Riccardo Ricco, dit jaar al tweevoudig etappewinnnaar, is betrapt op epo 3.0. De praatjesmakende Italiaan van team Saunier Duval, wiens grote voorbeeld ene Marco Pantani (overdosis) is, en die er prat op gaat van nature een verschrikkelijk hoge hematocriet waarde te hebben, is er gloeiend bij. L'Equipe bericht vandaag dat meneer tres positif is bevonden.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tour 2008 en doping
Collapse
X
-
Tour 2008 en doping
Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)Labels: Geen
-
-
mmm,
zat afgelopen dinsdagmiddag in de auto op weg naar huis te luisteren naar heer Smeets cs op radio 1
En hij baalde van het cynisme wat er ontstaan was rond de oppermacht van Rico cs in de berg etappes. Want het was toch prachtig om te zien hoe die mannen van de ploeg Rico in de berg etappes alles aan gort reden.
OK heer Rico had een dokters attest voor zijn standaard hematocriet waarde van (ik geloof) 51 maar alles was verder heel erg kosher.
Triest om te zien dat ook heer Smeets onderdeel geworden is van de grote leugen die "schone Tour" heet.Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 14K km
Comment
-
-
Och, als daardoor de casual viewers zoals ik massaal afhaken (want het interesseert me inmiddels absoluut geen biet meer wat er daar gebeurt), krijgen de liefhebbers hun sport misschien weer terug.
Minder kijkers, minder sponsors, minder geld, geen tv, normale salarissen, belangen van normale proporties, echte sport.
Nu de autosport nog. En die doet daar heel hard z'n best voor... ;)Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door levensnevel Bekijk berichtmmm,
zat afgelopen dinsdagmiddag in de auto op weg naar huis te luisteren naar heer Smeets cs op radio 1
En hij baalde van het cynisme wat er ontstaan was rond de oppermacht van Rico cs in de berg etappes. Want het was toch prachtig om te zien hoe die mannen van de ploeg Rico in de berg etappes alles aan gort reden.
OK heer Rico had een dokters attest voor zijn standaard hematocriet waarde van (ik geloof) 51 maar alles was verder heel erg kosher.
Triest om te zien dat ook heer Smeets onderdeel geworden is van de grote leugen die "schone Tour" heet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk berichtOf sta doping toe..BMW F30 328iA
BMW E87 130i
BMW E30 M3 + E92 M3 GT4
Propeller-fappert
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht..of die dood van hun fiets vallen. (Simpson anyone?)Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk berichtVraag je je des te meer af hoe Armstrong het heeft kunnen flikken al die jaren.
Zal mij niets verbazen als Armstrong over een aantal jaar, net als Lemond, met een bekentenis komt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk berichtLeuk, krijg je zometeen allemaal van die Jerommekes op de fiets. LOL
Doping zit in alle topsport.
Mensen die zeggen dat bijv. de tour clean is anno 2008 zijn naief of ze liegen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk berichtNou gewoon, met doping? Ze hebben het alleen heel goed verborgen weten te houden. Want Armstrong kan ik de jaren dat de dopingperikelen op z'n hoogtepunt waren, zonder doping de Tour in zo'n dominantie winnen?
Zal mij niets verbazen als Armstrong over een aantal jaar, net als Lemond, met een bekentenis komt.Auto's: veel...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk berichtNou gewoon, met doping? Ze hebben het alleen heel goed verborgen weten te houden. Want Armstrong kan ik de jaren dat de dopingperikelen op z'n hoogtepunt waren, zonder doping de Tour in zo'n dominantie winnen?
Zal mij niets verbazen als Armstrong over een aantal jaar, net als Lemond, met een bekentenis komt.
Vergeet niet dat Amstrong door zijn geschiedenis met kanker vrijstelling had voor bepaalde "medicijnen" e.d.
Verder is het ook opvallend dat veel wielrenners last hebben van "astma" e.d.
Ook dit geeft hun weer de mogelijkheid tot het legaal gebruik van bepaalde middelen.
Zo'n prestatie van Armstrong blijft natuurlijk fenomenaal, daar wil ik verder niets aan afdoen.
Comment
-
-
Precies. Kon geweldig zingen, heeft op de maan gelopen en won ook nog eens 7 keer de tour!!!
Ik zat net wat Armstrong filmpjes te kijken. Vergeleken met een paar jaar terug is de huidige tour toch wel een aanfluiting. Dat zo`n Menchov of Evans opeens de favorieten zijn zegt wel veel.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk berichtVergeet niet dat Amstrong door zijn geschiedenis met kanker vrijstelling had voor bepaalde "medicijnen" e.d.
Verder is het ook opvallend dat veel wielrenners last hebben van "astma" e.d.
Ook dit geeft hun weer de mogelijkheid tot het legaal gebruik van bepaalde middelen.
Zo'n prestatie van Armstrong blijft natuurlijk fenomenaal, daar wil ik verder niets aan afdoen.
