Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweer!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ha, die Achmed;

Skitterende plaat!
    Scherven brengen gelul.

Comment

Hier in Vianen ging het flink tekeer.
      Hadden ramen en deuren open ivm hitte en toen twister achtige taferelen.
      De katten waren al heel de avond onrustig.
      Enorme wind ook, bomen braken bijna af.
      Schitterende bliksem.
      Onze kleine vond het schitterend die ging gewoon lachen bij de flitsen en het kabaal.
      Mooie fotos bovenstaand trouwens.
      Gewoon openzetten op lange sluitertijd oid ?
      E
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

In Haarlem begon het om een uurtje of 10, je zag het goed aankomen. En volgens mij viel ik pas om 1 uur in slaap, tot die tijd is het blijven flitsen en donderen. Half 5 werd ik weer wakker door hard gedruppel, bleek ons zolderraam opengeschoven (waarschijnlijk door de harde wind) en regende het gewoon recht naar beneden de zolder in :S Overigens onweerde het om half 5 nog!

Comment

Mwah, afdekhoes van de buitenkeuken is compleet aan flarden "geschoten" door de hagel, cabriokap van de Golf III heeft ook extra ventilatie gekregen, en de S is net niet( nou ja,wel door de blaadjes) geraakt door een 4 meter lange tak die van 1 van de bomen aan de sloot afgescheurd is....

De C staat erbij alsof er niets gebeurd is.

verder valt het wel mee....
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Nog nooit zulk onweer gezien in deze streken. Bliskem ging bijna de hele nacht door als een stroboscoop. De regen leek wel nep-regen als in een filmstudio, waar ze voor een B-film even een brandslang op de set richten.

@TSM. Idd langere sluitertijd gebruiken, hou je camera wel goed stil :-) Plaatje van Achmed is erg fraai!

Comment

Gave plaat inderdaad, Achmed. Zo te zien heb je de camera gewoon op de balustrade gezet?

Lange sluitertijd gebruiken doet 't 'm inderdaad: telkens een seconde of 30.

Het was inderdaad gaaf onweer, gisteren. De eerste bui kwam rond een uur of elf 's avonds en gaf mooie bliksems. De tweede net na middernacht, en dat was zoals Taeke zei net een stroboscoop: continu geflits en gedonder. Was wel vooral in de wolken. De derde bui tegen een uurtje of half vijf. Ook weer zo'n discotheek.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Om een uur of vier(?) ging het hier helemaal los. Constant licht, constante donder. Keek naar buiten en zag gewoon helemaal niks, was helemaal wit. Idd net een goedkope B-fillum.
                Vanochtend 1 grote boom van de buurmaan om (meter of 7, hangt heel dreigend boven me nieuwe tunhusjuh) en 2 eigen bomen aan flarden. Toileten, bad en douche hebben rioolwater uitgekotst, stank niet te harden. Water (?) zat aan het plafond. De wind kwam van een hele andere kant als normaal, waarschijnlijk dat daarom de bomen het geven hebben.

Ik zit aan het open land, misschien dat daarom er hier meer schade is dan elders. Tenminste, het viel me op dat 10KM verderop het werk er alleen wat troep hier en daar lag.
                Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                  Ach, vanaf hier (utrecht) is het wel mooi, deze is van 30 minuten geleden ofzo:

Erg gave foto!
                  Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                    Nog nooit zulk onweer gezien in deze streken. Bliskem ging bijna de hele nacht door als een stroboscoop.
                    Precies wat ik dacht. Onwerkelijk heftig naar Nederlandse maatstaven. De hele nacht door geflits, nauwelijks tussenpauzes en vanmorgen lagen al m'n tuinmeubels door de hele tuin, enkele bomen omver gezien en de hele wijk bezaaid met takken.
                    Last edited by iOnline; 26-05-09, 20:37.
                    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Maf, in Nijmegen 3 flitsen en een paar knallen. Dat was het.
                      Onderweg rond Nijkerk wel veel takken op de weg zijn liggen en veel afgebroken bomen gezien.

Comment

Ik liep 's nachts even naar de keuken en had het gevoel in een goedkope horrorfilm rond te lopen. Continu geflits en gedonder.

Lachen was wel dat ik in de keuken inderdaad een angstaanjagend wolvengehuil hoorde, dat echter afkomstig bleek van de buurvrouw, die op dat moment blijkbaar door een of andere jongen werd, euhm, bemind.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Zag je niet toevallig een autootje van de makelaar beneden voor de deur staan, brun?
                          Forza!

Comment

Zou me niet verbazen als die het was, inderdaad. :-)

Comment

Als je d'r boven het onweer uit kon horen, heeft ie vast meegelezen op gummen. :)
                              You know that reality is immaterial

Comment

Foto van Achmed is top ja!

Ik hoor net dat zo'n heftige onweersstorm maar eens in de 5-10 jaar voorkomt, maar ik heb nu nogsteeds niemand het woord 'klimaatsverandering' horen noemen. Zou het eindelijk uitgehypt zijn nu we de financiele crisis hebben?

Comment

Mwah, het valt me sowieso op dat we de laatste jaren veel vaker onweer hebben. In elk geval in Amsterdam.

En het voorjaar was natuurlijk belachelijk zonnig en warm, na een overigens verrekte koude winter. Maar of dat iets met de klimaatverandering te maken heeft?

