Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountainbike tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Brede Schwalbes met grof noppenprofiel. Ik reed op 3,5 bar. Lekker voor op verhard, maar in de bossen kon ik niet normaal een bocht nemen.

Ik denk dat 2 - 2,5 het beste is voor onverhard.

Sowieso begin ik nu wel steeds meer de beperkingen van mijn materiaal te zien, maar dat was ook de reden waarom in niet meteen voor een dure fiets ben gegaan. Zo zou ik ook een hardere voorvork willen, want deze veert teveel in (zelfs op de hardste stand).
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Brede schwalbes is altijd wel goed. Als je tubeless banden hebt zou je zelfs nog lager dan 2.0 bar kunnen gaan maar als ik jou was zou ik eerst eens met 2.2 voor en achter rond gaan rijden in Waalre. Op de wat vlakkere routes (lees; minder boomwortels) in de Kempen kan je wel naar 2.0bar.

Welk type voorvork heb je? Er zijn vaak een hoop instelmogelijkheden en zelfs de goedkope RockShox van tegenwoordig kunnen al met een lock-out uitgerust worden.
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Fok, deze morgen hier in de buurt 35 km gedaan, kleine hellingen, niks spannends, merkte weer dat - als ik kracht zet op mijn aandrijflijn - dat ze soms blokkeert. Echt blokkeren zoals in blokvast zitten, ik moet dan lossen (na aggressief tot stilstand gekomen te zijn op de helling, gewoon van de pedalen gaan) en dan deblokkeert dat vanzelf. Zat te denken dat het de derailleur was, maar is een XTR, betere kwaliteit dus en daar kan het niet aan liggen.

Kijk na de rit mijn tandwielen na vooraan omdat ik in tweede instantie dacht aan die 'kleine plaatjes die je ketting geleiden. Eventueel dat die geraamd waren of zo... Blijkt n van de tanden afgebroken te zijn. Damned.

Het Crankstel is een 'Raceface' (niet de nieuwe fullcarbon set :-) eentje in alu), heb nu een beetje in het snotje dat ik alles zal moeten vervangen, en niet enkel het midden tandwiel waar de tand ontbreekt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je dat zelf vervangen (nieuwe raceface kopen op het inet bvb), en waar kan je die dingen kopen. Is het voordeliger dat ding uit de US te laten opsturen ... kan me voorstellen dat ze hier hoofdprijs vragen voor die kwaliteit.
        Last edited by rocketscience; 29-03-09, 20:14.
        Rock on. RS.

Comment

• @ OOPS

Jij denkt dat ik met Vielsalm zeker houffalize bedoel, de worldcup route, dat is de enige met route door achtertuin, een steile afdaling over boomwortels ook nog ?

;-)

E
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
            Brede schwalbes is altijd wel goed. Als je tubeless banden hebt zou je zelfs nog lager dan 2.0 bar kunnen gaan maar als ik jou was zou ik eerst eens met 2.2 voor en achter rond gaan rijden in Waalre. Op de wat vlakkere routes (lees; minder boomwortels) in de Kempen kan je wel naar 2.0bar.

Welk type voorvork heb je? Er zijn vaak een hoop instelmogelijkheden en zelfs de goedkope RockShox van tegenwoordig kunnen al met een lock-out uitgerust worden.
            Ik heb binnenbanden, dus zal eerst eens beginnen op 2,5 bar (ik ben nogal zwaar, vandaar)

Ik heb nu een Suntour XCM voorvork met lockout, maar in suspensionmode is deze dus te zacht (wederom gewicht). Ik zal tzt naar een strakkere voorvork gaan kijken.

Morgen even een ander inbussleuteltje scoren, want mijn eigen inbusjes pasten niet om mijn nieuwe klikpedaaltjes af te stellen.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Suntour vork --> check je tandartsplus verzekering nog even ;-)

Wat betreft bandenspanning.
              In het bos wat zachter dan op de weg.
              Ik rijd in het bos op 2,5bar en heb racing ralphs, de 2,35brede versie.
              Superbandjes. Als het sneeuwt zelfs paar tienden minder.
              (ben 110kg)

Tubeless ben ik mee gestopt na 3x midden op de heuvelrug mijn banden uit de velg te hebben gereden. Nu dus tubeless met een binnenband erin. Dat blijft beter zitten ware het niet dat ik echt op de grens van grip en blijven zitten van je banden tijdens het driften zit.

E

Comment

• 2,5 bar is om te beginnen prima. Wanneer hebben jij en RS tijd & zin om eens in Waalre te gaan rijden? Ik neem wel een voetpomp en gereedschapskistje mee achterin de auto om de druk en andere zaken zonodig af te stellen. :)
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Ik ga denk ik van de week weer rijden als het lekker weer is, even de spulletjes afstellen.

PM me maar als je binnenkort wil gaan (door de week/weekend). Ik ben best flexibel :)

Comment

• Ik heb zondag geprobeerd te biken en met die bult in mn reet is dat geen succes kan ik je vertellen.

Ik haak dus ff af tot van de zomer en zal dan na de operatie nog wel ff rustig aan moeten doen............ :-(

Heb met skieen de afgelopen week de boel flink overbelast en heb nu gewoon pijn in heel mn bovenbeen (ding drukt tegen grote been zenuw)

Zodra ik weer up and running ben gaan we een gummen-atb-meet houden.

E

Comment

• Aaah, gevonden: Hier te koop.

Hoewel het dan verleidelijk wordt om ineens een heel nieuw crankstel te steken: link.

