kant zijn ze in de kosten aan het snijden, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat we binnenkort steeds vaker te maken krijgen met prijsverhogingen waardoor deze postzegels
    gewoon gebruikt kunnen blijven worden!
    Zie ik spoken of heb ik het stiekum toch bij het rechte eind?

Kreeg gister een brief (die ik 's avonds dus opende) of ik vanmiddag ergens wil verschijnen.
    Ook fijn...
    (was op tijd verstuurd aan de datum te zien maar vanwege de stakingen kwam ie nu pas aan)

Comment

Ha, die ErwinGTA;

Klopt, groot inslaan dus! Deed mijn opa vroeger al; als er portoverhoging werd aangekondigd haalde hij nog snel een stapel briefkaarten. De strafport die wij krijgen daar zag hij toch nix van....
      Scherven brengen gelul.

Comment

lol @ diep inzicht. :)

nee, het is om het de klant makkelijker te maken, die zit nu bij een prijs verhoging te hannessen met extra zegels van drie cent en zo. Dat willen ze voorkomen. ;)
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Tja het is natuurlijk simpel dat dat gaat gebeuren, maar het lijkt de NS wel steeds minder, voor steeds meer...
          Het wordt tijd dat Youp hier ook eens aandacht aan schenkt :-)

Comment

Natuurlijk is het altijd handig om postzegels op voorraad te hebben, maar om je geld nou in postzegels te 'investeren'.... Realiseer je wel dat je betaald voor een nog niet geleverde dienst. Bij de TNT zullen ze in elk geval heel blij met je zijn. :-) En als ik ze op het moment iets niet gun....
            Every second of your life is a part of your song

Comment

Heb al 2x een boete gehad wegens niet betalen van een rekening.....
              Nu weet ik ook wel dat je zelf voor je betalingen verantwoordelijk bent, maar het is toch wel prettig als je
              gewoon een rekening krijgt! stelletje **kkers!

Comment

Dat heet marktwerking... De staat moest zonodig alles privatiseren, want dan iedereen er beter van. De NS, de gezondheidszorg, de nutsbedrijven, de post, ga zo maar door.
                TNT probeert gewoon winst te maken, that's all.

Comment

Grappig; Wilde net een draadje openen over de mongolen (excuses op voorhand aan de minder valide) bij de TNT Post. Wij hebben een postbus maar sinds 1 man daar weg is, is het bij onze postbus een puinhoop. We worden regelmatig gebeld of we failliet zijn of zijn verhuisd omdat onze post al vanaf diezelfde postbus wordt teruggestuurd.

Vanochtend hing er een kaartje in met "Opgezegd". Ja, was een foutje van 1 van de jongens......

Onze naam staat in koeie letters op de rand van de postbus. Nog steeds verkeerde post van andere bedrijven met een ander postbus nummer.

Misschien moet directie TNT post eens investeren in personeel wat kan LEZEN. Wel makkelijk bij de postbezorging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    TNT probeert gewoon winst te maken, that's all.
                    En dus zou het bij zoiets belangrijks als de post makkelijk moeten zijn fouten bij bezorging te herkennen. Als zij de kosten mochten dragen voor elke boete die het gevolg is van beleid dan leren ze het wel af.

Dat post niet aankomt of bij de verkeerde persoon belandt kan gewoon niet.

Net als de pakketbezorging. Bij ons levert de door TNT ingehuurde pakketdienst een pakket gewoon doodleuk bij de achterdeur(zit aan de straatkant, lekker makkelijk) af. Mocht dat niet lukken dan levert hij hem af bij de buren zonder een briefje in de bus te doen. :-S

En vice versa natuurlijk, dus dan heb je een pakketje in huis staan en ben jij vanaf dat moment deputy bezorger, want de buren weten niet dat er iets voor hun is bezorgd....
                    Last edited by MN-Power; 01-12-10, 11:41.

Comment

Misschien moeten ze gewoon failliet gaan.

Comment

Kansen voor Sandd zeg ik!

