Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweer!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onweer!

Sodeju, de bliksem sloeg vanmiddag in de windmolen hier tegen over, wat een klap (bij Siemens in Zoetermeer langs de A12)

Nog niet eerder van zo dichtbij meegemaakt.

Molen stopte er acuut mee.

Net zo sodeju.

Terug van een afspraak die halverwege de rit werd afgezegd, dus kon gelukkig rechtsomkeert maken. Man, wat een noodweer. Ik kon op de A4 en A5 nauwelijks een hand voor ogen zien en je aquaplanede met een gangetje van 80 gewoon de op- en afritten en flyovers af.

Kwam al bijna in de eerste file van een ongetwijfeld heftige avondspits terecht, maar kon 'm gelukkig nog via een binnenweggetje ontwijken. Sleepwagens waren verderop al in de weer...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik ben vandaag eerder naar huis gegaan en ik ben er erg blij om. Je drijft echt alle kanten op, zeker met zo'n plastic badkuip met te brede banden als ik heb.

Bij aankomst in Rotterdam vanaf de A13 echt een paar plassen van 15-20cm diep tegen gekomen. Als je daar nietsvermoedend met 80-90 km/u doorheen waad ben je je hele voorkant kwijt. Nu was het nog relatief licht, maar als je daar in het donker doorheen rijdt met ook nog eens nog meer water? Redelijk gevaarlijk als je het mij vraagt.

Comment

Vanmorgen hadden we 2 fotoshoots in Breukelen met een 207 Le Mans en een oldtimer. Konden we pas na elven doen.
        Nu is het hier weer zonnig en tuft men er op de A2 vrolijk op los.

Comment

Zat vanochten met klanten in bespreking. En af en toe een flinke klap. Ook na een zin bijvoorbeeld. Toen riep ik nog een rondje koffie. Helaas kwam Rachel niet als een Igor binnen strompelen......

Was wel erg leuk (als je er bij was).

Comment

Ik had vandaag een vrije dag.
            En aangezien zowel mrs als schoonpa levensnevel ooit bij de RDM gewerkt hebben werd het dus een dagje 010 met als hoofddoel: het stoomschip Rotterdam bewonderen.
            Onze corollator geparkeerd op P&R Slinge (beveiligd en gratis ....) Na eerst een verplicht bezoek aan de platenboef op de nwe binnenweg (11 1/2 euro stukgeslagen aan de LP Grievous Angel van Gram Parsons) richting katendrecht getrokken voor de SS Rotterdam. Kostte indertijd in 1956 een sloridge 12 miljoen spijkerharde nederlandse florijnen terwijl er nu de afgelopen pakweg 2 jaar voor 175 miljoen hedendaagse euronen aan verknutseld is dus we zijn erg benieuwd wat we te zien krijgen wanner ze volgende maand ook voor gewone stervelingen toegankelijk zal zijn. Haar muisgrijze romp paste in ieder geval prachtig bij de dreigende donkergrijze wolkemassa. Het was dus niet verwonderlijk dat de hemelsluizen steeds verder opengedraaid werden totdat er sprake was van een heuse wolkbreuk. Eentje met rollende donders en knetterende bliksems. En zo begon na een pitsstop in het bezoekerscentrum de tocht huiswaarts.
            Toen we rond 16:00 op de Groene Kruisweg richting A15 reden we het verkeer stapvoets richting Beneluxplein dreutelen. Eerste reactie toen was natuiurlijk over de Groen Kruisweg via Rhoon, Poortugaal & Hoogvliet richting Spijkenisserbrug. Maar ook daar werd het allengs drukker en ver vooruitkijkend zagen we dat het verkeer bij Hoogvliet al muurvast stond.
            Doorgaans is dan de truc om via het industrierrein Hoogvliet langs de jeugdgevangenis weer richting A15 te rijden maar de grote stroom aan vier en meerwielig blik wat ons daar tegemoet kwam deed het ergste vrezen. Een vrees die op het viaduct over de A15 aangekomen bewaardheid werd.
            Alle wegen, maar dan ook echt alle wegen richting botlektunnel stonden muurvast. Gelukkig konden we, net voordat ook wij zouden vastrijden, via een kruising op het viaduct keren en de A15 richting Ridderkerk bereiken. En zo zjn we vervolgens via Barendrecht, Heinenoordtunnel, Oud Beyerland (langs Koni) naar het pontje bij Hekelingen gereden waar de schipper zes keer moest overvaren voordat wij aan de beurt waren. Daarna op ons gemakkie binnendoor naar huis gereden.
            Wat mij op deze rit huiswaarts opviel was:
            > verkeersinformatie die niet verder komt als het melden dat er xx km file staat.
            > het korte lontje van mensen die moeten wachten bij een veerpont.
            Afijn het was weer eens een memorable dag.
            En inderdaad: er is wel heel erg weinig nodig om op en rond de A15 tussen tussen de Thomassen Tunnel en de Ridderster en omgekeerd een verkeersinfact te veroorzaken. Een wolkbreukje of zo en een inslaande bliksem
            Last edited by levensnevel; 07-08-08, 19:45.
            Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 12K km

