Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kattendraadje

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het kattendraadje

Dat hadden we nog niet, toch? Een kattendraadje? Wordt wel tijd. Dit zijn de mijne:

Links zie je Zo, een 14 jaar oude theemuts die momenteel zwaar pissed off is omdat we Bisou (rechts) in huis gehaald hebben, een 8,5 weken oud katertje met een Noorse Boskat als moeder. Bisou is er gekomen omdat mijn dochter in Bretagne onlangs haar hart verloor aan een grote rode kater- en vanwege de verhalen van een zekere gummer over zijn Britse korthaar :-)

Well Brian... I'm opening a boutique!

Katten.....ze zijn er echt veel te veel. Zorgen voor overlast, vermoorden alles wat er in de buurt komt wat kruipt en vliegt (met name jonge vogels pakken vind ik erg zonde) schijten overal. Ik ben geen kattenhater, iedere kat krijgt van mij een aai over zijn bol, maar de populatie is eigenlijk veel te groot.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Net als mensen..
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Dubbel gevoel hier. Ben geen kattenmens, maar mijn vrouw wel. Zodoende hebben wij einde 2015 2 katten uit een asiel geadopteerd. Maar ze zijn weer weg.

Eentje wou non-stop buiten zijn (en jagen) en de andere had in een vorig leven veel ellende meegemaakt dus kon zich maar moeilijk ergens thuis voelen. Hij hing wel echter aan de buitenkater.

Beide hadden veel aandacht nodig, en wij hadden te weinig tijd. Nu zijn ze bij een gezin met 4 kinderen. Dat is beter.

Wel indrukwekkend hoe ze binnen 18 maanden een huis compleet kunnen verkloten. Alles is kapot.

Comment

Katten gehad. In een vorig leven met de ex 2 uit het asiel gehaald: Kimi en Tarso. Jeweetwel: van Tarso Marques. Recentelijker eerst 1 kat die met miss Z meelifte mijn appartement in (ook al weer 14 jaar geleden) en daar hebben we later nog een poes bij gehaald toen we groter woonden. Die 2 konden elkaar niet echt lekker verdragen. Tot op zekere hoogte ging het wel, maar als ze ruzie kregen, ging de dame in huis pissen. Ooit eens in m'n motorlaars - gatverdamme.

Ik merkte dat ik een beetje gestrest raakte van dat gepis; je weet nooit wat je aantreft als je thuiskomt. En toen onze zoon werd geboren een kleine 9 jaar geleden werd het probleem niet kleiner. We hebben toen voor de dame een heel leuk plekje gevonden bij een collega van mij, waar ze totdat ze vorig jaar naar de kattenhemel vertrok een supertijd heeft gehad. Zonder gepis. De kat hebben we lang gehouden, maar die werd toen zoonlief wat ouder werd en onze dochter werd geboren wat krabberig en bijterig. Was wel te overzien, maar toen we via via vernamen dat iemand op zoek was naar een senior-kat als gezelschap voor hun nog-meer-senior-kat twijfelden we geen moment. Kat heeft daar nog een paar leuke jaren gehad voordat ook hij naar de kattenhemel vertrok. We zijn er regelmatig ook langsgeweest met de kinderen.

Tegenwoordig hebben we een poes die een paar huizen verderop woont af en toe over de vloer. Ik vind het niet normaal dat een poes zoiets doet, maar de kinderen zijn gek op d'r. 'Bepaalde gezinsleden' hebben d'r een tijdje ook wat eten toegestopt, maar dat doen ze godzijdank niet meer. Het beest moet wel begrijpen dat ze bij ons te gast is en gewoon thuis moet eten en ook slapen. Af en toe zit ze tot laat in onze voortuin en we weten dat d'r baasjes geen kattenluik hebben en uit gemakzucht veronderstellen dat ze dan ergens onderdak vindt. We hebben die lui al uitgelegd dat dat niet zo is. Beetje raar allemaal; als je geen luik hebt, dan zorg je toch zelf dat je poes 's nachts in huis zit? Soms stuur ik ze een appje dat ze hun poes moeten ophalen en vanavond heb ik d'r maar even gebracht.
          Last edited by ZamBeZi; 09-11-17, 21:55.
          Youre gonna need a bigger boat

Comment

Rode kater present!

Zo'n 10 jaar geleden:
            image_31096.jpg

5 jaar terug:
            Figo 2 (1 of 1).jpg

Recent:

Comment

Katten zijn supertof, heb er 3 gehad, er is nu nog 1 over en die is inmiddels bijna 18 jaar, vreselijk lief en opgevoed beestje:

Attached Files
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Raspeerd: wat een schitterend beest! Die van ons zal ook wel ongeveer zo worden.

Comment

Hier ook een rode kater present.

