Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountainbike tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Rij nu wekelijks lokale toertochten op een Colnago Eagle:

Deze morgen was het Min7 graden, alles rotshard bevroren, maar wel een mooie tocht van 35km gedaan. Sinds SEPT of zo al bijna elke week gegaan en het is eigenlijk wel een mooie leuke sport. Tegen de zomer aan eens kijken of ik gewoon parkour blijf doen, of dan overstap naar baanfietsen.

Voor morgen een tochtje in Oostmalle van 30 km gepland, iemand interesse? 0900 bij mij thuis langs de E34. :-)
    Rock on. RS.

Comment

Heb de 30e ook een uurtje op de Teut (bij Zonhoven) rondgecrossed, na vijf dagen Orienteering een welkome afwisseling.

Dit was op een geleende fiets, die natuurlijk veel te klein was en met een ongeveerde voorvork. Dat wil je echt niet meer als je eens een geveerde hebt.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ah het mountainbike pats draadje.

Vorig jaar een Cube Reaction XT gekocht als demo, model uit 2007/2008:

Comment

Sta ik dan

Mijn ATB is gejat godverdegodver. Durf niet eens een nieuwe te kopen uit angst dat ik hem weer binnen 2 weken kwijt ben. Dat terwijl er weinig mooiers dan mountainbiken is :-(

Maar goed, gelukkig staat in Limburg nog wat "goed" leenmateriaal....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
            Sta ik dan

Mijn ATB is gejat godverdegodver. Durf niet eens een nieuwe te kopen uit angst dat ik hem weer binnen 2 weken kwijt ben. Dat terwijl er weinig mooiers dan mountainbiken is :-(

Maar goed, gelukkig staat in Limburg nog wat "goed" leenmateriaal....
            Anders voortaan binnen in huis zetten als er zo makkelijk gejat (kan) worden?

Comment

Ja, kun je niets aan beveiliging doen of anders in je huis zetten idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

In de berging zet ik niks van waarde meer, de deuren zijn van peperkoek, die worden simpelweg door midden getrapt als er extra sloten op zitten.

Racefietsen staan nu verankerd op het balkon, plek binnen is er niet.

Dus zolang we in dit appartement zitten geen mountainbikes....

Comment

Mijne staat binnen tegenwoordig, wordt niet gepikt, maar dan bevriest het ding ook niet.
                  Rock on. RS.

Comment

Ook hier een Cube. Prima dingen voor een acceptabele prijs.

Comment

Geen ATB, maar toch: is dit een goede deal?

http://www.fietsenwinkel.nl/library/...ID=2380&CID=-1

Ik zoek dus een crossroad achtige fiets.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Lijkt me belangrijk om te weten of hij wel zoveel kilo als passagier mag dragen.

Comment

is dat niet verboden in het amsterdamse bos; bulldozeren?

;)
                          Forza!

Comment

"De X-Sport 3 heeft Shimano Deore onderdelen en een Suntour voorvork met lockout."

Ik zie alleen een Shimano Deore achterderailleur, verder is het no-name goedkoop spul.

Het is de onderkant van de markt, voor weinig geld. 'T zal prima fietsen, maar het zal ook relatief snel minder goed gaan schakelen, en je moet met wat speling kunnen leven :-)

Verder is de gewichts-issue geen geintje. Vooral de naven hebben nog wel eens problemen bij gewichten vanaf 90+ kilo.

Comment

Vandaag een nieuw fietsie gescoord! Een leuk tweedehandsje, een jaar oud en weer ingeruild door waarschijnlijk zo'n neuroot die elk jaar een nieuwe fiets wil of zo.

't Is een Specialized CrossTrail pro. Zo een:

Ongetwijfeld hebben jullie daar een mening over. :)

Hij rijdt heerlijk, nog wat accessoires erbij zoals een fietscomputertje, lampjes, een comfortabeler zadel, etc. en toen een leuk prijsje gemaakt.

Nou, laat maar komen die zomer. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

ja neem een goed zadel en geen flite titanium oid
                                ander ksijg je bulten in je reet
                                en gezien je foto op linkedin is de druk per vierkante cm op jou zitbotten gelijk -zo niet hoger- dan de mijne dus doe er je voordeel mee
                                ;-)
                                verder sjiek fietsie hoor (!)
                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ja de bedoeling is dus inderdaad om die druk per cm2 wat af te laten nemen. En ik moest inderdaad aan je denken met het zadeltje kiezen, LOL. Maar een leren Brooks met veren werd me afgeraden, dus 't is een iets comfortabeler foamzadel geworden.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Het laten afnemen van de druk per cm2 is een fantastisch streven, maar met fietsen lukt mij dat nog niet echt (terwijl de conditie echt een stuk verbeterd is)...

