Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Your daily WTF

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Godver, dat was hem. Gemiste kans. :)
    Volvo V70 --- Lexus IS300h
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• De Darwin bokaal in de vorm van een gifbeker?
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
        Tsja, dat gaat nog wel gelazer opleveren vrees ik. Even een Hermann Göringkje doen in 2017 is wel wat onzorgvuldig op zijn minst van de beveiliging.
        Een "Goerinkje", ik dacht dus precies hetzelfde ;-). Bizar gezicht, hij sloeg het zonder aarzeling achterover.

Comment

• Ok, ik weet dat je een auto van je competitor kan kopen en uit elkaar kan slopen voor analyse.

Maar als dit waar is, is de nood wel hoog in EV ontwikkeling https://jalopnik.com/mercedes-parent...1820961392/amp

Comment

• Ha, die Streamz;

All in a day's work, lijkt me.
            Scherven brengen gelul.

Comment

• Nou, eerder een paar weken. Kijk, dat je zo'n auto uit elkaar trekt, oke.Maar een rental? En dan ook nog eens slecht weer in elkaar schroeven is gewoon onbeschoft.

Comment

• Ik heb het idee dat er bij de huur van de Tesla men er vanuit gegaan is dat het een eigen auto van Sixt betrof en niet één van een particulier die z'n koetsen via Sixt te gelde maakt.
                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Raar dat het een huurauto is, maar verder volkomen normaal om auto's van de concurrentie te ontmantelen voor research. In Stuttgart staan er hallen vol mee, en als medewerker kon je vroeger zelfs zo'n studieobject kopen als ze er mee klaar waren. Info uit eerste hand, was wel jaren 90.
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Ik heb het idee dat er bij de huur van de Tesla men er vanuit gegaan is dat het een eigen auto van Sixt betrof en niet één van een particulier die z'n koetsen via Sixt te gelde maakt.
                    Daarnaast heeft SIXT een vrij goede relatie met BMW, dus de motiviatie in Stuttgart om dat ding goed in elkaar te schroeven zal wel laag zijn geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                      Raar dat het een huurauto is, maar verder volkomen normaal om auto's van de concurrentie te ontmantelen voor research.
                      Ik moest meteen hier aan denken, waar ook naar gelinkt wordt in het artikel zelf:
                      https://jalopnik.com/the-fascinating...d-o-1787205420

Ik vind 'raar' nogal zwak uitgedrukt. Het is eerder 'crimineel' om iets te slopen dat niet van jou is.

Ever wonder how much air vents cost on a Honda versus a Toyota, or how much a horn bracket weighs on a BMW? Unless you’re the most deeply obsessive car enthusiast in the world, probably not. But automakers care, and they’re always trying to figure out ways to outdo competitors—even at the tiniest level. Meet the company that tears down entire cars to help do that.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht

Daarnaast heeft SIXT een vrij goede relatie met BMW, dus de motiviatie in Stuttgart om dat ding goed in elkaar te schroeven zal wel laag zijn geweest.
                        Mercedes heeft juist een goede relatie met Tesla (elektrische B-klasse heeft bijvoorbeeld de accu's en aandrijflijn van Tesla), dus dat maakt het nog maffer.

Comment

• Waarschijnlijk heeft vriendje Musk er al wel een telefoontje of mailtje aan gewaagd... :)
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Een nieuwe trend is om goudvissen te 'bevrijden' door de vissenbescherming.

https://www.ad.nl/binnenland/vissenb...klas~a2012104/

Dafuq ?

Comment

• lol...vraag ff aan netraam
                              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• https://www.nu.nl/cultuur-overig/515...nederland.html

Tja, als we straks allemaal monddood worden gemaakt vanwege wat enge schuimbek organisaties dan wordt het wel heel saai :-(
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• We leven in spastische tijden.
                                  Plus dat sommigen ook niet met de vrijheid om kunnen gaan die ze geboden wordt. Vrijheid van menigsuiting is natuurlijk geen vrijbrief om maar ongefundeerd uit je aars te rochelen.
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Ik denk niet dat het ooit anders is geweest. Dat vond ik wel interessant aan die artikelen en programma's over Mies Bouwman. Ik bedoel niet de vrouw op zich, maar de tijdgeest die er toen heerste, en die we nu alweer vergeten zijn. De buitenwacht meende te kunnen bepalen hoe ver je te ver mocht gaan. Haar kinderen werden bijvoorbeeld met de dood bedeigd omdat ze optrad in een satirisch programma. Je hebt altijd een lawaaierige voorhoede, een rancuneuze achterhoede en daartussen zit de zwijgende meerderheid.

