Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The next president of the United States of America

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• In de VS kan een presidentiŽle campagne over zijn voordat hij begint om de meest idiote dingen. Ik herinner me nog Richard Dean, een best serieus te nemen Democraat die tijdens een campagne speech een gilletje slaakte met overslaande stem. Over en uit.

Ron Desantis worstelt momenteel met puddingvreetgeruchten. :)

DeSantis Eating Pudding With His Fingers Will End 2024 Bid (nymag.com)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Howard Dean, was het. Yaaaaaaaaahhhhh! :)

Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

• the us of a…

Law enforcement may not only have to deal with the practicalities of potential mass gatherings at the courthouse but also with threats against judges and prosecutors.

It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Nou, Trump is aangeklaagd - al weten we nog niet exact hoe de aanklacht gaat luiden.

De republikeinen hebben het counterscript al vast klaar: vol op het (niet geheel on-antisemitische) Soros-orgel.
          Stratos Safioleas op Twitter: "The "George-Soros supported" attack against the @ManhattanDA is pure #Antisemitism and #Racism. It's sickening and dangerous. It shouldn't be allowed to go unanswered. https://t.co/k5NXVZATie" / Twitter

Inclusief Desantis, die de komende maanden een vrij interessante koorddansact op gaat voeren, verwacht ik.
          Mini Cooper Clubman
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Democrat Robert F. Kennedy Jr., an anti-vaccine activist and scion of one of the country’s most famous political families, has announced he will run for president. Kennedy filed a statement of candidacy Wednesday with the Federal Election Commission. The 69-year-old’s campaign to challenge incumbent President Joe Biden for the Democratic nomination is considered a long shot. Kennedy, a nephew of President John F. Kennedy and the son of his slain brother, former U.S. attorney general, civil rights activist and Democratic presidential contender Robert F. Kennedy, has become one of the leading voices in a movement described by public health experts and even members of his own family as misleading and dangerous.

Steve Bannon at work, even een blik chaos openen bij de vijand. Op social media kunnen we ons voorbereiden op de wappie deificatie van rfkjr. :)
            Mini Cooper Clubman
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• grapje of serieus ?

en inderdaad: die kennedy-fizzle zou wel eens een poging tot verstoring kunnen zijn.
              bannon: wilde die niet ooit een soort academie voor subversieven (in een italiaans castel) oprichten ?
              zou dat nog ergens gelukt zijn?
              soort boot-camp voor vlaardingerbroeks, complotmarmotten, etc.. ?
              (waar kan ik solliciteren? lijkt me best goedbetaald... )

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• [email protected], mooie skit. :)
                Mini Cooper Clubman
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Fascinerend leeswerk.

wat ik er uit haal: fox news heeft bewust, aantoonbaar, fout nieuws gebracht .. ?
                  en zo te zien alleen maar om de achterban, de kijkers te behagen, met wellicht een vleugje sturing van de trump-minded eigenaren.

(enne, als trump straks wint, dan zal wel blijken dat fox/guiliani/trump gewoon gelijk hadden... geschiedenis wordt geschreven door de winnaars... )

even doordenkend..
                  in soedan, rusland en china verwacht je dit, want iedereen bang voor de machthebbers en/of op zoek naar gunsten.
                  in us kan ik me dit prima voorstellen, want alles voor kijkcijfers, de clicks, het geld, en de gunst van de oranje keizer...
                  zelfs in NL heb ik dit weekend gezien hoe de EO de koning bewierrookt... (want achterban en gunsten...)

maar zou bv de volkskrant dit soort truukjes ook in NL uithalen ? (e.g. nieuws verleuken voor de doelgroep, de verkoop en de clicks...)
                  of de guardian in UK ?
                  Reuters ? AFP? en Le Monde, Le Figaro ?

waar stopt dit ?
                  en welk mechanisme moet ik aangrijpen om mis-info te ontmaskeren ?

Comment

• Fox gaat hier denk ik een flinke douw krijgen tenzij ze het nog weten te schikken. Maar ik denk dat Dominion een streep in het zand wil zien, en een schikking dus zal weigeren.

