Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountainbike tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    En zo is het.

slotje.
    Heb al een endurotje gekocht deze week. Nu nog pedal powered spul :-)

Comment

Dennis, niet zo moeilijk doen. Een fully en schijfremmen heb je (nog) helemaal niet nodig. Je hebt liever een extra setje wielen met slicks onder je mtb.

Kijk eens of je hier iets kan vinden wat je aanspreekt, meer fiets voor je geld vind je niet snel.
      http://www.salden.nl/default.asp?pid=2008&catid=2962

Als het dan toch een blingblingding moet zijn kijk dan eens bij Canyon uit DE. Die hebben ook een goede prijs/kwaliteit.
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

@ PACO (en Dennis)
        http://www.salden.nl/default.asp?pid...981&catid=3195
        of
        http://www.salden.nl/default.asp?pid...987&catid=3198

+

http://www.salden.nl/default.asp?pid...349&catid=3227

Monteren & gummuh!
        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Voor de gummende mountainbikers uit de regio 040, wat denken jullie van een wekelijks rondje gummen in de buurt van Eindhoven?

Plaats delict zou wat mij betreft op de vaste routes van AquaBest of iets in Waalre kunnen zijn.

Het idee is om met een groepje het rondje te rijden en elkaar van tips&trucs voorzien waar nodig. Afsluitend een bakje koffie met sterke praat.

Wie gaat er mee?!
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Als ik fiets is het meestal rond Waalre/Valkenswaard omdat dit dichtbij is voor me. Aquabest ben ik nog niet geweest met de fiets.

Ik wil best een keer mee, maar ik ben niet zo'n goeie MTB-er zeg ik er vast bij ;-)
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Komt omdat je benen zwak zijn door Big Pharma? Nee man, excuusjes hebben we Cav voor. Gewoon mee gaan en fun hebben!

Waalre vind ik zelf erg leuk, je kan daar een geinig rondje uitzetten rond het meertje. :)

Nog meer gegadigden?
              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

MTBroutes.nl voor een overzicht.

O, bedacht ik me net. Met m'n (toen nog 86 kilo ;-) ) ben ik al eens door een zadel gezakt. Het frame zou ik me met 100 kg niet druk over maken, maar laat er wel een stevig zadel opzetten.

Comment

*is blij met z'n stevige foamzadel*

Enne, 86 kg. is voor mij een mooi streven. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                    MTBroutes.nl voor een overzicht.
                    Thx!
                    Ga ik eens doen.
                    Last edited by PACO; 18-03-09, 19:58.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                      Komt omdat je benen zwak zijn door Big Pharma? Nee man, excuusjes hebben we Cav voor. Gewoon mee gaan en fun hebben!

Waalre vind ik zelf erg leuk, je kan daar een geinig rondje uitzetten rond het meertje. :)

Nog meer gegadigden?
                      Wil wel eens afspreken, maar ik volg PACO's excuss. De volgende weken kan ik niet echt - fiets op onderhoud en geen tijdn, maar paasvakantie moet haalbaar zijn. Zit zelf in de Kempen, dus kan wel efkes over de grens wippen. No problem. Heb binnenkort toch een fietsenrek op de auto.
                      Rock on. RS.

Comment

Hej Tomaz, toen jij nog met zijwieltjes reed heb ik met andere 'pioniers' gevochten voor mtb paden en gedragsregels in nl, omdat we anders nergens meer mochten fietsen. Beetje dimmen knaap ;)

Comment

+1

route schoorl -de mooiste in NL als je het mij vraagt- heb ik en mijn fietsmaten samen met boswachter Frans Nieuwehuizen aangelegd :-)

we waren ook de reden tot aanleg, groepie van 8 die door het bos denderden :-)

wat betreft gewicht
                          als je met 85kg afgetraind gewicht biked sloop je 2-3 frames per jaar en een vuilniszak trapassen zadelpennen zadels stuurpennen assen en velgen
                          (doe je dit niet dan ge je niet hard genoeg)

als je met 110kg fiets doe je datzelfde bij de halve snelheid

die 110kg berust niet op louter toeval trouwens ;-|

gezien het feit dat je per been maximale kracht 2-3x je lichaamsgewicht kunt drukken en als je je goed vasthoud aan je stuur kan dit oplopen tot 4x, dan begrijp je wel dat je met 110kg een boel naar de klote helpt.

