Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toprestaurants

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Toprestaurants

Die ontbrak ook nog. Librije recensie heb ik nog wel ergens, wie die onzin nog een keer lezen wil, geeft maar een gil.

Ik wil in 2010 eigenlijk hier eens een Ausflug aan wijden: http://www.michel-bras.com

Dat is echt een gave site, wie net als ik een sucker is voor wazige filosofische-verhandelingen-van-de-chefkok waarom het basilicumblaadje echt met de bolle kant boven moet liggen, moet hier maar eens rondkijken.

Waarom dan? Da's best ver weg, je hebt zat sauspaleizen dichter bij huis. Nou, ten eerste is het in zuid-frankrijk, da's altijd goed. Ten tweede wordt Michel Bras door zowel Jonnie Boer als die vent van El Bullie expliciet als voorbeeld genoemd.

Anyway, kijk zelf maar:

Dan nog wat foto's die je niet kan deeplinken: (ik haat flickr-zeloten)

Dit uitzicht/interieur en 3-sterren eten op je bord!!!

Yep, dat wordt het plan. Off-season met vrouwlief voor een lang weekend naar zuid-oost Frankrijk, iets met middle-of-nowhere en open haard, daarbij ook hier eten en overnachten.

Van die onherbergzame, echt nog agrarische streken, dat is zooo gaaf! De Aubrac ligt tussen de cevennen en het centraal massief:

Last edited by SchnitzelStephan; 14-08-08, 09:40.
    You know that reality is immaterial

Mmhhh, krijg er nu al plaatsvervangend zin in. ;-)

Groet
    GJ

Comment

Verdomd Stefan. Wat gaaf.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En dan 's morgen gewekt worden door deze dame

Ik zou na zo'n lepeltje voer waarschijnlijk nog teveel honger hebben vrees ik. Er gaat niets boven een groot stuk vlees met veel knoflooksaus. Maar goed, smaken verschillen he.
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

SS, je kan Flickr wel deeplinken, maar je moet ingelogged zijn. Dan kan je allsizes bekijken en voor de gewenste grootte een .jpg URL copy pasten. That the way to do it.
          Rock on. RS.

Comment

Ok, maar zo werkt het ook. Mooie crossover tussen de technische mogelijkheden van het oude en het nieuwe forum zo, toch? :)

Comment

Je nu al lekker gaan maken voor waar je over anderhalf jaar wil gaan eten... ik eet graag uit, en lekker en het mag wat kosten, maar ik ga er niet anderhalf jaar op wachten.
              Dan hoop ik voor je dat het echt goed is anders is de domper des te groter.

Mijn restauranttip: De Treeswijkhoeve te Waalre.
              Twee keer gegeten in verschillende seizoenen, twee keer top.

In de subtop in Eindhoven: 1910 en Zuid.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ziet er heerlijk uit SE!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voor uw zoektocht naar restaurants in de buurt

Zelf wil ik op korte termijn hier neerstrijken voor een hapje en een drankje. Al zo vaak langs gereden, dus het moet er nu maar echt van komen.
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

off-topic voor CM: Denk dat je hier wel een stukkie vlees met saus kan scoren.
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Is nu eenmaal mijn situatie, PACO. Kind op school, oppas (voor meerdere dagen) woont op dik 2 uur rijden, etc...

Comment

CM is daar al vaste gast.

Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

En waarschijnlijk eet je daar net zo lekker en ga je met een voldaan gevoel weer naar huis ;-)

Comment

Martijn, dit was best even grappig. Mag ie nu weg of moet ik je op ignore zetten? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                              En waarschijnlijk eet je daar net zo lekker en ga je met een voldaan gevoel weer naar huis ;-)
                              Als je die T-bone steak van een halve kilo hebt verorbert, krijg je vast een voldaan gevoel ja. :-)

On-topic:
                              Wie heeft er nog aanbevelingen voor toppers in de regio Utrecht e.o.?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                Als je die T-bone steak van een halve kilo hebt verorbert, krijg je vast een voldaan gevoel ja. :-)

On-topic:
                                Wie heeft er nog aanbevelingen voor toppers in de regio Utrecht e.o.?
                                Niet echt in de buurt maar wel een aanrader.
                                Lute in Oudekerk a/d Amstel.
                                Het 6 gangen verassingsmenu vond ik wel erg lekker. Leuke tent ook!

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Is Lute leuk om met z'n tweetjes naartoe te gaan? Ik heb regelmatig gelunchd in restaurants in Ouderkerk, maar dat is meestal afgestemd op zakelijk bezoek.
                                  Last edited by Eddieee; 14-08-08, 12:50. Reden: t wordt d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                    Is Lute leuk om met z'n tweetjes naartoe te gaan? Ik heb regelmatig geluncht in restaurants in Ouderkerk, maar dat is meestal afgestemd op zakelijk bezoek.
                                    Ik kom bij de Lute regelmatig voor zakelijke diners. Ik vind het persoonlijk niet echt iets voor twee personen...
                                    Ik ga liever naar Brasserie Paardenburg in Ouderkerk ad Amstel, imo iets gezelliger en leuker.

