Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
William (Bill) Melvin Hicks
Collapse
X
-
Nog een curieus filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=9ZFCvGoaWF4Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
Hij wist de zwerende vinger wel op de doorgesneden pols te leggen, ja.
Maar wat ik laatst begreep was dat-ie op 't moment supreme (qua religie) toch eieren voor z'n geld koos. Dat stelde me zwaar teleur.
Want als dat zo is dan is 't een behoorlijke hypocriet in my book.....eerst vet afgeven op alles wat met religie te maken heeft en vervolgens , nou je weet wel, met de luier volgepoept waarschijnlijk toch absolutie vragen.....zo was 't toch? (Correct me if I'm wrong...)
Dat zet toch aan het twjfelen over de oprechtheid van z'n "performances".
Ben toch een grotere liefhebber van George Carlin; zelden heb ik iemand op zo'n professionele wijze 'religie' zien afkraken (tot de grond nog wel..).
Even voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen religie. Ben alleen van mening dat als alles door iets/iemand gecreëerd is, dan zal hij/zij/ behoorlijk balen van de gigantische teringzooi we d'r van gemaakt hebben; vooral de ellende die uit naam van religie is geschied..
(let the flamewar begin...)All you need to remember is the number '70' .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk berichtik heb hier met tranen in mn ogen gezeten
http://nl.youtube.com/watch?v=Lv2qLO...eature=related
Dit is trouwens één van de weinige leuke bewerkte stukjes van Hicks: Corporate little shills, whores in the capitalist gangbang
@CWATR, ik ben het niet met je eens.
Hicks heeft altijd een haat-liefde verhouding gehad met religie. Hij had vooral haat voor de (Amerikaanse) uitwassen ervan waarbij men persoonlijke verlichting ondergeschikt maakt aan massale indoctrinatie via TV-evangelism en geldklopperij. Ook het massale sexuele misbruik door katholieke priesters heeft hij bekritiseerd (Bradley tank skit).
Hicks heeft altijd gezocht naar persoonlijke verlichting, salvation. Hij heeft nooit de figuur van Christus verketterd, alleen zij die zijn naam misbruikten. Dat de man toen hij vol zat met terminale kankers verlichting zocht in één van zijn idolen vergeef ik hem graag gezien zijn palmares. R.I.P.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk berichtHij wist de zwerende vinger wel op de doorgesneden pols te leggen, ja.
Maar wat ik laatst begreep was dat-ie op 't moment supreme (qua religie) toch eieren voor z'n geld koos. Dat stelde me zwaar teleur.
Want als dat zo is dan is 't een behoorlijke hypocriet in my book.....eerst vet afgeven op alles wat met religie te maken heeft en vervolgens , nou je weet wel, met de luier volgepoept waarschijnlijk toch absolutie vragen.....zo was 't toch? (Correct me if I'm wrong...)
Dat zet toch aan het twjfelen over de oprechtheid van z'n "performances".
Ben toch een grotere liefhebber van George Carlin; zelden heb ik iemand op zo'n professionele wijze 'religie' zien afkraken (tot de grond nog wel..).
Even voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen religie. Ben alleen van mening dat als alles door iets/iemand gecreëerd is, dan zal hij/zij/ behoorlijk balen van de gigantische teringzooi we d'r van gemaakt hebben; vooral de ellende die uit naam van religie is geschied..
