Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amerika - Huurauto's waar veel voor weinig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Amerika - Huurauto's waar veel voor weinig

Jamie en ik gaan in September een week of 2 a 3 naar Amerika en willen dit rijdend doen.
    Maar wat is nu wijsheid en waar krijg je "value for money"

Ik zou graag een dikke cabrio (Corvette C6/Mustang zag ik bij Avis?)willen rijden maar ben bang dat ik dan niet wegkom met de koffers. Jamie zou wel een dikke Lincoln Navigator ofzo willen huren aangezien er ook dagen zijn dat je 400-600km rijd.
    Ben dus benieuwd wat de gummer gedaan heeft en wat hij aanbeveeld.

Tevens heb ik wel eens gehoord dat je in NL al de auto moet boeken en ter plekke de auto moet upgraden aangezien dat financieel aantrekkelijker is.

En waar kan je nou dikke auto's huren, want een ferrari F430 voor 2 weekjes lijkt mij ook wel wat :)
    Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
    Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
    Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
    http://www.fineline-imports

Gewoon een beetje online vergelijken leert je al veel. Let wel op de voorwaarden, vaak mogen de auto's maar een beperkt aantal staten coveren, landelijk is weer duurder, etc.

Een Mustang Cabrio zou overigens genoeg bagageruimte moeten hebben voor 2 personen hoor. 't Is geen Alfa Spider. :)

Heb eigenlijk met de meeste verhuurbedrijven wel goede ervaringen, op EZ na, die zuigen echt. Verder was hierover een mooi draadje op het oude forum, maar 't zit niet meer in de google cache zo te zien. Harry, schiet eens op met die ouwe meuk als inzageforum. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
      Jamie en ik gaan in September een week of 2 a 3 naar Amerika en willen dit rijdend doen.
      Overigens zou ik je voor het eerste stuk náár Amerika een vliegtuig aanraden. :):)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Geen idee wat de verschillen zijn tussen de aanbieders. Ik heb in ieder geval prima ervaring met Alamo, een van de grotere ketens.
        Een van redenen om voor hen te kiezen, was dat je de auto ook bij een andere vestiging/plaats kan inleveren dan de afhaalvestiging/plaats.
        Kreeg idd een upgrade ter plekke. Een auto in de bestelde klasse was niet voorradig, dus mochten we meelopen naar de garage en kiezen uit een paar opties. Volgens mij was het toen een full options Dodge Intrepid met een prima V6-automaat.
        Cabrio hebben we niet genomen, omdat je daar met geen mogelijkheid 2 Samsonites in krijgt. Sowieso is de vorm van de kofferbak van vele modellen niet echt handig.
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb vorig jaar ook via Alamo een auto voor een rondreis aan de westkust van Canada gehuurd. Een aantal jaren daarvoor had ik bij een soortgelijke reis in de US gekozen voor de op 1 na voordeligste klasse, maar van die Mitsubishi Mirage (vgl met de Lancer), die ik toen meekreeg, had ik achteraf wel spijt: bij dit soort reizen vind ik de auto toch wel erg belangrijk, omdat je er nu eenmaal heel wat uurtjes in doorbrengt. In Canada heb ik toen gekozen voor de 'Premium' klasse en kreeg een gloedjenieuwe Chrysler 300C met de 5.7 Hemi V8. Helemaal in stijl: wit met chromen velgen! Je moet er misschien van houden, maar ik vond het echt een fantastische reisauto, met meer dan voldoende ruimte (voor 2 personen) en heel veel power. Niet dat je daar nu in de Canadese Rockies zo heel veel gebruik van kunt maken, maar een inhaalactie bij (langzame) campers was (en klonk!) altijd erg plezierig. Verbruik viel me ook alleszins mee, gemiddeld zo'n 1:10. De meerprijs tov de huurklasse daaronder (niet veel in verhouding tot de totale reissom) vond ik het geld iig meer dan waard.

Kortom, prijzen Alamo waren goed, en die Chrysler zou ik zo weer huren....
          Last edited by Iep; 16-07-08, 16:39.

