Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Milgram-experiment

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het Milgram-experiment

Heel oud natuurlijk, maar kwam de video tegen op Google, en blijft toch erg indrukwekkend.

en het vervolg:
    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

Voor de mensen die het niet kennen. Een proefpersoon krijgt de opdracht om elektrische schokken uit te delen aan een ander op het moment dat die ander een vraag fout beantwoord. Hoe ver ga je daarmee?
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Je zou geelhoed daar aan de knoppen hebben....
    You know that reality is immaterial

Comment

dat experiment toont feiloos aan
      dat gebeurtenissen als een holocaust , met een vingerknip weer kunnen gebeuren
      bevel is bevel en als de rest van de groep het ook doet , valt jou niets te verwijten

er is ook zon experiment waar een proefpersoon binnen een groep acteurs zit
      en dan een simpel puzzeltje op moeten lossen , als de proef persoon tot de juiste conclusie komt dat het antwoord " rood" moet zijn , en de hele groep blijft maar hameren dat het "groen" moet zijn dan gaat uiteindelijk de overgrote meerderheid door de groepsdruk ook beweren dat het groen is
      en let wel de antwoorden waren zo overduidelijk "rood" dat men echt maar iets ging bijstellen waarvan ze wisten dat het fout zat
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Das Experiment, gebaseerd op het waargebeurde Stanford Prison Experiment. Een aanrader.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

die kerel in het schok experiment zat in het begin te protesteren over wie er verantwoordelijk is
          pas toen de opdrachtgever zei dat hij de verantwoording nam , ging meneer slaafs in een rap tempo door met schokken geven
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Das Experiment, gebaseerd op het waargebeurde Stanford Prison Experiment. Een aanrader.
            Die had ik volgens mij al eens aangeraden op het oude groene forum, maar het is inderdaad een must-see.
            Every second of your life is a part of your song

Comment

Das Experiment, goede film inderdaad, niet een leuke film, wel een goede.

Comment

Hoe zou je hier zelf tegenover staan, vraag ik me dan af? Zou je gewoon meegaan met de flow? Of zou je er tegenin gaan en uiteindelijk toegeven? Hoe ver gaan de 'ik ben een individu' principes dan - ligt me nauw an het hart.
                Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  Je zou geelhoed daar aan de knoppen hebben....
                  Wat heb ik nou weer gedaan?
                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Heb jij niet zo'n witte jas :-)

Maar ja leuk experiment. In een werkgroep (lang geleden) toen een hele, felle discussies over gehad, of het verantwoord was zo'n experiment uit te voeren. Niet over de resultaten, maar of je het de proefpersonen mocht aan doen. Was in het begin van mijn studie en daarna is het nooit meer goed gekomen tussen mijn en (de meeste van) mijn mede studiegenoten, softies :-)
                    fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                      Heb jij niet zo'n witte jas :-)
                      Wel een rode overall, is dat ook goed?
                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