Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneens!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oneens!

Hier ben ik het dus principieel mee oneens.Waarom zou de schutter een hogere straf krijgen als hij wist dat het om een politie-vrouw ging? Is het leven van een politie-ambtenaar soms meer waard dan dat van een doorsnee burger? Dacht 't niet! Dus strafmaat mag geen verschil uitmaken IMO.

In dit geval gewoon levenslang of liever: de doodstraf!
    All you need to remember is the number '70' .

Een agent die zich voor 'ons' dagelijks in situaties begeeft waarbij zijn/haar gezondheid en/of leven in gevaar gebracht (kan) wordt, die verdient 'extra bescherming' en dus een hogere stafmaat, zoiets. Heeft niks te maken met de waarde van een leven, maar met de functie en in deze zeker met de machtsverhouding, geweldsmonopolie etc.

Kan me best voorstellen dat dom bonnen schrijven soms de voorkeur heeft...
    fka v164

Comment

Hmmm... vindt ik een zwak argument.Meten met twee maten.

Ongewapend een automobilist aan de kant zetten en aanspreken op z'n rijgedrag (...)nadat ze te horen heeft gekregen van de meldkamer dat de gozer gezocht wordt vanwege het door een deur schieten bij een ex-vriendin een dag ervoor.....als dit verhaal juist is, ben je geen held maar serieus dom! en verdien je postuum alsnog een Darwin Award......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht

Ongewapend een automobilist aan de kant zetten en aanspreken op z'n rijgedrag (...)nadat ze te horen heeft gekregen van de meldkamer dat de gozer gezocht wordt vanwege het door een deur schieten bij een ex-vriendin een dag ervoor.....als dit verhaal juist is, ben je geen held maar serieus dom! en verdien je postuum alsnog een Darwin Award......
        We hebben een I
        We hebben een R
        We hebben een O
        We hebben een N
        We hebben een I
        We hebben een E

S A T I R E !!!
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nieuws, duiding, analyse en onderzoeksjournalistiek over onderwerpen die er echt toe doen. Feitelijk, betrouwbaar, diepgravend en genuanceerd.

Wat is die Berlusconi toch een rat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht

Dat verhaal is niet juist. http://www.nrcnext.nl/projecten/cove...cle1165580.ece
            ------------------------------------------------
            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Zo stond het aanvankelijk in de kranten en daarom had ik er een duidelijk onderstreepte kanttekening in staan.

Comment

Het is om respect voor de politie af te dwingen, lijkt me een goede zaak.

Ook in deze: http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst.../artnr/212326/
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht

Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                  Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht

Sorry, maar respect "dwing" je niet af.....dat verdien je of verdien je niet!

Ik kan het niet begrijpen als er ook werkelijk één rechterzou zijn in NL die de moord op een agent zwaarder zou straffen dan een moord op een willekeurig ander mens (burger). Dat zou in mijn ogen zéér schandelijk zijn.

Comment

Ik dus wel.
                      De ongelijkheid begint al met 'belediging van een ambtenaar in functie'. Belediging van een leraar/metselaar/uitvoerder/... in functie bestaat niet als aparte categorie.

Ook in UK is het verwonden/doden van een politieagent zwaarder in de rechtspraak dan hetzelfde delict bij een niet politieagent. Zelfs VEEL zwaarder.

Ik vind dat iedereen die een functie heeft die de (potentiele) klappen opvangt voor anderen (uit elkaar halen van twee vechtjassen, tot bedaren brengen van een menigte bij een kroeg, begeleiden van voetbalsupporters e.d.) daar extra bescherming voor verdient. En iedereen die daar geen respect voor toont daar extra voor bestraft mag worden. Waarmee ik niet beweer dat het niet respect tonen voor niet in functie mag.

Simpele vergelijking: volg je de aanwijzingen van een voetbalsupporter die wil dat je rechtsafslaat niet op, dan is dat niet strafbaar. Als je daardoor iets kapot maakt wel, en zwaarder,want je was gewaarschuwd.
                      Volg je de aanwijzingen van een agent die wil dat je rechtsafslaat niet op, dan is het WEL strafbaar.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                        Simpele vergelijking: volg je de aanwijzingen van een voetbalsupporter die wil dat je rechtsafslaat niet op, dan is dat niet strafbaar. Als je daardoor iets kapot maakt wel, en zwaarder,want je was gewaarschuwd.
                        Volg je de aanwijzingen van een agent die wil dat je rechtsafslaat niet op, dan is het WEL strafbaar.

Zoooo...da's inderdaad wel héél simpel. Dat heeft trouwens helemaal niks met 'respect' te maken maar eenvoudig het opvolgen van een aanwijzing door een politie-ambtenaar....

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