Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gelderse tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gelderse tips

Nou, nog maar een toeristisch tipvraagdraadje, naar aanleiding van het slechtweernieuws voor de rest van de maand. Want volgend weekend gaan La Duts en ik op stap naar Gelderland om ons 13-jarig huwelijksjubileum te vieren.

Nou zitten we tussen vier uur 's middags en elf uur de volgende ochtend wel onderdak in de B&B die ik heb geregeld ergens tussen Arnhem en Nijmegen. Maar wat zouden we daarvoor en daarna kunnen doen als het plenst van de regen? Er zit namelijk geen dak op de dingen die we tot nu toe hebben bedacht...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Ha, die Dutch;

Zit er geen dak op de B&B dan? Een huwelijksnachtrevivalmarathon lijkt me bij regen nog niet zo'n gek alternatief namelijk....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Een B&B heeft ook nog in- en uitchecktijden (zie de genoemde tijdstippen) en een weekend duurt wel ietsje langer...
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Dutch;

Vandaar 'marathon'; your libido is your only limit!
        Scherven brengen gelul.

Comment

O, je bedoelt tot drie uur thuisblijven, pomtiedom, dan in de auto stappen en in een uurtje naar het oosten blazen, inchecken, pomtiedom, uitchecken om elf uur 's ochtends, dan weer in de auto stappen en vol naar huis blazen, pomtiedom. Man, dan kun je net zo goed helemaal thuisblijven, Ransv. :)

Comment

Kijk hier, prutsers, zoiets bedoel ik nou:

En past qua thema nog bij die marathon ook. :)

Comment

*K*t* backspace is een pagina terug :(

Suggesties:
              - Watermuseum Arnhem (klein, reken op iets meer dan anderhalf uur)
              - Keldertocht Arnhem
              - Afrika Museum in Berg en Dal (ten zuiden van Nijmegen) (heeft ook een binnengedeelte)
              - Burgers heeft de overdekte ocean/bush/desert/mangrove/...
              - Openluchtmuseum is met niet al te slecht weer prima te doen (moet niet de hele dag hozen).

stukje rijden over de posbank

met mooi weer: heilige land stichting (heet tegenwoordig anders, is mooi park en best aardig)
              lunchen bij kasteel rozendaal

Je kunt ook nog op de thee of koffie komen bij ons als je weer eens wil weten waarom je niet aan een grootscheepse verbouwing moet beginnen :-).
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Van Nijmegen naar het huis van Stefan is maar drie kwartier planken met de ST, Dutch.

'nuff said. :-)

Maar, seriously. Waarom op zondag niet even doortuffen naar Düsseldorf? Meilenwerk! En op de Kö even een leuk mantelpakje voor de Mrs. scoren (als de winkels daar op zondag open zijn, weet ik effe niet). Nijmegen-D'dorf is echt maar een uurtje hoor.

En het record Düsseldorf-Amsterdam met een zeker oud roestig VAG-lijk staat op één uur en 50 minuten, op een late zondagavond gehaald. Dus.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

'nuff said in welk opzicht? Dat ik binnen drie kwartier kan worden gestalkt door een fopmop? Of dat wij binnen drie kwartier ons huwelijksjubileum verder kunnen vieren in het bijzijn van een ander echtpaar*? Nou, hum, zeg dat wel, 'nuff said. :)

Nee, dan klinkt Dusseldorp interessanter, hoewel ik ook weer niet sta te juichen van een paar uur extra in de auto. Da's in zo'n weekend zonde van de tijd...

* Stevens aanbod sla ik om die reden ook maar af voor deze keer, hoe hartelijk ook. Wel dank voor de tips, maar al die dingen kennen we al. We zijn de afgelopen jaren wel vaker met 't kind een weekje op de Veluwe geweest. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Nee, dan klinkt Dusseldorp interessanter, hoewel ik ook weer niet sta te juichen van een paar uur extra in de auto. Da's in zo'n weekend zonde van de tijd...
                    Zonder gekheid nu. Vanaf Arnhem/Nijmegen rijd je echt in een uurtje naar Düsseldorf. En zondagochtend, dus misschien snoep je er nog wel tien minuten vanaf.

Wel over de Nederlandse A73 en de Duitse A57 rijden (langs Goch en Krefeld). Gaat aanmerkelijk sneller dan via de Oberhausen straight.