(let the flamewar begin...)
trouwens ook al zou het zo zitten zoals atr suggereert , dan zouden zn optredens best oprecht geweest kunnen zijn op het moment van uitvoeren
maar wellicht alsnog van standpunt veranderd op het moment van de onafwendbare dood , dat maakt alles anders
ikzelf walg van religie in zn aardse verschijning zoals we het kennen
ik vermoed dat als ik de dood in de ogenkijk ik me niet zal bekeren , echter je weet nooit wat voor soort angst je meester maakt als het zover is
van gogh stond in zn houding bekend als onverschrokken
echter toen hij hulpeloos op de grond lag na de pistool schoten en afgeslacht werd heeft hij om genade gesmeekt/geschreeuwd tegen de beul ,die iets vertegenwoordigd wat hij achterlijk vond en belachelijk maakte
ik vond dat moeilijk voor te stellen , door de beeldvorming die ik van em heb
echter de absolute onomkeerbaarheid van de situatie maakt alles anders en moeilijk voorspelbaar hoe men zal reageren
niet iets om je voor te hoeven schamen
iedereen mag sterven zoals hij/zij dat wil zonder waarde oordeel van een ander omdat het waarde oordeel van de ander in een volstrekt andere situatie gemaakt kan worden , die niet gelijkwaardig is"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
Hicks heeft echt moeten bloeden voor zijn optreden. Hij zocht vaak met opzet de meest achterlijke redneck-plaatsen op om zijn mening te ventileren. Ze hebben hem een keer in elkaar geslagen, been of arm gebroken.
Ik denk dat hij 100% oprecht was in zijn meningen. Hij heeft een heel succesvolle carriere laten schieten omdat hij zich niet wilde conformeren aan de Hollywood-norm.
To Dave's credit, he apologized in 2009: https://www.youtube.com/watch?v=juJ01oO6zpY1993: Bill Hicks talk about the censorship he just got in the David Lette...
Hicks is een held in mijn ogen.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Zie avatar, voor zover mijn voorkeur nog niet helder was in deze.
Wat betreft Hicks' late bekering tot het christendom: gehuld in nevelen. In de diverse biografieen wordt er wat vaag over gesproken. Kevin Booth (zijn beste vriend, die ook de meest volledige biografie schreef) uitte verbazing, maar legde het zo ongeveer uit dat Hicks zoiets gezegd zou hebben als: "Religions are like cigarette brands. And I think Jesus is my brand."
Tja, het kan. Misschien moeten we de mogelijkheid zelfs openlaten dat hij het voor zijn ouders deed. Diep religieuze mensen, in wiens huis hij uiteindelijk stierf. En wie weet wat het inderdaad de angst voor de naderende dood. Wat PACO zegt klopt in elk geval wel: Hicks verketterde georganiseerde religie, niet personen als Jezus.
Ik zie het in elk geval los van zijn indrukwekkende oeuvre.Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
Comment
-
Ben ik nou ziek of heeft die zoon van mij (10 jaar) een tik van de molen meegekregen?
Vandaag had hij de keus. Of thuisblijven en op de achtergrond het huilverhaal van La Duts d'r beste vriendin aanhoren (bons gekregen) of mee met z'n ouweheer naar opa en oma, waar de verloren tussengeneratie het nieuwe modem van grootvader D even ging installeren. Dat werd dus het laatste.
'Muziek mee in de auto, hebben we 't ergens over of neem je een boek mee?' Meestal wordt 't het laatste, maar nu werd 't de iPod. Toen het ding in z'n houder zat, roeide Junior meteen aan het wieltje. Tot mijn verbazing hield het blauwe selectiebalkje halt op de naam van Bill Hicks. Klik. Arizona Bay. Klik. 'Wil je die echt helemaal horen?' Glimmende oogjes als antwoord.