Comment

Kunnen er geen prijzen bij gezet worden?
                                      Zo kunnen we moeilijk zien hoe lekker het écht is.

;-)

Comment

Lute is met zn 2tjes ook gewoon gezellig hoor waarom niet?!
                                        6 gangen verassingsmenu is volgens mij EUR 87,50 pp. Is dat goed?
                                        :o)
                                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Wox in Den Haag
                                          Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

FYI: Kwam er net achter dat Auguste in Maarssen gesloten is. De eigenaar is opnieuw begonnen in de oude Fagel-locatie-met-historie "De Hoefslag" in Bosch en Duin.
                                            ------------------------------------------------
                                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik ga eind deze maand naar De Karmeliet (Brugge), heeft iemand daar al een keer gegeten?
                                              Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                              ----------------------------------------------------------------------------
                                              '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                              '00 BMW E39 528iA Touring
                                              '06 BMW Z4M Roadster
                                              '96 BMW E36 328i trackracer
                                              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Theaterrestaurant De Koperen Kees in Zwolle (van Johnnie Boer) is een aanrader.

http://www.koperenkees.com/

Comment

Nou nou. Jonnie en Therese Boer hebben vorige week bij ons aan de overkant van de dijk een restaurant geopend. Dat wil zeggen, ze waren gevraagd om de officiële opening te verrichten. En dat terwijl er voor die tijd gewoon het eerste de beste sauspaleis zat.

Zijn de Boertjes commercieel overal voor in, als het maar schuift, of betekent hun medewerking dat we in deze gastronomische negorij eindelijk een aardig restaurant mogen verwelkomen?
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik zou zeggen, doe eens gek en ga er eens eten, het zit nota bene aan de overkant van de dijk?
                                                    Dan kun je proeven hoe het eten daadwerkelijk smaakt in plaats van dat men op een internet-forum zegt dat er subliem was.
                                                    Of is het alleen echt lekker als anderen het je aanbevelen?

:)

Comment

Ik vraag me alleen maar af of iemand weet of de Boertjes dit soort dingen vaak doen of dat ze alleen maar hun exclusieve zegen geven aan keukens die hun goedkeuring kunnen wegdragen. Dat heeft niets te maken met de vraag of ik daar nu wel of niet ga eten.

En er is sowieso weinig kans dat er iemand van dit forum daar eerder gaat eten dan ik. :)
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

@Boertje: heb een klein anderhalf jaar geleden met mijn vechtgenote een lang weekendje Brugge gedaan met uiteraard een avondje Karmeliet erbij.

Hebben toen het gastronomische 8-gangen menu met bijpassende wijnen gekozen en dat was echt onvoorstelbaar lekker (en voor de TM/CM's in da house ook nog eens redelijk grote hoeveelheden), en beter dan wat ik in andere Michelin sterren restaurants heb gegeten (en dat zijn er ondertussen toch al een redelijk aantal).

Mijn restaurantgezwel kan best wat voedsel bevatten maar bij vertrek was ik toch meer dan voldaan en was de wandeling richting hotel nodig om niet met een te overladen gevoel te gaan slapen.

Je moet echter wel rekenen op een stevig prijskaartje....

Bob
                                                        There are no stupid questions,
                                                        but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Als we dan toch over top restaurants bezig zijn:

Heeft er iemand een tip voor een top restaurant in New York?
                                                          De eega en ik hebben binnenkort iets te vieren en willen dat dus in stijl doen...

Bob

Comment

Ik hoor altijd dat je voor de echte top in NYC minstens een halfjaar van te voren moet reserveren.

Comment

dan zal ik er snel bij moeten zijn :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                                                                @Boertje: heb een klein anderhalf jaar geleden met mijn vechtgenote een lang weekendje Brugge gedaan met uiteraard een avondje Karmeliet erbij.

Hebben toen het gastronomische 8-gangen menu met bijpassende wijnen gekozen en dat was echt onvoorstelbaar lekker (en voor de TM/CM's in da house ook nog eens redelijk grote hoeveelheden), en beter dan wat ik in andere Michelin sterren restaurants heb gegeten (en dat zijn er ondertussen toch al een redelijk aantal).

Mijn restaurantgezwel kan best wat voedsel bevatten maar bij vertrek was ik toch meer dan voldaan en was de wandeling richting hotel nodig om niet met een te overladen gevoel te gaan slapen.

Je moet echter wel rekenen op een stevig prijskaartje....

Bob
                                                                Klinkt goed! Gelukkig hoef ik de rekening niet te betalen :-)
                                                                Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                                ----------------------------------------------------------------------------
                                                                '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                                '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                                '00 BMW E39 528iA Touring
                                                                '06 BMW Z4M Roadster
                                                                '96 BMW E36 328i trackracer
                                                                '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Working...
                                                                X