Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The next president of the United States of America

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• The next president of the United States of America

Ja ja, volgend jaar weer het grootste mediaspektakel denkbaar: de presidentsverkiezingen in Amerika!

Dat is wel een eigen draadske waard, dacht ik zo.

We hebben al heel wat (republikeinse) kandidaten kunnen zien blunderen, de afgelopen weken. Maar bonter dan Herman Cain heeft niemand het tot noch toe gemaakt...

http://www.cbsnews.com/8301-503544_1...ibya-question/
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Next president suggereert dat Obama 2012 niet gaat winnen. Iets waar je dankzij deze lichting GOP-kandidaten niet zeker van kan zijn.

http://www.thedailyshow.com/watch/th...y-rule-edition

Comment

Het is inderdaad tot nu toe een zootje hopeloze leeghoofden. McCain was ook een lul, maar wel een redelijk slimme. Z'n VP dan weer niet.

Tot nu toe zijn er van bijna allemaal wel stevige blunders te noteren op Ron Paul na, volgens mij. Maar ja, die gaat toch niet de kandidaat worden.

Een jaar terug was ik nog echt "bang" voor de Tea Party, omdat dat stomme simplisme en blue grass gewauwel nou eenmaal zoveel van die domme midwesterners (no offence Laurens) aanspreekt. En nog steeds is mijn stelling dat de VS in de basis gewoon een oerconservatieve theocratie is, waar men by default republikeins stemt, en de democraten alleen een kans krijgen na een periode van grove republikeinse fuck-ups. Die theorie houdt sinds WWII redelijk stand.

Maar nu? Obama heeft het tij absoluut niet mee, is niet zo populair als Slick Willy dat was in 1996, maar toch: z'n tegenstand is tot op heden lachwekkend.

De linkste van het stel blijft voor mij toch Perry: Texaans gouverneur dus met veel politieke macht (zelf, en om zich heen), aartsconservatief, religieus fanaat, en voor veel Amerikanen verschrikkelijk believable. Als die het wordt krijgt Obama nog een taaie kluif.

Elk van de anderen, en het is four more years. Wat ik persoonlijk ook hoop.
      Last edited by Jasper; 15-11-11, 01:19. Reden: Ik bedoelde Perry, niet Santorum, sorry.
      Volvo V70 --- Lexus IS300h
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        De linkste van het stel blijft voor mij toch Perry: Texaans gouverneur dus met veel politieke macht (zelf, en om zich heen), aartsconservatief, religieus fanaat, en voor veel Amerikanen verschrikkelijk believable. Als die het wordt krijgt Obama nog een taaie kluif.
        Wat?

Comment

Als er oorlog komt in Iran, dan hoeven we dat hele kostenverslindende mediacircus niet eens op te starten. Dan is 't gewoon 1-0 voor Obama. Of we daar dan blij van moeten worden weet ik niet, maar het scheelt in ieder geval een hoop drama rond die stomme verkiezingen, waar ook onze journalisten teveel tijd aan besteden.

Comment

Ik viel gisteravond halverwege Nieuwsuur binnen. Zag ik meteen een geblondeerd oud wijf met veel make-up en facings een aanklacht van een briefje voorlezen over een van de presidentskandidaten. Die zou haar onzedelijk hebben betast in 1968 ofzo.

Volgens Herman Cain (daar ging het om geloof ik) was het niet waar.

Toen dacht ik. Ohja. Presidentsverkiezingen in de VS komen eraan :)

Ze lieten ook nog wat blunders zien van Obama's rivalen. Niet heel ernstig, maar volgens mij moeten ze van goede huizen komen om het Obama moeilijk te maken, toch?

Comment

Cav: hoezo dat? Zitten de yankees op nog een war on terror te wachten?

Laurens: je hebt natuurlijk gelijk, qua titel, maar ik dacht even vanuit de Republikeinen.

Scud: niet ernstig? Check dat filmpje waar ik mee open eens, for starters...

Comment

Kan ik hier niet zien, netraam. Misschien heeft hij wel wat op zijn kerfstok, maar het ging me om de sexual harrassment-kaart die meteen gespeeld wordt.

Comment

Dit gaat over Libie. Daar weet ie niet zo heul veul vanaf :-)

Asked if he agrees with the president on Libya, Cain looks up and says, "OK, Libya." He then pauses for a moment.

"President Obama supported the uprising, correct?" he asks, speaking carefully. "President Obama called for the removal of Qaddafi - just want to make sure we're talking about the same thing before I say yes I agree, or no I didn't agree. I do not agree with the way he handled it for the following reason - nope, that's a different one."

Cain then pauses for about five seconds.

"I gotta go back and see - um, I got all this stuff twirling around in my head," he says. "Specifically, what are you asking me. Did I agree or not disagree with Obama?"