Comment

Levensnevel: ik las eerder vanavond dat de A15 afgesloten was omdat de tunnel was volgelopen. Vandaar misschien?

Grappig dat je de Groene Kruisweg noemt. Toen ik nog een heel klein Groningertje was (9 jaar, geloof ik), bezocht ik met mijn ouders voor het eerst familie in Rotterdam. Oom T. en tante W. waren namelijk in de vroege jaren zestig uit Oost-Groningen naar 't West'n verhuisd, waar oom T. een goede baan bij Shell had gekregen.

Dat was wat, in die dagen. En oom T. verdiende verdomde goed bij de Shell, want hij reed al een zescilinder-Datsun toen de familie net het DKW-tijdperk was ontgroeid.

Anyway, die woonden dus in Heenvliet, en ergens rond 1979 of 1980 reden wij op een vrijdagavond helemaal van ons daarheen, voor een weekend bij oom en tante. Was voor mij de eerste keer in Rotterdam. Ik was seriously impressed: al die snelwegen en al die lichtmasten bij knooppunt Ridderkerk. En ik weet nog als de dág van gisteren dat mijn vader in de auto zei: "Laatste stukje via de Groene Kruisweg, langs Geervliet en dan komt Heenvliet, zei oom T. gisteren aan de telefoon."

Debiel toch, hoe je zulke dingen onthoudt?
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

en ik zat te genieten vanuit de hoogte kantoortoren van Nederland hoe de buien het land binnen dreven. 1 flinke inslag gehoord, misschien wel die klapper in Den Haag waarbij het dak van een woning in de fik ging.

Het werd rond 9 uur echt vreselijk donker, niet vaak eerder zoiets gezien.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Reed gisterochtend op de A12 ri. Rotterdam toen het bij Woerden losbarstte. Gvd, allemaal op de rem en met 60 a 70 verder. En op de A20 thv Hillegersberg gebeurde vlak voor me een ongeluk (busje ramt Hyundai SUV die na 180 graden draai zich in de vangrail boort). Er stond echt flink water op de weg en zeker in sommige tunnels. Mooi weertje.
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

tja Brun,
                    de wereld wordt kleiner en kleiner.
                    Toen we een jaar of 40 geleden voor school op biologie excursie naar het Voorns Duin reden was dat, over de oude Spijkenisserbrug echt een wereldreis en dacht ik in een compleet andere wereld terecht gekomen te zijn. Anno 2008 forens ik probleemloos elke dag pakweg een km of 250.
                    En zo zat ik gisteren, na het aanschouwen van die verkeersinfarct bij de botlektunnel, op de A15 richting Barendrecht dus automatisch te overwegen om dan maar door te rijden naar het Hellegatsplein om vervolgens via Nieuwe Tonge - Middelharnis - Melissant - Stellendam en de Haringvlietdam in Hellevoet te arriveren.
                    Zo lang je maar kan doorrijden .............
                    Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 12K km

Comment

Best wel nu, donder en bliksem met regen en wind ook
                      fka v164

Comment

Het begint hier ook net een paar minuten geleden erg onstuimig te worden!
                        Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                        Lancia Thema 8.32 1988
                        Bimota SB6 1995
                        Suzuki GSX-R750 1985
                        Suzuki GSX-R750 1985
                        Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Ach, vanaf hier (utrecht) is het wel mooi, deze is van 30 minuten geleden ofzo:

Comment

Netjes!