ik sta vandaag de dag nog garant voor ca 3 frames per jaar en een stuk of 4 wielen/velgen, pedalen, om de rit een ketting in 2-en, en dan rijd ik niet de helft zo wild als vroegah maar vooral lang en hard door de Ardennen of op de heuvelrug. Kettingen vandaag de dag zijn 9 of 10speed dingen, in tegenstelling tot vroeger -1995 7speed systemen- gaan die dingen geen 9000km meer mee maar 900 ofzo en dan zitten er echt een stuk of 7-8 sluitschalmen in..............

zover de gummen mountainbikeslooppats

:-)

E
                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ha die PACO
                            Wat betreft die sterwielen
                            Ben ooit gesponsord door GT benelux
                            Die hadden op eerste gezicht hele mooie Spinn wielen
                            Daar MOEST ik mee rijden
                            Ik was blij toen het contract afliep en ik van die dingen afwas
                            Heb 6 setjes versleten
                            Heb nu mavic wielen met weinig spaken en tubeless
                            Ook al 3x naar de klote geweest
                            Ik ben weer terug bij 1995

Oude teringnaven uit het jaar kruik
                            36 spaken DT swiss alpine spaken
                            Sunn doubletrack velgen (op mn XC bike LOL)

Daar kun je tenminste fatsoenlijk mee driften
                            :-)

E

Comment

LOL @ Dennis,

Naam en rugnummer gozer, naam en rugnummer.

Of je praat normaal en gaat mee rijden of je gaat weer praten over raceavonturen. Van 2 walletjes eten kan natuurlijk niet. :)

Heb je nou al een hartslagmeter en een profiel aangemaakt op die Polar site?

*maakt zijn idworx klaar voor een ouderwetse gumpartij*
                              Last edited by Tomstr; 19-03-09, 00:11.
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

TSM, geloof je jezelf?

Geelhoed, kun jij een mooie formule bedenken om na te rekenen wat TSM bedoeld, ohne BS?

Comment

Ha, ik ben in het bezit van zo'n - bijna - 110kg lijf (zal eerder rond 105 zijn) dus allerlei stuntfratsen zijn niet aan mijn besteed. Ik denk dat als ik goed val, ik blijf liggen ;-)

Nee, ik vind het leuk om af en toe buiten te fietsen omdat ik spinnen in de sportschool gay vind en liever door de bossen en de hei cross dan de zweetlucht van anderen op te moeten snuiven onder de tonen van kansloze boemboem shitmuziek.

Maar de Waalre-route ga ik wel checken binnenkort. Ik ben namelijk benieuwd waar die kuitenbijters liggen. Meestal fiets ik rond de 45km per keer (2 - 2,5 uur) en dat is meestal wel genoeg. Het mooiste vind ik over natte klei-achtige wegen rijden: die noppenbanden zuigen zich helemaal vast en het lijkt wel alsof je een auto achter je aan trekt, maar je kunt niet langzamer rijden omdat je anders helemaal niet meer vooruit komt. Helemaal verrot ga ik dan. En dan begin ik net. Prachtig vind ik dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

Nee, ik vind het leuk om af en toe buiten te fietsen omdat ik spinnen in de sportschool gay vind en liever door de bossen en de hei cross dan de zweetlucht van anderen op te moeten snuiven onder de tonen van kansloze boemboem shitmuziek.
                                    Meer hoef je niet te weten imho. :D

Als je wilt kunnen we binnenkort weleens afspreken, ik kom nl vaker in Waalre. Dan kan ik je de mooie/snelle/zware rondjes laten zien.
                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ik begrijp dat Oops ff meegaat twee dagen biken rond Vielsalm kilometertje of 140 met hoogtemeters waarschijnlijk een kleine 10km ?

:-P

E

Comment

Lijkt me top! Die afdaling die uitkomt bij die mensen in de tuin wilde ik altijd nog een keer overdoen!