*cue geelhoed*

Comment

In Amsterdam dan, want dat gevoel deel ik helemaal niet. Juist andersom.
                                    Wel heb ik het idee dat er vaker flinke regenbuien zijn.
                                    Maar goed, daar zal toch wel informatie over te vinden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

*cue geelhoed*
                                      Die heb ik, nu je het zegt, al een tijd niet gezien.

Onweer komt voornamelijk door snelle opwarming van het aardoppervlak. Nu was dat de afgelopen dagen wel het geval. Zeker op zondag, en maandag, dus heftig onweer was op basis daarvan wel te verwachten.
                                      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                        Die heb ik, nu je het zegt, al een tijd niet gezien.

Onweer komt voornamelijk door snelle opwarming van het aardoppervlak. Nu was dat de afgelopen dagen wel het geval. Zeker op zondag, en maandag, dus heftig onweer was op basis daarvan wel te verwachten.

Laat hem alsjeblieft wegblijven.....

Op basis van hoe onweer ontstaat had ik nou juist een hoop opmerkingen verwacht over klimaatsverandering. Overigens komt zo'n storm volgens het KNMI elke 5 tot 10 jaar voor, maar tegelijkertijd vinden ze zoiets uitzonderlijk.

Ze hebben er niet eens een weeralarm voor gegeven trouwens, ook uitzonderlijk ;)

Comment

Thanks ! :)

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                          Gave plaat inderdaad, Achmed. Zo te zien heb je de camera gewoon op de balustrade gezet?

Lange sluitertijd gebruiken doet 't 'm inderdaad: telkens een seconde of 30.

Het was inderdaad gaaf onweer, gisteren. De eerste bui kwam rond een uur of elf 's avonds en gaf mooie bliksems. De tweede net na middernacht, en dat was zoals Taeke zei net een stroboscoop: continu geflits en gedonder. Was wel vooral in de wolken. De derde bui tegen een uurtje of half vijf. Ook weer zo'n discotheek.
                                          Ja idd :) 30sec was een beetje te lang, overbelicht door al dat geflits... :-O
                                          Deze stond op 15sec.

Reed trouwens rond 00.00uur over de A10, viaduct onder s104 (Bos en Lommer) dik laag water, 2 kruizen, stapvoets was net te doen... :-O
                                          E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                            Je post staat bij mij ook netjes om 06:45. De tijd is ook zelf in te stellen (de tijdzone dan althans)
                                            ai, dan moet ik dat maar eens doen dan;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ahmed Bekijk bericht
                                              Thanks ! :)

Ja idd :) 30sec was een beetje te lang, overbelicht door al dat geflits... :-O
                                              Deze stond op 15sec.

Reed trouwens rond 00.00uur over de A10, viaduct onder s104 (Bos en Lommer) dik laag water, 2 kruizen, stapvoets was net te doen... :-O
                                              Damn, dat zou op de motor niet lachen zijn geweest, ben echt net ontsnapt aan de regen :|, moest wel flink knallen daarvoor. Zag het van ver aankomen maar was zelf ook ver.

Comment

Persiflage op Bombs over Bagdad

nu dan in Alphen
                                                http://www.youtube.com/watch?v=IUAoo9B1APQ
                                                Last edited by Datman; 26-05-09, 20:50.
                                                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Afgelopen nacht in de regio niet alleen onweer, maar ook hagelstenen van een centimeter of 4, 5. Vandaag al een stuk of 20 auto's binnen gehad voor schadetaxaties. Ongelooflijk wat een kuilen er in het plaatwerk zat. Bij sommigen leek het wel een poffertjespan.
                                                  Last edited by Ton van S; 26-05-09, 22:12.

Comment

Collega van me heeft nu zijn E90 3-serie voor de deur staan....van boven één eierschaal. Reactie van de dealer was: oh, jeij komt uit sloowtuh, nieuw sloowtuh óf bathoeffedorrup.

Inderdaad......daar zitten diepe putten in. €5k schade, daarnaast nog een C3 met zelfde probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                      oh, jeij komt uit sloowtuh, nieuw sloowtuh óf bathoeffedorrup.
                                                      Oef, daar ben ik dus maar nét aan ontsnapt.
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik heb met dat onweer van eergisternacht geen oog dicht gedaan. Mijn GF ook niet....dus wat doe je in dat geval als niemand je hoort?

hehe :-)
                                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ha, die Cobraman;

Het vorige onweer was ook al een flinke tijd terug; je zal er wel aan toe zijn geweest, denk?
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Het gaat weer lekker te keer hier.
                                                            Heel veel regen en regelmatig een onweersklap.
                                                            Last edited by Ruud; 07-07-09, 10:03. Reden: voortschrijdend inzicht :-)

Comment

sprong nét op tijd weer in de auto... Sta op 50 meter van de ingang van kantoor aan de Admiraliteitskade in Rdam, moest alleen nog ff parkeerkaartje op het dash leggen. Ik kom voorlopig de auto niet uit... Gelukkig ruimte zat in zo'n 740i. :)
                                                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Snel stuur je GF de deur uit Ruud, anders krijg je dezelfde ellende als CM maanden terug had. ;-)
                                                                The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

stortbui @ nieuwegein

ik ben ff rondje driften :-)

E
                                                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                                                                  X