Leugens verkopen voor de opbrengsten gebeurt ook in Nederland, bv. Ongehoord Nieuws. En social media is natuurlijk helemaal een vrijplaats voor complotverdienmodellen voor (wannabe) journalisten en (wannabe) populisten.

De Volkskrant? Je kunt niks uitsluiten, in de zin dat ook die kopij willen verkopen, en dat gaat niet meer zoals vroeger op reputatie. Maar de geschreven pers hier lijkt me nog niet op het niveau Fox News te zitten.
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• "AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis, maakte onlangs een fikse uitglijder en gaf in een interview met NTR toe dat hij de VVD heeft gedreigd om PVV-kopstuk Geert Wilders premier te maken. Nijenhuis deed zijn uitlatingen in een interview met Myrthe Hilkens voor het programma What the Hague. Nijenhuis zegt dat hij Rutte heeft gemaild toen deze een groot interview aan de Telegraaf had gegeven en schreef in zijn mail aan Rutte:
                      “Je staat in de verkeerde krant. Je staat weer in een Amsterdamse krant, in een krant van rancuneus Nederland. Wij zijn de krant van heel Nederland en de keer erna stond ie bij ons.”
                      Hilkens vraagt daarop of hij dealt met partijen om tot zo’n moment te komen. Nijenhuis reageert dat hij in een opwelling Rutte heeft gebeld en heeft gedreigd met Wilders premier te maken: “Ik heb in een opwelling, he ik werd toen gebeld, en toen zei ik in een opwelling ‘luister eens we kunnen ook Wilders premier maken als je dat wilt he, dus je doet het via ons voortaan’“. Nijenhuis beseft op dat moment waarschijnlijk dat hij zijn mond heeft voorbij gepraat over de controle die hij denkt uit te oefenen over de lezers van het Algemeen Dagblad en zegt dan “Ja, misschien moet je dit niet onthullen, maar dit is wel een beetje hoe het gaat“.
                      Nijenhuis vervolgt: “Mijn belang is, ik heb bijna 1 miljoen lezers en ik wil dat de politici in hun krant staan en dat je niet moet horen dat ze ergens anders staan. De boodschap van politici moet ik zo goed mogelijk overbrengen, daar hoef ik ze niet verder over door te zagen, maar het moet wel bij ons.”

Het fragment werd maandagavond ook uitgezonden bij Pauw en Jinek waar premier Rutte te gast was. Rutte liet weten dat hij de uitspraak nogal hooghartig vindt en zei “Ik heb nieuws: dat doen de kiezers in Nederland“.

Het fragment van Nijenhuis doet denken aan de onthullingen van oud NOS-medewerker Monshouwer over hoe het nieuws dat we voorgekauwd krijgen pro-VS, pro-NAVO (lobby), pro-Europa (lobby), anti-Sovjet (lobby), militaristisch (lobby) en pro-IsraŽl is."

Herinnert U zich deze nog ?? ;)

Het is niet hetzelfde maar de gedachtegang...
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

• We kunnen in elk geval concluderen dat met journalisten als Myrthe de waarheid alsnog boven tafel komt. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• interessant leeswerk weer, dank W.
                          xpost naar "main stream media" (was daar niet ooit een scud-draadje over?)

en fox…
                          gniffelen over fox… doe ik ook (als, als ze straks moeten betalen)
                          maar fox zal het nieuws wel weten te spinnen als positive/victim or whatever…
                          (en heb ik al gezegd dat die eva best leuk is om aan te zien... )

