Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asociaal hard rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Asociaal hard rijden

Heren,

ik zit met het volgende problem. Bij mij in de straat(max 30km/u) woont iemand die gewoon altijd volgas met haar dikke volvo door de straat rijdt.
    Nu is het een kinderrijke buurt dus eenieder snapt hoe asociaal/gevaarlijk en imbeciel dat is.
    Nu had ik haar laatst op heterdaad betrap en heb in duidelijk bewoordingen verteld wat ik van haar rijstijl vond. Dit is ook al gedaan door andere buurtbewoners en naar ik begreep ook de politie al eens. Vandaag dus weer madam die als een idioot door de straat heen scheurt. Nu heb ik dus de politie gebeld en tevens een briefje op haar deur gehangen dat ik nu nog de politie heb gebeld maar dat de volgende keer ik zelf maatregelen neem.

Nu kan ik wel gewoon dat mens vol op haar muil slaan de volgende keer met alle konsekwenties vandien maar hebben jullie misschien nog andere tips of aanbevelingen. En ik bedoel wel serieuze want als ik geweld ga gebruiken ben ik zelf de lul natuurlijk. De politie kan niks want geen heterdaadje door hun zelf.

En de politie wil (weer eens?) niks doen? Grof geweld is i.d.d. niet slim. Maar pesten toch wel? Bandjes 's nachts leeg laten lopen enzo.

Ik zou zeker niets kapot maken.

Buurt vergadering? Haar eens uitnodigen voor koffie en een goed gesprek?

Comment

Ik stem voor muilrammen. :)

Maar OK, serieus. Filmen misschien, en het materiaal aan bromsnor laten zien? Er woont bij mij in de straat ook iemand die dit eerst deed. Zij heeft echter haar rijstijl wel aangepast nadat verschillende mensen haar er op aanspraken (waaronder ik). Gelukkig maar, 't is nogal iets lulligs om een Rijdende Rechter-style conflict over te krijgen.

Succes ermee!
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Persoonlijk stem ik ook voor muilrammen, maar ik geloof dat mijn vrouw daar anders over denkt. Probleem is dat praten heel weinig zin heeft want ze is zo gek als een deur(woorden van haar buurvrouw) en luistert toch niet.

Het klinkt zo allemaal best een beetje lachwekkend natuurlijk maar volgende keer rent m'n zoontje van 2 plots de straat op en komt die k*thoer net aanrijden.....

Comment

En dadelijk komt de politie een keer controleren en dan ga je zelf op de bon omdat je 38km/h reed. En hoe is die straat verder ingericht? Als een 30km zone met alle toeters en bellen die daarbij horen, of gewoon een bordje 50 vervangen door 30?

Comment

Het is een woonwijk en aan het einde van mijn straat(geen snelheidsbelemmeringen niks helaas), zeg zo'n 30 meter verder wordt het zelfs een woonerf, dus stapvoets rijden. Maar ook daar gaat gewoon het gas erop.

Comment

Ik zou ook een filmpje maken en die naar de plaatselijke politie brengen.
              Eventueel met een verhaaltje met handtekeningen van buurtbewoners erbij doen.

Dan MOETEN ze minstens even met die mevrouw gaan praten lijkt me.

En anders gewoon elke keer als ze weer eens te hard wegrijdt even door de brievenbus naar binnen pissen met zijn allen. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

in ons durpke werd er ook hard gereden op een 30 km/h wijk. Als je maar genoeg klaagt staan ze er dagelijks te laseren.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zelf "flitsen" met zo'n op afstand bestuurbare flitser voor digicams ofzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    in ons durpke werd er ook hard gereden op een 30 km/h wijk. Als je maar genoeg klaagt staan ze er dagelijks te laseren.
                    Hulde!! Daar moeten ze ook laseren, op plekken waar het qua veiligheid uitmaakt.

Niet op het viaduct over de A9 (Amsterdamseweg), stelletje kansloze bonnenbukkers van het korps Amstellanden!

