Oftewel het favoriete onderwerp van Ingmar ;)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vouwwagen
Collapse
X
-
Je zou toch ^$#@#$%$ ook aan de vouwwagen gaan als je dit leest.
Staan we om 7:30 op. Zooi bij mekaar scharrelen, tent ontmantelen ed.
Buren met vouwwagen komen om 8:15 eens uit hun nest, en zijn een half uur later weg. Bij 'moeten' nog tot 9:00 uur voor de zooi eindelijk is ingepakt.
Over twee jaar moeten er ook 4 fietsen mee op vakaansie, dus wordt het helemaal ingewikkeld. Vouwwagen met fietsimperiaal dus? Brrr....Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!
-
-
Op zich vind ik een vouwwagen meer dan verschrikkelijk, evenals een Camper of caravan.
Maar ik word wél wat jaloers op mannen die het voor mekaar hebben gekregen hun motorfiets mee te nemen naar de camping. Dát lijkt me pas echt super, als ik dat ding mee kon nemen....Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!
Comment
-
-
Kan niet anders zeggen dan dat dit suffe bedrijf uit Bunnik goed bezig is. :)
Past het beste achter een Landrover of VW bus. Daktent/Camper + vouwwagen. Ideale combi om door de hele wereld te reizen?
Voorlopig houd ik het bij onze tenten en hotels/B&B's. Maar dit is eindelijk eens innovaties in de meest suffe branche die er binnen de (suffe) kampeertak is? :)
Comment
-
-
Een vouwwagen vind ik (vanzelfsprekend) niet suf. Holtkamper behoort daarbij tot de top. Maar de prijzen zijn er dan ook naar. Zeg maar het niveau van een BMW-dealer, inclusief het heel erg diep bukken voor de accesoires.
Maar ook een vouwwagen heeft ook nadelen, grootste daarvan is om het doek droog te krijgen voordat je alles inklapt. Of je moet alles weer kunnen uitklappen bij aankomst (en thuis is dat meestal wat lastig).
Enfin, we zijn over gestapt op een caravan. Juist vorige week een caravan gekocht en de vouwwagen via marktplaats te koop verkocht. helaas niet meer met 130km/h over de franse péage naar de camping kunnen rijden :-(
Dus: doe mij maar een holtkamper en een grote loods thuis. En tot die tijd: een caravan.
In een tent slapen is trouwens zelfkastijding. Ik wil niet meer op de grond liggen.
aanvulling:
Er staat trouwens nog een lekkere fout in dat parool artikel: de prijs gaat niet naar een tentrailer (oftewel: vouwwagen), maar naar een speciale imperiaal die op de vouwwagen kan worden gemonteerd. En hoe leuk die imperiaal ook is: ik zou eerder de vouwwagen een prijs geven. Maar ja, dat is een ding van 40 jaar innovatie.When men were men
Comment
-
-
Wij hebben de aller lelijkste tenttrailer variant die er is, maar die bevalt prima. Binnen 30min staan we inclusief bijzet tent, de door Holtkamper immer bejubelde 1 minuut kunnen wij ook wel halen. En 130 is prima te doen je moet alleen niet vergeten dat het ding 2m breed is. Maar een caravan, djeeez omdat je anders vocht vlekken in je doek krijgt, daar heb ik een aantal goede antivochtzooi spuitbussen voor bij de schoenenreparateur gehaald.fka v164
Comment
-
-
En die loods is ook geen probleem. :)
Wij hadden ook bedacht dat als wij met regen hadden moeten opbreken, dat we de tent dan in de loods hadden opgehangen op de terugweg. Gelukkig was 't droog.
maar ik zie nergens prijzen, of ik kijk verkeerd, maar wat kost zo'n Holtkamper? Meer dan een leuke VW T2 camperbus?
Comment
-
-
Holtkamperprijslijst: Zie http://www.holtkamper.nl/im/pdf/prij...ber%202007.pdf
Vanaf ongeveer 7,5k tot ergens rond de 16k.
@V164
130km/h met vouwwagen is geen enkel probleem. Maar met caravan kan dat niet meer.
Wat mag die "aller lelijkste tenttrailer" dan precies zijn?
En antivochtzooi spuitbussen zijn niet de oplossing. Schimmel vertraag je er mee, maar houd je niet tegen.When men were men
Comment
-
-
Vouwwagens. Ooit hadden mijn ouders ook zo'n ding, een échte Alpenkreuzer, in de beroemde Oranje/bruine kleurcombinatie. Gestald bij een boer, ding opgehaald, zooi in de Renault 18 GTL, en op weg naar Frankrijk.
In één keer door naar de Atlantische kust, ergens onder Bordeaux in het plaatsje Lit-et-mixe aangekomen, en daar de vouwwagen opgezet. Met Pa Kiwi in de hoofdrol met een houding van 'ik heb GVD 1200 kilometer gereden in die hitte, nu moet ik dat t*ringding opzetten, dus waag het niet om ook waar één verkeerd woord te zeggen'.
Na openklappen van de kar bleek al snel dat stallen bij de boer niet altijd ideaal is. Ergens tussen het opgevouwen tentdoek lag een lijkje. Een klein, grijs uitgedroogd veldmuizenlijkje. Met in totaal waarschijnlijk een vierkante centimeter of 10 aan tentdoek in het maagje. Een prachtig groot gat boven de slaapcabine was het resultaat. Uiteraard mooi gerepareerd door moeder lief, maar gelukkig bleef het die vakantie droog.Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others
Comment
-
-
Zoiets http://link.marktplaats.nl/185810664 voortent durf ik niet op te zetten, en de vorige eigenaren ook niet denk ik, was als nieuw :-)fka v164
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk berichtIn een tent slapen is trouwens zelfkastijding. Ik wil niet meer op de grond liggen.
Die laatste nacht was natuurlijk niet zo plezant, maar ik vermoed dat de airport security het niet zo kan waarderen als ik mijn geharde rotspennen door de vloerbedekking heen in het beton probeer te meppen.
Maar de vouwwagen in de vertrekhal is ook geen alternatief.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
Comment