Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Your daily WTF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dit is toch die grap in het 538 avond programma ?
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Heb nog nooit 538 geluisterd dus zou het niet weten. Met de sleeve verbinding hier vanuit Frankrijk heb ik dat er in ieder geval niet uit kunnen halen.

Comment

• Lol! Nou kom ik in elk geval wekelijks langs Raakeind (en Leikant, de parkeerplaats die eigenlijk DE cruise plek is maar die ik in de oorspronkelijke anecdote met Raakeind verwarde), maar stoppen die ik er al jaren niet meer. En jouw telefoonnummer heb ik volgens mij ook nooit in bezit gehad.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Het was gewoon zo'n raar telefoongesprek -of ik ben gewoon zo traag van begrip?- dat het waarheid of grap kon zijn :D

Comment

• Daily WTF van gisteren: Epstein die opeens dood is. Lijkt me sterk, net zoals heel veel mensen. Die gast wist te veel, genoeg om heel wat mensen uit de elite in verlegenheid te brengen. We zullen het waarschijnlijk nooit weten, en dat is jammer.
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
              Daily WTF van gisteren: Epstein die opeens dood is. Lijkt me sterk, net zoals heel veel mensen. Die gast wist te veel, genoeg om heel wat mensen uit de elite in verlegenheid te brengen. We zullen het waarschijnlijk nooit weten, en dat is jammer.
              De zaken tegen andere betrokkenen gaan gewoon door en die kunnen zich niet of veel moeilijker beroepen op onrechtmatig verkregen bewijs. Het is dus van verre van over.

Maar hey, als jij graag aluhoedjes vouwt, be my guest.

Comment

• Gisteren en ritje van 44 kilometer gedaan en daarbij 21 flitspalen gepasseerd! Het was een retourtje maar toch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht

De zaken tegen andere betrokkenen gaan gewoon door en die kunnen zich niet of veel moeilijker beroepen op onrechtmatig verkregen bewijs. Het is dus van verre van over.

Maar hey, als jij graag aluhoedjes vouwt, be my guest.
                  Dat snap ik heus, maar het gaat om alle info die hij mee neemt het graf in. En dat hij dan zogenaamd zelfmoord pleegt is dat een onbeschrijfelijke blunder. Zelfs in de meest simpele gevallen gevallen wordt je bij het binnen gaan van een cel het onmogelijk gemaakt om je van kant te maken. Heel simpel, veters uit je schoenen en riem af, ook al zit je er 10 minuten. Standaard procedure.
                  En dan zou een vooraanstaand figuur als Epstein na een eerdere poging gewoon zichzelf van kant kunnen maken? Het kan ook heel goed zijn dat er wat anders is gebeurd, zoals vermoord worden door andere gevangenen.

Comment

• Hij zat alleen in zijn cel, en was van die SW afgehaald. Welke idioot heeft dat laatste nu weer bepaald , na zijn 1e poging? Maar je moet ook niet vergeten dat we het over een zeer slim en manipulatief persoon hebben, die zo het gevangenispersoneel misschien om de tuin kon leiden. Maar dit lijkt wel opzettelijke nalatigheid,,

Comment

• Ik werk vandaag niet en rij straks wel binnendoor. Een collega stuurde deze. IMG-20191001-WA0001.jpg
                      8.2 met supercharger?

Comment

• DHg -> Eindhoven, no problem

Eindh -> DHg: no problem.

vanavond was de A12 Oostwaarts een grote christmas-party, met tractoren, zwaailichten (oranje en blauw) en heel veel toeschouwers.
                        Mooi hoor. gelukkig geen kijkersfiles of ander ongemak.
                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• https://nos.nl/liveblog/2306317-rutt...de-regels.html

Dat boerenprotest begint een aardige test te worden voor de overheid, in hoeverre ze de orde kunnen handhaven als het een beetje serieus wordt.

Comment

• Ik vind het wel fascinerend om te zien dat er toch nog Nederlanders zijn die bereid zijn om van hun luie gat te komen en te demonstreren. (afgezien van die wappies van XR...)

Comment

• XR?

Op vleesboek wees en oud gummer (of sporadisch Gummer) op een tweetal tweets van gevallen vvd'er Van Haga. De ene waarin hij de boeren prees om hun strijdlust, en één van 2 weken terug, waarin hij de klimaatdemonstranten bij het rijksmuseum uitschold voor werkschuw tuig.