Hij had eerder al wat stukjes gehoord (waaronder de gezinsfavorieten 'Hooligans' en 'Officer Nigger Hater', nog vrij onschuldig en goed te begrijpen voor een intelligente basisscholier met bovengemiddeld goede kennis van het Engels), maar vandaag werd 't dus de complete show, de eerste helft op de heenweg, de tweede op de terugweg. Goed, bij opa aangekomen moest ik wel even uitleggen hoe 't zat met JFK, Oswald en de Warren Commission, maar voor de rest kon hij 't prima volgen. En bij terugkeer ook nog het een en ander verteld over (lesbische) seks, feiten die hij schouderophalend tot zich nam. Want ze mogen tegenwoordig dan wel vroegwijs zijn, als de hormonen nog niet stromen, begrijpen ze echt niet wat er zo interessant/gewaagd/flauw is aan (grappen over) seks. Van het groffe taalgebruik ligt hij trouwens ook niet wakker, waarschijnlijk juist door onze topopvoeding. :)
Hoe dan ook, hij ligt dus echt volkomen in een deuk om ome Bill, en nog op de goeie momenten ook. En uiteraard heeft hij er ook nog een karrevracht aan quotes bij, die hij op gepaste momenten letterlijk gaat debiteren, mark my words (vooral als z'n vader thuiskomt met mooie verhalen over marketing & advertising, vrees ik).
Waar is dat nou een bewijs van? Dat Hicks z'n humor iets te toegankelijk is (want zelfs door schooljongetjes te waarderen) om echt tot de elitaire topklasse te behoren? Of dat die jongen van mij een geval apart is?Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Hahaha, inderdaad, ik zie dat kerstdiner met de schoonouders al voor me zo!
Schoonpa: "zo, Duts, vertel eens. Hoe is het op het werk tegenwoordig?"
Duts: "Nou, wel goed eigenlijk. We hebben net een contract gesloten met Van Boudthuyzen Verzekeraars voor de gehele marketingcamp..."
Duts Jr.: "SHOVE THAT SCALY PECKER DOWN YOUR THROAT, MOTHERFUCKER!!"
:)
Ach, zo te horen is je zoon 'n beetje een aparte, Dutch. Daar is niks mis mee: vaak worden dat de meest interessante mensen, nietwaar. Maar ik moet zeggen, 10 jaar en dan dit soort nuances in het engels al begrijpen, petje af!
In onze tijd HAD je toen nog geeneens Engels op school. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Woeha!! Dat gaat de sfeer zeker verhogen! :)
En dat Engels? Allemaal dankzij een dagelijkse dosis A-Team en Mythbusters, af en toe verrijkt met een aflevering van Top Gear... En een taal-IQ dat off-the-scale is uiteraard.Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
YT is geblokkeerd hier, maar lemme guess: "Your children are NOT special!"
:)Mini Cooper Clubman
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Yep, die had ik gisterenavond ook al gevonden. :))Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
Comment
-
David Letterman lost zijn schuld in. In zijn show van 30 januari was Mary Hicks, moeder van Bill, te gast. In het derde deel van de hieronder gelinkte YouTube-serie zie je dan ook het in oktober 1993 geschrapte stuk van Bill's performance - dat dus sinds die tijd bij Mary Hicks in de kluis heeft gelegen, onvertoond.
Het interview is matig interessant, maar op zich leuk om te zien dat Letterman zich er wel degelijk enorm lullig over voelt. En Bill's performance is prima, ongelooflijk dat dat 4 maanden voor zijn dood was.
Mary Hicks on LettermanMini Cooper Clubman
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Indrukwekkend.
Ontroerend, bijna.
Letterman hoeft dit niet te doen, maar dit is duidelijk een persoonlijke missie die hij van zichzelf moest vervullen. Ik vond Letterman meestal een "sucker of Satan's cock" een belegen has-been (en niet alleen hierom) maar de laatste tijd lijkt hij toch tot zijn zinnen te komen. Zijn rants tegen McCain, making amends met Oprah en nu dit... het lijkt alsof hij in het reine met zichzelf wil komen. Nu Leno nog...
Letterman wordt afgeslacht in de comments op YT, maar ik bewonder de moed die hij toont door hier diep door het stof te gaan en dat ook nog voor Bill's moeder. Het publiek begrijpt niet goed wat er aan de hand is - door te lachen op de verkeerde momenten - maar dit is duidelijk een zeer persoonlijke actie voor Letterman, ondanks dat het pijnlijk is. Hij stijgt echt in mijn achting.