Told he was being asked if he agreed with how Mr. Obama handled the uprising in Libya, Cain said, "I would have done a better job of determining who the opposition is. And I'm sure that our intelligence people had some of that information. Based upon who made up that opposition, OK, based upon who made up that opposition, might have caused me to make some different decisions about how we participated."

"Secondly, no I did not agree with Qaddafi killing his citizens. Absolutely not. So something would have had to been - I would have supported many of the things that they did in order to help stop that. It's not a simple yes/no because there are different pieces and I would have gone about assessing the situation differently, which might have caused us to end up at the same place, but where I think more could have been done is what's the nature of the opposition."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                    Wat?
                    Inderdaad.

Jasper heeft de fuck-up van Perry niet gezien afgelopen donderdag gok ik zo......

http://www.youtube.com/watch?v=ByGf8lP87HU

Comment

Ron Paul, is te liberaal om de tea party te kunnen vertegenwoordigenen tevens eenmaands of twee geleden een Fuck up gemaakt door in een debat een totaal ongeloofwaardig conservatief standpunt in te nemen om te laten zien dat hij conservatief is. Het ging in het debat over of je iemand die zorg acute hulp nodig heeft maar moet laten sterven omdat als hij zich bewust niet heeft verzekerd voor ziektekosten.

Mitt Romney is volgens mij nog de enige serieuze kandidaat, maar met het nadeel dat hij Mormoon is. Dat zou een no.go zijn omdat een republikein dat niet als geloof ziet. En hij heeft natuurlijk een op Obama care gelijkend stelsel in zijn staat ingevoerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                        Cav: hoezo dat? Zitten de yankees op nog een war on terror te wachten?
                        Iran = Nuclear bastard nr1 for those damned Yankees. Because the IAEA says so.

Het gaat dus helemaal niet om terreur. Dit gaat veel verder, met als gevolg een potentiŽle mess up in 't Midden Oosten. Iran krijgt nu de shit over zich heen. Obama profiteert daarvan, omdat veel republikeinen hem lekker laten aankloten daar. Eerst schieten, dan denken (of niet)... dat vinden die sukkels mooi. Republikeinen zijn een beetje de PVV-stemmers van de VS.

Comment

Als Iran ze heeft moeten de VAE ze ook hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                            Inderdaad.

Jasper heeft de fuck-up van Perry niet gezien afgelopen donderdag gok ik zo......

http://www.youtube.com/watch?v=ByGf8lP87HU
                            Nee hoor, helemaal niet. Het probleem is niet deze fuck-up (die lachwekkend was), maar dat de weg nog te lang is. Had-ie dit 2 weken voor de uiteindelijke verkiezingen gedaan, dan had het impact gehad. Nu kan Perry wel weer terugkomen vrees ik, en dit akkefietje is dan zo weer vergeten.

Hoeveel bullshit heeft Palin in 2008 wel niet uitgekraamd? Obama won echt niet dankzij Palin hoor, eerder ondanks... dat mens is nog steeds razend populair. Niet bij weldenkende mensen zoals wij slimme Gummers hier, en laten we zeggen 40% van de Amerikanen. Maar wel bij easily 45% die toch altijd wel Republican stemt, niets moet hebben van intellectualisme (of nadenken for that matter), en gewoon kwijlend een vlaggetje wil zwaaien.

Perry's not out yet, vrees ik.
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              Perry's not out yet, vrees ik.
                              Ik weet het niet.... Dit was van Bush (of nog erger) niveau. En Mitt heeft nog altijd meer geld en nog niet niet zo'n flater geslagen.

Maar ja, die is mormon....Het gaat interessant worden iig.

Ik hoop nog op Rudy. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Comment

Het oeps moment was de laatste in een langere rij van Fuck ups van Rick Perry. Debatteren is niet zijn sterkste punt en dat zal het ook niet worden.
                                De familie Perry schijnt ook een shooting ranche te bezitten met de naam Niggerhead.

Comment

Nee, hoor, met Perry is het wel afgelopen. Hij heeft te veel zwakke plekken. En voor Cain is het ook over; die was zo'n tekenfilmfiguurtje dat nog even door de lucht bleef rennen boven het ravijn, en nu pas omlaag valt. De andere kandidaten (of ik moet zeggen: Romney) hameren niet zo op die zwakke plekken, want waarom zouden ze, maar stel dat Perry of Cain weer wat stemmen wint, dan gaat die deur gewoon weer open en is het over.

Er is toch geen GOP-stemmer die zulke kwetsbare kandidaten tegen Obama laat opgaan?

Nee. Romney. En Gingrich, die alle stemmen voor Cain aan het opgrapen is.

