Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetten en regels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wetten en regels

Hoe vaak had ik het niet tegen Freundin gezegd. Duitsland heeft voor elke poep en een scheet wel een regeltje. Alles is perfect geordend in wetten. D'r is in Duitsland zelfs een wet die bepaalt dat je de eigen auto niet voor de eigen deur mag wassen. Milieu enzo.

"Nederland is daarin veel soepeler!" riep ik dan.

Nou, daar ga ik weer nat met m'n grote bek. Een statistiekje, net uit een Duits tijdschrift (Focus) geplukt. Voor de Duitse burger gelden 1707 wetten en 2648 verordeningen (gemeenteregeltjes, zeg maar). Ofwel: 4355 regels die zeggen wat je wel en niet mag doen. Dat is veel meer dan in la douce France - daar heeft de goedwillende burger zich te houden aan slechts 2619 wetten en verordeningen. In het United Kingdom schrijft de overheid je met in totaal 3300 wetten voor wat je moet doen.

De Nederlandse burger daarentegen steunt onder de last van, jawel, 8516 wetten en regels. 8516 keer bemoeit vader Balkenende zich met je dagelijks leven. 8516 keer, dus ongeveer twee keer zoveel als bij de gründliche en pünktliche Duitser, moeten we ons houden aan wat de staat ons opdraagt.

*spuugt op de grond*

Dat ga ik weer vaak te horen krijgen van Freundin. Gdvrrrrrrdmme.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

"D'r is in Duitsland zelfs een wet die bepaalt dat je de eigen auto niet voor de eigen deur mag wassen. Milieu enzo."

Dat heb je hier in NL ook volgens mij hoor! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Brun;

*spuugt op de grond*

Kijk maar uit, daar hebben ze ook vast wel een regeltje tegen....
      Scherven brengen gelul.

Comment

Regels, wetten......fuck 'm.

Zo zou ieder mens zich alleen de vragen moeten stellen: brengt mijn aktie op mentale of fysieke schade toe aan enig mens of dier, nu of in de toekomst?
        Is mijn aktie moreel verantwoord, ja of nee?

Een soort universele wetten, zo gezegd.

dan heb je geen duizenden regeltjes/wetten nodig......
        All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
          Regels, wetten......fuck 'm.

Zo zou ieder mens zich alleen de vragen moeten stellen: brengt mijn aktie op mentale of fysieke schade toe aan enig mens of dier, nu of in de toekomst?
          Is mijn aktie moreel verantwoord, ja of nee?

Een soort universele wetten, zo gezegd.

dan heb je geen duizenden regeltjes/wetten nodig......
          Probleem is dat genoeg mensen niet voor zichzelf kunnen denken en dus regeltjes opgelegd moeten krijgen om zich te gedragen.

Comment

Dat heet "natuurrecht" CWATR, en dat is al HEEL ERG LANG geleden afgeschaft..., omdat DAT ook niet echt werkte... ;-)
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

....omdat er teveel eikels waren die zich zelfs dááraan niet wilde houden.....

Comment

Ha, die CWATR;

De reden waaom het niet werkt:
                "Is mijn aktie moreel verantwoord, ja of nee?"
                Welke moraal hanteer je hier?
                Scherven brengen gelul.

Comment

**Houdt maar wijselijk zijn mondje dicht.....**
                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Een verschil echter in NL en Dld, dat je hier niet over het hoofd mag zien, is dat van die 8000+ regels en wetten in NL er maar heel weinig actief gecontroleerd worden, iig veel minder dan in Dld.

Zit er Pvda/GL kabinet, dan krijgt alles met discriminatie van de andersgepigmenteerde medemens extra aandacht, maar de andere 35 regels die er nog zijn in dit land, laat maar waaien. :)

Met de refoclub van vandaag de dag staat godslastering en vrijheid van meningsuiting in het zonnetje.

Krijg je een kabinet dat door de vvd gedomineerd wordt, kunnen de krakers op extra aandacht rekenen.

Etc

Etc

In Dld worden de - idd minder - regels die er zijn, wel een stuk strenger gecontroleerd en nageleefd.

Onder de streep is NL dus wel 'losser', denk ik.