Winst maken hoeft niet automatisch te betekenen meer tevreden klanten. Op de lange termijn denk ik van wel.
                        Ze beginnen gewoon met snijden in de kosten en natuurlijk zal dat kwaliteit kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                          En dus zou het bij zoiets belangrijks als de post makkelijk moeten zijn fouten bij bezorging te herkennen. Als zij de kosten mochten dragen voor elke boete die het gevolg is van beleid dan leren ze het wel af.

Dat post niet aankomt of bij de verkeerde persoon belandt kan gewoon niet.

Net als de pakketbezorging. Bij ons levert de door TNT ingehuurde pakketdienst een pakket gewoon doodleuk bij de achterdeur(zit aan de straatkant, lekker makkelijk) af. Mocht dat niet lukken dan levert hij hem af bij de buren zonder een briefje in de bus te doen. :-S

En vice versa natuurlijk, dus dan heb je een pakketje in huis staan en ben jij vanaf dat moment deputy bezorger, want de buren weten niet dat er iets voor hun is bezorgd....

Moet je voor de gein eens de 'klantenservice' van de TNT pakketdienst bellen.

En dan gaan staken. Waar staken? Voor economische zaken, want: "de marktwerking werkt niet" SODEMIETER OP!TNT werkt niet, dat is het probleem.

Comment

Als Sandd of iemand anders slim is, dan zet het op hotspots en bij bedrijven brievenbussen neer voor briefpost/kaarten etc. Gewoon gratis. Net als de kranten Metro, Spits en Metro. Eerst zegt iedereen 'gratis kan niet', maar volgens mij moet het haalbaar zijn met slimme marketing en reclameinkomsten. Dan is het snel klaar bij tnt.nl/monopolie.

Comment

Ik ken die markt iets beter dan gemiddeld, zullen we maar zeggen, en...

Kansen voor Sandd zeg ik!
                              Echt niet. Die hebben nog geen stuiver winst gemaakt en staan op het punt van over de kop gaan doordat Selekt Mail zwaar onder de kostprijs werkt, dankzij de diepe zakken van Deutsche Post. Dus zolang het bij die tenten nog veel erger is, hoeft TNT Post zich over concurrenten geen zorgen te maken. Zeker als de politiek alsnog afdwingt dat er arbeidscontracten moeten komen voor al die parttimers. Dan hebben we zo weer een monopolie terug.

Internet is een veel grotere bedreiging. En hoe minder post er wordt verstuurd, des te minder de voordelen van de grote volumes gaan tellen. Wat het allemaal nóg duurder gaat maken. Vooral omdat TNT van de staat wel zes dagen in de week móét blijven bezorgen. Dat staat immers in de Postwet. Dus hoezo vrij? Als ze konden, maakten ze er drie dagen van.

't Is wat Lennart zegt: het is nu eenmaal een particulier bedrijf geworden dat winst moet maken. (En nog steeds behoorlijk winst maakt, dat is het punt niet.) De echte schuld ligt bij de politiek en de paarse marktwerkingsideologie van de jaren negentig. Je kunt een onvermijdelijke krimpmarkt niet vrijgeven zonder dat er klappen vallen. Nederland wilde bovendien zoals altijd het beste jongetje van de klas zijn. Dus de liberalisering was in Nederland het beste geregeld, maar andere EU-landen (met name Duitsland en Engeland) regelden via het lokale old boys network snel allerlei beschermingsconstructies voor de (voormalige) staatsposterijen. Daarmee viel de bodem weg onder het groeiplan van TNT Post, dat de krimp in Nederland wilde compenseren met groei in andere EU-landen. Veel van die constructies zijn inmiddels verboden door Brussel, maar de grote landen hebben de zaak zo kunnen vertragen dat het inmiddels te laat is.

Als de politiek ballen heeft, kopen ze het bedrijf gewoon terug.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                TNT werkt niet, dat is het probleem.
                                Maar nog altijd tien keer beter dan elk ander voormalig staatspostbedrijf...