Als het weer toch nog redelijk is, kun je het zelfs dichter bij huis houden en alleen tot Duisburg rijden. Dan ga je hier wandelen: http://www.landschaftspark.de/

Seriously gaaf. Een overwoekerde hoogoven, omgebouwd tot park. En er is een restaurant bij de ingang met erg goede salades en lekkere koffie.

Als je dan eind van de zondagmiddag terugrijdt, is het zelfs vanaf Düsseldorf echt hooguit twee uur naar huize Dutch. Ik ben heel vaak een zondagje vanuit Amsterdam naar Goch gereden, waar de beroemde Audi-sleutelgarage is waar ik je wel eens over heb verteld. Gewoon om even te koffieleuten. En dat is slechts een dik half uur van Düsseldorf verwijderd, want die A57 is echt de leegste, minst gebruikte Autobahn in een radius van 200 km van Amsterdam, en dus goed voor langdurig 160-200 km/uur. Echt: stelt niets voor.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Misschien, misschien... Erg veel enthousiasme merkte ik niet toen ik de tips net doorgaf. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                        Misschien, misschien... Erg veel enthousiasme merkte ik niet toen ik de tips net doorgaf. :)
                        Vind je dat gek Dutch?
                        13 jarig jubileum in een vage B&B tussen A en N...ik had meer van je verwacht.
                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Kröller-Müller?!
                          fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                            13 jarig jubileum in een vage B&B tussen A en N...ik had meer van je verwacht.
                            Alleen maar vaag omdat jij niet weet welke 't is. :)

KMM is ook een goed idee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                              Als het weer toch nog redelijk is, kun je het zelfs dichter bij huis houden en alleen tot Duisburg rijden. Dan ga je hier wandelen: http://www.landschaftspark.de/

Seriously gaaf. Een overwoekerde hoogoven, omgebouwd tot park. En er is een restaurant bij de ingang met erg goede salades en lekkere koffie.
                              Klopt, dat is inderdaad gaaf, alleen de parkeergelegenheid was de laatste keer een beetje rommelig, maar ja toen was het druk want er was een evenement.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                *K*t* backspace is een pagina terug :(

Suggesties:
                                - Watermuseum Arnhem (klein, reken op iets meer dan anderhalf uur)
                                - Keldertocht Arnhem
                                - Afrika Museum in Berg en Dal (ten zuiden van Nijmegen) (heeft ook een binnengedeelte)
                                - Burgers heeft de overdekte ocean/bush/desert/mangrove/...
                                - Openluchtmuseum is met niet al te slecht weer prima te doen (moet niet de hele dag hozen).

stukje rijden over de posbank

met mooi weer: heilige land stichting (heet tegenwoordig anders, is mooi park en best aardig)
                                lunchen bij kasteel rozendaal

Je kunt ook nog op de thee of koffie komen bij ons als je weer eens wil weten waarom je niet aan een grootscheepse verbouwing moet beginnen :-).
                                Afrika museum is echt helemaal niks aan, net als Heilig Landstichting (Park Orientalis heet dat tegenwoordig). Park Orientalis gaat echt over religie. Moet je van houden. Het park is (net zoals het Afrika museum) wel mooi gelegen in een bosrijke omgeving.

Burgers Zoo in Arnhem is erg mooi, net zoals het Openlucht museum. Ook is Park Sonsbeek in Arnhem erg mooi.
                                In Groesbeek (bij Nijmegen) is ook een oorlogs-/verzetsmuseum.
                                Zo'n 20 minuten van Nijmegen heb je bij Overloon ook nog een zeer mooi Oorlogsmuseum en een leuke kleine dierentuin.
                                In Nijmegen kunnen jullie je ook nog laten verwennen bij Sanadome en De Thermen.
                                Last edited by WhiteRallye; 15-08-08, 22:37.

Comment

Zonder gekheid nu. Vanaf Arnhem/Nijmegen rijd je echt in een uurtje naar Düsseldorf. En zondagochtend, dus misschien snoep je er nog wel tien minuten vanaf.

