Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw huis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb nog totaal geen ervaring met bouwrente en dergelijke. Is dat echt onderhandelbaar bij een nieuwbouwproject?
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ja.

Comment

• Ja en de prijs is ook gewoon vraagprijs tegenwoordig.

Een jaar of 5 geleden was dat nog niet, toen was je blij (ik tenminste) als je een optie kon krijgen op het huis wat je wilde.
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Kijk, Mulleners Vatsgoed heeft een tijdje geleden een lap grond in Eijsden weten te bemachtigen. Dat heeft ze geld gekost, natuurlijk. En zeer waarschijnlijk hebben ze er een hypotheekje op lopen.

Nu meld jij je als (potentiele) koper en zeggen ze in de brochure alvast dat JIJ de kosten/rente gaat betalen, die ZIJ hebben gedragen tussen het moment van aankoop van de grond en verkoop aan jou.

Als goed Hollander zeg je dan: "De groeten! Die rente is niet mijn probleem. Waarschijnlijk heb je die grond voor een appel en een ei van een boer gekocht, dus ik betaal je niet meer dan de huidige vraagprijs. Ik ga toch zeker niet jouw risico op grondspeculatie financieren?!"

Ik heb in ieder geval helemaal GEEN bouwrente betaald. Ging om een project uit 2007, gekocht in 2012.

edit:
          zoals gait156 al zegt: de prijs is slechts een vraagprijs.
          De huizenmarkt in de "Euregio" is on-ge-lo-ve-lijk slecht, dus waarschijnlijk kun je binnen een week alle mogelijk opties uit de brochure erbij onderhandelen voor de kale vraagprijs.
          Doe dat goede alarm er dan ook bij!
          Last edited by kZieNix; 10-10-13, 15:41. Reden: reactie van gait156
          Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

• En doe er gelijk een A8 bij...

Comment

• Niet een echte natuurlijk... maar zo'n sticker:

xr8-garage-door-cover.jpeg.pagespeed.ic.H8YmfHC_5K.jpg 1472551270860600.jpg

Geen enkele gummer haalt zomaar even een echte A8 op.....
              Last edited by kZieNix; 10-10-13, 16:30.
              Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

• Ha, die Gummers;

Bouwrente betalen over een project dat al is opgeleverd? Belachelijk, is dat iets nieuws?
                Scherven brengen gelul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
                  Niet een echte natuurlijk... maar zo'n sticker:

[ATTACH=CONFIG]18299[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]18300[/ATTACH]

Mwah...

Ik zou alleen niet weten waarom ik dat zou doen. :-)
                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Dit draadje maar eens afstoffen.
                    Iemand bekend met asbesthoudend dakbeschot? En dan uiteraard de kosten voor het verwijderen van die troep om wat dakramen te laten plaatsen. Betreft een oude carré-boerderij waarbij de pannen zijn vernieuwd en van binnenuit is na-geďsoleerd met steenwol (dekens) en het schuurgedeelte met EPS en houtwolcement. Dat schuurgedeelte willen we van de nodige lichtinval voorzien (dakramen) maar dat is vanwege het dakbeschot (eterniet) geen DHZ-klus.
                    Ervaringsdeskundigen ... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
                      Niet een echte natuurlijk... maar zo'n sticker:

[ATTACH=CONFIG]18299[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]18300[/ATTACH]

Er zijn wel gummers die dringend naar hansanders of specsavers moeten gaan :)
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vijf5 Bekijk bericht
                        Dit draadje maar eens afstoffen.
                        Iemand bekend met asbesthoudend dakbeschot? En dan uiteraard de kosten voor het verwijderen van die troep om wat dakramen te laten plaatsen. Betreft een oude carré-boerderij waarbij de pannen zijn vernieuwd en van binnenuit is na-geďsoleerd met steenwol (dekens) en het schuurgedeelte met EPS en houtwolcement. Dat schuurgedeelte willen we van de nodige lichtinval voorzien (dakramen) maar dat is vanwege het dakbeschot (eterniet) geen DHZ-klus.
                        Ervaringsdeskundigen ... ?
                        Ervaringsdeskundige niet, maar het is wel een kostbare grap voor een paar dakramen. Je zal het eerst moeten laten inventariseren, tenzij er al een geldig asbestrapport is. En daarna nog de sanering. Afhankelijk van hoe groot het is, ben je sowieso een aantal duizenden euro’s verder. Maar het is verder niet aan mij om te bepalen of dat duur is natuurlijk.
                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vijf5 Bekijk bericht
                          Iemand bekend met asbesthoudend dakbeschot?
                          Anderhalf jaar terug laten verwijderen.
                          En dan uiteraard de kosten voor het verwijderen van die troep om wat dakramen te laten plaatsen. Betreft een oude carré-boerderij waarbij de pannen zijn vernieuwd en van binnenuit is na-geďsoleerd met steenwol (dekens) en het schuurgedeelte met EPS en houtwolcement. ?
                          Geen idee over uw kosten. Bij mij waren de pannen op, dus die moesten er al af en meteen het asbest laten verwijderen. Overigens heb ik geen nieuwe pannen laten plaatsen, maar geďsoleerde sandwichpanelen en op de woning in dakpanprofiel. Gedeeltelijk weer laten bedekken met zonnepanelen.
                          Maar bij ons gaat het dan ook niet om een boerderij.

Bij u liggen er dus al verse pannen op. Dat is "jammer", want die moeten er met beleid vanaf = vast kostbaar.

Comment

• Asbest valt nog wel mee, dat Asnietbest is veel erger.
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Voor één dakraam moet het volledige dakbeschot van die dakzijde verwijderd worden. Dat komt op ca. 5 mille exclusief: rapportage (inventarisatie), dakpannen verwijderen, nieuw dakbeschot, isolatie aanbrengen, nieuwe tengels, dakpannen terugleggen ... en exclusief het dakraam.

Comment

• Zo te horen ben je al aardig geďnformeerd. Maar wat is je vraag precies?
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                X