Comment

Ik zou er inderdaad geen harde koffers voor meenemen, zo'n cabrio. Gewoon grote sporttassen en proppen maar! :)
            Mini Cooper Clubman
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Ik zou er inderdaad geen harde koffers voor meenemen, zo'n cabrio. Gewoon grote sporttassen en proppen maar! :)
              Damn, dat is het beste advies dat ik sinds tijden heb gehoord.
              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Wij zijn beiden autoliefhebber, dus waarom dan niet een paar knaken extra stuk gooien voor een dikke Hemmi ofzo zoals hierboven ge-opperd.
                Op het totaal bedrag is dat natuurlijk niet zoveel en we willen wel luxe van A naar B

En inderdaad het eerste stukje met het vliegtuig Jasper
                Dus kom maar op met die ervaringen en gereden auto's

Comment

Hi Naughty,

Wij gaan over een maandje precies hetzelfde doen (ook eerst met vliegtuigen enzo). Ik heb alvast een auto geregeld (samen met de vluchten) en ben van plan ter plekke te kijken hoe ik kan upgraden.

Volgens mij loopt onze autohuur via Dollar, ook wel een prijsvechter naar wat ik begreep.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Iep,
                    gaaf he zo'n Chrysler :-)

Heb goede ervaringen met Avis en Hertz, maar dat is redelijk standaard.

Die Chrysler had ik bij Dollar gehuurd, dat leek allemaal goed te gaan. Totdat die lutsers bij het inleveren de sleutel de hele dag op het bureau hebben laten liggen en ik nog een dag moest lappen. Heeft nogal wat gebel gekost.
                    Attached Files
                    Last edited by Martijn; 16-07-08, 20:27.
                    Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
                      Wij zijn beiden autoliefhebber, dus waarom dan niet een paar knaken extra stuk gooien
                      In dat geval.....Lid worden van de "Van Horssen Group" :-)

http://vanhorssengroup.com/cars

5th Gear was er al eens op bezoek: http://youtube.com/watch?v=FWZhx_LX2k4

Comment

"Van Horssen Group"?

Als in: "I fock horses"

Pardon?
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wij hadden deze voor 2 weken via Alamo. Prima bevallen. Weet niet precies wat het kost en of dat goedkoop was tov andere maatschappijen.

Comment

In Canada hebben we een onvervalste Chevy Impala gereden. Weliswaar de V6 versie maar toch niet onprettig. De koffers zwommen in de kofferbak van dat ding.
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik heb in voor een korte trip (werk) naar Palm Springs met een Chevrolet HHR rondgereden. Viel me niet eens tegen.
                              2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Hoe kon ik het vergeten. In Amerika moet je natuurlijk bij Hertz een Shelby GTH huren. Beetje nostalgie mag wel natuurlijk :)

We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Wij gaan voor de 1e keer naar Amerika, maar wat is dan aan te bevelen ?
                                  Route 66 of toch iets anders?

Zelf had ik het idee om route66 te doen als 1e keer omdat je dan (denk ik) een goed en gevarieerd beeld krijgt van Amerika. Wij gaan in ieder geval 2 dagen naar de SEMA om nog wat zakelijke contacten op te doen, en de rest is vrij in te plannen. Tips of suggestie's zijn dus ook welkom want door de bomen zijn wij het bos niet meer.

En als Amerika is bevallen kan je het jaar erop altijd nog een keer bepaalde plaatsen extra aandoen waar je nu misschien in vogelvlucht door gaat.
                                  Of is route 66 te lang waardoor het een reis tegen de klok word.
                                  Planning is een dag of 17 onderweg te zijn incl. vliegen

Comment

Route 66 is Chicago naar LA, da's best te doen in 17 dagen hoor. SEMA is in Vegas, toch?