Dus ja, we leven in spastische tijden, maar dat is niks nieuws.
                                    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Deels waar, deels zie ik dat toch anders. Vroeger moesten heilige huisjes worden geslecht door bepaalde trendsetters omdat mensen zich vaak niet beseften dat er een ander inzicht of manier voorhanden was om met een bepaald onderwerp om te gaan. Deels door zaken als verzuiling en het feit dat religie en traditie een meer dominante plek innamen, maar meer eigenlijk nog door het gebrek aan informatie en denkkader om er überhaupt anders tegenaan te kunnen kijken. Je moest vrij ver gaan om die andere inzichten te verkrijgen als de behoefte daar al was.

Het unieke aan deze tijd en wat nog nooit eerder zo dominant aanwezig was, is de enorme hoeveelheid (en overload) aan informatie die nu voorhanden is - los van het feit of je daar wijs uit kunt. Je wordt gebombardeerd met meningen, opiniemakers, standpunten, nieuws (al dan niet fake) en meer informatie dan iemand ooit kan verstouwen. Iemand die in dit deel van de wereld leeft kan niet meer volhouden dat hij dom of klein gehouden wordt door de overheid of een instituut waardoor hij niet of moeilijk tot andere inzichten kan komen. Onwetendheid is in deze tijd en in deze plek in de wereld grotendeels een keuze. En op dat laatste kun je mensen wel aanspreken.

Welnu, zelfs als je zelf geen Descartes, Kierkegaard, Chomsky of Zinn bent, dan nog kun je een heel eind komen door verschillende soorten informatie tot je te nemen. En met een beetje verstand kun je zelf tot een gewogen mening komen. Maar nu lijkt er een soort regressie op te treden, waarbij er niet verder gebouwd wordt op de collectieve kennis die nu voorhanden is, maar men elkaar overschreeuwt om maar de meeste aandacht te krijgen voor diens standpunt of mening. En dat nodigt precies de poeppraters uit die - als ze het goed organiseren - veel (teveel) aandacht kunnen trekken. De extreme uitbijters in het debat verzieken de discussie over belangrijke issues doordat ze niks toevoegen, anders dan een hoop witte ruis waardoor mensen afhaken. M.a.w. het doel is niet om mensen zelf te laten denken door hun extreme mening te laten horen, maar om ze af te schrikken en weg te leiden van de discussie zodat ze uiteindelijk afhaken.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Misschien niet helemaal het goede draadje, maar ik moest het even kwijt:

Bedankt voor uw interesse in de door ons aangeboden auto. Wij zijn HooG Selections, een frisse en vernieuwende partij in een eeuwenoude markt. Wij doen dit omdat het onze passie is. Wij hebben altijd minimaal 40 auto's op voorraad; bestaande uit (exclusieve) klassiekers en youngtimers maar ook voor dagelijks gebruik. Wij staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en transparantie. Een gegarandeerde kilometerstand en een transparant onderhoudsverleden behoren bij ons tot de standaard.

Die mensen verkochten al auto's voordat de auto bestond ;-)

Comment

• Nou ja, technisch gezien zit de auto al in zijn derde eeuw he. :)
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Even bij HooG Selectons gekeken. Of de Porsche-markt is overspannen of HooG is gek geworden. 25k voor een 968CS met ruim vier ton op de teller vind ik niet heel fris. De afbladderende pookknop is de stille getuige. En 180k voor een 930 turbo schaar ik ook onder de "wat de gek ervoor geeft". Ook al heef die ruf velgen en ruf spiegels.
                                            When men were men

Comment

Working...
                                            X