Wel over de Nederlandse A73 en de Duitse A57 rijden (langs Goch en Krefeld). Gaat aanmerkelijk sneller dan via de Oberhausen straight.
                                  Die Oberhausen Straight is volgens TT wel de snelste route.
                                  Afgelopen zondag naar Meilenwerk vanaf Renkum (daar zaten we zaterdag en zondag ochtend) was het toch inclusief file aan het einde van de O.S. 1 uur en 20 minuten. En ook het gedeelte zonder file was te druk om echt snelheid te maken. Was wel rond 12 uur smiddags maar toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                    Die Oberhausen Straight is volgens TT wel de snelste route.
                                    Afgelopen zondag naar Meilenwerk vanaf Renkum (daar zaten we zaterdag en zondag ochtend) was het toch inclusief file aan het einde van de O.S. 1 uur en 20 minuten. En ook het gedeelte zonder file was te druk om echt snelheid te maken. Was wel rond 12 uur smiddags maar toch
                                    Precies, dat stoort me tegenwoordig aan die weg: het is er vaak druk en 't wegdek is vrij slecht. Vooral bij slecht weer.

De weg langs Goch is daarentegen altijd rustig. Naar Duisburg, Düsseldorf en Kön is ie definitief sneller. Alleen als je verder naar het zuiden wilt, is het lastig, want dan moet weer je overspringen naar de A3 en dat kost tijd.

Tussen Alpen en Sonsbeck even opletten trouwens: daar ligt nog steeds het laatste in West-Europa gebouwde noodvliegveld uit de Koude Oorlog: http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn-Behelfsflugplatz

Comment

Trouwens ook nog eettips in diezelfde buurt?

Complicerende factor: La Duts is nogal overtuigd veggie en daar zijn ook restaurants van naam maar bar slecht op ingesteld - wat tot gevolg heeft dat ik dan prima eet, maar dat zij nogal eens een teleurstelling krijgt voorgeschoteld. Waarom zijn veel koks daar zo fantasieloos in?

Comment

Veggie eettips in de buurt van Nijmegen?
                                        Ik ben mijn leven lang vegetarier en de helft daarvan in Nijmegen, dus als je tips wilt, kan ik je wel helpen :-).

Comment

Tussen Alpen en Sonsbeck even opletten trouwens: daar ligt nog steeds het laatste in West-Europa gebouwde noodvliegveld uit de Koude Oorlog: http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn-Behelfsflugplatz
                                          Dit wist ik niet. Geinig, want ik heb daar toch 3 jaar gewoond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Veggie eettips in de buurt van Nijmegen?
                                            Ik ben mijn leven lang vegetarier en de helft daarvan in Nijmegen, dus als je tips wilt, kan ik je wel helpen :-).
                                            Nou, kom maar op, Lenny!

Want ik kan wel in IENS zoeken naar warm aanbevolen restaurants, maar het merendeel van de beoordelaars is toch omnivoor. Ik ben in talloze top-maar-toch-goed-betaalbare restaurants geweest waar ik geweldig heb gegeten en die ook zeer goed zijn beoordeeld in IENS, maar waarvan het vegetarische (geen)keuzemenu toch bitter tegenviel. Zo top in mijn ogen dus dan ook weer niet, want dit moet je óók kunnen.

Mag ook volledig vega zijn, want dat ben ik thuis meer dan de helft van de week toch ook, onder het motto 'liever voor wat meer geld een paar keer een goed stuk vlees (ik zal niet meteen zeggen 'dier- en milieuvriendelijk' maar dat is wel de gedachte erachter) dan elke dag een pond meuk van de Kiloknaller'.

Comment

Ik ga nu eerst een beetje laf vergaderen en daarna wat lunchen, maar zal daarna wat posten.
                                              Misschien wel even handig om ook je budget even te geven, want er is in Nijmegen echt veel keus.

Comment

Doe rustig aan, 't is komend weekend pas. :)

Budget? Zeg 50 euro voor een menu, zonder drank? Niet al te overdreven dus, want anders zit je toch weer tussen opgeprikt volk...

Comment

Wel eens van de Febo gehoord?
                                                  De groente-kroketten schijnen top te zijn. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Psies. Frietje. Kaassouflee. Zie het probleem niet zo.
                                                    You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Wel eens van de Febo gehoord?
                                                      De groente-kroketten schijnen top te zijn. ;-)
                                                      Febo = kut en heeft geen groentekroketten :-).

Maar als je een snackbar in Nijmegen wilt die wel goed is: Corry aan de Daalseweg.

Comment

Maar Duts, nu serieus.