Het lekkere aan Amerika is dat je niks hoeft te plannen qua overnachtingen, gewoon die huurauto in en gaan. Motels genoeg. Veel plezier, 't is echt een leuk reisland, vind ik. Ga zelf eind dit jaar ook weer 2 weken.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

we hebben begrepen dat we het beste een goedkope auto kunnen reserveren en daar ter plaatse upgraden ?

welke maatschappij is daar het makkelijkste in: avis, hertz of alamo

plaats van aankomst word chicago

Comment

Bij alledrie is upgraden geen probleem. Kijk even online welke auto's er op dat vliegveld in het assortiment zitten, dit wil lokaal nog wel eens verschillen. En let op de beperkende voorwaarden, je wilt tenslotte 10 staten door of zo, da's meestal duurder dan het standard package.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oh, en scoor even een internationaal rijbewijs bij de ANWB, sommige verhuurders reageren heel gek op zo'n roze vod namelijk. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                            Oh, en scoor even een internationaal rijbewijs bij de ANWB, sommige verhuurders reageren heel gek op zo'n roze vod namelijk. :)
                                            Goeie Tip Jasper, gaan we regelen!

Comment

OK, nog wat tips dan. :)
                                              • Zorg voor voldoende ruimte op je credit card, de meeste verhuurders boeken er nl. meteen een deposit op (kan best oplopen voor bv. een vette 'Stang), zou lullig zijn als dat niet lukte (ja, uit ervaring...).
                                              • Vergewis je van de dekking die je reisverzekering geeft bij schade aan huurauto's, en maak a.d.h. daarvan de overweging om extra te verzekeren aldaar (ik doe dat bv. nooit).
                                              • Rechtsafslaan door rood mag vaak, tenzij anders aangegeven.
                                              • Snelheidsovertredingen zijn niet zo'n groot probleem, maar blijf in de meeste staten wel binnen Vmax + 20 mijl of zo. Ze hebben ook radars daar, vaak staat er een of andere verveelde sheriff te laseren achter een struik tumbleweed. :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

- hou rekening met je drop-off charge aangezien je op een andere lokatie gaat inleveren dan dat je huurt.
                                                - als het kan huur dan niet op het vliegveld aangezien je daar vaak extra voor moet betalen.
                                                Last edited by MartijnL; 18-07-08, 15:27.

Comment

Op zich een goede tip, dat laatste. Maar let wel goed op het verschil, soms heb je het over onder de streep $40 of zo. En wil jij voor dat geld met je koffers in een taxi (voor ook al snel een paar tientjes) naar downtown Hertz, i.p.v. met de gratis shuttle naar de airport Hertz? :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

waar blijft de reactie van Rutger over de Viper?
                                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

12 v aansluiting in huurauto US?

hallo USA kenners,

mijn oom gaat binnenkort naar Vegas en vanuit daar met een Sebring Conv. op pad. Nu neem ie zn tom tom mee (pff , waar gaat de wereld heen) en vraagt zich af of er een 12v aansluiting in die wagens zit om hem op te laden?

Lijk mij van wel, maar ik heb er zelf eigenlijk niet op gelet toen ik daar was (ik deed alles met kaarten, veel leuker). Iemand enig idee? Verhuurbedrijf ff mailen is sneller leek me, maar hij wist ff niet welk bedrijf het was en gaat morgen al weg, is maar de vraag of je snel antwoord hebt dan.

Comment

De meeste auto's hebben dat tegenwoordig wel. In de VS is die aansluiting niet anders dan hier, als je dat bedoelt.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

wist het niet zeker, je weet het nooit met die gekken yanks, aan deze recentie te lezen heeft ie er zelfs 2 :)

The official Motor Trend magazine web site featuring the latest new cars, car reviews and news, concept cars and auto show coverage, awards, and much more.

Comment

RC,

er zit idd. meestal wel een 12V aansluiting in, maar ik heb in mijn laatste drie trips richting US of A toch 2 maal meegemaakt dat de navigatie via die aansluiting niet wou opladen. Ik weet niet of die toevallig defect was, of dat er toch verschillen opzitten.

Verder is een Chrysler 300C geen pretje om te rijden als je de versie met 2,7 liter motor meekrijgt... 0-60mph in 6 weken :-(

Wat betreft convertibles en kofferruimte: travel light en gebruik idd sporttassen. Verder is klediij ginder zo goedkoop dat het beter is niet al te veel mee te nemen en met veel terug te komen :-)
                                                            There are no stupid questions,
                                                            but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Ik rij hier nu in een Dodge Nitro 4x4 (v6 3.7). Prima auto.

Comment

ga je nog uitleggen waarom jullie opeens in de US wonen of heb ik dat topic gemist? :)

Comment

Working...
                                                                X