Staat weer tegenover dat de regelgeving in Dld voornamelijk betrekking heeft op de openbare ruimte en het achter je voordeur nog redelijk prive is.
                    You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                      Ha, die CWATR;

De reden waaom het niet werkt:
                      "Is mijn aktie moreel verantwoord, ja of nee?"
                      Welke moraal hanteer je hier?
                      De moraal die in principe in ieder mens gebakken zou moeten zitten. Klinkt misschien banaal maar men is er heel lang geleden al achter gekomen dat er iets is misgegaan met de software-download in Mens v1.2. Hele slimme mensen, die wel een moraal bezaten, zagen wat er om hun heen gebeurde en wisten dat het heel erg fout zou gaan lopen met de mensheid, als er niet snel wat zou veranderen. Een stel van die slimme mensen met goede software zijn toen bij elkaar gaan zitten en hebben toen iets heel slims bedacht: religie!
                      Met religie werden de mensen bang gemaakt voor een god, die de mogelijkheid had om mensen , na hun dood, oneindig lang verschrikkelijk te kunnen straffen. Met behulp van de zgn. 10 geboden, die rechtstreeks van deze God afkomstig waren, kon men toch een greintje moraal in de samenleving te krijgen.

Allemaal met de allerbeste bedoeling van die slimme mensen.
                      Bovendien werkte het. Eventjes dan....

Want er waren mensen die èn een s/w download error hadden èn die erg slim waren. Die gingen de religie misbruiken. Of werden bankier.

Afijn, je snapt wel wat ik bedoel...;-)

Comment

Ha, die CWATR;

Natuurlijk snap ik je wel en ik kan zelfs en heel eind meegaan in die gedachtengang, maar
                        zoals bij de meeste ideaalbeelden strandt deze ook op gebrek aan praktische haalbaarheid.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

weg met de gedachten politie!!!!!
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                            weg met de gedachten politie!!!!!
                            Goeie, maar weg met wie dan?

Vraag je via de WOB welke personen er nu precies in die Interdepartementale werkgroep cartoonproblematiek zitten, krijg je nul op het rekest. Staatsveiligheid enzo....proest!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                              Goeie, maar weg met wie dan?

Vraag je via de WOB welke personen er nu precies in die Interdepartementale werkgroep cartoonproblematiek zitten, krijg je nul op het rekest. Staatsveiligheid enzo....proest!
                              Ik dacht eerst dat je een grap maakte met je "Interdepartementale werkgroep cartoonproblematiek" maar na een google search blijkt dat deze serieus bestaat.

*Zoekt snel naar "Interdepartementale werkgroep Gummenproblematiek"*

*Slaakt zucht van oplichting*

*Vraagt zich af waarom hij oplichting i.p.v. opluchting typte*
                              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Den Heer: Die cartoonwerkgroep zou inderdaad als een grap klinken, helaas is het maar alte waar. De vervolgvraag was natuurlijk wie er dan namens ons, het arme volk, zo nauwlettend die cartoons in de gaten houden.

Lees en verbaas je hier:http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6626

Er is dus daadwerkelijk via de WOB verzocht om er achter te komen wie deze zo belangrijke taak op zich hebben genomen. Helaas, dat wordt dus niet bekend gemaakt.

Dit land zakt echt af naar een dictatuur.

Comment

Niet alleen dit land, Kiwi....

Gisteren hoorde ik op de duitse TV de opmerking of Obama niet de ideale president van een nieuwe wereld-regering zou zijn.....

The horror!

Comment

Dat had je al eerder kunnen lezen op Gummen :-)
                                    Om mezelf maar te quoten:
                                    Die man heeft 'World Government' written all over his face.
                                    Creep....
                                    LOL.

Maar voorlopig zijn mensen die roepen dat we richting de horror van een dictatoriale Wereldregering gaan nog roependen in de woestijn, helaas.

Comment

En in Duitsland worden de wetten en de regels ook veeeeel scherper uitgediscussieerd.

Dit lijkt me in NL ondenkbaar, waar de trias politica al lang niet meer naar behoren functioneert...

Comment

Jongens, laten we nu tevreden zijn met elkaar. Het gaat toch goed?
                                        Beetje die V.O.C. mentaliteit, ieder voor zich en God voor ons allen!

