Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour 2008 en doping

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tour 2008 en doping

Riccardo Ricco, dit jaar al tweevoudig etappewinnnaar, is betrapt op epo 3.0. De praatjesmakende Italiaan van team Saunier Duval, wiens grote voorbeeld ene Marco Pantani (overdosis) is, en die er prat op gaat van nature een verschrikkelijk hoge hematocriet waarde te hebben, is er gloeiend bij. L'Equipe bericht vandaag dat meneer tres positif is bevonden.
    Of sta doping toe, of stop met de Tour (of het hele betaalde wielrennen). Zo schiet het natuurlijk niet op.
    Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
    Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

En de hele Sounier Duval ploeg is eruit gestapt.

Wat mij betreft gewoon toestaan.
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

mmm,

zat afgelopen dinsdagmiddag in de auto op weg naar huis te luisteren naar heer Smeets cs op radio 1
      En hij baalde van het cynisme wat er ontstaan was rond de oppermacht van Rico cs in de berg etappes. Want het was toch prachtig om te zien hoe die mannen van de ploeg Rico in de berg etappes alles aan gort reden.
      OK heer Rico had een dokters attest voor zijn standaard hematocriet waarde van (ik geloof) 51 maar alles was verder heel erg kosher.
      Triest om te zien dat ook heer Smeets onderdeel geworden is van de grote leugen die "schone Tour" heet.
      Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 14K km

Comment

Lol, wat een triestheid weer. Nog maar een paar dagen op gang en hup.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Heel ernstig ja :) Eerste 2 betrapten stelden niet veel voor, maar dit is toch wel een hoofdrolspeler.

Maargoed, blijft mooi om te zien.

Comment

Ach, dit is nog lang niet alles volgens mij. De grootste sport in de wielersport in het omzeilen van de dopingcontrole. Die ontwikkeling gaat net zo hard als de auto industrie. Steeds nieuwe technieken.

Comment

Och, als daardoor de casual viewers zoals ik massaal afhaken (want het interesseert me inmiddels absoluut geen biet meer wat er daar gebeurt), krijgen de liefhebbers hun sport misschien weer terug.

Minder kijkers, minder sponsors, minder geld, geen tv, normale salarissen, belangen van normale proporties, echte sport.

Nu de autosport nog. En die doet daar heel hard z'n best voor... ;)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door levensnevel Bekijk bericht
                mmm,

zat afgelopen dinsdagmiddag in de auto op weg naar huis te luisteren naar heer Smeets cs op radio 1
                En hij baalde van het cynisme wat er ontstaan was rond de oppermacht van Rico cs in de berg etappes. Want het was toch prachtig om te zien hoe die mannen van de ploeg Rico in de berg etappes alles aan gort reden.
                OK heer Rico had een dokters attest voor zijn standaard hematocriet waarde van (ik geloof) 51 maar alles was verder heel erg kosher.
                Triest om te zien dat ook heer Smeets onderdeel geworden is van de grote leugen die "schone Tour" heet.
                Helaas waren de cynische reacties terecht. Zelf zat ik ook vol ongeloof te kijken hoe Ricco afgelopen zondag de rest op afstand reed. Dom op Epo te gebruiken, helemaal dom om dat in Frankrijk te doen waar er serieuze straffen op staan. Even de B-staal afwachten, maar valt die weer postief uit, exit, einde sportloopbaan wat mij betreft.

Comment

Vraag je je des te meer af hoe Armstrong het heeft kunnen flikken al die jaren.
                  Auto's: veel...

Comment

Ricco gaf wel weer een nieuwe betekenis aan het begrip "bolletjes-trui".

;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                      Of sta doping toe..
                      Leuk, krijg je zometeen allemaal van die Jerommekes op de fiets. LOL
                      BMW F30 328iA
                      BMW E87 130i
                      BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

..of die dood van hun fiets vallen. (Simpson anyone?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                          ..of die dood van hun fiets vallen. (Simpson anyone?)
                          Och, da's dan onderdeel van het spektakel. Nog steeds ook de reden dat mensen formule 1 kijken, in de hoop dat er een flinke crash is :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                            Vraag je je des te meer af hoe Armstrong het heeft kunnen flikken al die jaren.
                            Nou gewoon, met doping? Ze hebben het alleen heel goed verborgen weten te houden. Want Armstrong kan ik de jaren dat de dopingperikelen op z'n hoogtepunt waren, zonder doping de Tour in zo'n dominantie winnen?
                            Zal mij niets verbazen als Armstrong over een aantal jaar, net als Lemond, met een bekentenis komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
                              Leuk, krijg je zometeen allemaal van die Jerommekes op de fiets. LOL
                              Ja, want iedereen die doping gebruikt ziet er uit als Schwarzenegger. LOL