En voor wat betreft Cav's suggestie: is de moeite niet waard, die brievenbussen. Enorm logistiek gedoe, terwijl maar 8 procent van alle post van particulieren is. De rest is zakelijke post, die je centraal bij grote bedrijven kunt ophalen. Vind je 't gek dat Sandd en Selekt Mail de consumentenpost compleet links laten liggen? Is totaal niet interessant als je een strakke, goedkope bedrijfsvoering hanteert.
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik ken de markt ook een stuk beter dan gemiddeld, en het lig allemaal een stuk gecompliceerder dan hier wordt voorgesteld.

TNT staat behoorlijk onder druk. Naast het feit dat de markt met name door de digitalisering sowieso krimpt heeft de overheid ervoor gekozen de postmarkt in Nederland vrij te geven waardoor er hier concurrentie mogelijk is. Op zichzelf niet per se slecht. Echter, in het buitenland zijn de markten nog gesloten waardoor TNT daar niet op dezelfde manier kan concurreren als hun concurrenten dat in Nederland kunnen. Geen level playing field zogezegd, met nadelige gevolgen voor TNT.

Daarnaast, bij TNT verdienen postbodes op basis van uurloon, netjes volgens een CAO. De concurrentie betaalt haar medewerkers op stukloon, waardoor bezorgers soms onder minimumloon betaald krijgen. De arbeidsvoorwaarden van TNT medewerkers staan al jaren onder druk en nu komen nieuwkomers de spelregels veranderen. En dan heeft TNT wél als enige de verplichting een landelijk dekkend netwerk in stand te houden en 6 dagen per week te bezorgen. Een niet echt eerlijke situatie.

Overigens, 15 miljoen poststukken worden er dagelijks verwerkt. Het is en blijft mensenwerk waardoor er helaas fouten gemaakt worden. Het jammere is dat 1% fout op 15 miljoen in absolute aantallen al veel is, 150k stuks. Alle kwaliteitsonderzoeken wijzen uit dat TNT nog steeds het beste scoort op overkomstduur en overkomstzekerheid. Ook is de postzegelprijs t.o.v. van de landen om ons heen laag. Wat dat betreft is het in Nederland niet zo slecht geregeld hoor. Om trouwens op die postzegelprijs terug te komen, elke verhoging moet door de OPTA worden goedgekeurd, er kan echt niet klakkeloos zomaar een verhoging worden doorgevoerd. De cijfers zijn alleen gekozen om e.e.a. makkelijker te maken.
                                  2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Dat verbaasd mij altijd zo aan zowel de NS als TNT. De betrouwbaarheidscijfers. Of ik ben echt een enorme pechvogel, of er wordt wel heel erg handig met die cijfers gesjoemeld....

En mij maakt de marktomstandigheden geen jeweetwel uit. Als ik betaal om in 1 werkdag een pakket in huis te krijgen wil ik niet dat ik na 1 week een betaald klantenservice moet bellen die mij zegt pas na 2 weken mijn klacht over het niet aangekomen pakket te zullen behandelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

Echt niet. Die hebben nog geen stuiver winst gemaakt en staan op het punt van over de kop gaan doordat Selekt Mail zwaar onder de kostprijs werkt, dankzij de diepe zakken van Deutsche Post.
                                      Doet me denken aan wat er momenteel in China gebeurt. Een aantal jaren geleden bijvoorbeeld begonnen ze in China knoflook te telen voor een prijs ver beneden de kostprijs in Europa. Uiteindelijk is iedereen zo'n beetje gestopt in Europa met het telen van knoflook. Nu heeft China de prijzen opgeschroefd en is de knoflook duurder dan het ooit geweest is! Eerst de rest kapotconcurreren, dan de prijzen omhoog gooien.
                                      Zijn we mooi mee geholpen dat soort ontwikkelingen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                        Dat verbaasd mij altijd zo aan zowel de NS als TNT. De betrouwbaarheidscijfers. Of ik ben echt een enorme pechvogel, of er wordt wel heel erg handig met die cijfers gesjoemeld....

