Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nederlandse politiek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Nederlandse politiek

Mooi algemeen onderwerp :)

Op zich niet echt nieuws denk ik, maar de kranten staan er vandaag vol mee. Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak (GroenLinks) erkent dat hij in 1985 betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken. Duyvendak heeft in 1996 in een interview met het Parool ontkent bij de inbraak betrokken te zijn geweest. Nu pas, nadat het verjaard is, geeft hij toe wel ingebroken te hebben.

Toch raar dat iemand die iets gedaan heeft dat heden ten dage als terroristische daad wordt aangemerkt nu als "volksvertegenwoordiger" werkt, en betaald wordt door de staat jegens wie hij die terroristische daad gericht heeft.
    Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
    Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

[clairy polak]
    Dat kan wel zijn, maarre, die vrije vastgoedjongens bij de LPF en Rita, die zijn veel erger want die doen het allemaal voor zichzelf in plaats van voor de goede zaak.
    [/clairy polak]
    You know that reality is immaterial

Comment

Ik vind gewoon beide soorten tuig even erg, mag dat ook? :)

Absoluut laakbaar, dit. Als fractievoorzitter zou ik het wel weten, eruit ermee. Maar dat zal wel niet gebeuren. 't Kan natuurlijk dat Duyvendak een "changed man" is en er spijt van heeft, maar dan had-ie in 2002 bij zijn installatie open kaart moeten spelen.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Er zitten wel meer van dat soort onfrisse figuren in de Tweede Kamer. (Velzen, Samson, Cramer)

Comment

Ik ga er maar vanuit dat voor de Tweede Kamer geen Verklaring van Goed gedrag nodig is.
          Raar he, een omgeturnde bankrover komt volgens mij echt niet meer aan de ba(n)k!
          The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Zelfs geen spijt.

Maar is die Halsama niet strafbaar omdat ze wist van een misdrijf maar het verzwegen heeft? Dat kan nog niet verjaard zijn toch?
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
              Er zitten wel meer van dat soort onfrisse figuren in de Tweede Kamer. (Velzen, Samson, Cramer)
              En Gert dan?
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

En zitten blijft ie...
                Metro brengt het nieuws van de dag, maar dan nét even anders. Mensgericht en verrassend. We inspireren, informeren en prikkelen miljoenen lezers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  "Wij hebben geen behoefte om afstand te nemen van de woorden van Duyvendak", aldus de zegsman. Volgens de woordvoerder wist de fractie al wat Duyvendak had uitgevreten. Volgens hem "zijn er geen nieuwe dingen naar buiten gekomen".

Mooi clubje, dat Groen Links.

Comment

Zo zie je maar weer dat er genoeg politici een onfrisse achtergrond hebben, terwijl Wilders eigenlijk weinig op zijn kerfstok heeft.
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ach ja, zolang er pedofielen in de top van het justitiële systeem rondlopen moet zo'n inbraakje wel kunnen, toch?
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ennnnn, beste menssssen, deze week in de rechterhand van de goochelaarrrrrr: Wijnnaaaaaaaaand Duijveendaaaaaak!

*wel zweterig met dit weer, zo'n aluhoedje*

Comment

GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak was in 1985 ook indirect betrokken bij bedreigingen en intimidaties aan het adres van topambtenaren van het ministerie van Economische Zaken.

Onder zijn leiding publiceerde het actieblad Bluf op 11 juli 1985 een lijst met de namen, adressen en telefoonnummers van zes topambtenaren met de oproep: "Verstoor de rust van deze onruststokers." De lijst was buitgemaakt bij de inmiddels beruchte inbraak op het ministerie, waarvan Duyvendak vorige week opbiechtte dat hij erbij betrokken was.
                          Telegraaf-herrie uiteraard. Maar hoe lang gaat het duren voordat de positie van Duyvendak onhoudbaar wordt?

Comment

Lekker belangrijk allemaal weer. Maar goed, mooie bliksemafleider terwijl Hirsch Balin jullie je grondrechten ontneemt en de scheiding kerk en staat opheft. Maar die duivendak is me het boefje wel hoor, nou nou. :)

Comment

Lekker belangrijk allemaal weer. Maar goed, mooie bliksemafleider terwijl Hirsch Balin jullie je grondrechten ontneemt en de scheiding kerk en staat opheft. Maar die duivendak is me het boefje wel hoor, nou nou. :)
                              Ach, het houdt ze lekker bezig :)

Comment

Lekker belangrijk allemaal weer. Maar goed, mooie bliksemafleider terwijl Hirsch Balin jullie je grondrechten ontneemt en de scheiding kerk en staat opheft.
                                Dat valt toch nogal mee?
                                Hij wil geen strengere sancties op een illegaal huwelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                  Hij wil geen strengere sancties op een illegaal huwelijk.
                                  Dat is dan juist een prachtig voorbeeld van het afbreken van de scheiding tussen kerk (moskee) en staat.
                                  Auto's: veel...

Comment

Er wordt toch niets afgebroken?
                                    Er wordt geen hogere muur tussen de twee opgeworpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                      Telegraaf-herrie uiteraard. Maar hoe lang gaat het duren voordat de positie van Duyvendak onhoudbaar wordt?
                                      Nog geen dag dus...

DEN HAAG - Wijnand Duyvendak van GroenLinks stapt op als Tweede Kamerlid. Dat heeft hij donderdagavond tijdens een persconferentie laten weten. Duyvendak was in opspraak geraakt door zijn activistische verleden in de jaren tachtig.

Hij vindt dat alle publiciteit daarover in de afgelopen dagen hem terugzet in die activistische periode.

''Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het gevecht tegen dat beeld beter aankan als ik mijn Kamerlidmaatschap neerleg. Ik heb graag mijn handen vrij.'' (ANP)

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡
                                      👍
                                      👎