50 euro p.p. ex drank kun je erg leuk van eten in Nijmegen.
                                                        Als dat je budget heb, kan ik slechts een naam noemen:

Het SaverijnKrijgen continu prijzen en hebben de beste wijnkaart van NL.
                                                        Ze maken vegetarisch hele bijzondere dingen waar ik telkens door verrast word. En het is ook echt vegetarisch en dus niet stiekem saus op rundvleesbasis. Ik zou er gewoon een wijnarrangementje bij nemen, want wat zij voor je uitzoeken is uitstekend.
                                                        Wij betaalden afgelopen keer met z'n 2-en voor een 3-gangen incusief wijnarrangement en koffie toe 140 euro inclusief tip.

Maar er is veel meer natuurlijk. Deze komt heel erg dicht bij het Saverijn vind ik:

Heertjes
                                                        Ze hebben geen menukaart, je zegt gewoon wat je niet lust en je laat je verassen. Het is fantastisch wat je krijgt, niet het standaardspul, maar eten wat je zelf niet verzonnen zou hebben en het smaakt briljant.
                                                        Heel klein restaurantje, dus wel even rerververen misschien.

Iets goedkoper, maar wel goed en een klasse beter dan een eetcafe:

Koks & Co.Iets minder chique, maar leuke informele tent met erg lekker eten.
                                                        Net buiten het centrum, aan de andere kant van het keizer karel plein aan de graafseweg. Echter wel op loopafstand hoor.

Qke-leQ
                                                        Kelfkensbos 45
                                                        Hele stomme naam, maar best lekker eten voor schappelijke prijzen.

Uylenspieghel
                                                        Bourgondische eettent in de oude benedenstad. Als je een keer in plat Nijmeegs bediend wilt worden en typische nijmeegse bourgondische sfeer, is dit een aanrader. Ik vind het leuk, maar niet te vaak natuurlijk. Het is er lawaaierig gezellig zeg maar. Grote porties, maar prima vegetarische gerechten. Niet de plek om stilletjes romantisch te dineren, dus als je dat zoekt, is dit niets voor je.

Comment

Febo = kut en heeft geen groentekroketten :-).
                                                          Pfoeh, en dat weten de HH. smaakmakers niet eens. Tssss...

*kijkt intussen met smaak op de site van Het Savarijn rond*

SIENN online inhoudbeheersysteem, content management systeem.

Hmm, ze heeft zelfs keus. Twéé vegetarische hoofdgerechten! Toe maar, da's zelden vertoond.

De drie slechte beoordelingen op rij op IENS zullen we dan maar wijten aan een invalkok terwijl de chef lekker op inkoopsreis was in Thailand ofzo? :)

Comment

Hmm, Heertjes oogt ook wel leuk. Je hoort wel wat 't is geworden, Lenny.

En dank natuurlijk!

Comment

"Hmm, ze heeft zelfs keus. Twéé vegetarische hoofdgerechten! Toe maar, da's zelden vertoond."

Ik zie geen smiley's, maar ik proef een klein stukje ironie :-).
                                                              Zelf heb ik liever 2 fantastische gerechten, dan keus uit een hoop meuk.
                                                              Een hele grote kaart vind ik zelf vaker een voorteken, dat het matig zal zijn, dan dat het goed zal zijn. Kan natuurlijk nooit dat een keuken een groot aantal gerechten net zo perfect kan bereiden, dan een wat kleiner aantal. En geloof me, er wordt goede aandacht aan besteed.

Die paar slechte recencies, tsja, momentopname natuurlijk en misschien geschreven door iemand die normaal naar een steakhouse gaat of zo. Ik heb er tot nu toe alle keren dat ik er ben geweest geweldig gegeten en durf het iedereen aan te raden die een beetje van lekker eten houdt.

Comment

Ik zie geen smiley's, maar ik proef een klein stukje ironie :-).
                                                                Zelf heb ik liever 2 fantastische gerechten, dan keus uit een hoop meuk.
                                                                Niks geen ironie hoor. Bij veel restaurants heb je niet eens een keus: gewoon één vegetarisch voorgerecht en hoofdgerecht, en als je dat niet bevalt, heb je pech. Of moet je onderhandelen met de keuken. Is ze inmiddels heel bedreven in, maar dan ben je wel weer afhankelijk van het improvisatievermogen van een kok die het te zien aan zijn kaart toch al niet zo bekeken heeft op vega. Dus keuze uit twee vind ik juist heel goed; dat laat zien dat ze er aandacht voor hebben en dat het er niet zomaar bijhangt als verplicht nummer. Snappu? :)

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