En mij maakt de marktomstandigheden geen jeweetwel uit. Als ik betaal om in 1 werkdag een pakket in huis te krijgen wil ik niet dat ik na 1 week een betaald klantenservice moet bellen die mij zegt pas na 2 weken mijn klacht over het niet aangekomen pakket te zullen behandelen.
                                        Even geen dingen door elkaar gooien. Floris heeft het over de post (ik daarboven trouwens ook, met ongeveer hetzelfde verhaal), maar jouw klachten gaan over pakketten.

TNT Post Pakketservice is een apart bedrijfsonderdeel op een markt die altijd vrij is geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                          Daarnaast, bij TNT verdienen postbodes op basis van uurloon, netjes volgens een CAO.
                                          Nu weet ik dat de pakketpost iets anders is dan brievenpost, maar waarom bieden ze een pakketje altijd eerst twee keer aan alvorens het af te geven bij het postkantoor (die er ook steeds minder zijn)?
                                          Net als veel anderen werk ik overdag en kan ik de TNT op voorhand al zeggen dat ik er niet ben. Toch loopt er dan zo'n postdude twee dagen met een pakketje te sjouwen. Niet erg efficient. Maak liever een lokaal afhaalpunt waar je ook 's avonds terecht kunt... of bezorg in de avonduren.

Comment

Eerst de rest kapotconcurreren, dan de prijzen omhoog gooien.
                                            Zijn we mooi mee geholpen dat soort ontwikkelingen...
                                            Dat is nou de vrije markt. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                              Nu weet ik dat de pakketpost iets anders is dan brievenpost, maar waarom bieden ze een pakketje altijd eerst twee keer aan alvorens het af te geven bij het postkantoor (die er ook steeds minder zijn)?
                                              Net als veel anderen werk ik overdag en kan ik de TNT op voorhand al zeggen dat ik er niet ben. Toch loopt er dan zo'n postdude twee dagen met een pakketje te sjouwen. Niet erg efficient. Maak liever een lokaal afhaalpunt waar je ook 's avonds terecht kunt... of bezorg in de avonduren.
                                              Verreweg het grootste gedeelte wordt binnen die twee bezorgpogingen afgeleverd, en de tweede bezorgpoging vindt tot ongeveer 21.30 uur plaats. Daarnaast is het mogelijk je pakket af te halen op locale winkellocaties (retail, waarvan er steeds meer aangesloten zijn) ipv op het postkantoor (waarvan er idd steeds minder komen), die vaak ook ruimere openingstijden hebben.

Comment

En TNT Express is wéér apart....:)
                                                (gebruiken oa. andere distributiecentra)

Er kan echt nog wel wat gestroomlijnd worden bij TNT.

Neemt niet weg dat het een vreemde situatie betreft zoals Dutch en Floris reeds meldden: de overheid wil liberalisering maar laten wel spelers toe die hun werknemers compleet uitmelken. If you pay peanuts you get monkeys.... Met alle gevolgen voor de kwaliteit. En TNT moet daarin mee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                                  Maak liever een lokaal afhaalpunt
                                                  Dat bestaat al en heet 'Pakje Gemak':

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakk...akket-afhalen/

Moet de webwinkel het wel aanbieden en dat gebeurt nog lang niet altijd.

Comment

Inderdaad bizzar dat wij al maanden problemen hebben en dat ze claimen 1% fouten? Nah....dacht het niet.

Klachtenservice is ook leuk. We worden dan netjes gebeld met de meededeling dat ze het 3 weken in de gaten gaan houden. Klopt; Gaat ook goed. En na 3 weken gaat het weer fout. Is nu al paar keer gebeurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                      Inderdaad bizzar dat wij al maanden problemen hebben en dat ze claimen 1% fouten? Nah....dacht het niet.
                                                      Wie claimt er precies 1% fouten? Lezen is ook een kunst.