Zal ik een rugzakje reserveonderdelen voor je meenemen?

<ontopic>
                                        Ik heb een "nieuwe" ATB gekocht! Easton alu frame, xtr 9 speed disc, RondMagura Ronin vork, Cranckbrother pedaaltjes. Paar jaar oud, voor weinig :-)
                                        Fiets is eigenbouw van Henk Baars (tweewielerzaak in Brabant). Even overspuiten voor de looks dus:-)
                                        Voor GF heb ik een eigenbouw lx-afgemonteerd tweedehandsje gekocht. Van de zomer de alpen ermee in!

Comment

Veel plezier met je nieuwe fiets, onderdelenlijst klinkt aardig degelijk. :)

Die Baars zit hier in de buurt geloof ik.
                                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                            Veel plezier met je nieuwe fiets, onderdelenlijst klinkt aardig degelijk. :)

Die Baars zit hier in de buurt geloof ik.
                                            Hij zit in Diessen (dus ergens tussen Hilvarenbeek en Oirschot voor de niet-Brabo's). Altijd nog zin gehad om eens een kijkje te nemen in zijn zaak.

Groet
                                            GJ
                                            Last edited by GJ; 20-03-09, 12:08.

Comment

Het zonnetje schijnt, straks dus even een stukje fietsen :)

Comment

Even voor de pats ook een plaatje van mijn ros erbij :-)
                                                Stond bij Bikers in Heeswijk voor 1650 e in de winkel. Wat viel me die winkel trouwens tegen....
                                                Ik heb er "iets minder" voor betaald......een behoorlijke iets.
                                                Attached Files

Comment

Zo, net even 65 km gefietst.

Ik heb die MTB-routes ten zuiden van Eindhoven even gechecked. De oostelijke heideroute vond ik niks en was ook lastig te volgen, maar de westelijke Waalre route was supergaaf! Ik was eigenlijk op weg naar huis toen ik de bordjes tegenkwam en ondanks dat ik er 45km op had zitten toch even meegepikt. Aardig technisch parcours met een paar spannende stukjes en n deel was zo leuk dat heb ik twee keer gereden :)

Ben nu wel goed verrot zeg...

Comment

65km MTB-en? Knap werk!

De mening over Spinning deel ik trouwens geheel... Een (1) keer zo'n les gedaan, met zo'n schreeuwen Leids wijf er voor, met tering muziek (unch unch unch). Heb het niet tot het einde uit gehouden,... (vooral vanwege het lawaai)
                                                    Fhrst du quer - Siehst du mehr

Comment

Er zaten wel een paar kilometers verhard tussen. Even lekker met 30 km/u tegen de wind in stoempen :)

Ik schaam me trouwens rot dat ik nu pas die MTB-bordjes herken... beter laat dan nooit, haha
                                                      Last edited by PACO; 22-03-09, 22:45.

Comment

Zo, vandaag weer bijna 50km erop zitten.
                                                        Kwam er nu weer achter dat ik met veel te harde banden reed en hierdoor geen grip had op de technische parcours. Ik leer iedere keer weer :)

Comment

PACO, thax for the tip, lijkt me een leuk stuk. Ik ga die in het kort eens doen - op mijn gemak :-p

Als iemand interesse heeft kunnen we anders eens afspreken.
                                                          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                            PACO, thax for the tip, lijkt me een leuk stuk. Ik ga die in het kort eens doen - op mijn gemak :-p

Als iemand interesse heeft kunnen we anders eens afspreken.
                                                            Als je een keer wil fietsen, laat maar weten.

Comment

Afgelopen zaterdag de 3 routes rondom de brunsummerheide gereden. Op mijn 'nieuwe' bike ging het me makkelijker af dan mijn vorige....had ik niet verwacht.
                                                              De afdaling achter snowworld vol af kunnen rossen...vriendin kwam 3 minuten later aankakken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                                Als je een keer wil fietsen, laat maar weten.
                                                                Rondje Waalre heren?
                                                                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Paco, op welke druk reed je eerst dan. En welk soort banden heb je op je hardtail?
                                                                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Working...
                                                                  X