Leuk als je selectief kunt zijn in je waardering van strijdlust. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ha, die Jasper;

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                .... waarin hij de klimaatdemonstranten bij het rijksmuseum uitschold voor werkschuw tuig ....
                                En daamee had hij ook niet echt gelijk, aangezien er een flink aantal betaalde beroepsdemonstranten meedeed.

Scherven brengen gelul.

Comment

• Niet alleen de Geile Raaf lezen Hans.....

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach....google.com%2F
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Volgens The Times UK krijgt 100 man in de UK 400 pond per week betaald. 2100 pond per maand dus, dan kun je wel degelijk van een volledig inkomen spreken. En is ook door die XR club bevestigd middels documenten.

Volkskrant beperkte zich in haar artikel niet tot Nederland. Toch werd dit stuk info niet genoemd.
                                    Stukje selectieve jounalistiek van de Volkskrant dus. Of klakkeloos overnemen wat die Nederlandse woordvoerder zegt.

Ofwel, niet alleen de Volkskrant lezen Jasper.

Comment

• Ach, mijn nichtje studeert inmiddels aan de VU en zij en haar medestudenten krijgen regelmatig verzoeken om tegen een vergoeding van zo'n 25 euro "spontaan" mee te gaan naar demonstraties.
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                        Volgens The Times UK krijgt 100 man in de UK 400 pond per week betaald. 2100 pond per maand dus, dan kun je wel degelijk van een volledig inkomen spreken. En is ook door die XR club bevestigd middels documenten.

Volkskrant beperkte zich in haar artikel niet tot Nederland. Toch werd dit stuk info niet genoemd.
                                        Stukje selectieve jounalistiek van de Volkskrant dus. Of klakkeloos overnemen wat die Nederlandse woordvoerder zegt.

Ofwel, niet alleen de Volkskrant lezen Jasper.
                                        Met zo'n toon moet je wel je feiten op een rijtje hebben, baas. Het was de Mail on Sunday. ;)

https://www.google.com/amp/s/www.dai...-400-week.html

En ook daar bij bestudering meer nuance: 168 vrijwilligers krijgen vergoedingen van maximaal 400 pond per week.

Er worden dus onkostenvergoedingen betaald aan vrijwilligers die bv werk missen, reiskosten hebben, et cetera. Daar mag je verder van vinden wat je wilt.

Overigens zijn er voldoende compensaties vanuit de zaadveredelingssector en zo voor de arme boertjes op het malieveld hoor..... Money talks all around. Als je mensen wilt mobiliseren helpt dat natuurlijk.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                          Leuk als je selectief kunt zijn in je waardering van strijdlust. :)
                                          Maar goed, bovenstaande was dus mijn punt. En jullie reacties passen daar goed bij. Selectief verontwaardigd, selectief ondersteunend, kies maar.

Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Eh, niet alleen de Daily Mail, vriend. https://www.thetimes.co.uk/article/e...-day-z9b8vcc62

Zei je nu iets over "selectief ondersteunend?"

Mooi whataboutism erachteraan ook nog.

Enniewee, tuurlijk wordt er met geld geschoven om mensen voor je zaak te winnen. Maar 400 pond per week vangen onder het mom van onkosten, dan stel ik vraagtekens bij de oprechtheid van iemands activisme.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              Bizar :-(
                                              Sorry maar toch best heftig, niet iets wat je wilt meemaken in het verkeer in ieder geval. Een ongeluk kan soms onschuldig zijn en toch heftig. Paar jaar geleden nog naar de condoleance geweest van de zoon van een collega van mijn vrouw. Begin 20, overleden door een of andere idioot die met drank en drugs op achter het stuur zat en ging inhalen. Die jongen kreeg een zwieper op de motor en kwam ongelukkig ten val. Super super triest... Maar ook ik heb wel eens motoren net niet gezien, dan gaat het net goed, maar het kan zo makkelijk fout gaan. Ik blijf liever op 4 wielen, lang genoeg over nagedacht of ik wel eens motorrijbewijs wilde halen, maar op de fiets met veel lagere snelheid kom ik zelfs wel eens in nare situaties terecht, het is goed!
                                              http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                              Citroen 2CV 1982
                                              Saab 9-3 2.0T 2002
                                              Citroen C1 2014
                                              Solex 3800

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                                Eh, niet alleen de Daily Mail, vriend. https://www.thetimes.co.uk/article/e...-day-z9b8vcc62

Zei je nu iets over "selectief ondersteunend?"

