Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein bouw vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klein bouw vraagje

Wat is duurder. Een buitenmuur met een buitendeur en kozijn of een doorgemetselde muur? Of is de prijs vergelijkbaar?

Ik denk dat een muur met kozijn en buitendeur duurder is.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik denk dat ook.
      De beschrijving van meerwerk klopt niet met de tekening. Ik wilde dus weten hoe de prijs van het meerwerk is berekend, maar de bouw is heel toevallig op vakantie waardoor ik er geen vragen over kan stellen voordat ik een koopcontract zou moeten tekenen!

Comment

Die paar extra stenen en een kwartiertje cement flatsen door Marinus de Metselaar lijkt me goedkoper dan een hardhouten kozijn, deur en twee uur timmeren :-)

Comment

Dat lijkt mij ook. Deur en kozijn stellen is allemaal pas en meetwerk wat veel arbeidstijd kost. Nog los van de duurdere materialen. Die muur gewoon 'dicht' laten gaat in een en dezelfde moeite door.
          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
            Die paar extra stenen en een kwartiertje cement flatsen door Marinus de Metselaar lijkt me goedkoper dan een hardhouten kozijn, deur en twee uur timmeren :-)
            Het is dus niet zo raar als ik nu veronderstel dat de prijs van het meerwerk te hoog is voor wat er uiteindelijk opgeleverd gaat worden! Het is ook niet duidelijk of bij 'conflicten' de tekening of de meerwerkbeschrijving leidend is. Op tekeningen staat alleen wel vaak dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.
            Last edited by RutgerK; 24-07-08, 12:39.

Comment

Wat de aannemer het beste uitkomt is leidend, ga daar maar vanuit ;-)

Comment

Is heel simpel maar super onlogisch:

Als de muur standaard met een deur + kozijn wordt uitgevoerd is dat de goedkoopste oplossing

Minder is zeker niet altijd goedkoper in de bouw.

En don;t shoot the messenger please, ik ben het er ook niet mee eens, maar zo zit de woningbouw in NL in elkaar.

Als jou huis uniek en alleen gebouwd wordt ipv in serie maakt het geen fok uit natuurlijk dan past men even de tekening aan en komt het goed.

In een project van bijv 30 dezelfde woningen en jij wilt een ander detail dan verstoor je de planning / routine dusdanig dat je daarvoor gaat betalen.

Wil je het niet dan ben je aan de beurt.

E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                  Is heel simpel maar super onlogisch:

Als de muur standaard met een deur + kozijn wordt uitgevoerd is dat de goedkoopste oplossing

Minder is zeker niet altijd goedkoper in de bouw.

En don;t shoot the messenger please, ik ben het er ook niet mee eens, maar zo zit de woningbouw in NL in elkaar.

Als jou huis uniek en alleen gebouwd wordt ipv in serie maakt het geen fok uit natuurlijk dan past men even de tekening aan en komt het goed.

In een project van bijv 30 dezelfde woningen en jij wilt een ander detail dan verstoor je de planning / routine dusdanig dat je daarvoor gaat betalen.

Wil je het niet dan ben je aan de beurt.

E
                  Hmm, de situatie wordt weer wat moeilijker.

Het gaat om en koppeling tussen uitbouw (+3m) en garage. Zonder uitbouw heeft de bijkeuken een raam en een deur naar de achtertuin. Bij de koppeling gaat de buitenmuur van de bijkeuken ook 3m richting tuin maar omdat de garage iets schijf staat op het huis wat de muur wat smaller en kennlijk zodanig smal (en de hoek met de garage is minder van 90 graden) dat er geen deur geplaatst kan/mag worden.

Het gaat dus om de vraag om het duurder is om de muur op de nieuwe positie op te trekken uit steen duurder is dan met een deur. Dit laatste is nu de beschrijving van het meerwerk.

PS. Het gaat om de nul-meerwerkopties die dus in het bouwproces bij aanvang meegenomen moeten worden.

Comment

Gewoon dokken :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      Gewoon dokken :)
                      Daar ga ik sowieso vanuit. Belangrijkste is misschien wel waar ik nu voor teken en waar ik aanspraak op mag maken. Ik teken voor een kozijn en deur die er op de plattegrond niet in zit.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