Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijk beroep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gevaarlijk beroep

... cameraman.

Trieste dood zeg. Heb toch wel respect voor zulke persfiguren. Da's nog eens iets anders dan veilig achter je bureautje te zitten schrijven (zei hij met veel zelfreflectie)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Triest: ja.

Onvermijdelijk: nee. Werken in OORLOGSgebied brengt navenante risico's met zich mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      Da's nog eens iets anders dan veilig achter je bureautje te zitten schrijven (zei hij met veel zelfreflectie)
      Maar jij leeft nog en da's ook wat waard.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Elk jaar sterven vele journalisten etc in oorlogsgebieden.
        Best stoer beroep, maar wel gevaarlijk.

Blijft wel kloten natuurlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

ik snap dat het moment wat lullig is na zon sterfgeval
          maar gemengde gevoelens mag dat ook?

cameramensen en fotografen in oorlogsgebieden ,verdienen hun brood met andermans ellende
          soms zelfs staan ze hun camera te finetunen ,terwijl voor de lens mensen creperen zonder een hand uit te steken, als ze die mooie shoot maar hebben

zelfde geld voor verkeersongelukken en vechtpartijen waar idioten met mobieltjes staan te filmen ipv hulp diensten te bellen of eerste hulp te verlenen

echt als ik ooit in een levensbedreigende zwaargewonde situatie terecht kom en zon lamstraal staat dat op zn gemak te filmen , dan scheld ik die parasiet verrot
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

ga wel beetje met bovenstaande post mee, maar aan de andere kant...

die gasten staat daar wel te filmen om de wereld te laten zien wat er gebeurd. die wereld inclusief de politiek...
            ga je er niet heen, dan moet je het alleen hebben van regionale pers, denk je nu echt dat de mensen in rusland te zien krijgen dat er ook burgerslachtoffers vallen? Nee, die zien mensen zwaaien met vlaggetjes...wat zijn de daar in georgie blij met de russen!

zonder camera's ter plekke komt er ook niet zo snel een einde aan dit soort 'oorlogen'...dus ja, ze filmen andermans ellende om hier kijkcijfers te halen....maar die kijkcijfers zorgen er ook voor dat de rest van de wereld ook meer druk legt achter een oplossing/einde.

werkt bij natuurrampen ook zo. nog nooit zoveel camera's bij een natuurramp geweest als toen met de tsunamie. de kluizen liggen nog steeds vol met gedoneerd geld van toen...
            in birma en china gebeurd van alles en niemand ziet het...

even terug naar topic titel...dit is de 3e nederlandse journalist die in oorlogsgebied het loodje legt in 30 jaar tijd.... dus echt gevaarlijk. ja vast, maar verhoudingsgewijs zijn er vast wel beroepen te bedenken die gevaarlijker zijn. misschien hebben onze nederlandse bouwvakkers het al slechter.
            Last edited by Boris - Djurre; 13-08-08, 05:47.

Comment

Ook mooi dat het Nederlands nieuws vol staat met 1 dode Nederlander. Over die andere 3000-5000 slachtoffers lees je 1x een klein nieuwsberichtje en that's it.

Verder is elk dodelijk slachtoffer er 1 te veel natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                Ook mooi dat het Nederlands nieuws vol staat met 1 dode Nederlander. Over die andere 3000-5000 slachtoffers lees je 1x een klein nieuwsberichtje en that's it.

Verder is elk dodelijk slachtoffer er 1 te veel natuurlijk.

+1

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
                "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                Mattheüs 7:3-5
                "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Motroosje,

Daar heb je zeker een punt. En vooral als 't journalisten zijn die voor hun zender of krant de boel nog een beetje aandikken (en die zijn er genoeg) heb je volledig gelijk.

Maar ze zijn niet allemaal zo hè, gelukkig. En inderdaad is het ook zo: iemand moet die ellende ook laten *zien*. Vietnam werd ook pas beëindigd nadat de beelden in de pers té erg werden.

Dat bedoel ik eigenlijk: erheen gaan en uit een behoorlijke beroepsovertuiging de ellende filmen voor de pers is nog altijd duizend keer meer dan gewoon thuisblijven en wegzappen. Heb ik toch wel respect voor.

Voor de rest is het inderdaad zo dat de dood van een landgenoot altijd breder uitgemeten wordt dan van 3000 arme stervende Bangladeesjes, om maar een voorbeeld te noemen. Maar dat heeft natuurlijk gewoon met vervanmijnbedshows te maken, hoe erg dat ook klinkt. Zelfs over een dooie Belg of Duitser wordt hier vaak niet geschreven.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

'Zelfs over een dooie Belg of Duitser wordt hier vaak niet geschreven'

nee, het kan ook niet altijd feest blijven...

Comment

Check deze Reuters foto's van Akkermans - heftig hoor...
                      2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Working...
                      X