Mooi whataboutism erachteraan ook nog.

Enniewee, tuurlijk wordt er met geld geschoven om mensen voor je zaak te winnen. Maar 400 pond per week vangen onder het mom van onkosten, dan stel ik vraagtekens bij de oprechtheid van iemands activisme.
                                                Ik kan vanwege de betaalmuur niet het hele artikel van de Times lezen, maar dat lijkt voornamelijk te gaan over XR's oproep tot donaties bij haar sympathisanten (wat elke non profit doet), met een zijdelingse opmerking over het betalen van onkosten aan vrijwilligers (wat dus gebaseerd lijkt op de eerdere uitingen van de Mail on Sunday).

Misschien mis ik dus iets in het deel wat ik niet gezien heb maar de Times lijkt een stuk te schrijven over het financieel momentum van XR, en niet over schimmige betalingen om boots on the ground te regelen.

Whataboutism.... Tja, ik begon niet over betaalde demonstranten, ik had het over de selectieve waardering van protestlust al naar gelang het onderwerp. Het punt van financieel ondersteunen van demonstranten wilde ik parkeren door aan te geven dat dat kennelijk universeel is.

Wat mij steekt is dat de politie wel met veel misbaar een paar dozijn veganisten van 47 kilo een attestatie bus in kloppen, terwijl provincies als twijgjes buigen voor iets imposantere kloeke boeren die met de trekker de deur van het provinciehuis plat rijden, met allerlei opmerkingen uit Den Haag dat boeren niet gestraft zullen worden voor de tot nog toe aangebrachte schade.

Een grote bek en numerieke overnacht loont dus, en dat is bepaald niet fair.
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Overigens zijn er voldoende compensaties vanuit de zaadveredelingssector en zo voor de arme boertjes op het malieveld hoor.....
                                                  Hier twijfel ik niet aan.
                                                  Maar neem dan van mij aan dat de overgrote meerderheid van de boeren gewoon iemand anders heeft moeten regelen om de koeien te melken en voor dag en dauw de snelweg opgetokkeld is met de trekker. De gemiddelde boer voelt zich behoorlijk tegengewerkt/in het nauw gedreven.

Niet dat ik vind dat de actie van vandaag ook maar iets positiefs voor de sector kan brengen, overigens.
                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Ik vind ook wel dat de boeren een punt hebben, en dat we als land wel wat beter om moeten gaan met een bedrijfstak die waarschijnlijk niet voor eeuwig is, maar dat tot voor kort misschien wel leek. Je kunt die mensen niet zomaar wegdrukken met regelgeving. Maar dat geeft ze nog geen carte Blanche om hun gelijk met geweld te halen.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Geweld is nooit een optie. Ik vind daarbij wel dat als duizenden boeren de straat op gaan, de excessen wel erg uitvergroot worden door de media. Zie het rammen van de deuren van het provinciehuis in Groningen, en elders een boer die (compleet onbezonnen) door een hek rijdt. Dat betekent ook dat 98% van de groep zich goed gedraagt. Van duizenden mensen die straat op gaan, en het openbare leven plat leggen.

Kijk dan naar het protest van de Koerden wat verstoort wordt door een aantal Turken en het geweld dat daarmee gepaard gaat:
                                                      https://nos.nl/artikel/2306438-tient...rotterdam.html

Comment

• Aan de andere kant zijn die paar onkostenvergoedingen voor XR ook excessen, en is het merendeel van de klimaatprotesters ook gewoon oprecht. Sowieso triest dat een paar duizend man van XR zoveel aandacht krijgt omdat ze van de straat geknuppeld worden, en 10duizend boeren omdat ze trekkers bij zich hebben, maar de qua aantallen veel grotere klimaatstakingingen in September hoorde je bijna niks van.

Het ergste is nog dat een klaphark als Henk Bleker lekker tussen de boeren staat te protesteren, terwijl het Bleker is geweest die willens en wetens de PAS heeft doorgevoerd. Wilders stemde ook gewoon voor maar wordt nu als een held onthaald door de boeren. Dat kortetermijndenken van kiezers is funest voor het functioneren van het land.