Onafhankelijke onderzoeksbureaus melden dat van alle zakelijke en consumentenpost samen meer dan 96% de volgende dag op tijd bezorgd wordt. Dit cijfer is de afgelopen 5 jaar constant tussen de 96% en 97%. Er is dus geen sprake van een structureel kwaliteitsprobleem. Het percentage dat op het juiste adres bezorgd wordt ligt boven de 99%.

Maar ben blij dat jij op basis van n=1 je conclusies trekt. ik herinner me die boze brief van één van je klanten die je hier ooit hebt geplaatst. Weet je ook gelijk hoe die de wereld ziet.

Comment

Die getallen van die onderzoekbureaus kloppen voor geen meter.
                                                        Ik doe +/- 80K met de TNT op jaarbasis, en heb door de grote aantallen die ik verstuur en ontvang wel redelijk inzicht in deze getallen. Ik doe zelf ook vaak onderzoek naar levertijden.
                                                        Zowel pakketpost als briefpost.

Problemen die ik steeds vaker de kop op zie steken zijn vooral diefstal, verkeerde fakturen en *machtsmisbruik.

* Ik betaal faktuur niet totdat die klopt. TNT bezorgt geen post meer totdat de verkeerde faktuur betaald is!

Ook het interne klachtensysteem is onderhevig aan een hele grote hark.
                                                        Als je 5 keer voor het zelfde probleem gebeld hebt, word er vrolijk een hark door jou klachtenadministratie gehaald.

Pakketpost zet zendingen als 'afgeleverd' in het systeem, terwijl het pakketje nog gewoon in de auto ligt omdat meneer geen zijn heeft om als het 16:45 is nog even naar de andere kant van het dorp te rijden.

Aan de andere kant vind ik het nog steeds knap dat je voor 44 cent een brief naar de andere kant van Nederland kan sturen.

Eigenlijk is er nog geen andere optie dan TNT als je partijpost verstuurd en op antwoordnummer ontvangt.
                                                        Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                          Dit cijfer is de afgelopen 5 jaar constant tussen de 96% en 97%.
                                                          Behalve de laatste tijd. Maar zó gek is dat ook weer niet, met alle onrust in het bedrijf. De motivatie zal niet bepaald top zijn in de meeste vestigingen. Eigenlijk nog verbazingwekkend dat alles toch nog vrij aardig loopt, ondanks alles.

Comment

Behalve de laatste tijd. Maar zó gek is dat ook weer niet, met alle onrust in het bedrijf. De motivatie zal niet bepaald top zijn in de meeste vestigingen. Eigenlijk nog verbazingwekkend dat alles toch nog vrij aardig loopt, ondanks alles.
                                                            Nou ja, deze metingen zijn van ná week 41. Vrij recent dus. Maar ben de eerste om toe te geven dat er lokaal soms echt wel issues zijn.

Comment

48-uurs en zakelijke post was inderdaad nooit het probleem, want die gaat er altijd als eerste uit. 24-uurspost lag even onder vuur, maar gaat sinds oktober weer een stuk beter. En dat zie je in deze cijfers. Eigenlijk nóg verbazingwekkender dat verbetermaatregelen nog aanslaan ook, zelfs als de sfeer niet overal even denderend is.

Het algemene verhaal is natuurlijk dat je in Nederland de posterijen op je blote knietjes mag bedanken voor de bezorging na één nacht van een brief aan de andere kant van het land, voor die 44 centen, en dat 't nu alleen maar beter gaat dan in staatstijden en veel beter dan in ons omringende landen. En dat als 't nóg goedkoper moet, het er echt niet beter op gaat worden.

Comment

Toevallig de 15e(net voor de stakingen) games besteld in the UK(niet alleen voor mezelf :-)). En het valt op dat spellen die tegelijk verstuurd zijn gewoon met een tussenposen van 2 werkdagen binnenkomen. Het is zelfs zo dat ik een game die de 20e verstuurd is(/zou zijn) nog niet binnen heb, terwijl een deel van iets wat later besteld en later verstuurd is(resp 21e en 22e) al wel binnen is(dat waren overigens 2 items waarvan er 1 nog ergens rondzweeft). :-S

Comment

Working...
                                                                X