Rock on. RS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                        2,5 bar is om te beginnen prima. Wanneer hebben jij en RS tijd & zin om eens in Waalre te gaan rijden? Ik neem wel een voetpomp en gereedschapskistje mee achterin de auto om de druk en andere zaken zonodig af te stellen. :)
                        @Tomstr,
                        ik heb vrij in de week van 06 april tot na pasen. Andes zal het ergens in het weekend worden. Ben te vinden voor eens te gaan rijden in Waalre. Ik ga vanaf deze week proberen twee keer per week te trainen, anders gaat mijn niveau nooit naar boven.
                        Rock on. RS.

Comment

• Ik heb vandaag de Aalsterhutroute gefietst en was best onder de indruk. Aardig technisch stukje net na de hut! Veel blinde bochten en (helaas) veel takken die je het zicht ontnemen. Ben er maar n keer afgelazerd :)
                          (ok, twee keer als je vlak bij mijn huis meetelt omdat ik als een doebe in mijn pedaal bleef hangen)

Lagere bandenspanning beviel me prima: veel meer grip, veel comfortabeler.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk dit weekend weer met Patrick911-KLPD Waalre onveilig maken, dus wie wil aanhaken zegt het maar.

Comment

• *haakt aan*

Waar & hoelaat heren?!
                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Moet nog even nader bepaald worden, maar als het staat laat ik het weten :)

Comment

• Zaterdag komt mij het beste uit iig :)
                                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Hm, klinkt OK. Zou wel kunnen zijn dat ik meega.
                                  Hoelang is Waalre? In kilometers dan? Het is namelijk niet zo dat ik op mijn sokken 85 kilometer doe of zo.
                                  Rock on. RS.

Comment

• 85km biken is dan ook wel een beetje veel :)

Je kunt de oude spoorbaanroute en de Aalsterhut route doen. Samen zo'n 24km. Gewoon op eigen tempo, moe word je toch wel. Desnoods 2x :)

Daarna uitblazen bij Hut van Mie Pils... komt goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                      85km biken is dan ook wel een beetje veel :)

Je kunt de oude spoorbaanroute en de Aalsterhut route doen. Samen zo'n 24km. Gewoon op eigen tempo, moe word je toch wel. Desnoods 2x :)

Daarna uitblazen bij Hut van Mie Pils... komt goed
                                      24km is zeker te doen - doen we normaal gezien iets van een 1h15min over - dus gemiddeld 20kph. I am game :-) nu nog een datum.
                                      Rock on. RS.

Comment

• Zaterdagmorgen heren?
                                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Tom, ben het aan het regelen. maar het ziet er goed uit.
                                          Rock on. RS.

Comment

• Hulde RS, nu nog bevestiging van aluhoedjes-racing (C) en we kunnen gummuh! ;)

Martijn, heb jij weleens een Magura Ronin 110 vork open gehad? Ik heb namelijk een probleem met de ingaande slag, die is meer ingaande beuk namelijk. :S
                                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Hm, dan beter vanavond efkes mijn achterrem nakijken.
                                              Die sleepte een beetje. Bizar bij een schijfrem, niet?
                                              Dont know whats wrong.

Maar ik ga er wel bij zijn zaterdag - hoe laat?
                                              0930?
                                              Rock on. RS.

Comment

• RS
                                                haal je wiel er eens uit en zet hem weer terug
                                                99% kans dat het dan over is
                                                E

Comment

• Schopje!
                                                  Fietsmaatje is rond 12.00 zaterdag a.s. in Ehv om te gaan fietsen in Waalre. Gaan er nog mensen mee?

Comment

• 12uur is okay.

Ik stel voor om af te spreken bij het stationskoffiehuis.
                                                    http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=...01458&t=h&z=17

Ligt aan de route, is makkelijk te vinden en meer dan voldoende parkeerplek.
                                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Veel plezier! Het beloofd schitterend weer te worden! Vergeet de camelbacks niet :-)
                                                      Fhrst du quer - Siehst du mehr

Comment

• Ik ga even lekker een uurtje knallen! Whoeiii

Comment

• Hm, morgenvroeg efkes checken of ik nog Brakepads kan vinden. Achterste rem is op, en sleept dus - vandaar het schrend geluid. doe ik het spel vorige week nog binnen met de vraag - maak hem in orde, check alles na - alles in orde meneer. Not dus.
                                                          Anyway, ik haal het wel om 1200. Maar PM efkes je cellphone# dan kan ik tenminste iemand verwittigen in the case of ...
                                                          En neen, dit is geen cheap excuse :-)
                                                          Rock on. RS.

Comment

• Welk type blokje zoek je?

Als je wat eerder komt weet ik ze mogelijk wel te vinden en te monteren voor je.
                                                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Het zijn Shimano XT schijfremmen. En van de blokjes achteraan zit er volledig door.
                                                              Rock on. RS.

Comment

• Die zouden wel te vinden moeten zijn. Een beetje bikeshop heeft ze liggen, of anders de BBB variant ervan.

Wim Janssen in Weert heeft ze zeer waarschijnlijk en CycleTrend in Nuenen ook. Bij die laatste kan ik wel even langs indien nodig.
                                                                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Nou, eindelijk eens een Mountainbike gekocht.

Een Rexton Limited bij Vos Zwanenburg.

Schijven voor & achter, full Deore, Rockshox Dart 2 met lock-out. Meteen maar even een fietscomputer erop en SPD pedalen en Sidi schoentjes. Nette prijs. Kan niet wachten om ermee het terrein in te gaan. :-)

Comment

Working...
                                                                  X