Heil Balkenende!
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                          uitgediscussieerd.
                                          Was sagen Sie?
                                          2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Je verstaat me toch wel? :)

Comment

Nog ff over die Duitsers he. Dit is natuurlijk punten scoren bij de fopmof! :)

Metro is hét gratis nieuwsmerk dat verbazing, vertedering, verwondering wekt of een glimlach losmaakt.

Comment

Ik zat al te wachten tot je dat berichtje zou posten, Stefan. Las 't gisteren al. :-)
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik roep nu tegen elke turk dat ik z'n zus wel wil ficken. :)

Comment

Hmm, schept toch wel een opmerkelijk precedent dit.
                                                    Men kan nu dus voortaan mensen uitzetten op de premisse dat ze niet "Duits" genoeg zijn. Een hellend vlak, lijkt me.

*stuurt snel Lederhosen, Bratwurst, zandkuilschepje en "Ich bin ein echte Mof" T-Shirt naar Fopmof*
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Je moet goed lezen PACO. Het is niet omdat ie niet duits genoeg is. Het is nog veel leuker. Hij wordt eruit geflikkerd omdat ie te Turks is. Now we're talking! :)

Comment

Volgens de rechtbank is hij echter geen "werkelijke binnenlander", omdat hij zich nauw verbonden voelt met de Turkse levenswijze en cultuur
                                                        Ligt er maar aan hoe je het wil lezen, het staat er allebei.
                                                        Daarbij, je generaliseert de Turkse cultuur als zouden ze allemaal met messen staan te zwaaien in dit soort gevallen. Dus Toerks koeltoer is steken met mes.

Hoe dan ook, dit heeft wel tot interessante jurisprudentie geleid. Gaan ze er nog een hoop anderen achteraan mieteren. Wordt lachen aan de Turkse grens...

Comment

Ik ben ten eerste maar half serieus wat de juridische interpretatie betreft.

Ten tweede identificeert deze iets te enthousiaste kebabsnijder zich met een extreme uitwas uit vervlogen tijden uit de turkse cultuur. (voorzichtiger kunnen we het niet formuleren, lomper wel. :) ).

Ten derde hoort zo'n figuur nooit meer in een maatschappij te verschijnen, om het even of het de turkse of de duitse is.

Ten vierde; ze zullen dit heus niet toe gaan passen iedere keer als er een turk betrapt wordt op zonder licht fietsen...

En ten vijfde denk ik dat de welwillende turken in Dld hier alleen maar voor zijn. Want die zijn het ook spuugzat om met dit soort zeloten geassocieerd te worden.

Comment

Van generalisatie is geen sprake.

De man heeft geen EU-nationaliteit, is veroordeeld wegens moord en er is volgens de rechtbank gevaar voor recidive - concreet: dat ie zich nog wel eens weer schuldig kan maken aan bloedwraak.

Dan mag je 'm wettelijk gezien uit Duitsland smijten (als nog aan wat andere softe voorwaarden is voldaan, en dat is volgens de uitspraak in dit geval zo).

Dat ie Turk is, is toeval. Het had ook een Afghaan, een Rus of een Amerikaan kunnen zijn.

Citaat: "Voraussetzung für die Rechtmäßigkeit der Ausweisung sei, dass das öffentliche Interesse am Schutz der öffentlichen Ordnung unter Berücksichtigung des Grundsatzes der Verhältnismäßigkeit das private Interesse des Klägers an seinem Verbleib im Bundesgebiet deutlich überwiege."

Ofwel: de openbare orde weegt in dit geval zwaarder dan het privébelang van de man om in Duitsland te blijven.

Terecht. :-)
                                                            Last edited by brun; 07-08-08, 09:51.

Comment

*verbaast zich over oud Audi-lijk-met-veel-gaffa-tape dat hem zonder pardon rechts inhaalt* :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                                De man heeft geen EU-nationaliteit
                                                                Dank voor deze informatie, dat was namelijk meteen de vraag die bij me opkwam. De man is dus formeel een buitenlander, geen Duitser. Ook in Nederland worden (ernstige) criminelen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben uitgezet, al weten die schuimbekjes die reageren op Spitsnieuws.nl dat natuurlijk niet, want die willen alleen maar boos zijn op De Grote Linkse Heilstaat die De Bruinen Voortrekt.

En kennelijk vindt Stefan dat ook leuker dan echt naar de feiten te kijken. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X