Feit blijft wmb dat die man voor veel spektakel heeft gezorgd, of hij dat nu met of zonder EPO heeft gedaan maakt mij geen bal uit. Geloof namelijk niet dat er iemand schoon rondrijdt in het hele profpeloton. Ze gebruiken allemaal misschien de een wat meer dan de ander en niet allemaal op hetzelfde moment (vandaar dat het tegenwoordig ook bijna altijd middels bloeddoping gaat en niet meer rechtstreeks).
Denk dat het ook niet gaat veranderen, de commerciële belangen zijn té groot en de Tour is een van de grootste "sport"-evenementen ter wereld.
Ik zou het dus ook gewoon willen vrijgeven en zet er dan maar een onafhankelijk pannel aan artsen bij die controles doen vooraf en bepalen wat wel en niet verantwoord is (handhaving)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door levensnevel Bekijk berichtmmm,
Triest om te zien dat ook heer Smeets onderdeel geworden is van de grote leugen die "schone Tour" heet.
Kijk eens naar Studio Sportzomer zou ik zeggen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk berichtN.a.v. hiervan ga je toch op ignore CobrakindDax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE
Comment
-
-
Hoe wil je dan 3 weken lang iedere dag 250km knallen?
Op een bord spaghetti en een beker melk?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk berichtAch ja, als je een grapje op zn tijd niet kan waarderen dan moet je vooral overdreven boos gaan reageren.... Heat & kitchen etc.
Ralph, jij maakt geen grapjes, je bent domweg irritant.
Heat&kitchen blabla gebruik je te pas en te onpas.
Niet iedereen hoeft zich te schikken naar jouw trieste pogingen tot humor.
Wat PACO al zei, kom niet in ELK draadje dom schijten aub.
Comment
-
-
Kunnen ze als oplossing niet naast al die bestaande truien ook gewoon de 'vuile trui' introduceren? Gewoon een extra klassement voor dope-gebruikers?
Gewoon voor de tour aangeven aan welk klassement je wilt meedoen, dan is het voor iedereen helder.Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk berichtKunnen ze als oplossing niet naast al die bestaande truien ook gewoon de 'vuile trui' introduceren? Gewoon een extra klassement voor dope-gebruikers?
;-)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk berichtKunnen ze als oplossing niet naast al die bestaande truien ook gewoon de 'vuile trui' introduceren? Gewoon een extra klassement voor dope-gebruikers?
Gewoon voor de tour aangeven aan welk klassement je wilt meedoen, dan is het voor iedereen helder.
Waar ik me ook over verwonder, zijn de Nederlandse renners die dan commentaar geven op Ricco. Ook ik denk dat het hele profpeloton gebruikt, dus ook de Nederlanders.
Laurens ten Dam en Bram Tankink die afgeven op Ricco, naar mijn mening staan ze zwaar te liegen. Woorden als "ik zou 'm in elkaar slaan als ie in mijn team zou zitten" (maar dan op z'n Twents :)) Wat een bullshit!
Ik zeg kom maar op met die vuile trui, kijken wie het smerigst is.
Comment
-
-
Dus...
Alsof er alleen in de wielersport doping gebruikt wordt. Beetje merkwaardig om zo collectief beledigd te doen. Mart Smeets voorop, het geweten van sportliehebbend nederland. *barf* Verschil is dat de gemiddelde voetbalspeler 3 maanden schorsing krijgt in de zomerstop.
Vooral hoe die gisteravond McQuaid in den aars kruipt. "Zzzzaaaank you Pat, please come to us in zeeee cumming days". Rare plofkop ;-)
Ik houd mezelf voorlopig nog maar voor de gek met het idee dat de nivellering van het niveau een teken is dat de Tour "schoner" is.Fährst du quer - Siehst du mehr
Comment
-
-
Er heerst een soort van omerta in het peleton, word je gepakt dan spuugt het peloton collectief op je. ( zie Tankink, die daar gewoon met droge ogen staat te liegen) Het is een grote farce..................
En dan de vermoorde onschuld van de ploegen/ ploegleiders..................iemand ontslaan dus als ie gepakt wordt ( de avond te voor lagen ze nog aan het infuus)
Het gaat vanzelf kapot, het publiek keert zich af, de media idem en uiteraard ook geen sponsoren, reclame en TVopbrengsten meer.
De sport is kapot gemaakt met de invoering van de betaling van de sporter, met alle verdere belangen die ermee gemoeid zijn. Back to basic; knokken om de sportieve eer en verder niets ( dus zeker niet betaald worden)If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!
When they say nothing's wrong that's when you run
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk berichtEr heerst een soort van omerta in het peleton, word je gepakt dan spuugt het peloton collectief op je. ( zie Tankink, die daar gewoon met droge ogen staat te liegen) Het is een grote farce..................
En dan de vermoorde onschuld van de ploegen/ ploegleiders..................iemand ontslaan dus als ie gepakt wordt ( de avond te voor lagen ze nog aan het infuus)
Het gaat vanzelf kapot, het publiek keert zich af, de media idem en uiteraard ook geen sponsoren, reclame en TVopbrengsten meer.
De sport is kapot gemaakt met de invoering van de betaling van de sporter, met alle verdere belangen die ermee gemoeid zijn. Back to basic; knokken om de sportieve eer en verder niets ( dus zeker niet betaald worden)
Comment
-
Comment