Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Big brother

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Big brother

http://video.google.nl/videoplay?doc...78751&q=&hl=nl

Met heel veel zaken ben ik 't eens.

Daarom ben ik al sinds vele jaren tegen iedere vorm van privacy- belemmerende zaken. Km-heffing, irisscan, vingerafrduk-databank, DNA-databank en god-weet-wat voor andere registratie d'r nog verzonnen wordt......ben ik allemaal op tegen.Zou iedereen moeten zijn.

Kijk eens goed om je heen.Kijk hoe ons de EU grondwet door de strot is geduwd. Kijk hoe legislatie handig en slim wordt doorgevoerd door eerst bewust bepaalde zaken in 't honderd te laten lopen...
    Milieu en CO2 gezanik, voedsel-tekorten, hoge olieprijzen.....rara hoe zou dat allemaal komen?

Is er serieus nog iemand die gelooft dat NL echt wordt geregeerd door Bakellende en co?

barst maar los.....
    All you need to remember is the number '70' .

[caps-mode]
    culture of fear!!
    [/caps-mode]
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
      [caps-mode]
      culture of fear!!
      [/caps-mode]
      hehe....dat maakt er onderdeel van uit, ja.

Maar zeker van jou verwacht ik wel wat interessantere input. ;-)

Comment

Ha, die CWATR;

Duurt drie uur. Ander keertje maar 'effe' kijken....
        Scherven brengen gelul.

Comment

....als je d'r maar naar kijkt! ;-)

Zou iedereen moeten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
            hehe....dat maakt er onderdeel van uit, ja.

Maar zeker van jou verwacht ik wel wat interessantere input. ;-)
            Hoezo?
            Ze mogen alles van me weten, ik heb niks te verbergen...
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
              Hoezo?
              Ze mogen alles van me weten, ik heb niks te verbergen...

Hey....ben jij gehersenspoeld? Zit je aan de wiet?

Comment

Heil Balkenende!

Comment

Ha, die Gummers;

Big Brother weet ook al beter wat je kinderen wel en niet kunnen zien dan jijzelf. Vanavond met mijn zoon The Dark Knight gezien en vanochtend in de krant verbaasde mij de 16+ rating (in Amerika zelfs 12+!) al. Of beide bezoekers boven de zestien waren, vroeg men bij de kassa. Ik wees erop dat mijn zoon's leeftijd er niet toe deed omdat hij onder mijn geleide en verantwoordelijkheid valt. Was niet voldoende omdat volgens hen bij controle (door welke autoriteit?) de bioscoop een forse boete (voor welke overtreding?) kon krijgen. Ik jokte hem dus maar een maandje of twee ouder om geen leuke avond mis te lopen, maar dat is toch eigenlijk idioot?
                  Als hij al een Batmantrauma oploopt zijn wij als ouders toch degene die met een beddenpisser zitten? Ik kan de 18+ films niet eens meer tellen waar ik als jochie van twaalf met mijn oudere broer van zeventien probleemloos naar binnen ging. Land van mietjes en kneuzen!
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Gummers;

En ja hoor, gevonden. Op kijkwijzer.nl:
                    De overheid heeft een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrens van 16 jaar. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 toelaat tot een film met de classificatie 16. Of de persoon begeleid wordt door een ouder of verzorger speelt geen rol.
                    Als er een vermoeden bestaat dat iemand nog geen 16 is, dan mag de bioscoopexploitant om een legitimatie vragen of de toegang weigeren.
                    Er wordt je dus gewoon een stukje ouderlijke macht ontnomen.
                    Kut-CDA!!!!
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Beste HansV, die batman film is ongetwijfeld leuk maar je had je tijd beter kunen spenderen door nou eens eindelijk naar dat filmpje te kijken in de openingspost.
                      Had je geld bespaard (voor benzine) en had je weer wat stof tot nadenken...