Jasper; ik kan de stelling dat Palin de GOP de verkiezingen heeft gekost wel verdedigen, denk ik. Bewijzen niet, maar ontkrachten ook niet. En het is ook geen toeval dat ze dit jaar niet meedoet.

En jullie weten nog wel dat ik in 2008 op Ron Paul heb gestemd, he. Is het nou duidelijk waarom?

Comment

Herman Cain graaft nog even door, rock bottom in zicht.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1832...cain_weer.html
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Je zou bijna hopen dat hij het op moet gaan nemen tegen Obama. Dat zou een landslide betekenen :-)

Comment

Newt fucking Gingrich doet het goed tijdens debat...

Comment

Lol
                                          Die rechter lijkt wel een typetje van michiel Romeyn van jiskefet met een toupetje op ;-)

Last edited by motroosje; 11-12-11, 16:23.
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Nou, was het maar zo grappig... je kunt er zeker van zijn dat de USA naar de verdoemenis gaat met Newt aan het roer. Aan de andere kant lijkt me de kans dat ie 't van Obama zou winnen weer niet zo heel groot.

Comment

Dan moet obama zich zo langzamerhand zich ook maar met een geloofwaardigere kliek gaan omringen

Wat een schertsvertoningen bijelkaar
                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Dat doet een beetje denken aan jouw grote voorman J.P. Balkenende, die nog niet zo heel lang geleden (2009) 'trots' was op Dirk Scheringa van de DSB bank :-)

Comment

"mijn voorman" ? laat je nakijken ;-) een ketter als ik past daar in geen 100 jaar bij

Je kunt je altijd vergissen in iemand das het probleem niet zozeer
                                                  Maar kijk dan in godsnaam uit zo theatraal overdreven met iemand aan de haal te gaan

Trouwens bij Scheringa was het geen blunder achteraf daar was al heel lang van bekend voor de DSB dat het iemand was die ondanks zn verlegen bescheiden voorkomen al over financiele lijken ging
                                                  http://www.tvrage.com/shows/id-26875...des/1064989251
                                                  Last edited by motroosje; 11-12-11, 16:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                    Je kunt je altijd vergissen in iemand das het probleem niet zozeer
                                                    Maar kijk dan in godsnaam uit zo theatraal overdreven met iemand aan de haal te gaan
                                                    Inderdaad, daarom doen beide gevallen me ook zo aan elkaar denken.

Ik vond het toen al heel bevreemdend dat jeepee de premier een bankier (in functie!) zo bewierookte, ook al waren z'n dubieuze praktijken toen nog niet overal bekend.
                                                    Last edited by netraam; 11-12-11, 17:53.

Comment

Klopt vond ik ook
                                                      En nu zit ie bij zon accountants boevenclub (Die hun grootste omzet bij de overheid halen) vandaar dat ie em misschien als idool zag destijds
                                                      Misschien had ie zelfs wel een baantje gehad bij de DSB als het nog bestond.
                                                      Ik bedoel een integer (destijds) bekendstaande Zalm ging er ook zonder gewetensbezwaren werken tenslotte
                                                      Camiel "christendemocraat in hart en nieren' Eurlings slijmde ook openlijk met de KLM directie toen ie nog in staatsfunctie was voor ie er ging werken
                                                      Last edited by motroosje; 11-12-11, 17:22.

Comment

Mwoch, ik heb er geen moeite mee wanneer ex-politici in het bedrijfsleven een goed betaalde functie krijgen, zeker niet als ze bewezen hebben wat te kunnen, zoals voor bijv. Zalm geldt.

Eurlings is wat dat betreft een geval apart. Het was geen slechte minister, maar hij heeft op z'n minst de schijn gewekt dat ie alvast z'n KLM-bedje spreidde terwijl nog de publieke zaak diende. En dat is wel kwalijk.

Comment

Mitt Romney doet een hele doorzichtige poging tot zwartmaken: http://blogs.golf.com/presstent/2011...abitagain.html

En dan zijn er hele volksstammen die dat dus klakkeloos gaan geloven.
                                                          ------------------------------------------------
                                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

En dat terwijl Obama veel te verwijten valt, wellicht, maar niet dat ie niet hard werkt. Lamme actie van Romney, dus.

Comment

Een slim momentje van Romney, NOT.

Comment

Wat een genante kermis die verkiezingscampagnes, een stel opgepoetste paspoppen die hun ziel moeten verkopen voor publiek

Echt waar er gaat nooit wat veranderen in die zieke politiek wat een stel flapdrollen bijelkaar
                                                                Maar ja ze staan er in massa's met dikke vochtige lippen en vlaggetjes bij te juichen
                                                                Ze krijgen wat ze verdienen ;-)
                                                                Last edited by motroosje; 11-12-11, 20:12.

Comment

Working...
                                                                X