Doping zit in alle topsport.
                              Mensen die zeggen dat bijv. de tour clean is anno 2008 zijn naief of ze liegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                Nou gewoon, met doping? Ze hebben het alleen heel goed verborgen weten te houden. Want Armstrong kan ik de jaren dat de dopingperikelen op z'n hoogtepunt waren, zonder doping de Tour in zo'n dominantie winnen?
                                Zal mij niets verbazen als Armstrong over een aantal jaar, net als Lemond, met een bekentenis komt.
                                Precies, dus hoe heeft Armstrong het kunnen flikken om niet gesnapt te worden? En hoe komt het dat zo'n Ricco kennelijk niet over de technieken beschikt om 'onzichtbaar' doping tot zich te nemen.
                                Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht

Vergeet niet dat Amstrong door zijn geschiedenis met kanker vrijstelling had voor bepaalde "medicijnen" e.d.
                                  Verder is het ook opvallend dat veel wielrenners last hebben van "astma" e.d.
                                  Ook dit geeft hun weer de mogelijkheid tot het legaal gebruik van bepaalde middelen.

Zo'n prestatie van Armstrong blijft natuurlijk fenomenaal, daar wil ik verder niets aan afdoen.

Comment

Precies. Kon geweldig zingen, heeft op de maan gelopen en won ook nog eens 7 keer de tour!!!

Ik zat net wat Armstrong filmpjes te kijken. Vergeleken met een paar jaar terug is de huidige tour toch wel een aanfluiting. Dat zo`n Menchov of Evans opeens de favorieten zijn zegt wel veel.

Comment

Kan mij voorstellen dat Armstrong ook erg sterk is in armdrukken ;-)
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                                        Vergeet niet dat Amstrong door zijn geschiedenis met kanker vrijstelling had voor bepaalde "medicijnen" e.d.
                                        Verder is het ook opvallend dat veel wielrenners last hebben van "astma" e.d.
                                        Ook dit geeft hun weer de mogelijkheid tot het legaal gebruik van bepaalde middelen.

Zo'n prestatie van Armstrong blijft natuurlijk fenomenaal, daar wil ik verder niets aan afdoen.
                                        Het verhaal (ok de lofzang) van Hein Verbruggen op Armstrong niet gehoord, daags na zijn afstappen? Meneer Armstrong was een zeer grote donateur van het anti-dopinglab. Zou het misschien zo zijn dat meneer Armstrong daardoor ook precies wist welke technieken en welke machines datzelfde lab beschikbaar had?

Feit blijft wmb dat die man voor veel spektakel heeft gezorgd, of hij dat nu met of zonder EPO heeft gedaan maakt mij geen bal uit. Geloof namelijk niet dat er iemand schoon rondrijdt in het hele profpeloton. Ze gebruiken allemaal misschien de een wat meer dan de ander en niet allemaal op hetzelfde moment (vandaar dat het tegenwoordig ook bijna altijd middels bloeddoping gaat en niet meer rechtstreeks).

Denk dat het ook niet gaat veranderen, de commerciële belangen zijn té groot en de Tour is een van de grootste "sport"-evenementen ter wereld.

Ik zou het dus ook gewoon willen vrijgeven en zet er dan maar een onafhankelijk pannel aan artsen bij die controles doen vooraf en bepalen wat wel en niet verantwoord is (handhaving)

Comment

N.a.v. hiervan ga je toch op ignore Cobrakind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door levensnevel Bekijk bericht
                                            mmm,

Vreemde reactie en vreemde conclusie.

Kijk eens naar Studio Sportzomer zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                              N.a.v. hiervan ga je toch op ignore Cobrakind
                                              Ach ja, als je een grapje op zn tijd niet kan waarderen dan moet je vooral overdreven boos gaan reageren.... Heat & kitchen etc.
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Hoe wil je dan 3 weken lang iedere dag 250km knallen?

Op een bord spaghetti en een beker melk?
                                                www.tuningparts.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                  Ach ja, als je een grapje op zn tijd niet kan waarderen dan moet je vooral overdreven boos gaan reageren.... Heat & kitchen etc.