;-)

Comment

Ha, die CWATR;

Ik doe mijn best, maar ik zit ook midden in de vakantiestress, ja?
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ik kwam op een ander forum een thread tegen over big brother praktijken.
                          Ik vind het toch verassend hoe weinig mensen er problemen lijken te hebben met het verplicht afstaan van gegevens als vingafdrukken en DNA.Of zelfs een RFID chip in z'n reet.

"Natuurlijk er zit ook een voordeel aan als iedereen een chip in z'n reet heeft, roept men dan: als je lieftallige dochter wordt ontvoerd vindt je haar sneller terug....". Tja, het kan natuurlijk ook zo zijn dat een ontvoerder eerst maar eens lekker in 't kind gaat zitten snijden om het chipje eruit te vissen; malloten zijn er immers altijd, nietwaar, en als ze al gek genoeg zijn om iemand te ontvoeren kan een chipje eruit snijden ook wel bij....

Daar heb ik dus serieus moeite mee want het gaat om een meerderheid die zoiets uiteindelijk toestaat....de minderheid wordt dan uiteindelijk verplicht deel te nemen (anders dus geen paspoort en dus nooit kunnen reizen).

En de wetsaanpassingen e.d. liggen klaar; daar durf ik om te wedden. Het wachten is alleen op hde ideale omstandigheden om zoiets er door te kunnen drukken. Oh, en liefst zonder referendum anders moeten we weer een paar jaar langer wachten voordat we via een omweg de hele zaak ongewijzigd (alleeen de naam) door de strot van onze burgers kunnen rammen!
                          Dát vind ik het enge aan de zaak: je wordt een bepaalde richting in gedirigeerd en, alsof je midden in een stampede tercht bent gekomen, heb je uiteindelijk geen keus over wat je wel of niet wilt. Heel erg eng!

Nog zoiets: hoe lang zal het nog duren voordat het fysieke geld wordt afgeschaft? Bijvoorbeeld om eindelijk eens 'zwart geld' en 'belastingontduiking' aan te kunnen pakken? Stel je dan eens voor dat je alleen digitaal kunt betalen.....en dat je geen alternatief (meer) hebt.

Serieus eng dit!

Comment

Voordeel is dat IT projecten bij de overheid zo'n zootje (schijnen te) zijn, dat ze het toch niet voor elkaar krijgen.

Nadeel is dat datgene wat ze dan wel voor elkaar krijgen, naar alle waarschijnlijkheid zo lek als een mandje is.

Bovenstaande is trouwens allemaal helemaal niet nodig, met een blad papier en een kroontjespen ben je tegenwoordig al staatsgevaarlijk volgens Hirsch Ballin.
                            You know that reality is immaterial

Comment

Papier en pen zijn altijd al gevaarlijker geweest dan wapens....

Comment

Ha, die CWATR;

En wat doen ze eraan? Verbieden die zooi en gauw!
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die CWATR;

Tussen de bedrijven door de eerste twinig minuten gekeken. Beetje theatrale presentatie, maar wel vermakelijk. Nu eerst even wandelsokken scoren dus googlevideo staat in de pause, toevallig met de cover van "Superclass" van David Rothkopf in beeld. En laat dát boek nou ook in de lectuurtas zitten die klaar staat voor het vertrek morgen....
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Past hier ook wel denk ik.

http://www.nu.nl/news/1672496/52/Eur...ntroleren.html

Man man, als ik nog in NL zou wonen zou ik *spuugt en braakt op de grond* Kok inmiddels terug willen.
                                    You know that reality is immaterial

Comment

Ja, is een hele zit....uurtje of 3. Af en toe een hele flauwe grap er tussen, klopt.

Maarrr.....de moeite waard. Absoluut. Niet alles zal juist zijn maar het gaat om het totaalplaatje en dat doet hij erg goed.

Wacht maar tot je ziet wie de spindoctor van Obama is.....

