Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bush: Wall Street was dronken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bush: Wall Street was dronken

George W. Bush, president van de Verenigde Staten en bekend om zijn niet al te fijnzinnige uitspraken, heeft een heel eigen visie op de Amerikaanse huizencrisis, die wereldwijd zorgt voor economische turbulentie.

'Wall Street is dronken geworden, geen twijfel over mogelijk', zei misschien wel de machtigste man op aarde op een privébijeenkomst in Houston. 'Het werd dronken en heeft nu een kater. De vraag is nu hoe lang het duurt om weer nuchter te worden.' Hij vroeg zich daarbij hardop af of er niet allemaal 'mooie financiële instrumenten' worden uitgeprobeerd in deze moeilijke markt.

Het commentaar van Bush werd vastgelegd met de camera van een mobiele telefoon en geplaatst op YouTube.
    http://www.youtube.com/watch?v=eXj4-PFuMLc
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Hmmmm.

Nu ben ik van nature zeer anti-Bush. Maar zo ongelijk heeft ie toch niet?

De HOOFDreden van de actuele crisis is dat je de meest bizarre hypothekenconstructies met duizendtallen tegelijk kon verkopen als één beleggingspakket. En dat werd dan op Wall Street verhandeld. In feite was het speculeren en beleggen met geleend geld. Dát was de grote zeepbel en die is geklapt.

Natuurlijk zijn er nog meer oorzaken: het bijdrukken van dollars, de oorlog in Irak, Bush's enorme staatsleningen, de lage rente. Klopt allemaal. Maar het blijft een feit dat beleggers er massaal in meegingen zolang het nog geld opbracht. Een soort dronkenschap inderdaad. Doorzuipen tot je neervalt.

Of schat ik z'n opmerkingen nu te intelligent in?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik heb slechtere metaforen gezien.
      Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
      Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Slechtere metaforen genoeg inderdaad, maar echt intelligent is het ook niet. Vind ik. Maar voor de normale burger is het wel te begrijpen en dat is ook wel een vak apart, dat lukt niet veel mensen/politici.

Comment

Ha, die Gummers;

Op zich een leuke metafoor, maar ik denk dat de credits naar een of andere spindoctor moeten en niet naar Dubyah....
          Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