Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30% regeling....het is niet eerlijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 30% regeling....het is niet eerlijk

Waarom krijgt een Fransman die hier komt werken netto 855,- per maand meer dan zijn nederlandse colega's?

Wat was het doel achter deze regeling?

En dan loopt ie nog te klagen dat zijn netto maandlasten hoger zijn.....

Omdat er in nederland niemand te krijgen is die kan wat hij kan.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

De vraagstelling moet eigenlijk zijn:
      Waarom beroofd de Nederlandse staat een Nederlander 855,- meer dan een Fransman?
      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Geintje he Geelhoed?

(ik ken trouwens een Geelhoed......)

Gewoon beroep hoor. Niks bijzonders.

Het is schandalig! Tijd voor een civil law suit....the people againts....Finanicien....

Comment

Ik ken ook voorbeelden van 30% regelingen waar prima alternatieven te vinden onder 'Nederlanders'. Maar is die regeling niet gemaximeerd in jaren?

Is dit issue trouwens al niet eens langs geweest met Roel Pieper als voorbeeld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
            Ik ken ook voorbeelden van 30% regelingen waar prima alternatieven te vinden onder 'Nederlanders'. Maar is die regeling niet gemaximeerd in jaren?

Is dit issue trouwens al niet eens langs geweest met Roel Pieper als voorbeeld?
            Je mag 5jr lang aanspraak maken op die regeling geloof ik. Andersom (NLers naar het buitenland) zijn er ook wel wat aardige regelingen dacht ik (ooit nog eens naar gekeken toen ik een jaar naar Chicago zou gaan).
            Let's kick some ass and chew bubblegum...
            ----------------------------------------------------------------------------
            '71 Alfa Romeo Giulia Super
            '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
            '00 BMW E39 528iA Touring
            '06 BMW Z4M Roadster
            '96 BMW E36 328i trackracer
            '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              Waarom krijgt een Fransman die hier komt werken netto 855,- per maand meer dan zijn nederlandse colega's?

Wat was het doel achter deze regeling?

En dan loopt ie nog te klagen dat zijn netto maandlasten hoger zijn.....
              Kerel dient dan geen (enkele) belastingen meer te betalen in zijn thuisland?

Comment

weleens van de nedeco regeling gehoord ?
                als expat in het buitenland heb je zelfde soort voordelen en je behoud aftrek hypotheekrente.
                schrijf je je geheel uit dan betal je belasting in land waar je het verdient.
                dus dat is even rekenen wat het voordeligst is.

E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ehhhhh

Ben hypotheekadviseur in Amsterdam.....

Denk niet dat ze in het buitenland veel aan me zullen hebben....

:D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                    Geintje he Geelhoed?

(ik ken trouwens een Geelhoed......)

Gewoon beroep hoor. Niks bijzonders.
                    Nee hoor geen geintje. Dat is de voorwaarde voor die 30% regeling. De werkgever moet aantonen dat hij in Nederland niemand kon vinden die het werk kon doen, en de werknemer krijgt enkele jaren een tegemoetkoming in de verhuiskosten.
                    Of hij korting krijgt op zijn volkverzekeringspremies als hij weer terug gaat weet ik niet precies, maar ik kan het me voorstellen.
                    Last edited by geelhoed; 19-07-08, 11:26.

Comment

Geelhoed heeft inderdaad gelijk, zie onderstaande tekst:

Werknemers uit het buitenland
                      Van een ingekomen werknemer is sprake als u een werknemer uit het buitenland aantrekt, of als hij van buiten Nederland naar u is gezonden. Als deze werknemer beschikt over deskundigheid die op de Nederlandse arbeidsmarkt niet of schaars aanwezig is, dan is de 30%-regeling voor ingekomen werknemers van toepassing.

Voor het toepassen van de 30%-regeling voor ingekomen werknemers is toestemming van de Belastingdienst nodig. U moet daartoe, samen met de ingekomen werknemer, een verzoek doen.

Voor deze regeling geldt een looptijd van maximaal 10 jaar.

Bron: http://www.belastingdienst.nl/variab...nemers-07.html

Hiermee is dus ook de vraag van Kiwi meteen beantwoord...

Comment

Ha, die Geelhoed;

'ik wordt', 'tegemoedkoming'; klagen over ontbrekende kennis op middelbaar schoolniveau komt toch wat minder overtuigend over met spelfouten die er op basisschoolniveau al uitgeramd hadden moeten zijn.
                        ;-)
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ik zie geen ik wordt, als je het doet doe het dan goed, nienmand over het hoofd gezien?

Overigens voer ik 38,6 als excuus op ;)

Comment

Ha, die Geelhoed;

Dat 'Ik wordt' is een zonde uit een eerdere posting van je, waar je toen trouwens ook al op gewezen bent....
                            Sinds wanneer heeft koorts invloed op het spellingsniveau? Bovendien hebben we nu de felbevochten edit-functie.
                            ;-)
                            Last edited by Hansv; 19-07-08, 11:19.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Mwoah ik voel wel dat ik minder scherp ben. Zal ik mijn post even voor jouw gemoedsrust editen dan?

Comment

Ha, die Geelhoed;

Wat jij wilt.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                X