Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• https://www.energieleveranciers.nl/blog/nadelen-slimme-meter/

En als je verder zoekt kom je een hoop spookverhalen tegen waarvan je je af kunt vragen of het allemaal wel klopt.

Comment

• Ik heb nog steeds de oude meter en Nuon valt ons niet lastig met "U moet een nieuwe meter"
      Krijg ieder jaar een mailtje met het verzoek of ik de meterstanden wil doorgeven en daar blijft het bij..

OT, wel met PWN ooit een discussie gehad over de watermeter in ons appartement :)
      Daar hadden wij een waterverbruik wat bijna net zo hoog was als nu in het "huis met een tuin"
      Kon op eigen kosten ( "want de meters zijn goed en we krijgen geen klachten uit uw complex")voor zo'n 500 Euro.. de watermeter laten controleren en ijken.
      En bij "u heeft gelijk"zou het teveel betaalde bedrag verrekend worden.
      Dat teveel betaalde bedrag stond niet in verhouding tot de kosten voor de controle dus lamazittuh...

Wij gaan verhuizen en geven de elektrameter en watermeter standen door en krijgen de eindafrekening.
      Klaar..

Ach ja, vervolgens werd een maand later alle watermeters vervangen in het complex omdat de meters een behoorlijke afwijking hadden...

Veritatis simplex oratio est

Comment

• als
        Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

Gaat er volgens mij om dat die meter in principe 24/7 uitgelezen kan worden als het nodig is.
        Lijkt het je dan handig als ze met jou een afspraak moeten gaan maken wanneer ze asjeblief die meter op afstand mogen gaan uitlezen? :)

Comment

• Ik snap wel dat de leveranciers dat willen. Je hebt genoeg mensen die, als aangekondigd wordt dat de energieprijzen weer gaan stijgen, een te hoge stand opgeven zoals ze die energie tegen het oude tarief kunnen afrekenen.

Comment

• Ons hele dak, voor -én achterkant ligt vol met die panelen. We wonen er sinds Mei. Het huis is voorzien van warmtepomp en zó goed geïsoleerd, o.a. driedubbel glas in de ramen en deuren en vloerverwarming, dat ik binnen geeneens mobiel kan bellen. Ik zie écht op de meter vanaf dat we er wonen elke dag er meer Watts er in komen dan er uitgaan. De verwarming is nog gern minuut aangeweest. Zelfs nu (eind September) nog. Weet iemand of we nu straks van de energieleverancier geld terug gaan krijgen of mogen zij dat houden?
            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

• Geen idee, maar als je je voordeur en het raam te lang open laat staan in de winter, gaat de verwarming wel een keer aan.
              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                Ons hele dak, voor -én achterkant ligt vol met die panelen. We wonen er sinds Mei. Het huis is voorzien van warmtepomp en zó goed geïsoleerd, o.a. driedubbel glas in de ramen en deuren en vloerverwarming, dat ik binnen geeneens mobiel kan bellen. Ik zie écht op de meter vanaf dat we er wonen elke dag er meer Watts er in komen dan er uitgaan. De verwarming is nog gern minuut aangeweest. Zelfs nu (eind September) nog. Weet iemand of we nu straks van de energieleverancier geld terug gaan krijgen of mogen zij dat houden?
                Ziet er strak uit maar een dakkapel is wel definitief naar het land der onmogelijkheden verwezen.
                ------------------------------------------------
                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                X