Comment

http://zapruder.nl/portal/artikel/by...rij_internet4/

Comment

http://www.nu.nl/binnenland/2450642/...nederland.html

Binnenkort toezicht met Ravens boven Nederland, als het aan deze huurling ligt. Want dat brengt het leger dichter bij het volk...
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                            http://www.nu.nl/binnenland/2450642/...nederland.html

Binnenkort toezicht met Ravens boven Nederland, als het aan deze huurling ligt. Want dat brengt het leger dichter bij het volk...
                                            Dat is erger dan Big Brother. In de VS was het ook een aardverschuiving toen de Posse Comitatus werd opgeschort door Bush. Grondwettelijk is dat een gruwel (tenzij er vreemde troepen in je land staan).
                                            Die gast is gek.

Comment

Hier maar even: http://www.petitiononline.com/RopGDef/petition.html

Kan toch niet dat NL Gonggrijp gaat uitleveren aan die martelende bende! Zou officieel het einde van onze democratie betekenen.

Comment

Rustig aan Paco, het loopt niet zo'n vaart..

http://rop.gonggri.jp/?p=475

It may be good if we all take a deep breath and get grounded a bit here. There are no new events other than a minister in The Netherlands providing rather obvious answers to questions from MPs. I really don’t think the minister giving perfectly predictable answers should be news. There is, as of yet, no indictment. Let alone an extradition request. I helped publish a video documenting war crimes. My lawyers and me have absolutely no idea what crime they could even charge me with. If they indeed want something from me, the prosecutors are likely facing the same problem.

So there may very well never be an extradition request, just a very long period of nothing much happening. Which doesn’t mean this isn’t something to worry about or keep a close eye on. But it’s probably not worthy of getting in a nationwide or even global frenzy over just yet.

I’ll try to write some more about how I’ve been and what’s going on over the next days and weeks.
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Tja, je kunt er beter nu bij zijn dan wanneer het al beklonken is. Hij zal niet de eerste zijn die om een akkefietje wordt uitgewezen. Ons Europees uitleveringsverdrag is ook al zo'n leuk instituut. En met de schoothondjesmentaliteit van NL weet je het maar nooit.

Comment

zit je bij Panda aan het bureau ???
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Nee, hoezo?

Comment

Terwijl hij destijds nog dacht dat hij zich op tijd had teruggetrokken, letterlijk 'uit lijfsbehoud'. Dat hij toen al (in oktober) zo'n goede inschatting van de situatie maakte, hoewel blijkbaar dus te laat, is huiveringwekkend.
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Er zal waarschijnlijk niks gebeuren nu, maar de toon is wel gezet. Dit is gewoon intimidatie van de eerste orde en die Gonggrijp (of een ander) let nou wel even leip op voordat hij weer zijn democratische vrijheden wil uitoefenen.

Comment

En het voorstel van het CDA om een verplichting in te voeren om DNA af te staan wordt hier nog niet genoemd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                                              En het voorstel van het CDA om een verplichting in te voeren om DNA af te staan wordt hier nog niet genoemd?
                                                              Ik ga pas echt los als ik weet wat het me kost als ik weiger mee te doen. Zelden heb ik zoveel drogredenen gehoord om dit in te voeren. Ik vraag me ook ernstig af hoe zich dit verhoudt tot bijv. artikel 6 EVRM waarbij is vastgesteld dat je niet verplicht kan worden mee te werken aan je eigen veroordeling. Maar goed, is natuurlijk wel zo makkelijk om iedereen gewoon als verdachte te behandelen en als je niets te verbergen hebt ... etc. :-(

Mijn hoop is nog gevestigd op de eerste kamer en een heel klein beetje of de liberale schaamlap van de VVD genaamd Jeanine Hennis.

Groet
                                                              GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                                                Het thema is meermalen aangeroerd in het veel langere 'Ausweis bitte'-draadje, dat over hetzelfde onderwerp van een bemoeizuchtige overheid gaat.

Qua 'midden in de samenleving staan' hebben die kwezels en hun nieuwe oppertheemuts in ieder geval nog niets begrepen. Een Kamermeerderheid is inmiddels tegen de centraal opgeslagen vingerafdrukken. Dus waarom zou dit dan opeens wel mogen en nuttig zijn?
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                                X