het is onderhand een religie geworden,
                          met trump als messias, tucker als discipel en eva als maagd / marianne / pinup.
                          en een religie groeit als je probeert het te onderdrukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                            "AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis, maakte onlangs een fikse uitglijder en gaf in een interview met NTR toe dat hij de VVD heeft gedreigd om PVV-kopstuk Geert Wilders premier te maken. Nijenhuis deed zijn uitlatingen in een interview met Myrthe Hilkens voor het programma What the Hague. Nijenhuis zegt dat hij Rutte heeft gemaild toen deze een groot interview aan de Telegraaf had gegeven en schreef in zijn mail aan Rutte:
                            “Je staat in de verkeerde krant. Je staat weer in een Amsterdamse krant, in een krant van rancuneus Nederland. Wij zijn de krant van heel Nederland en de keer erna stond ie bij ons.”
                            Hilkens vraagt daarop of hij dealt met partijen om tot zo’n moment te komen. Nijenhuis reageert dat hij in een opwelling Rutte heeft gebeld en heeft gedreigd met Wilders premier te maken: “Ik heb in een opwelling, he ik werd toen gebeld, en toen zei ik in een opwelling ‘luister eens we kunnen ook Wilders premier maken als je dat wilt he, dus je doet het via ons voortaan’“. Nijenhuis beseft op dat moment waarschijnlijk dat hij zijn mond heeft voorbij gepraat over de controle die hij denkt uit te oefenen over de lezers van het Algemeen Dagblad en zegt dan “Ja, misschien moet je dit niet onthullen, maar dit is wel een beetje hoe het gaat“.
                            Nijenhuis vervolgt: “Mijn belang is, ik heb bijna 1 miljoen lezers en ik wil dat de politici in hun krant staan en dat je niet moet horen dat ze ergens anders staan. De boodschap van politici moet ik zo goed mogelijk overbrengen, daar hoef ik ze niet verder over door te zagen, maar het moet wel bij ons.”

Het fragment werd maandagavond ook uitgezonden bij Pauw en Jinek waar premier Rutte te gast was. Rutte liet weten dat hij de uitspraak nogal hooghartig vindt en zei “Ik heb nieuws: dat doen de kiezers in Nederland“.

Het fragment van Nijenhuis doet denken aan de onthullingen van oud NOS-medewerker Monshouwer over hoe het nieuws dat we voorgekauwd krijgen pro-VS, pro-NAVO (lobby), pro-Europa (lobby), anti-Sovjet (lobby), militaristisch (lobby) en pro-IsraŽl is."

Herinnert U zich deze nog ?? ;)

Het is niet hetzelfde maar de gedachtegang...
                            Dit is toch nogal wat anders? Een politicus die aandacht krijgt doet het beter tijdens de stemmen. Of dat nou Lientje, Thier, Siggi of Geert is. Dat weet een hoofdredacteur ook wel. Dat zo'n hoofdredacteur verder geen moeite doet om dat te verbergen of de balans te zoeken is weer een ander verhaal.
                            "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Fox en Dominion schikken voor 800 miljoen dollar. Gemiste kans, en het geeft aan hoeveel liegen je op kan leveren als tv kanaal.
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Jammer inderdaad, was een uitgelezen kans aan de Fox, AON, en Newsmax leugenaars een klap uit de delen

Comment

• Mwa, Streamz... FOX kan het lijden. En het volk gelooft dat dit de zoveelste poging is om 'rechts' het zwijgen op te leggen.
                                  I fart in your general direction

Comment

• Die 1,6 miljard had die leipe Aussie ook nog wel afgetikt ja. Vraag me af of je als er wťl zo'n uitspraak zou zijn geweest, een stok hebt om mee te slaan qua uitzendrechten van Fox. Maar ja, the land of the free, je mag zowat alles zeggen daar. Alex Jones kon extreem ver gaan voordat hij een douw kreeg, en Fox zit toch nog wel onder dŠt niveau.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Of wordt het gewoon a war of attrition? The line forms here.

Fox News braces for more turbulence as second defamation lawsuit advances | Fox News | The Guardian

2,7 miljard, dat wordt schikken voor 1,4. Ooit zijn zelfs Murdochs zakken leeg. :)

Ploatje d'rbie!

FuE4OcrWAAIUZL3?format=jpg&name=medium.jpg
                                      Last edited by Jasper; 19-04-23, 16:31.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                        Mwa, Streamz... FOX kan het lijden. En het volk gelooft dat dit de zoveelste poging is om 'rechts' het zwijgen op te leggen.
                                        Gat niet om het geld, maar om precedentwerking. En dat er een grens wordt gesteld aan de hoeveelheid leugens die willens en wetens door dit soort zenders wordt verspreid.

Comment

• I'll be back.

It's official. President Biden is running for re-election in 2024. The 80-year-old confirmed his campaign on Tuesday. Vice President Kamala Harris will remain his running mate.

image.png

Comment

• Het nieuws dat Joe Biden waarschijnlijk binnenkort bekendmaakt dat hij in 2024 herkozen wil worden als president, kwam als een grote schok voor Pierre (46) uit Montpellier.