Van mij mag bromsnor ook bij mij in de straat komen flitsen op stapvoets plus. Ben bang da'k de enige zonder bekeuring ben, 's ochtends "straat-uit". Ben ook bang dat de viaducthomo's boven de A9 juist weer alleen mij pakken als het zelfde rijtje auto's de snelweg opdraait...
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Toch hoor je het wel vaker dat de politie gaat controleren na klachten van buurtbewoners. Dus met filmpje en handtekeningen naar de politie zou ik zeggen. Zul je alleen net zien dat je dan zelf de lul bent en mevrouw niet. Alle banden een keer leeg laten lopen is sowieso wel een goed idee :)

Comment

recht in eigen hand nemen lijkt mij meer voor het moment dat ze wel je kind raakt.
                        persoonlijk ben ik ook voor eerst een goed gesprek en daarna aangeven bij de politie.
                        er was laatst toch zo veel te doen om die klik lijnen? kan je daar niets mee?
                        When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
                          Toch hoor je het wel vaker dat de politie gaat controleren na klachten van buurtbewoners.
                          Waarna 99% van de bekeurde de buurtbewoners zelf zijn. Maar grote kans dat de politie helemaal niet komt controleren omdat de weg niet als een 30km/zone is ingericht.

Comment

Dan toch maar een keer die 10 kuub zand achter d'r auto laten storten zodat ze eerst wat zand moet verplaatsen voordat ze verder kan scheuren.

Comment

men neme een oude fiets.....
                              men wacht tot aso aan komt rijden......
                              men doet net of je over wilt steken maar laat 'van schrik' de fiets los....

en men kijkt of ze schrikt ;)
                              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Ik zat te denken aan een pop aan een stok. Achter een auto gaan zitten en dan de pop achter de auto vandaan laten komen! Het zou mooi zijn als ze zich de pleuris schrik en de pop vol op haar ruit knalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                  Ik zat te denken aan een pop aan een stok. Achter een auto gaan zitten en dan de pop achter de auto vandaan laten komen! Het zou mooi zijn als ze zich de pleuris schrik en de pop vol op haar ruit knalt.
                                  Rijdt ze vervolgens van schrik tegen een boom dan ben jij toch zwaar de l*l.
                                  2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                    Rijdt ze vervolgens van schrik tegen een boom dan ben jij toch zwaar de l*l.
                                    Als hardrijder ben je een crimineel zonder rechten in NL dus daar moet je dan maar gebruik van maken. :-)

Andere mogelijkheid is om met een grotere groep haar aan te spreken.

Comment

Wat een gelul allemaal, alsof iedereen hier zich altijd aan de max snelheid houd. Rijd hier niemand harder dan 30 in een 30km zone? Want termen zoals "gewoon altijd volgas met haar dikke volvo" en "die als een idioot door de straat heen scheurt" zeggen nog steeds niks over de daadwerkelijk gereden snelheid. Hier in de buurt was ook een straat waar volgens de bewoners "verschrikkelijk hard gereden werd" het leek wel een "racebaan" bij verschillende controles bleek dat er wel overtredingen werden geconstateerd tot wel 12 km overschrijding.

Comment

Filmpje maken dan op Gummen zetten idd.
                                        Zeggen wij of het ook echt te hard is voor Gummen-maatstaven. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat soort zaken alleen te beoordelen aan de 'toegestane Vmax' is natuurlijk onzin.

In vele 30-zones is 30 verkeerstechnisch al veel te hard.

Ik interpreteer liever zelf wat ik een goed idee vind qua snelheid. En dat kan in 50/30 zones best wel eens een stuk langzamer zijn dan 'ik eigenlijk zou mogen'. Daar staat weer tegenover dat ik op vele stukken waar de maximumsnelheid de verkeerstechnische situatie ook geen recht doe, maar dan omdat ie te laag is, ik ook graag zelf naar boven afrond. :)

Maar dat is voor het meeste tokkiesvolk net wat te moeilijk, dus is er zoiets doms als maximumsnelheden ingevoerd, met als gevolg dat mensen niet meer nadenken.

Duitsland is daar trouwens geen haar beter.
                                          You know that reality is immaterial

Comment

Ok, ik beken.... ook wel eens harder te rijden dan 30 km/u in m'n eigen wijk. Sterker nog, ik heb de staatskas onlangs weer gespekt omdat ik 4 km te hard reed. ^&%^&#(*^& Maar is dat aso? Ik bedoel, je trekt op in de 1e versnelling, kijkt ff niet op de teller en zit er al boven.
                                            Er waren schijnbaar nogal wat klagers in de buurt en nu hebben ze dus in de wijk een half jaar extra controles. Het valt me wel op dat de grootste klagers het hardst rijden. Ik woon precies in een bocht en als ik dan zie wat voor halve zolen er met een off-road met een wheelie aan komen stormen, tsjongejonge. En vervolgens een half uurtje later ook nog met hun koter op een illegale quad zonder helm door de straat bleren. En dan natuurlijk nog de categorie 'bussies met Neanderthalers achter het stuur' (aka linksplakkers op de snelweg aka mijn richtingaanwijzer is altijd stuk). En dat zijn de figuren die ik 's avonds home-made 30-sticker zie plakken op de lantaarnpalen. Gimme a break.