Voor een vakantie naar een pension gebracht en nooit meer opgehaald door de vorige eigenaar. Hij zou bijten. Dat deed hij inderdaad, maar in het spel en nooit hard. Waarschijnlijk verkeerd begrepen door die eigenaar. We denken dat hij vaak fysiek hard is gecorrigeerd want zodra wij hem aanspraken met een boze stem kroop hij helemaal in elkaar met zijn kop verstoppend tussen zijn voorpoten. Het heeft toch wel een jaar geduurd voordat dat gedrag wegging.

Comment

Comment

Ik kom ook met foto's binnenkort. Let wel... Zijn blote poesjes. Maar dan SFW. Waarvan de oudste afgelopen zaterdag is overleden... :-(

Comment

Wij hebben er vier. Allemaal zielige gevallen. Vroeger dan. Een als kitten op de straat gevonden bij -10C. Een ander is vlak bij ons huis uit de auto gezet en heeft een paar dagen in de tuin rondgelopen voordat ze 's avonds op het raam begon te tikken om binnengelaten te worden. En twee jonkies uit het asiel. Allemaal vuilnisbakkenras. Dus goed sterk. Nooit problemen. Alleen tegen auto's moeten ze het afleggen, dus voor de twee jonkies de tuin afgezet met 1,5 m hoge omheining.

Een van die schatjes is drager van de kattenkrab bacterie. Ben ik dus een keer door gekrabt. Paar weken later in Maleisie opgezwollen klieren, dus ik naar het ziekenhuis. De dokter daar keek al heel begrijpend: 'You been with other women lately?' Probeer dan maar eens uit te leggen dat dat, deze ene keer, heel waarschijnlijk niet de oorzaak is.

Comment

Ik heb een tyfushekel aan katten in onze tuin. Laten ze lekker in hun eigen tuin schijten? Katten zijn huisdieren, dus hou ze lekker binnen.
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Wat simpele maatregelen zijn afdoende CM.

Met veel geduld kan je katten ook van alles leren, behoefte doen op de bak, op tijd binnenkomen, reageren op fluiten etc.
                            Maar ach, het merendeel vindt het "eigenwijze"van een kat leuk en zadelt een ander met " problemen"op.

Comment

't Is gratis mest, CM!

Mooie foto's W & Rutger :-)

Comment

Waarom heet dit draadje niet "Het poezendraadje" ?

Comment

Omdat het ook over katers gaat, oorloos!

Comment

Het gaat toch ook over poezen...

Comment

Katten.

Comment

Wij hebben nog 1 kat over, Vincent. Broer Jules is twee jaar terug gaan hemelen, nadat er een tumor in de darmen werd geconstateerd. Hij was 11, Vincent is nu 13. Maar ook die begint de laatste maanden gewicht te verliezen.... Goed voor zijn gammele knietje, maar minder wanneer hij hetzelfde blijkt te hebben.

Vuilnisbakkenras van de Poezenboot aan De Het Singel.

Vincent schijt waar hij wil en heeft geeneens een kattenbak meer. Gelukkig zijn er hier veel katten in de buurt om de schuld te geven.
                                        Volvo V70 --- Lexus IS300h
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

I'm with Cobraman, pleuris hekel aan die beesten, hou ze lekker binnen.
                                          @ Netraam, omdat je een BMW hebt wil nog niet zeggen dat je dan geoorloofd bent om een trutdraadje te openen, FTOM ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Vincent schijt waar hij wil en heeft geeneens een kattenbak meer. Gelukkig zijn er hier veel katten in de buurt om de schuld te geven.
                                            Ik wil niet kattig zijn maar waarom geen tweedehands jaguar :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                              omdat je een BMW hebt wil nog niet zeggen dat je dan geoorloofd bent om een trutdraadje te openen, FTOM ;-)
                                              Dat mag pas als je drie Porsjaaaaas hebt, zeker? :-)

Comment

Minimaal !!!

Comment

Ik heb niks met katten en ik snap er ook eigenlijk niks van waarom je zo'n beest hebt als je die niet in je huis wilt hebben.
                                                  Al die Facebookgroepen staan vol met mensen die hun kat kwijt zijn en dan kijken ze er raar vanop dat 'ie ergens dood gevonden wordt, aangereden.

Ja wat denk je dan? "Dat overkomt mijn kat niet?"
                                                  Waarom houden mensen die katten dan niet gewoon in huis als je 'm niet kwijt wilt raken?
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

I'm also with ExTaxi :-)

Comment

Honden hou je toch ook niet binnen? Duh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                        Honden hou je toch ook niet binnen? Duh.
                                                        Als honden buiten lopen dan is dat samen met de baas knurft. Katten trekken blijkbaar hun eigen plan zonder baas.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

Als honden buiten lopen dan is dat samen met de baas knurft. Katten trekken blijkbaar hun eigen plan zonder baas.
                                                            Niet alle katten, prutser.

Comment

Here we go ...dogs vs cats...
                                                              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Die kunnen ook goed samenleven :)

Comment

Working...
                                                                X