Je moet echt lange stukken fietsen, en dan in een lage hartslag zone, dus niet TE hard. (Dus als je het daar echt voor doet, neem dan een teller met hartslag meter)

Verder leuke fiets, alhoewel ik die crosstrail concepten fietsen niet zo snap. Neem of een MTB of een racefiets... :-)
                                    Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Vroeger veel gemountainbiked, die zit bevalt me, en een racefiets vind ik niet comfy genoeg... maar met alleen maar asfaltrijden wil je ook niet met van die drie duims dikke noppenmonsters rijden... voila, een hybride geval. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Tja, de zit van die CrossTrail heeft betrekkelijk weinig met een echte MTB te maken hoor :-) Tegenwoordig heb je zowel MTBs als racefietsen die echt op comfort zijn ingesteld. Het is denk ik wel goed met zo'n fiets te beginnen om te kijken of je er lol in hebt.

Ik voorspel wel dat als je het straks echt leuk gaat vinden je OF voor een echte MTB gaat of een racefiets neemt...

Dit jaar maar Gummenmeeting met actieve deelname bij Rad am Ring? :-)

Comment

Ik zit trouwens aan wat extra wielen te denken met laagprofielbanden erop (dit voor als ik meer op verhard ga rijden) en nou vind ik die sterwielen (carbon) wel gaaf.

Goed idee of gewoon bij spaakwielen blijven?
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco,
                                            blijf maar bij gewone velgen met spaken... Rijdt een stuk beter, tenzij je hele dure wielen gaat kopen (maar dat is echt iets voor Als je al iets aerodynamisch wilt, en sterk zou ik gaan voor handgespaakte Rigida DP18 velgen met nette naven.

Volgens mij ga je zowiezo niet zo heel erg makkelijk steeds wisselen omdat je waarschijnlijk je remmen anders moet afstellen.

Comment

Zat me dezelfde vraag te stellen overlaatst, voor de zomer een set extra velgen met baanbanden erop. Om een beetje kms te kunnen maken, zonder noppen en zo. Maar niet doen dus, is het advies ...
                                              Rock on. RS.

Comment

RS,
                                                tuurlijk kan het wel, maar je moet even rekening houden met je remmen als je echt voor race wielen/banden wil gaan. Andere optie is een tweede setje MTB velgen met een paar knappe banden. Dan kan je gaan voor echte wegbanden (Schwalbe Marathon bijvoorbeeld) of een band waar je ook nog wel wat off road kan gaan als het droog is (Furious Fred). Ik heb een tijdje met de voorganger (Fast Fred) gefietst en in de blubber is dat echt kansloos, rijd je erg vaak lek. Maar op droog en snelheid is het echt een heerlijke band.

Driespaaksvelgen, hoge carbon velgen etc zou ik bewaren voor een tijdrit fiets :-)

Comment

Ik heb nu sinds een jaar een Cannondale Caffeine 4.
                                                  Werd me aangeraden vanwege de (ruime) overschrijding van de reeds eerder genoemde 90 kilo :)

Ik heb een extra set wielen gekocht met wegbanden (iets van Schwalbe met een heel klein beetje profiel en een kevlar anti-lek laag) exact dezelfde velgen als m'n noppenbanden, zodat ik geen problemen met het afstellen van de remmen heb.
                                                  Op m'n weg-setje heb ik zelfs een cassette van een racefiets laten monteren, zodat ie optimaal geschikt is voor rijden op fietspaden.
                                                  Waarom, vraag je je wellicht af? Omdat ik zo af en toe op de fiets naar m'n werk ga.

Amersfoort - Amsterdam v.v is dan een eind trappen op noppenbanden. Zeker als je collega, waarmee je fietst, op een racefiets rijdt :)
                                                  Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Fietsen is voor debielen man.

En dan de term 'aanrdijflijn' in dit draadje. Whoehahahaha ;-)

Gasten, koop gewoon een crossmotor als je door de duinen wilt.

Comment

Ik ben bezig met dit ding, (ik wacht nog even op de prijs) omdat ik nogal gecharmeerd ben van Bianchi fietsen en ik wil wel een full suspension voor 't betere downhillwerk op klotepaadjes: http://link.marktplaats.nl/233901565 maar ik wil geen honderden/duizenden euro's uitgeven.

Weet iemand hoe het zit met deze uitvoering. Kreeg je die gratis bij de aanschaf van een XC70 ofzo? Ik kan nergens specificaties vinden, kan iemand me daaraan helpen? Tnx!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                                        Gasten, koop gewoon een crossmotor als je door de duinen wilt.
                                                        En zo is het.

slotje.
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Een oude XT500 lijkt me nog wel wat ja. Reed lekker toen ik 17, en 70cc gewend, was. :)

Comment

Ha, die Cav;

Met een XT kom je een heel eind op slechte paden, maar serieus off-road moet je er natuurlijk niet mee willen. Wel een waanzinng leuk ding met een prachtig blok.
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Morgen ga ik dus in Zwanenburg kijken voor een Cube.

http://www.vosfietsen.nl/index.php?o...d=21&Itemid=36

Voor een 2 meter lange kerel, 100kg, amateur fietser, welke bevelen jullie aan?

Comment

Ach ja, de 4-takt stampers...
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die NAS;

Geen aanbeveling. Kennis van me uit Friesland heeft daar ook een racefiets laten maken en is er zeer over te spreken, zowel kwalitatief als qua prijs.
                                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                  X