Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huh? china... weer-beinvloeding?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• huh? china... weer-beinvloeding?

Las een stukje text op weeronline.nl, text gaat over het feit dat er zoveel mensen worden getroffen door extreem weer in China (regen in 1 hoek en droogte in de andere hoek)

Maar dan ineens staat er een zin in van iets waar ik nog nooit van gehoord had.
    Ze schijnen iets te gebruiken wat ervoor zorgt dat er geen wolken ontstaan.

Waar gaat dat nu weer over?!

Hoe kan dat en wat doet dat? Wat betekend dat dan bv voor de vochtigheid in de lucht als wolken niet ontstaan?

Hier copy-paste van het artikel:

Afgelopen weekend hebben nog meer stortbuien voor hevige overstromingen gezorgd die huizen, wegen en land verwoestte. Dit weerbeeld in het zuiden is het tegenovergestelde van dat in het noorden. Daar heerst extreme droogte. De temperaturen bereiken de 38 graden. Daar hebben ze dit jaar nog weinig tot geen regen gehad.

Met de Olympische spelen in het vooruitzicht. Is de Chinese overheid druk bezig om ervoor te zorgen dat de spelen soepel gaan verlopen. Ze hebben gekozen om “cloud seeding” te gebruiken, om ervoor te zorgen dat de regenwolken wegblijven. Dit proces wordt normaal gebruikt om de hoeveelheid regen te beperken, door een substantie in de atmosfeer te brengen die de formatie van wolken verminderd.

De recente regenval heeft 14 mensen het leven gekost in de afgelopen maand.

Bron: BBC

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
    Dit proces wordt normaal gebruikt ....

Normaal?????? Ten eerste lijkt dit me niet normaal en ten 2e had ik er nog nooit van gehoord.

Comment

Oud trucje: zilver nog wat (volgens mij zilver dioxide) uitstrooien over wolken. Die doen dienst als condensatiekernen, waardoor de wolken veranderen in regen. Als je dat maar ver genoeg doet van je doel (lees: pekiing, OS), dan zullen de wolken uitregenen en verdwijnen. Wel een beetje rekening houden met de windkracht en winrichting.
      De russen deden het al in de jaren 40/50
      When men were men

Comment

Ja, is al heel oud: The Beijing Weather Modification Office.
        Gebeurt trouwens op meerdere plekken in de wereld.

Ik kan me nog herinneren dat ze het ook deden tijdens de olympische Spelen van Los Angeles, in 1984.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dit bericht stond ongeveer een maand geleden op diverse nieuws-(/sensatie-;))sites. Lijkt me te knullig voor woorden, maar dat ze het doen is duidelijk.

Every second of your life is a part of your song

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