Comment

• Ontzettend domme move. Die democraten weten keer op keer de eigen glazen in te gooien. Ze hadden Biden moeten laten stoppen. Of je dan Harris het moet laten opnemen tegen Trump (want dat gaat het vast wel worden) weet ik niet. Maar Biden vs. Trump, op de manier zoals campagnes gaan in de VS? De hakkelaar tegen de vuurspuwende radicaal. Het is een keuze tussen totale waanzin en toenemende incompetentie. Je zult er je stem maar op moeten uitbrengen.

De democraten moeten veel meer gebruik maken van de jongere generaties, waar veel echt talent zit. Ik vind dus gewoon dat AOC president moet worden. Maar realistisch: die kan pas over een jaar of 10 een gooi doen, in dat anciŽnitieitsregime van de democraten.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Alexandria Ocasio-Cortez bedoel jij, neem ik aan. Haar naam zei me niets, maar nadat ik even kort wat dingen over haar gelezen heb hoop ik daar zo op het eerste gezicht ook veel eerder op. Jonger, geen blanke man (die hebben ze al vaak genoeg). Ze wordt door sommigen progressief genoemd. Dat is niet in alle landen een aanbeveling, maar in de 'US of Archeism' is wat zij progressief noemen in mijn ogen vaak nog aardig conservatief. En wat zij links noemen vind ik vaak nog aardig rechts. Dus zo lang ik nog niet beter weet: laat maar komen, die AOC :-)

Comment

• Een wat uitgebreidere analyse bij de VRT:

Joe Biden gaat voor tweede ambtstermijn: de kansen en politieke risico's van zijn herverkiezingscampagne als tachtiger

Comment

• De kans lijkt me best aanwezig dat hij Harris gaat dumpen voor die 2e ronde. De rol van VP is op zijn leeftijd belangrijker dan ooit, en ik begrijp dat Harris op veel vlakken toch wat tegenvalt. Vooral dat ze niet zichtbaar genoeg is.

EDIT: zoiets staat dus ook in het artikel :)
                                                    Last edited by Taeke; 25-04-23, 15:08.

Comment

• Ha, die Gummers;

Het is natuurlijk allemaal gescript en geregisseerd, maar ik vond Biden in zijn speech bij het White House Corresondent's Dinner niet alleen presidentieel, maar ook inhoudelijk oprecht overkomen en zelfs geregeld echt humoristisch.

Scherven brengen gelul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                        Santos geeft leugens toe: https://www.theguardian.com/us-news/...d-work-history

Behalve dan de leugen over zijn joodse achtergrond:

“I never claimed to be Jewish. I am Catholic. Because I learned my maternal family had a Jewish background I said I was ‘Jew-ish’.”

Hi-ha-la-risch :-)
                                                        Aaaaaaaand hij wordt vervolgd.

First on CNN: Rep. George Santos charged by Justice Department in federal probe | CNN Politics
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• jaja, die Santos...
                                                          Materially False Statements.
                                                          mooi idee om politici daar op te vervolgen.

ondertussen heeft trump voor 5 miljoen (+ legal fees etc) weer mooi publiciteit gekocht voor zn 2024 campagne.
                                                          5 mln, hoeveel uur donatieknop-open zou dat zijn ?

in de ogen van de MAGAs is die Jean Carrol natuurlijk gewoon een mutserige golddigger (nl : deugmuts?)

maar toch, Good for her: 5 mln.
                                                          79yo, hopelijk heeft ze nog wat tijd om er nog van te genieten.

Comment

• Als dit allemaal klopt, denk ik dat hij echt de bak in draait.

CALL TO ACTIVISM op Twitter: "HOLY SHIT: The Department of Justice just released MORE details about George Santos’ alleged fraud and it is stunning. Santos’ charges of fraud, money laundering, theft of public funds, and false statements stem from three main allegations: Here are the full details: 1)… https://t.co/HdKLDQVSAQ" / Twitter
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• mooie cover van Economist...

image.png

Comment

Working...
                                                              X