Ralph, jij maakt geen grapjes, je bent domweg irritant.
                                                  Heat&kitchen blabla gebruik je te pas en te onpas.
                                                  Niet iedereen hoeft zich te schikken naar jouw trieste pogingen tot humor.

Wat PACO al zei, kom niet in ELK draadje dom schijten aub.

Comment

Kunnen ze als oplossing niet naast al die bestaande truien ook gewoon de 'vuile trui' introduceren? Gewoon een extra klassement voor dope-gebruikers?

Gewoon voor de tour aangeven aan welk klassement je wilt meedoen, dan is het voor iedereen helder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                                      Kunnen ze als oplossing niet naast al die bestaande truien ook gewoon de 'vuile trui' introduceren? Gewoon een extra klassement voor dope-gebruikers?
                                                      Die vuile trui is er al, namelijk de gele trui?

;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht

Gewoon voor de tour aangeven aan welk klassement je wilt meedoen, dan is het voor iedereen helder.
                                                        LOL! Vuile trui :) In een hele vieze bruine kleur :)

Waar ik me ook over verwonder, zijn de Nederlandse renners die dan commentaar geven op Ricco. Ook ik denk dat het hele profpeloton gebruikt, dus ook de Nederlanders.
                                                        Laurens ten Dam en Bram Tankink die afgeven op Ricco, naar mijn mening staan ze zwaar te liegen. Woorden als "ik zou 'm in elkaar slaan als ie in mijn team zou zitten" (maar dan op z'n Twents :)) Wat een bullshit!

Ik zeg kom maar op met die vuile trui, kijken wie het smerigst is.

Comment

Dus...

Alsof er alleen in de wielersport doping gebruikt wordt. Beetje merkwaardig om zo collectief beledigd te doen. Mart Smeets voorop, het geweten van sportliehebbend nederland. *barf* Verschil is dat de gemiddelde voetbalspeler 3 maanden schorsing krijgt in de zomerstop.

Vooral hoe die gisteravond McQuaid in den aars kruipt. "Zzzzaaaank you Pat, please come to us in zeeee cumming days". Rare plofkop ;-)

Ik houd mezelf voorlopig nog maar voor de gek met het idee dat de nivellering van het niveau een teken is dat de Tour "schoner" is.
                                                          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Piepoli is vandaag ook ontslagen door Saunier Duval. Zal binnen enkele dagen wel bekend worden dat hij ook gebruikt heeft lijkt me dan.

Comment

Er heerst een soort van omerta in het peleton, word je gepakt dan spuugt het peloton collectief op je. ( zie Tankink, die daar gewoon met droge ogen staat te liegen) Het is een grote farce..................

En dan de vermoorde onschuld van de ploegen/ ploegleiders..................iemand ontslaan dus als ie gepakt wordt ( de avond te voor lagen ze nog aan het infuus)

Het gaat vanzelf kapot, het publiek keert zich af, de media idem en uiteraard ook geen sponsoren, reclame en TVopbrengsten meer.

De sport is kapot gemaakt met de invoering van de betaling van de sporter, met alle verdere belangen die ermee gemoeid zijn. Back to basic; knokken om de sportieve eer en verder niets ( dus zeker niet betaald worden)
                                                              If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                                                                Er heerst een soort van omerta in het peleton, word je gepakt dan spuugt het peloton collectief op je. ( zie Tankink, die daar gewoon met droge ogen staat te liegen) Het is een grote farce..................

En dan de vermoorde onschuld van de ploegen/ ploegleiders..................iemand ontslaan dus als ie gepakt wordt ( de avond te voor lagen ze nog aan het infuus)

Het gaat vanzelf kapot, het publiek keert zich af, de media idem en uiteraard ook geen sponsoren, reclame en TVopbrengsten meer.

De sport is kapot gemaakt met de invoering van de betaling van de sporter, met alle verdere belangen die ermee gemoeid zijn. Back to basic; knokken om de sportieve eer en verder niets ( dus zeker niet betaald worden)
                                                                Het publiek keert zich af? Ik kijk tegenwoordig naar de Tour de France. De laatste paar kilometers en het liefst de gang van de renners richting dopingcontrole. Ik zit meer te smullen van de acties van het Franse dopinglab vs de renners dan van de eerste 160km van de dagkoers. :-)

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