Maar goed, ze doen maar. Alleen moeten die lasergunners opzouten van m'n erf. Gaan ze een beetje 's ochtends vroeg en 's avonds op mijn erf achter een boom staan. aan dat soort praktijken wil ik totaal geen medewerking verlenen; zoek maar een andere boom op!
                                            Last edited by Eddieee; 05-08-08, 07:33.
                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

de uitdrukking van vandaag is: iemand zijn muil openbeuken !
                                              (c) mannen van de radio

vertel me eens even wat voor volvo het is, want die van mij is niet vooruit te fikken :)

Comment

Tenzij het de zoveelste doorgaande weg door een dorp is waar ze een 30-zone van gemaakt hebben is het totaal niet rendabel om hard te rijden. In mijn buurt wisselt het verkeersgedrag behoorlijk. Het valt me op dat velen zich wel aan de 30km/h houden (weg is er niet op ingericht vanwege de bus), maar dat die waarschijnlijk ook 30 hadden gereden als je er 50 had gemogen, aangezien de weg tussen twee haakse bochten ongeveer 200m is.
                                                De types die hard rijden, die rijden niet zozeer snel, maar ze trekken harder op dan gemiddeld, waardoor het al snel asociaal lijkt. Aangezien die mensen op mij overkomen alsof ze het ook normaal vinden om peuken uit hun raam te gooien op de snelweg betitel ik ze ook maar als asociaal. Het zou mij in elk geval beter uitkomen als ze in mijn straat wat rustiger zouden rijden.
                                                In 30-zone woonwijken rij ik doorgaans ook gewoon kalm en hooguit 40. Wat betreft gedowngrade dorpskernen... Leg er dan eerst een rondweg langs waar ik gewoon 80 mag. En in die dorpen vol drempels of zelfs met die omhoogkomende drempels? Vol gas!

Comment

Met vol gas, bedoel ik ook vol gas. Madam heeft een dikke volvo, waar ze met piepende bande banden mee de bocht om gaat op een woonerf(stapvoets moet hier dus) en dan bij mij in de straat gaat het gas er vol op, dus niet ietwat te hard maar gewoon heel hard. Na zo'n 75 meter moet het gas er weer vanaf vanwege een scherpe bocht naar de basisschool! Ook daar wordt dus gewoon vol blazend langs gereden.

Dus dat gelul van het zal wel meevallen en het lijkt harder dan het is is complete onzin.
                                                  En nee, ik ben niet het braafste jongetje van de klas, maar in een woonwijk rij ik gewoon normaal, dat doe ik met de kever en met de daily, en dat deed ik ook met de buick/ford, al leek dat misschien wat harder te gaan door de herrie die daar uit kwam ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FatChick Bekijk bericht
                                                    Met vol gas, bedoel ik ook vol gas.
                                                    Nou vette-kip. Ga met een (fatsoenlijke) camera in de bosjes liggen en schiet er wat platen van. Daarna die zooi op internet dumpen en wij komen met de best mogelijk oplossingen (indien deze al niet gegeven zijn).

Comment

Nou, ze stond net voor de deur. Als ik op zou houden met haar lastig vallen zou zij voortaan rustig aan rijden in de straat, lijkt me goede deal ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy68b Bekijk bericht
                                                        de uitdrukking van vandaag is: iemand zijn muil openbeuken !
                                                        (c) mannen van de radio

vertel me eens even wat voor volvo het is, want die van mij is niet vooruit te fikken :)
                                                        s40 2.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                          Nou vette-kip
                                                          Vet wijf zul je bedoelen :)
                                                          2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                            Vet wijf zul je bedoelen :)
                                                            Tut tut, ho ho. Ik wilde niet beledigend gaan worden!

Comment

Eerst maar eens foto's van de buurvrouw posten zou ik zeggen.

Een vrouw die van een beetje doorrijden houdt is altijd interessant. :-)
                                                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Nou, sla je slag, ze woont alleen.....

Comment

Working...
                                                                X