Hier (nog?) niets in Nijmegen.

Comment

Gaaf, MIOB!

Hier zijn slechts twee van de twintig foto's geslaagd.

Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Heerlijk windstil en warm weer hier in Friesland ... Echter volgens buienradar duurt dat niet zo lang meer ...
                                VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

ach, dit was ook mijn enige die de moeite waard was. Het onweer was te ver weg hier.

Die eerste is behoorlijk spectaculair trouwens.

Comment

Knettert behoorlijk hier in Den Haag.
                                    Uitzicht vanaf mijn balkon: (als je goed kijkt zie je het silhouet van het ministerie van onderwijs :-)

Comment

Hier niet echt doorgezet. Na het werk nog een klein blokkie om op de racefiets - het begon best dreigend dicht te trekken hoewel miraculeuzerwijs de zon telkens net boven de onweerswolk bleef! Geen spat gevallen toen. In de loop van de avond beetje gespetter, heel even giga-windvlagen en daarna weer niks.

Ik wil GVD ook mijn portie oefen-zondvloed en totale maatschappelijke ontwrichting!

:-)

Moet al lang in m'n hok liggen want over zes uur gaat de wekker...
                                      Clio Mexx 1.4 '97
                                      Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Hier onweert het sinds 22u. Spectakulaire regenbuien ook, stonden echt even uit het raam te kijken.
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

werd er ruim een uur geleden wakker van. in nu al wel zo'n beetje voorbij weer

die tijd hier links zou eens aangepast moeten worden, staat nog 2 uur te vroeg....het is nu kwart voor 7

Comment

Hier in Houten was het/werd ik wakker rond 04.00u. Loeiharde wind erbij ook, trouwens. Wat regen ook, maar mijn terrasbakje had maar een centimeter water.

Comment

IN Rotterdam was het nog nooit z licht 's nachts. Ik kan me niet herinneren dat er ooit zulk noodweer was. Sodeju zeg. Bleek tot overmaat van ramp ook nog eens het raam van dochter AJB open te staan. Anyhow het was met het nachtje wel.
                                              Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                                                IN Rotterdam was het nog nooit zo licht 's nachts.
                                                *twijfelt over maken van vreselijk misplaatste grap* :)
                                                You know that reality is immaterial

Comment

Ja, het waren beste buien. 't Kwam zo uit ;) dat ik er volop van kon genieten vannacht op heerlijk rustige wegen. Fraai.
                                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                    *twijfelt over maken van vreselijk misplaatste grap* :)
                                                    Hehehe :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                                      die tijd hier links zou eens aangepast moeten worden, staat nog 2 uur te vroeg....het is nu kwart voor 7
                                                      Je post staat bij mij ook netjes om 06:45. De tijd is ook zelf in te stellen (de tijdzone dan althans)
                                                      Forza!

Comment

mmm, de afvoergootjes van mijn opendakje zaten dus verstopt, bleek toen ik ging zitten vanochtend :-)
                                                        fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                                          mmm, de afvoergootjes van mijn opendakje zaten dus verstopt, bleek toen ik ging zitten vanochtend :-)
                                                          Natte kont?

Comment

Er was best wel wat regen gevallen :-)
                                                            fka v164

Comment

De eerste klap was gisteren omstreeks 23:00 uur bij ons. Daarna bleef het rustig tot een uur of 3:30 toen we allebei rechtop in bed zaten van eentje die wel heel dichtbij was. Ik gok in het weiland aan het eind van de straat.
                                                              ------------------------------------------------
                                                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ook een foto gemaakt gister:

E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Working...
                                                                X