Bedankt voor het posten, J, een zeldzaam mooi stukje TV.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Ha, die PACO;
"de laatste tijd lijkt hij toch tot zijn zinnen te komen. Zijn rants tegen McCain, making amends met Oprah en nu dit... het lijkt alsof hij in het reine met zichzelf wil komen"
....of Letterman geeft gewoon blijk van een goed gevoel voor wat er leeft onder zijn doelgroep.Scherven brengen gelul.
Comment
-
Mwoah, weet ik niet.
Je hoort aan de reactie van zijn publiek dat ze eigenlijk niet goed weten hoe hierop te reageren, dit terwijl hij toch echt een stuk humble pie aan het eten is.
Letterman kan tot in lengte van dagen zijn standaard ding doen en het publiek komt toch wel. Dit zijn persoonlijke issues waarmee hij afrekent.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Eens met PACO, dit heeft Letterman 15 jaar achtervolgd. Zie ook zijn interview in die ene documentaire (PACO, help 's, van die Garofolo chick, The Censoring of Bill Hicks?). Hij was een enorme fan van Bill, en is destijds onder druk van een van zijn sponsoren (een pro-life organisatie) gezwicht. Werd trouwens niet over geluld, de oorzaak, maar Dave nam op 30 janurari 2009 wel alle schuld op zich en verschool zich niet achter een anonieme derde partij.
The Late Show was eind 1993 net The Late Night Show geworden voor Letterman, nieuw netwerk, nieuwe sponsoren, high stakes. Hij was de bestbetaalde host in Amerika. Hicks had al 11 keer opgetreden in het oude format, maar iets maakte Letterman nerveus, en hij schrapte Bill. Die WOEDEND was, en een 39 pagina's tellend handgeschreven manifest richting John Lahr van de NY Times afvuurde.
Kijk, normaal gesproken had Letterman het waarschijnlijk wel goed kunnen maken. Gewoon, een jaar later Hicks een andere kans bieden. Alleen, Bill ging 4 maanden na het incident dood.
't Is te merken dat DL zich van een last ontdoet, en 't is zeker te merken dat het voor Mary Hicks veel betekent dat DL dit nu alsnog doet. En ja, dat publiek... klapvee dat denkt dat de next oneliner eraan komt, lachen om alles. Irritant maar wat doe je eraan.
Over 17 dagen is 't 15 jaar geleden. Man, wat zouden we de afgelopen 8 jaar van hem hebben kunnen genieten.Mini Cooper Clubman
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Vandaag is het dus al weer anderhalf decennium geleden dat Bill Hicks overleed. Redelijk onwerkelijk gevoel, al behoor ik zelf ook tot de grote groep mensen die Hicks pas ontdekte toen-ie allang dood was (ca. 2000 voor mij).Mini Cooper Clubman
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Yeah, surf on that lake of fire, man. Hendrix is on harp tonite. We love you, Bill.
Nog even over Janeane Garofalo: die zit nu trouwens in het huidige seizoen van 24. Ze ziet er trouwens slecht uit daar...Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Ok, zoals gemeld heb ik wat Hicksmateriaal dat ik nog niet had. Meeste live performances, geen nieuw materiaal maar wel opnames die ik nog niet kende.
- Hicks outdoors @ Palm Springs
- Hicks at Edinburgh Festival (intro Jack Dee)
- Hicks on stage bij de club van Rodney Dangerfield
- Hicks live at Adult Video Awards :)
- Hicks 48 hours before Letterman 1991 (kleine docu)
- Attitude (deze had ik al onder een andere naam. Heeft een coole versie van 'Suck Satan's Cock')
Men mag zich melden als ik iets hiervan moet uppen op de gummenspace.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Ja knal d'r maar op. Maar die Gummenspace bestaat toch niet meer?Mini Cooper Clubman
"Jasper val dood." - RH
Comment
Comment