Eens met Jasper dat je doordacht om moet gaan met de toekomst van een hele bedrijfstak, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Die wonden zijn nu zover verrot dat een zalfje niet meer gaat helpen.... Je zult dus ergens moeten amputeren om de branche te redden, en de rest van het lichaam moet aan een afslankkuur. Je kunt in Nederland best wel intensieve landbouw hebben maar biodiversiteit en circulaire landbouw zou het uitgangspunt moeten zijn. Dat betektent dus bijvoorbeeld dat we moeten stoppen met meer vee dan we voer kunnen produceren op een duurzame manier.
                                                        "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• En zo gaan de mensen in Canning Town (arbeiderbuurt in London) met XR om.

https://twitter.com/HollyJoCollins/s...232556032?s=09

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                                                            Je kunt in Nederland best wel intensieve landbouw hebben maar biodiversiteit en circulaire landbouw zou het uitgangspunt moeten zijn. Dat betektent dus bijvoorbeeld dat we moeten stoppen met meer vee dan we voer kunnen produceren op een duurzame manier.
                                                            Helemaal mee eens, maar dat gaat natuurlijk heel langzaam, omdat we daarmee decennia aan Europees landbouwbeleid moeten omgooien. Dat heeft altijd gedraaid om groter, efficiënter, meer monocultuur, forse overproductie. Voor dáár verandering in komt, zijn we nog wel even verder. Verplicht en prachtig leesvoer in dat verband: De graanrepubliek van Frank Westerman.

Het is overigens niet alleen stikstof hè. Die landbouw is in z'n huidige hyperefficiënte aanpak ook zeer waarschijnlijk de oorzaak van de gigantische afname van het aantal insekten. Iets waarover we ons héél erg veel zorgen moeten maken. Er duiken steeds meer bewijzen op dat de beestjes sterven omdat je in West-Europa steeds minder verwilderde stukken weiland en bos vindt. We moeten boeren echt dringend verplichten om een deel van hun land te laten verwoekeren omdat er anders over een paar decennia gewoon helemaal geen insekten meer leven in dit deel van Europa.
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Auto-gerelateerde aanvulling: ik heb in september binnen een paar weken zo'n 4000 km in de quattro rondgetourd, Duitsland-Nederland-België-UK-België-Nederland-Duitsland. Hele tijd prachtig weer gehad.

Zoiets deed ik in 2002 ook en toen moest ik herhaaldelijk de hele voorkant en voorruit schoonmaken omdat het vol insekten zat.

Deze keer: na aankomst in mijn garage nog even snel naar de wasstraat, je wiste de kleine hoeveelheid muggenlijken er gemakkelijk af, verder niks. Een schrikbarend verschil.
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• De Afsluitdijk was in augustus/ september nog steeds een ouderwetse slachtpartij..
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Helemaal mee eens, maar dat gaat natuurlijk heel langzaam, omdat we daarmee decennia aan Europees landbouwbeleid moeten omgooien. Dat heeft altijd gedraaid om groter, efficiënter, meer monocultuur, forse overproductie. Voor dáár verandering in komt, zijn we nog wel even verder. Verplicht en prachtig leesvoer in dat verband: De graanrepubliek van Frank Westerman.

Het is overigens niet alleen stikstof hè. Die landbouw is in z'n huidige hyperefficiënte aanpak ook zeer waarschijnlijk de oorzaak van de gigantische afname van het aantal insekten. Iets waarover we ons héél erg veel zorgen moeten maken. Er duiken steeds meer bewijzen op dat de beestjes sterven omdat je in West-Europa steeds minder verwilderde stukken weiland en bos vindt. We moeten boeren echt dringend verplichten om een deel van hun land te laten verwoekeren omdat er anders over een paar decennia gewoon helemaal geen insekten meer leven in dit deel van Europa.
                                                                  Klopt. Maar dat is ook weer deels stikstofgerelateerd. Door overbemesting groeit er alleen gras en brandnetels, ook in slootjes en braakliggende terreinen naast de weilanden. Bloemen en planten die daar normaal zouden groeien worden verdrukt.
                                                                  "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Working...
                                                                  X